Sari la conținut

ajutor construire redresor/robot de pornire


madalin85

Postări Recomandate

Dar gasiti sarma de bobinaj emailata cu sectiune dreptunghiulara(ati scris 4mm x 1,5mm, adica 6mm2)?

Nu stiu daca gasesc .Cu asa ceva e bobinat acum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O varianta ar fi daca spatiul va permite, conductor emailat de 3mm(7mm2) diametru.

Daca doar tensiunea din secundar va deranjeaza si este bobinat cu galeti(ati fost foarte zgarcit in informatii), puteti sa-i mai scoateti din spire in secundar.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O varianta ar fi daca spatiul va permite, conductor emailat de 3mm(7mm2) diametru.

Daca doar tensiunea din secundar va deranjeaza si este bobinat cu galeti(ati fost foarte zgarcit in informatii), puteti sa-i mai scoateti din spire in secundar.

M_am gindit la varianta asta dar daca primarul e compromis si sint spire in scurt,ar putea sa mai apara, arzindu_se lacul  protector.Secundarul e bobinat tot cu platband de cupru de 3mm/2mm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dle. @Sorin70, Am inteles, sirma dreptunghiulara in primar si secundar,dar

bobinajul de de la suprafata transformatorului cu sirma rotunda de vreo 2mm ce este ?

 Dar rezistentele din sirma de pe transformator, ce sunt.

 

@gsabac

Editat de gsabac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Secundarul e bobinat tot cu platband de cupru de 3mm/2mm

Dar cum este aceasta platbanda, emailata sau este bobinat cu firung(izloate spirele prin spatiu intre ele)?

N-ati raspuns daca este bobinat in galeti, sau infasurarile primar/secundar sunt suprapuse.

Daca scrieti ca in secundar trebuie sa fie 300A. aceasta inseamna cca. 4350W, in acest caz in primar curentul este de 20A(la o incarcare de 3A/mm2) diametru necesar pentru acesta este de 3mm(7mm2), avand in vedere ca la curentul maxim functioneaza pana la cca.5 min, se poate reduce diametrul la 2mm(o incarcare de cca.6A/mm2)

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dle. @Sorin70, Am inteles, sirma dreptunghiulara in primar si secundar,dar

bobinajul de de la suprafata transformatorului cu sirma rotunda de vreo 2mm ce este ?

 Dar rezistentele din sirma de pe transformator, ce sunt.

 

@gsabac

Partea aceea forma un circuit de incarcare de 13 V ,care ij floseam sa mai incarc cite o baterie .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceva e putred in Danemarca - scria odata un englez .

Pana acum concluzionez ca e un transformator pt pornirea automobilelor/camioane , calculat sa scoata ceva kW dar pe timp scurt (numai cateva minute) dar care a fost folosit si pt incarcarea bateriilor de 12V cu o tensiune de 13V .

Oare de ce nu mai functiineaza in parametri ? Din comutatorul defect (presupus sau constatat defect) am aflat ca se crestea tensiunea cu 2 V  iar ulterior am aflat existenta unui alt comutator care schimba gama iar ulterior am aflat si alte amanunte  .

Acum am o dorinta de a fixa cu sarma placa aia cu  'Se retrage la garaj ' .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceva e putred in Danemarca - scria odata un englez .

Pana acum concluzionez ca e un transformator pt pornirea automobilelor/camioane , calculat sa scoata ceva kW dar pe timp scurt (numai cateva minute) dar care a fost folosit si pt incarcarea bateriilor de 12V cu o tensiune de 13V .

Oare de ce nu mai functiineaza in parametri ? Din comutatorul defect (presupus sau constatat defect) am aflat ca se crestea tensiunea cu 2 V  iar ulterior am aflat existenta unui alt comutator care schimba gama iar ulterior am aflat si alte amanunte  .

Acum am o dorinta de a fixa cu sarma placa aia cu  'Se retrage la garaj ' .

 Pe linga functia de pornire avae si o functia de incarcare. Bobinajul respectiv nu era acelasi cu cel care era folosit la pornire. Da ,avea doua tensiuni de iesire 12 si 24 V care se puteau ajusta cu 2 V din primar . In privinta garajului ,nu am nimic impotriva ,va puteti retrage .Daca citeati tot ce am postat intelegeati si dvs.(cum au inteles ceilalti colegi) si ma ajutati cu sfaturi pertinente nu cu remarci si ...dorinte de acest gen.Nu va obliga nimeni sa ma ajutati .Dar sa respectati colegii de forum,da. Cam asa e in Danemarca...

Editat de sorin70
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar cum este aceasta platbanda, emailata sau este bobinat cu firung(izloate spirele prin spatiu intre ele)?

N-ati raspuns daca este bobinat in galeti, sau infasurarile primar/secundar sunt suprapuse.

Daca scrieti ca in secundar trebuie sa fie 300A. aceasta inseamna cca. 4350W, in acest caz in primar curentul este de 20A(la o incarcare de 3A/mm2) diametru necesar pentru acesta este de 3mm(7mm2), avand in vedere ca la curentul maxim functioneaza pana la cca.5 min, se poate reduce diametrul la 2mm(o incarcare de cca.6A/mm2)

 Va multumesc pentru raspuns.Primarul este bobinat cu platband emailat. Secundarul  are pe el ca si  izolatie tresa din aceea de poliester sau pinza cum era acum 20 de ani

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca postati dimensiunile miezului, lungime, latime ( de ex 233mm x 180mm) si sectiunea prin miez,

  (de ex 64mm x 86mm) am sa va calculez numarul de spire necesar pentru acest transformator.

Deasemenea am sa va desenez o schema si am sa va explic de ce 18V sau 19V in gol este o tensiune buna

 pentru un transformator de "pornire" auto.

 

@gsabac

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 Pe linga functia de pornire avae si o functia de incarcare.

Nu este necesara o infasurare speciala pentru incarcare, este suficient un regulator de curent inseriat cu acumulatorul, la cea existenta.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa arata schema echivalenta pentru simulare a aparatului discutat in prezentul topic.

post-24607-0-20245300-1468701949_thumb.jpg

Va rog sa postati comentarii pentru modificarea schemei si valorilor, pentru simularea finala.

Eu am vazut rezultatele si sunt de tras multe invataminte.

 

@gsabac

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca postati dimensiunile miezului, lungime, latime ( de ex 233mm x 180mm) si sectiunea prin miez,

  (de ex 64mm x 86mm) am sa va calculez numarul de spire necesar pentru acest transformator.

Deasemenea am sa va desenez o schema si am sa va explic de ce 18V sau 19V in gol este o tensiune buna

 pentru un transformator de "pornire" auto.

 

@gsabac

Va multumesc pentru amabilitate.Datele respective vi le pot furniza doar luni. Am incercat sa pornesc o masina cu el in situatia care e acum si a inceput sa ...bazaie tare ,concomitent sa se incalzeasca .L_am oprit si nu l_am mai fortat,Cred ca primarul e compromis ...definitiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock