Jump to content
Mihai_Hd

Realizare invertor 800w 24/230v sinusoida pura

Recommended Posts

In pdf -ul EG8010 ,zice ca tensiunea maxima a puntii H este de 390V .Daca faci ridicarea nestabilizata ,trebuie sa ai in vedere tensiunea de 390V la tensiunea maxima a bateriilor,deci cam la 55V la baterii ,sa ai 390V dupa rdicare.N-am incercat cu asemenea tensiune ,poate ca si mosii sau igbt din puntea H ar trebui sa fie la mai mult de 1000V.Vezi daca modulul ala poate lucra la 20KHz ,ma gandesc ca daca e pentru motoare ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru inceput, vreau sa fac unul cu alimentare la 12V, sa-l pot folosi la masina, merg deseori cateva zile la pescuit. Traful o sa-l dimensionez ca la 14,5V cat e tensiunea cu motorul pornit, sa am cca 370-380V. N-o sa-mi permit sa descarc prea mult acumulatorul,ca sa nu pornesc masina impinsa, asa ca tensiunea minima va fi cca 12V, cand tensiunea in secundar va fi cca 310V. Nu vad de ce la 390V, ar trebui in puntea H, mosfeti sau IGBT, de 1000V. Pana la urma e o punte, tensiunea maxima pe tranzistor, e cea de alimentare. Intr-o sursa industriala, de vreo 2Kw, cu PFC activ, puntea full bridge, alimentata cu 420V, folosea mosfeti de 550V.

Cu modulul IGBT, e posibil sa ai dreptate, posibil sa nu fie conceput pentru 20KHz, ramane de vazut. Nu merge, folosesc drivere flotante, sau optocuploare, cum ai procedat tu.

Edited by pisica matache

Share this post


Link to post
Share on other sites

spor la treaba ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mie mi-au crapat 2 module cu 8010 si m-am lecuit. Unul din ele avea un ir2110 stricat de nou.

 

Ma gandesc la o chestie...

 

daca redresam si filtram tensiunea de iesire de la invertor si o aplicam la sg3525 printr-un optocuplor oare nu am putea stabiliza tensiunea alternativa de iesire?

Edited by Mihai_Hd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea asta a zis-o cu ceva timp in urma @cavit ,s-ar putea sa mearga,habar n-am.

Despre drivere ,de ce credeti ca am preferat sa folosesc optocuploare si nu drivere IR2110?Care ,oricum sunt mai rapide decat TLP250 !Din cauza ca, la defect ,trebuie sa comand EG8010 din China.Iar China nu e la coltul strazii.Sau pe Maica Domnului in Bucuresti.

Pana la urma ,nevoia de stabilizare nu e asa de stringenta ,atata timp cat folosim solutia ridicarii si stabilizarii tensiunii de la baterie la 340Vcc,insa devine in cazul folosirii ridicarii cu traf de iesire ,cu primarul la tensiunea bateriei (de fapt mai mica decat bateria).Cum bateria are o plaja minim-maxim foarte mare ,rezulta si tensiunea de iesire la fel .Acolo e musai stabilizare din factorul de umplere si solutia este doar EG8010 sau ,am vazut pe net ,PIC16F876A (care nu convine din cauza schemei cam stufoase ) sau PIC16F72 (dar cine are asa ceva ,nu da softul)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am  o intrebare legata de EG8010...Ce tensiuni, pe ce pini trebuiesc asigurate, sa am semnal de comanda pe cele patru iesiri ? Am modulul de la tine, proiectat pentru comanda puntii H, cu optocuploare, la care n-am montat comparatorul si componentele aferente acestuia.

Ma intereseaza mai exact, daca se poate, ce tensiuni exista in pinii 6-SPWMEN, 13-VFB, 14-IFB, 15-TFB, in timpul functionarii invertorului.

Edited by pisica matache

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu pinul 1 (IFB) al modulului  la masa ,6-SPWMEN va fi la +5V (adica 1 logic) si 14-IFB va fi in 0 logic,cu conditia  ca LM393 sa fie functional.

Pinul 16 al modulului  la masa (15-TFB ).

Pinul 15 al modulului     (deci 13-VFB al chipului)=la cursorul unui semireglabil care are capetele intre +5V si masa .Nu mai stiu limitele de functionare dar poti sa pleci cu reglajul de la jumatate ,+2.5V,in jos sau in sus.

E suficienta alimentarea doar cu +5V ,semnalele fiind disponibile la intrarile driverilor 250

 

Asa poti testa modulul fara invertor.

Edited by nel65
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

are tahmid pe site-ul sau un inceput cu 16f876, el zice ca ar functiona, ma rog eu am incercat softul propus de el si partea proasta e ca pe iesirile pwm daca pun un filtru rc obtin o sinusoida frumoasa, daca incerc sa filtrez iesirea puntii H cu un grup LC obtin impulsuri dreptunghiulare chiar si cu un inductor de 10mh. 

 

Ma bate capul sa incerc cu un arduino pentru simplitatea sa dar momentan nu am timpul necesar acestui experiment. Ma stresez cu un tracker solar, am achizitionat inca 2 panouri de 230wpp si sunt foarte curios ce pot scoate din ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Eg 8010 merge destul de bine,  nu  merite sa ti bati capul cu altceva, cu IFB la masa si cu VFB neconectat porneste si da 3 Bursturi de semnal pe comanda dupa care se opreste, timpii sunt programabili din jumperi, are si optiunea pentru convertizor de frecventa de la 0 la 400 hz.

 driverii ir2110 sunt intadevar cam fragili nu erecomandat sa depasim 390v alimentarea puntii, se pot inlocui cu ir2113 compatibile pin la pin, din ce am conatat eu in timp se pot distruge prin depasirea tensiunii de alimentare pe partile flotante, mai ales cu unele IGBT cum ar fi STGW39NC60VD din cauza capacitatii de reactie Cios care poate transmite impulsuri de tensiune pe poarta mai ale daca se lucreaza cu di/ dt mari adcia un drose de iesire cam scurt, riscul e mai mare la cele cu ferita cu intrefier caci au AL mai mic decit cele de pudra de fier, Blak iron powder, acestea sunt mai bune din acest punct de vedere.

 solutia este: a se monta cate un zenner de 15v 1w intre poarta si sursa la IGBT-urile de sus, flotante , eventual si la cele de jos desi nu este strict necesar caci aici tensiunea venita inapoi e absorbita si de alti consumatori, tensiunea asta care vine inapoi pe iesirea driverului incarca bara de alimentare prin intermediul diodei interne dintre iesire si bara si depaseste tensiunea de 20-25v si distruge astfel partea flotanta a driverului, ca masura suplimentara se mai poate pune un zenner si pe aceasta alimentare adica in paralel cu condensatorul de bootstrap. dar nu e strict necesar. tlp 250 tine la peste 35v asta face diferenta, dar e lent.

la mine functioneaza sigur cu diodele astea chiar si cu un droser pe jumate ca inductanta,  chiar si cand il pun in scurt, shuntul este de 10 miliohm, cu asta da afara la 4kva.

 acest mod de distrugere a driverilor poate sa nu duca la distrugerea IGBT-ului dar uneori arde si IGBT-ul, si automat si perechea lui de jos.

 cu cat tensiunea de alimentare a puntii e mai mare varfurile astea de de tensiune cresc si ele,   rata de distrugere a driverului creste, da impresia ca driverul nu rezista la tensiunea din specficatii, dar de fapt asta se intimpla, tensinea pe bara nu prea poate sa creasca tranzitor caci e tinuta de condensatoare, electrolitice in paralel cu fixe din folie de plastic, asa e cel mai bine, caci cele de plastic suprima varfurile de inalta frecventa si menajaza termic electroliticii, acest condesator de plastic va fi identic cu cel de la iesire din filtru 2-4,7uF /400.

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna ziua sunt ceva mai nou pe acest forum si as avea si eu o intrebare si anume as vrea sa ma ajutati si pe mine sa gasesc niste mosfeturi K14KM sau echivalent al lor 

aceste mosfeturi sunt dintr-un inverter la 12v 1000w in puntea H si nu gasesc deloc asa ceva.Ele sunt produse de MITSUBISHI.

multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare

 mihai chiar merge invertorul ?


as fii interesat si eu de unul identic ca asta,

dar nu prea am vazut (sau nu am fost atent)

o lista de materiale si piese necesare,

daca nu deranjez te rog ai putea face una?

multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ion pat.

 

Invertorul functioneaza de ceva vreme fara probleme.

In medie are circa 150w - 200w sarcina pe el.

Vede varfuri de aproape 2KW pe care le suporta fara greturi, radiatoarele acelea care se vad pe el fac fata cu brio sarcinii, nici in prezent nu am mai umblat la el sa-i termin carcasa si sa ii fac pornirea la ventilator in functie de temperatura sau decuplarea automata la prag minim de descarcare al bateriilor.

 

este montat pe un grup de baterii de 24V/200A pe care este montat si controllerul mppt prezentat pe acest forum.

 

Am desenat in mare schema electrica a acestuia, mai am nevoie probabil de 3 4 ore sa o pot finaliza presum si pe cablaj lipsesc cateva trasee pentru protectia la tensiune minima a bateriilor.

 

totusi daca vrei sa-l faci asa cum este acum e pe deplin functional, am postat anterior si cablajul pe care l-am realizat eu, daca urmaresti schema pusa de nel65 poti sa realizezi fara probleme acest invertor, este destul de simplu atat cablajul cat si schema.

 

am sa incerc saptamana aceasta sa completez cablajul cu restul pieselor pentru protectie si daca imi ajunge timpul sa realizez schema si o lista de materiale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mihai_Hd, felicitari pentru realizarea invertorului, dar poate aveti placerea sa postati cateva imagini cu invertorul. Astfel, isi pot face utilizatorii o idee despre cum arata rezultatul.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We use cookies and related technologies to improve your experience on this website to give you personalized content and ads, and to analyze the traffic and audience of your website. Before continuing to browse www.tehnium-azi.ro, please agree to: Terms of Use.