Jump to content

gsabac

Tehnium Azi
  • Content Count

    2,158
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    234

gsabac last won the day on October 14

gsabac had the most liked content!

Community Reputation

602 Excellent

2 Followers

About gsabac

  • Rank
    Tehnium Azi Expert
  • Birthday 12/18/1946

Profile Fields

  • City
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

3,572 profile views
  1. V-am realizat o schema functionala, dar eram sigur ca o concepeti dvs. ca de cautat pe net este imposibil de gasit o schema care sa corespunda cu parametrii ceruti la intrarea convertorului. Este buna si simularea, deoarece verifica si valideaza rezultatul, nu-i asa? Deoarece in display poate este nevoie de o ajustare fina, puteti pune in locul rezistentei R2 un trimer de 20K in serie cu o rezistenta de 33K. Acum 2 ani am reparat convertorul de backlight de la un display Samsung de 27 inch, prin inlocuirea circuitului integrat care continea 2 tranzistori MOS canal P cu 2 tranzistori separati. Am construit un circuit cu zone de cupru marite pentru racire si l-am conectat cu fire pe conexiunile din circuitul imprimat. Succes! @gsabac
  2. Se poate inversa semnalul de intrare, fara sa se umble la convertor, cu un LM358 alimentat de la minimum 5V. @gsabac
  3. Cu sonda in scurt rezulta zgomotul real al osciloscopului, plus tensiuni ce rezulta din campurile electromagnetice culese de sonda. Nivelul acestui semnal este comparabil cu toate celelalte semnale prezentate in poze. In poza cu baza de timp pe 10nS, eu vad o secventa formata din 10 sinusoide cu perioada de circa 10nS, asta inseamna 100MHz si presupun ca este un post de radio pe ultrascurte. Pe nici o poza nu sunt prezente oscilatii si la acest redresor oscilatiile ar avea tensiuni de ordinul sutelor de milivolti sau voltului, iar frecventa de ordinul a catorva Mhz. Totusi nu este exclusa prezenta unor oscilatii pe frecvente de cateva sute de MHz, generate datorita cablajului cu conexiuni foarte lungi intre tranzistori si modul, care nu pot fi vizionate de osciloscopul pe care il aveti. @gsabac
  4. La adresa: http://sopotniceeu.emartinka.cz/default.asp?IDKategorie=7&IDClanku=8121610 se afla cel mai simplu mod de a testa CRT-ul. Montajul se poate construi direct pe soclul tubului, dar pentru osciloscop trebuie musai un ecran original de uMetal. D1, D2, D3 si D4 trebuiesc conectate la masa. @gsabac
  5. Pana acum ati pus doar intrebari pe forum, dar puteti mai mult, eventual sa postati o schema cu care doriti sa verificati tubul 8LO29I? Constructia unui osciloscop, chiar neetalonat, se face cu o munca si cunostinte avansate de sisif si este cu mult mai dificila decat realizarea unui amplificator, alimentator sau aparat de masura. Am vazut ca aveti scule, probabil ca efectuati si reparatii, dar o intrebare, ati mai construit aparate electronice? PS. Am sponsorizat tehnic si moral trei useri de pe acest forum, cu sute de postari si multe ore, pe parcursul mai multor ani, pentru ai convinge sa faca si ceva practic si spre dezamagirea mea au realizat doar topicuri de succes fara finalitate practica. @gsabac
  6. Nu am mai auzit sau citit despre acest procedeu de crestere treptata. Corect este sa implementati schema de polarizare care de fapt include rezistente de valori foarte mari. Puteti pune o rezistenta de limitare serie doar pe tensiunea negativa inalta si decuplata cu un condensator de 10nF la 3kV. Atentie ca infasurarea de filament se afla la o tesiune de kV (un traf obisnuit s-ar putea strapunge) si trebuie conectata la catod cu o rezistenta de 100k, iar potentiometrii de reglaj trebuie sa suporte aceste tensiuni sau sa fie montati izolat si cu axe din plastic pentru butoane. PS. Poate doriti sa postati ideea de folosire si eventual schema, banuiesc ca ati ales tubul pentru o aplicatie dedicata sau pentru reparatia unui osciloscop. @gsabac
  7. Sunt multe pareri si recomandari pentru tuburile de puteri mici, mari sau tensiune si puteri mari. In general nu se formateaza nimic, dar se verifica treptat prin marirea tensiunii daca nu sunt descarcari sau functionari anormale, acestea ar putea duce la distrugerea aparaturii. Tensiune de 1000V sau 2000V este o tensiune mica, iar curentul prin tub este de ordinul unui mA, descarcarile daca vidul este compromis nu se vad, poate eventual sa scada tensiunile de polarizare. Ca defecte partiale, defocalizare care nu se poate regla, iluminarea slaba a fetei tubului sau spot cu intensitate luminoasa scazuta. Pentru un tub catodic se poate aplica tensiunea de filament standard 30 de minute(Philips) si se verifica daca filamentul se inroseste.Daca nu este rosu, inseamna ca tubul are vidul compromis. In continuare nu se pot face verificari decat cu sistemul de polarizare complet, fie construit diy fie intr-un aparat existent, cu observatia ca punctul luminos intens si static arde luminoforul instant si ramane o pata negara permanenta pe tub. @gsabac
  8. Metoda cu deplasarea mecanica a senzorului ar fi cea mai buna si sigura, circuitul de intirziere presupune si deplasarea fixa a senzorului in sensul cresterii avansului, deoarece circuitele pot genera numai scaderea avansului, iar in legatura cu folosirea unui controller ar trebui sa aveti curba originala de avans data de fabricant, care arata cam asa: In lipsa se foloseste bancul de proba. O intrebare, acest motor nu mai are si alti senzori de torsiune, depresiune, etc. care comanda aprinderea? @gsabac
  9. Cred ca memoreaza mai multe secvente cu sincronizari diferite si intra automat in alt mod de redare pe ecran. @gsabac Completare la poze. Dupa filtrare zgomotul a scazut de 2-3 ori, deci se poate si mai bine. Important: Nu ati facut ultima masuratoare cu sonda in scurt si conectata la masa TL-ului, aceasta arata zgomotul de esantionare al osciloscopului insumat cu o tensiune reziduala rezultata pe cablul osciloscopului. @gsabac
  10. Acea linie de alimentare am considerat-o de "firma", adica ei stiu de ce, chiar la prima lectura a schemei cand ati prezentat statia. Nu ati aratat in ce conditii ati masurat, unde ati pus masa sondei, ce sonda ati folosit, cit de lung este clemul de masa, etc. Ca sa putem trage unele concluzii faceti doua masuratori ca in desenele de mai jos si postati, apoi conectati doar masa la punctul de masa al anodului din TL431 si sonda in acelasi punct si postati. De fapt sunt sigur ca nu le veti face cum nu ati facut nici altadata, dar succes! @gsabac
  11. La un motor clasic cu aprindere prin scanteie si avans vacuumatic plus centrifugal, reglajul avansului se face pe zero grade si sistemul mecanic este capabil sa genereze unghiuri de avans negative (inainte ca pistonul sa ajunga la punctul mort superior) Avansul electronic nu poate genera unghiuri negative (poate realiza doar intarzieri ale impulsurilor de aprindere) de aceea senzorul (contactul) de aprindere se pozitioneaza la un unghiul cel mai mare(de ex. -28 de grade) necesar motorului pentru putere si cuplu. La turatii mici intarzierea electronica este mare astfel incat sa se ajunga la un avans mic(de ex. -7 grade) si pe masura ce creste turatia, intarzierea impulsurilor de aprindere scade si astfel avansul poate creste pana la valoarea maxima (de ex. la -28 de grade). Daca se foloseste un stroboscop profesional, care masoara turatia si poate regla si masura unghiul de aprindere a impulsului luminos, se poate masura unghiul de avans la orice turatie si determina astfel curba de avans stabilita din fabrica. Astfel veti certifica daca aprinderea electronica are unghi fix sau daca este adaptata, optimizata pentru acest motor. Un astfel de stroboscop este in dotarea oricarui service auto care se respecta si bineinteles masuratoarea simpla se face cu motorul fara sarcina, cu rotile tractoare suspendate. Daca motorul are si senzor de depresiune, aceasta curba de avans se schimba la diverse sarcini de tractiune la roti si este si in functie de deschiderea paletei de acceleratie. Acum vreo 45 de ani am construit un astfel de avansmetru perfectionat si am studiat posibilitatea de perfectionare a sistemul de aprindere a unui motor de Dacia 1300, dar nu am reusit sa aduc vreo imbunatatire fata de avansul clasic. Am reusit doar sa inventez, impreuna cu un tehnician extraordinar, un dispozitiv antipoluare, care reduce si consumul de combustibil la mersul in oras, am facut acte premergatoare de brevetare, dar intre timp am renuntat. In motoare sunt multe conglomerate de compromisuri si adaptari extraordinare, de aceea orice modificare esentiala, poate duce pe global la pierderea unor performante de putere, cuplu sau fiabilitate, deci multa atentie. @gsabac
  12. Acum imi este clar, ansamblul motor transmisie este cuplat cu un ambreiaj centrifugal. Daca aprinderea electronica are un capac demontabil si nu este impregnata cu epoxy, puteti vedea ce circuite si ce tranzistori contine, poate are si microcontroller si atunci dupa complexitate puteti deduce daca manevreaza avansul sau este o simpla aprindere electronica. Vedeti si schema lui pisica_matache, user care este si pe forum, acum sub numele de @Tyc, fan motor, de la adresa: https://motociclism.ro/profile/57473-pisica-matache/content/page/14/?type=forums_topic_post "Am reusit sa pun pe hartie in linii mari,blocul analogic de avans variabil..Primul integrat (lm 2917) primeste semnal de la senzorul hall,dand la iesire o tensiune continuua proportionala cu frecventa semnalului dat de hall. Aceasta tensiune aplicata la intrarea lm3914,comuta prin unul din cele 10 comparatoare interne,una din cele 10 rezistente (R5-Rn). In functie de turatia motorului,doar una din aceste rezistenta va fi pusa la masa,alimentand baza la T2,conectat ca sursa de curent constant. Curentul de colector incarca C2,determinand latimea semnalului dat la iesire monostabilului,care semnal comanda pe frontul descrescator producerea scanteii..Latimea acestui impuls determina tocmai intarzierea necesara realizarii avansului. Impulsul de comanda al monostabilului este extras din semnalul dat de hall,cu ajutorul lui T1. Realizarea curbei de avans se face prin relgarea rezistentelor semireglabile din schema,care modifca de fapt latimea impulsului generat de monostabil.." Poate autorul a mers mai departe cu aceasta adaptare si pentru ca este activ si pe acest forum @Tyc si ii puteti trimite un MP, sper sa nu gresesc. Schema este o schema bloc, de aceea trebuiesc completate circuitele pentru conversia frecventa tensiune cu LM2917, decodor cu 10 iesiri care sunt folosite pentru crearea curbei de avans cu LM3914 si monostabilul cu timp variabil cu LM555. Iesirea circuitului LM555 ar trebui sa comande aprinderea electronica existenta si chestia esentia este sa cunoasteti curba de avans necesara motorului sau sa experimentati. @gsabac
  13. "motorul are un Ambreiaj centrifugal și un avans fix" sau ati dorit sa scrieti motorul are un avans centrifugal și un avans fix, deoarece toate motoarele au si avans centrifugal, fara de care nu functioneaza cu randament optim, nu scot puterea necesara si consuma exagerat de mult. @gsabac
  14. Eu nu as umbla la contactele sau senzorii masinii deoarece au roluri multiple. Nu am inteles mai nimic din ce repetati si nici nu inteleg ce aplicatie este, probabil un secret care se vrea brevetat, succes, sau un proiect, de aceea nu va pot ajuta decat pe bajbaite cu o schema pe care am simulat-o pentru ai verifica functionarea. Pe diagrame se vad timpii de intarziere si comenzile. Daca va intereseaza si doriti alti timpi sau alt mod de functionare, reactionati. Atentie: Contactele releului nu trebuie sa influenteze tensiunea de comanda a contactului de comanda. Pe alimentare conectati un condensator de 1000uF in paralel cu unul de 100n la masa si o rezistenta de 2,2 ohmi la 0,5W in serie cu plusul, pentru protectie. @gsabac
  15. Am inteles oarecum ce doriti dar nu si rostul acestei automatizari si de aceea va rog sa ne explicati la ce foloseste. Aceasta este necesara pentru completarea ultimei scheme pe care ati postat-o cu circuitul de monopuls pentru buton si de actionare a releului dar poate merge si fara releu. @gsabac
×
×
  • Create New...

Important Information

We use cookies and related technologies to improve your experience on this website to give you personalized content and ads, and to analyze the traffic and audience of your website. Before continuing to browse www.tehnium-azi.ro, please agree to: Terms of Use.