Jump to content
Mihai_Hd

Realizare invertor 800w 24/230v sinusoida pura

Recommended Posts

 Daca tot nu vrea, pot sa-ti dau 3 rhrp30120 si alte ceva piese, nu  am asa multe, poate te descurci cu alea care ti le-am pus. vreau sa -mi iau cu carbura de siliciu, dar sunt cam scumpe. am luat 2 de proba si am tras de pe ele 2 kw la 150v la 100 khz fara bobina, si igbt-urile din primar au mers de 2 ori mai reci decat cu rhrp30120,

CREE C4D20120A

Share this post


Link to post
Share on other sites

cavit deocamdata nu am mai avut probleme cu diodele, e drept ca nici nu am mai incercat consum de peste 30A din baterii momentan.  Astept sa soseasca si coletul de la tine inainte sa mai fac experimente.

Cateodata se mai aud mici pocnituri in transformator, lucru care nu il inteleg, mai ales ca am scufundat transformatorul in lac auto+ intaritor si lasat la uscat 1 ora in cabina de vopsit.

Voi incerca sa mai fac un transformator cu banda de cupru in weekend, posibil sa fi fost sarma prost izolata desi era chiar noua(si scumpa).

 

 

EGS002 era montat in punte H, cu 4xirfp460 alimentata puntea la 32V. Pe iesirile low scoate semnal, pe iesirea high modulata scoate semnal, pe cealalta nu. Am inlocuit ir2110 pe el intre ele si defectul s-a mutat in cealalta parte a puntii H, deci clar este defect din fabrica. Dupa salar voi comanda niste ir2110 smd de la tme si voi incerca sa il repar. Momentan Attiny13 costa 4 lei si este incredibil de interesant.

 

nel65 voi incerca sa scot la imprimanta cablajul realizat de tine, sper sa iasa deoarece eu cablajele le fac prin metoda transfer foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este aproape 3 noaptea, am mai reusit sa lucrez putin la invertor, mai concret sa scot la imprimanta cablajul pentru attiny.

 

@nel65, am inscris softul in attiny din nou, de data asta am debifat CKDIV8 si attiny aprinde led-ul la aproximativ 4 5 secunde dupa pornire, acum sinusul arata mult mai la 50 hz decat in testele facute ieri.

 

Nu am gasit nicaieri exact ce fuse bits ar trebui sa fie enabled si disabled dar cred ca asta e cel mai important.

 

ok, atasez poze cu montajul. poze cu sinusul pe osciloscop si poze cu inductanta pe care o folosesc de probe. Din modul se observa ca lipseste LM393 de care nu am nici unul momentan si colac peste pupaza nici una din sursele de alimentare pe care le am acum in camera la dispozitie nu sunt varianta clasica cu tl494 si lm393 sa am de pe ce dezmembra :) .

De asemenea mai lipseste fet-ul care pune la masa pinul de reset al lui attiny13 deoarece nici de asta n-am la indemana (sper maine sa gasesc un fet la magazinul de finali si boxe din localitate, dar daca n-am gasit attiny13 azi la ret in timisoara...)

nu umblu pe cai batatorite deoarece electronica este destul de complexa si incerc sa invat totul despre functionarea lucrurilor pe care le construiesc.

 

Ar mai fi o diferenta faptul ca in montaj am folosit irs2110 pentru ca nu aveam decat un singur ir2110.

 

bobina pe care o folosesc acum este realizata cu sarma de 0,7mm, are aproximativ 140 de spire si o inductanta de 2,3mh. Habar n-am la ce putere de iesire e buna, estimez undeva la 300w, provine dintr-o sursa de pc cu pfc activ care avea un rating de 400w.

 

In poza se poate observa faptul ca am folosit 4 condensatori de 2,2uf legati cate 2 paralel si apoi grupurile in serie deoarece sunt la 250V si logica imi spune ca facand acest artificiu ar trebui sa reziste lejer la 230 iesire.

 

Mentionez faptul ca pe acelasi cablaj am avut si modulul egs002 montat, alimentat cu 5 si 12v, puntea alimentata la 32v (acum o alimentez doar cu 17v) si imi scotea pe pinul 5 si impulsurile de pe low output. La intrarea in ir2110-le care este pe iesirea de 50 hz egs-ul furnizeaza semnal corespunzator.

 

Ok, cam atat pentru seara asta. Maine sper sa pot face mici teste, deocamdata sunt incantat de ce a iesit.

 

post-32435-0-62019400-1430351673_thumb.jpg

post-32435-0-88818800-1430351681_thumb.jpg

post-32435-0-75571800-1430351689_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuse bitii erau trecuti chiar pe pagina precedenta la postul 102  cablaj IR2110_Attiny13.pdf   adica chiar pe cablaj,te las sa-i descoperi singur,electronica e destul de complexa ,nu-i asa...? Oricum,daca porneste la 4-5 sec, posibil sa-l fi nimerit.

 

In loc de MOS ,poti incerca un NPN cu o rezistenta de cativa kilo in baza,eu n-am incercat.

 

Nu stiu daca modulul cu 8010 poate functiona cu o tensiune asa mica 

 

Edited by nel65

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bobina care o ai merge cum spui la 200w, am niste ir2110smd dar trebuie sortate ca nu merg toate, pot sa ti le pun pe toate sa alegi tu, sau sa pun 2.-3 incercate.

Bobina care o ai merge cum spui la 200w, am niste ir2110smd dar trebuie sortate ca nu merg toate, pot sa ti le pun pe toate sa alegi tu, sau sa pun 2.-3 incercate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau sa ii multumesc userului cavit, am ridicat luni de la posta pachetul de la el, foarte multe lucruri interesante in colet.

 

Am mai reusit sa ma joc putin cu invertorul si am reusit sa-l ard din nou, la fel de inexplicabil.

 

Mai exact s-au dus fetii din puntea h, o iesire a lui attiny si driverele + 2 sigurante de 30A. Am ramas placut surprins de faptul ca nu s-a dus altceva nimic din convertorul dc/dc desi acum am irf3205 montati.

 

Asa, toata puntea h s-a ars la consum foarte mic, a functionat perfect, protectia intra in functiune pe la 600w consum, nu se incalzea nimic anormal, shunt-ul pe care lm393 citea tensiunea era de 0,22ohmi. Cand am pus 0,1 ohmi s-a ars totul in clipa in care am bagat un transformator in invertor.

Totul mergea ok, nu se incalzea nimic la puteri de 500w doar mai actiona protectia

 

Daca se ardea in sarcina as fi zis ca se satureaza bobina de la iesire dar asa nu stiu ce s-a putut intampla. Transformatorul care l-am pus alimenteaza o statie si e de circa 25cm2 sectiunea, primarul bobinat cu sarma de 0,6mm si consuma circa 30w in gol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce tranzistori ai folosit la puntea H?

Transformatorul avea conectat amplificatorul? Are soft start?

 

 

Off topic:

Ma intereseaza o schema de invertor de la 12V la 340V testata, daca are cineva.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

irfp460, transformatorul avea conectat amplificatorul, nu are soft start dar e de putere mica.

 

Cristi e ok schema clasica cu sg3525 si etd49 pt ce vrei tu sa faci.

 

Cu 6xirf3205 si un etd49 trag peste 1kw din 24v si pana pe la 500w nici nu este nevoie de ventilatie pe radiatoarele fetilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil sa se arda datorita socului pe care il introduce transformatorul cand il pui in priza.

Multe aparate electrice se comporta ca un scurt circuit pentru o perioada foarte scurta de timp.

Reteaua de 220V le suporta, dar un UPS nu prea.

 

De exemplu un UPS marca APC cu sinusoida pura cu puterea de 500 - 800W - NU porneste cu un frigider mediu. De asemenea intra in protectie daca e pornit si atasezi frigiderul. Acel moment de scurt pe care il genereaza motorul electric inainte de pornire face sa intervina protectia UPS-ului.

 

A incercat cineva sa aplice schema din discutie - modulul punte H - direct pe 24 V si cu acea sinusoida filtrata sa atace un transformator de UPS. Ma gandesc ca exista multe UPS-uri clasice din care se poate recupera acel transformator. Eu de exemplu am un UPS ars clasic de 800W. Ma gandesc sa aplic puntea direct pe baterii, 24V, sinusoida obtinuta sa o pun pe traf si la iesirea de 220V aplic consumatorii.  Eu ca si consumator urmaresc frigiderul. 

 

Se poate gasi un transformator toroidal cu secundar de 24V si astfel randamentul e foarte bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai noi tocmai afurisitul ala de transformator de 20 de kg incercam sa-l eliminam.

 

Una e un transformator pe un et49 care are 2,5cm2 in sectiune si alta e unul de minim 25cm2 in sectiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am intrebat de schema testata la 12v deoarece este posibil sa nu functioneze corect compensarea celei din paginile anterioare la 24v.

Partea de comanda o sa o fac pe placuta separata, in caz ca nu merge sa o pot inlocui.

 

Pana se incarca condensatorii din secundar transformatorul trage curent foarte mare. Cred ca e limitat doar de rezistentele infasurarilor.

 

Invertor cu transformator de joasa frecventa

http://www.lz2gl.com/power-inverter-3kw/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu are nici o compensare schema de pe acest topic.

 

Daca te uiti atent pinul 9 al sg-ului e decuplat cu 100nf si aia e.

 

Saptamana asta am desfacut un invertor de 1000w de la 12v, controllerul era un tl494 si functiona exact la fel cu schema propusa de nel65. Nu tu retea de compensare, nu tu inductor serie dupa puntea redresoare, nu nimic, doar un optocuplor care actiona pe unul din operationalele lui tl494. Partea cea mai tare a fost faptul ca chinezii au pus 4 module de forta (feti+ traf+ redresare la 290v si filtraj) in parallel.

 

asa, eg8010 ala e a dracului de scump (7$) si dureaza o luna pana iti vine unul. Am ajuns si eu sa sugerez varianta lui nel 65 cu attiny13 si softul lui flopir.

 

Singurul lucru pe care nu il are variant cu attiny13 este feedback-ul la iesire. Dar nu te intereseaza asta daca stabilizezi tensiunea la invertor. Ca idee cu 700w in sarcina aveam 219v la iesire si e vorba de un singur miez de ferita etd49.

 

Acum trebuie doar sa imi dau seama daca se satureaza miezul inductorului din lpf-ul de pe puntea h de imi crapa fetii sau mai e si altceva ce imi scapa.

 

 

Edit, lucrez la o variant de cablaj cu 2 etd49 in paralel.

 

Am pe cablajul de invertor 6xirf3205, cand s-a pus puntea in scurt au crapat sigurantele de pe alimentare, aproximativ 60A. din 24v e ceva putere absorbita dar fetii au scapat. Inainte cu 6xirf2708 la 40A au crapat toti.

 

Singura modificare care am facut-o in schema lui nel65 ar fi rezistorul de dead time pe care l-am pus de 150 ohmi. Cu 100 aveam rezultate bune dar cu 150 si mai bune.

 

De asemenea am vazut ca cu cat scad frecventa mai mult cu atat impulsurile sunt mult mai frumoase, ringing-ul dispare aproape complet. Poate e si din cauza tranzistorilor pe care ii am in driver. Acum am de la cavit cateva component cu care vreau sa experimentez.

Edited by Mihai_Hd

Share this post


Link to post
Share on other sites

 In mod normal nu trebuie sa se arda nici cu varf de curent la pornire,  am fololsit drujba electrica, aspirator, masina de spalat cu variator cu triac cu si fara protectia cu 393, adica cu intrarea la masa ,din cate am experimentat eu se poate arde puntea h in cateva situatii.

 tensiunea continua nu e stabilizata bine si la decuplarea sarcinii apar varfuri care depasesc tensiunea tranzistorilor sau a driverilor,

nu e snubberita destul pentru sarcina care o duce, cel mai probabil asta s-a intimplat in cazul cu transformatorul,

supracurent, sarcina prea mare pentru tranzistorii din punte, la mine cu irfp 460 mergea aspiratorul, dar nu duc mai mult de 1000, 1200 w.

posibile mici erori de proiectare a cablajului care pot favoriza oscilatii periculoase.

 e bine ca pe alimentarea de continuu de forta sa fie pus si un condensator fix de plastic de caa 1-3 micro la 400v cat mai aproape de conectarea puntii h pentru a oferi o cale de impedanta scazuta pentru varfurile de inalta frecventa, un varistor din acela de la intrarea ups-urilor la iesirea invertorului, pentru a suprima varfurile introduse de sarcinile reactive, a nu se pune direct dupa punte caci are capacitate mare si arde puntea si ia foc si el, la iesire dupa bobina.

 daca mai ai nvoie pot sa-ti trimit si 3 rhrp30120 si mai multi ir2110 so 16 wide dar trebuie testate ca nu merg toate, si alte componente pasive. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

astazi sper sa pot lucre putin la invertor, o sa decuplez cu 100nf/400v partea de 340v si eu tot la varfuri de tensiune ma gandeam. O sa incerc sa pun snubber pe iesirea punti h.

 

cu inductorul din filtru sunt in dubii, cel pe care l-am realizat era dintr-un pfc de 450w, un miez toroidal din surse atx nu merge, adica merge dar se incalzeste, am razuit vopseaua aia galbena de pe unul si este pur si simplu fier choir.

 

Am un miz de ferita toroidal de vreo 40mm in diametru, ma gandesc sa realizez inductanta pe el si sa il tai cu flex-ul. Am vazut idea asta pe youtube la un rus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Decat sa incerci tot felul de miezuri,comanda unul din asta MS-157125-2  ,nu e o avere si merge sigur pana la 3-4 kw

Edited by nel65

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We use cookies and related technologies to improve your experience on this website to give you personalized content and ads, and to analyze the traffic and audience of your website. Before continuing to browse www.tehnium-azi.ro, please agree to: Terms of Use.