Sari la conținut

Realizare invertor 800w 24/230v sinusoida pura


Mihai_Hd

Postări Recomandate

donpetru in postul 151 am pus poze cu respectivul, este si vederea cu dispunerea pieselor pe cablaj in sprint layout in acelasi post, in postul 155 este si cablajul in format pdf scala 1:1, un alt utilizator al forumului, biela l-a vazut in functiune, chiar proband cum porneste un frigider cu un volum de peste 300 de litri. Am masurat inclusiv consumul frigiderului la pornire care a fost de peste 800W iar apoi a scazut undeva pe la sub 100, cred ca in jur de 80 daca imi amintesc bine, in paralel cu acesta se afla si htpc-ul pornit si imprimanta laser a pornit intre timp, am bagat si o rezistenta ceramica de 1kw in priza invertorului :)

 

Schema este copiata din cele prezentate de nel65, pur si simplu driverii ataca 2 transformatoare, a caror constructie este descrisa in acest topic.

 

Singurul lucru care nu am reusit inca sa-l finalizez este o schema care este 99,9% identica cu cele deja postate pe forum, nu are nici un secret care sa faca pe cineva sa nu poata finaliza acest proiect, de asemenea cine se apuca de constructia sa va fi ajutat cu toate problemele pe care le intampina, atat de catre mine in limita timpului disponibil (asta e, trebuie sa mai si lucram, electronica e o boala grea si scumpa) cat si de ceilalti memmbri ai forumului care m-au ajutat si pe mine si sunt sigur ca sunt oameni saritori care nu-si lasa un coleg de forum cand da de o problema.

 

Momentan in cele 20 30 de minute pe care le mai am libere lucrez la un controller mppt bazat pe un arduino, cu 2 intrari intrucat am 2 tipuri de panouri solare si incerc sa obtin maximul fara a mai investi in piese si microcontrollere bazandu-ma pe scheme gasite pe net.

 

In cealalta poza se vede controllerul postat de silicipi parca, este realizat in varianta de baza, simpla, fara redresare sincrona.

 

 

post-32435-0-82884300-1441056136_thumb.jpg

post-32435-0-23082600-1441057020_thumb.jpg

post-32435-0-46118000-1441057035_thumb.jpg

post-32435-0-44188200-1441057059_thumb.jpg

post-32435-0-52573800-1441057093_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  O problema cu droserul la eg 8010, am schimbat droserul de ferita cu intrefier cu unul pe toroid de pudra de fier exact cum il recomanda nel 65, la prima tentativa s-a ars 2 igbt stgw39nc60vd, dar nu stiu de ce, poate totusi s.a intrerupt vreun cablaj pe acolo ced ca pe la vs1 caci a exploat cundensatorul de pe placuta, de acolo, desi pe portile igbt erau zennere de 15v 1w, in fine l-am refacut am schimbat placa si igbt cu stgw45nc60wd, am adaugat zennere si pe condensatorii de pe partile flotante a pornit si a mers bine, droserul nu se incalzea exagerat, dar daca ma jucam cu o sarcina de 1,5 kw, cuplat decuplat la un moment dat s-au ars iarasi, cu masina de spalat cu variator pe triac face figuri, si la un moment dat s,au ars, cu vechiul droser nu s-au ars niciodata chiar si la scurt, si cu o sarcina de4 kw.

 

 Am schimbat acel droser caci mai facea figuri cu masina de spalat la variatorul pe triac in sensul ca se punea pentru scurt timp o mica fractie din sinusoida protectia de curent si distorsiona rau, am altul cu un tor dintr-0 sursa eaton powerware 5115 de 1400 va care merge impecabil cu orice,  am zis sa-l fac si pe asta dar nu a iesit cum trebuie.

 

 Cu droserul pe ferita ajustind protectia de curent ajungea la un regim la care nu mai facea distorsiunea dar incepea sa arda tranzistorii,  cu diode zenner pe porti si pe condenatoarele de bootstrap driverii nu s-au mai ars, cand se pun in scurt igbt se pune doar protectia de curent din primar altceva nu se mai arde.

 

  droserul pe tor desi are inductanta specificata oricum mai mare decit cel de ferita nu rezolva nici problema distorsiunii nici problema arderii mai degraba le accentueaza.

am constatat ca mosfeturile nu se ard asa ca igbt, poate e de vina dv/dt,desi am snubber pe ele si l-am last acolo si cu tor, fara el pe ferita se cam ardea mai am unul cu un droser de ferita de un invertor de sudura einhel de 80A, last intrefier 1mm acela merge bine.

 ma nedumereste, poate ca e de vina sirma monofilara si capacitatile dintre spire, poate daca il fac ca pe primul cu cu manunchi si straturi izolate intre ele acela merge, am facut si pentru altcineva cu manuchi pe tor si merge, numa al meu face figuri.

Editat de cavit
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-un singur invertor de 3kw am folosit pentru inductanta de iesire din puntea H ,MS-157125-2 .Nu se incalzeste in gol mai mult decat mana unui om cand dai noroc,dupa oricate ore de functionare.Deci vreo 35 poate 40 grade.Invertorul are 6xETD44 si 8x IGBT in puntea H.In rest ,la toate invertoarele mele ,folosesc pentru inductanta din puntea H ,AS157-125A.Dupa pdf-uri ,sunt identice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Am cumparat azi ATTyny13-APU, dip8, sper sa fie bun, la magazin aveau 4 modele, acesta e cel mai ieftin 5 lei.

Pentru programarea celor 2 uC ce programator / schema ati utilizat?

E acelasi programator pentru ATmega8 si pt ATTiny13?

Intreb pentru ca mi se pare mai simpatic ATMega8, are mai multi pini si te mai poti folosi de ei in alte scopuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi mi-am dedicat o parte din timp pentru proiect, aveam un programator serial ce functiona cu un soft de la Atmel, la care se putea face debug on-line si run step by step. Ma rog, la ceva teste nu mi-a mai mers.

Am pornit pe noua cale, am cautat un programator USB, am gasit unul cu 20 lei, se cheama USBASP V2.0 LC Technology.

Merge brici, vad ca are si tensiune de alimentare a placii cu Uc.

Am instalat un driver USB al lui si un soft de programare : Extreme Burner AVR.

Totul e fain, scriu, citesc, sterg...

Intrebare:

Fuse bitii la ATMega8 si ATTiny13, unde ii gasesc ???

Am cautat in ambele forumuri, de vreo 6 ore imi tot storc creierii si degeaba.

Erau cei de la ATTiny pe o schema atasati, dar nu o mai gasesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca imi amintesc bine divide clock by 8  sa fie activat.

 

 

Edit, doar cu hexul in attiny13 va genera semnal pwm dar la o frecventa prea mare. 

Fuse-bit-ul il setezi dupa ce ai incarcat softul in atiny altfel poti sa-ti iei adio de la cip. Am patit si eu asta cu 2 bucati.

Eu am folosit ponyprog varianta pe 64 de biti si programator serial, ala cu un tranzistor si sursa externa de 5V(am luat tensiunea dintr-un port usb).

 

Aaah, pune led-ul ala intre pinul 2 si masa si vezi daca dupa ce ai alimentat cu 5v attiny se aprinde ledul cam dupa 30 - 40 de secunde. Daca da atunci ai incarcat hex-ul corect in cip.

 

Edit...a nu stiu cata oara, programatorul este cel din link?

 

http://www.ebay.com/itm/Hot-3V-5V-USBASP-USBISP-LC-01-51-AVR-Programmer-10-Pin-IDC-Cable-USB-ATMEGA8-/191701441907?hash=item2ca24bdd73

Editat de Mihai_Hd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, putin experiment

Am pus osciloscopul pe cele 4 iesiri ale lui atmega8

am ceva semnale acolo, cam ca cele necesare.

difera frecventele, cea mare e pe la 1,5khz

mai vad maine ce si cum, eu il am intr-o placa care are si quartz. poate influenteaza quartzul.

maine il pun pe o placa de teste separata.

daca am timp o sa programez si un attiny13 sa vedem cum arata.

https://plus.google.com/105950977457952691373/posts/BUEisBAQzom

 

Pana la urma la atmega8 am ceva de setat la fuse-biti,  consider ca te referi la attini13 cu acel divede / 8 ???

 

P.S. Programatorul e cel din inaginea atasata de Mihai_hd

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, la attiny13 ma refer, nu am incercat versiunea cu atmega8. Am 2 bucati pe aici in varianta smd dar nu am avut timp sa ma joc cu ele. 

 

Citisem undeva intr-un post al lui nel65 ca atmega8 genereaza sinusul moduland pe undeva pe la 16khz iar attiny13 la 20khz. 

 

Daca tot vrei sa te joci cu sinsoida de ce nu incerci sa programezi un arduino? Am vrut sa fac un astfel de experiment petru ca poti seta atmega32 sa moduleze la peste 60khz dar efectiv nu am avut timp. Pe blogul lui tahmid este si un program care iti caculeaza valorile pentru sinus daca imi amintesc bine. 

 

pune intre iesirile unde ai 1,5khz un grup rc serie  10k, 100nf, si sonda osciloscopului pe condensator, scoate sinus, pe ce frecventa? 

 

 

Vazui ca ai dezmembrat un invertor chinezesc, de curiozitate transformatorul e realizat cu banda?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Semnalul mic 50hz ,semnalul mare 20 khz  la attiny si 25 khz la atmega.

Ulterior ,flopir a facut si la atmega  semnalul mare tot de 20 khz.

Nu trebuie niciun divide cu 8 activat ,vor fi semnale de 8 ori mai scazute ca frecventa

Pornirea ledului se face la 4 secunde ,nu la 40.

Sinusoida lui Tahmid e urata ,parca e desenata de fiica-mea cand era de 2 ani,sinusoida...dar urata ca dracu.Uitati-o.

 

Programez cu open prog,bag hexul ,setez fuse si ard totul impreuna dintr-o bucata.Cu sinaprog si USB ASP,tot la fel faceam.

 

Setare fuse ,cum am facut eu pana acum.

attiny 13

HIGH=FF

LOW=7A

 

 

atmega 8

HIGH=C9

LOW=3F

 

La atmega ,flopir  foloseste alta setare la unul din fuse,nu mai stiu care,  dar zice ca e mai buna in privinta stabilitatii.Poate intra si ne zice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E vorba de CKOPT la Atmega8 - trebuie activat. Conform datasheetului acesta creste amplitudinea oscilatorului si cupleaza condensatori interni pentru quart. Trebuie folosit pentru frecvente mai mari de 8Mhz si pentru medii zgomotoase (ca un invertor ...).

Valoarea quartului ESTE CRITICA. Am programat variante pentru 12 si 20Mhz. 

 

Nel65 - poti sa postezi si  ultima varianta pe 12Mhz daca ai verificat-o si e ok.

Editat de Flopi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam asta a iesit din toata mestereala, nu pare o sinusoida uniforma, ceva e ciudat.

https://plus.google.com/105950977457952691373/posts/1pj8YApjeER

 

Aveam initial un Q  de 8MHz, dadea 25Hz, l-am schimbat azi cu unul de 16 MHz si vad ca da 50hz, aveti poze cu ce am captat.

 

O sa incerc sa pun si ceva tranzistoare la iesire, o sa fac un totem-pole sa vad, poate ca ma insel eu si lucrurile sunt corecte, de ce zic asta, sinusoida ar trebui sa fie pe o alternanta, iar pe cealalta vine canalul urmator. 

 

Ma intreb, aproximarea asta nu puteti s-o faceti din mai putine nivele? imi amintesc o platforma de laborator - invertor trifazat pentru motoare electrice - acolo pe osciloscop se vedeau treptele perfect pe osciloscop, erau parca 32 pe urcare, sau chiar mai putine16, stiu sigur ca ni le-a aratat profesorul la vremea respectiva, scopul acelei lucrari era sa vedem treptele si formarea tensiunii trifazate din cc provenit de la un generator de cc. Acela era un utilaj industrial si comanda perfect motoare trifazate.

 

P.S. Acel invertor era ceva ceh, tot in china facut.

avea trafu cu banda, in primar de 0,15mm, lat de 50mm  0,15x50=7,5mm2-sectiune primar,

in secundar 2 folii de 0,30, adica 0,6mmx50mm=30mm2 ca sectiune in secundar.   miez E85, dar o versiune groasa, aproape dublu fata de cele de la Epcos si Feroxcube

Era declarat la maxim 160A, mergea snur cu electrod de 3,25,

acum e bucatele dupa reverse engineering.

P.S. 2 - Nu inteleg de ce e atata chin pentru a crea softul pe toate frecventele posibile ale Q, poate exista o logica si nu o vad eu.

Editat de andreigradu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock