Sari la conținut

ajutor construire redresor/robot de pornire


madalin85

Postări Recomandate

Nu e o senzatie,e un fapt demonstrat.Nu sare nimeni cu gura la nestiutori,dar de regula un nestiutor citeste,nu face afirmatii nefondate.In cadrul acestui subiect intrebarea era simpla,ce tensiune sa aiba acel traf.Daca te apuci sa-i faci teoria chibritului,e posibil sa se plictiseasca de citit inainte de a incepe,pt ca daca asta era defectul lui principal,citea si se lamurea mult mai repede decat din raspunsuri diferite de aici.Am spus ca fiecare pe banii lui poate incerca orice,pt ca un PCM sau un calculator ABS odata compromis,iti sare din buzunar mia de euroi, arderea unui demaror nu e chiar asa de costisitoare.Dar noi sa fim sanatosi,fiecare experienta aduce un plus de informatie,ceea ce nu-i de colea.La multi ani,si o sa ma multumesc sa citesc in continuare,nu vreau sa mai tulbur pe nimeni cu nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La redresoarele de pornire nu se folosesc condensatori , oricum discutam pe marginea sch furnizata la #136 . Lamuriti-ma care e simbolul de la condensator ,mai nou. 

Linkul despre rectificare e in engleza si trebuie sa pun ochelarii traducatori ,din formele de unda stiu despre ce e vorba ,niste chesti de care am luat cunostinta acum 30 de ani . 

Ceva nou : in loc de ciorchine de diode se pot folosi diode de locomotiva/tren - pe alea poti sa faci scurt ca nu se intampla nimic cu ele . incearca ele sa se incalzeasca dar pe vremea asta sufletul .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema asta cu tensiunea efectiva si de varf apare foarte des pe forumuri si e usor de explicat - ar fi pacat sa nu incercam s-o explicam (si eu mi-am pus intrebarea asta cand am fost incepator - mi-ar fi placut foarte tare sa-mi explice cineva in 2 minute pe un forum care-i treaba cu tesiunea care "creste")

RR

 

PS - tu n-ai condensatoare in redresor dar pe masina sunt suficiente.

Editat de roadrunner
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Putem face abstractie de cele din montajele masinii...presupunem ca bornele robotului se cupleaza pe bornele acumulatorului masinii. Acel acumulator se comporta ca un condensator cu capacitate f mare(ca sa nu spun infinit mai mare fata de un condensator de filtraj normal,indiferent de valoarea lui).De aici si luarea in calcul a unei capacitati de filtraj cand se calculeaza tensiunea ce trebuie data de traful folosit pt pornire.

Editat de malcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe masina este si un acumulator care 'trage'tensiunea dupa el . Pornirea motorului fara baterie duce la defectarea lui (practic) ,teoretic numai functionarea motorului fara baterie duce la defectare .

O baterie de acumulatoare are TEM ,ceea ce un condensator nu are ; o baterie de acumulatoare  nu se incarca la tensiunea de varf ci stabilizeaza tensiunea la tensiunea lui .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 Daca bateria e defecta sau ai un contact slabit (o borna oxidata) sau o deconectezi accidental - toate condesatorele de prin ECU, ABS etc. premergatoare stabilizatoarelor de vor incarca la tensiunea de varf (e descris undeva mai sus de catre alt user) - asta fiind motivul pentru care am afirmat ca e mai folositor sa  explicam ce se petrece de fapt (legile fizicii) poate informatia asta va folosii cuiva (incepatorilor sper) undeva in viitor, si vor putea sa calculeze invers ce tensiune max de  CA e permisa la trasformator avand in vedere ca componenta de CC este mai mare cu factorul 1.41 - (minus caderea pe diode) cand va ajunge la primele condesatoare de pe modulele electronice in cazul deconectarii accidentale sau o intrerupere a circuitului de baterie.

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intreruperea e mai putin frecventa,dar se poate lua in calcul orice scenariu,pt a face o dimensionare corespunzatoare oricarei situatii posibil intalnita in practica.

TEM are un acumulator nou(sau mai bine zis potent),ori ala nu cere robot de pornire,isi face singur treaba.De regula la robot apeleaza cei cu acumulatoarele obosite,care puse pe redresor se incarca in 5 min si nu tin nici 2 ture pt o cheie la demaror(adica se comporta fix ca un condensator).Alea prezinta o capacitate echivalenta,fara prea mare efort de stabilizare a tensiunii,si de aici pericolul ca acei 15V alternativ,sa se transforme pana in momentul actionarii demarorului in 21...22V,taman din cauza acelei capacitati a unui acumulator obositNu vreau sa creez o polemica,voiam doar sa impartasesc din propria experienta,si sa subliniez ca solutia lui flomar mi s-a parut reala,nu rupta de realitate,dar se pare ca mai mult am deranjat.

Robotul facut si folosit de cateva ori de mine a fost realizat dintr-un traf de 24V bobinat in coloane 2x12,din care am scos bara pana am ajuns la tensiunea de 2x10,4V si am redresat bialternanta cu doua diode.A fost mai comod si pt montarea pe radiator.N-au fost probleme,insa si asa am avut rezerve sa-l mai folosesc dupa ce am trecut de la batrana dacie la cele cu electronica mai mult decat le trebuie.Pe timpul iernii,e mai comod sa ai un acumulator ieftin, de 25...35Ah,tinut la cald in casa si dimineata la prima pornire,sa ajuti pe cel de pe masina,mai ales daca motorul e diesel.Cand ai parc auto,atunci se justifica un robot.

Editat de malcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Condensatori nu apar in alternativ ci dupa tensiunea redresata ,adica pe 11,5Vcc si rezulta 11,5V*2^1/2 =11.5V*1,414 => 16,26Vcc . Asta in mod accidental pe principiul daca Daca nu era Poate poate se ineca .

Si din experieperienta personala (a mea) am pornit un motor cu ajutorul unui redresor care avea transformatorul la 13Vca ; si ce mai invartea ...

Tot din experienta pesonala ,am facut diagnoze la motoare diesel si din cauza pornirii repetate a bujiilor ,bateria de acumulatoare (60Ah) buna nu a mai putut lansa motorul (nu invartea) - generatiile mai noi de autovehicule comanda electromotorul prin calculatorul de imobilizare iar acesta primeste informatii de la calculatorul de management al motorului cu privire la stadiul de incarcare a bateriei si are un circuit UVLO care inhiba comanda de actionare electromotor .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock