Sari la conținut

ajutor construire redresor/robot de pornire


madalin85

Postări Recomandate

Fara sarcina?

Daca este intermitent, posibil sa aiba scapari aleatori intre spire.

Daca aveti posibilitatea ar fi indicat sa rebobinati primarul.

Cred ca e solutia care a mai ramas de aplicat.Am  mai bobinat transformatoare ,ca amator,dar nu de tipul asta pachet de tole cadru ,cu...doua bobine in primar. Am bobinat doar cu tole E+I .Acesta e bobinat in primar cu platband de cupru. Nu prea stiu cum se calculeaza nr de spire la acest tip de transformator

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum se calculeaza nr de spire la acest tip de transformator

Pai daca scrieti ca a functionat bine pana acum, numarati spirele cand il desfaceti, doar trebuie refacut nu reproiectat.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca scrieti ca a functionat bine pana acum, numarati spirele cand il desfaceti, doar trebuie refacut nu reproiectat.

AM inteles ce ziceti, dar am niste nelamuriri:

1. daca desfac bobinajul si gasesc spire arse ,ce e de facut ? Pot sa trag peste portinea respectiva izolatie si sa bobinez mai departe? Problema e sa nu fie ars la jumatatea circuitului...

  2.daca primarul e compromis, rebobinez cu alt conductor ,trebuie sa mentin aceeasi structura tehnica a infasurarilor ,impartite in doa parti egale de o parte si de alta a cadrului ?

 3.daca refac tot ,e doar o ambitie de-a mea,cum se calculeaza nr. de spire ,sectiunea conductorului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AM inteles ce ziceti, dar am niste nelamuriri:

1. daca desfac bobinajul si gasesc spire arse ,ce e de facut ? Pot sa trag peste portinea respectiva izolatie si sa bobinez mai departe? Problema e sa nu fie ars la jumatatea circuitului...

  2.daca primarul e compromis, rebobinez cu alt conductor ,trebuie sa mentin aceeasi structura tehnica a infasurarilor ,impartite in doa parti egale de o parte si de alta a cadrului ?

 3.daca refac tot ,e doar o ambitie de-a mea,cum se calculeaza nr. de spire ,sectiunea conductorului?

1)Spirele pot avea emailul exfoliat si daca acest defect este prezent pe mai multe spire din mai multe straturi cum izolati?

2)Da.

3)Tot, adica si secundarul?

Sectiunea conductorlui se calculeaza in functie de curentul estimat si gradul de incarcare  in A/cm2 iar numarul de spire/V este dat de sectiunea miezului.

P.S.

Totusi eu am o nelamurire, in cei 14 ani cat a fost utilizat, ati masurat vreodata tensiunea in secundar pana s-a defectat comutatorul, sau acum ati masurat prima oara?

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1)Spirele pot avea emailul exfoliat si daca acest defect este prezent pe mai multe spire din mai multe straturi cum izolati?

2)Da.

3)Tot, adica si secundarul?

Sectiunea conductorlui se calculeaza in functie de curentul estimat si gradul de incarcare  in A/cm2 iar numarul de spire/V este dat de sectiunea miezului.

P.S.

Totusi eu am o nelamurire, in cei 14 ani cat a fost utilizat, ati masurat vreodata tensiunea in secundar pana s-a defectat comutatorul, sau acum ati masurat prima oara?

Multumesc pentru raspuns

1.Nu m_am gindit,aveti dreptate.

2.Trebuie sa desfac si secundarul, nu am cum sa ajung la primar

3.Nu am avut probleme deloc cu el pina cind...nu l-am fortat la o masina care era inecata.Puneam robotul si totul era ok . Nu se ardeau becurile din instalatie si cine mai stie ce.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu se ardeau becurile din instalatie si cine mai stie ce.

Da, dar dvs. cand ati conectat becul aveati si bateria descarcata conectata?

Am inteles ca daca este atasata o baterie tensiunea ajunge la 15,4V, la aceasta tensiune nu cred ca se ard becurile.

Nu stiu cum a fost conceput acest robot de pornire al dsv. dar prin anii `80 ce;e pe care le-am vazut eu aveau pe langa transformator pe acelasi carut si un acumulator de cca 100A/h conectata in paralel.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca este traf in coloane se ia in calcul sectiunea uneia din coloane si se foloseste urmatoarea formula pt. aflarea numarului de spire pe volt:  nr. sp./V = 1 / 4,44 x f (frecventa retelei,in Hz)  x S (sectiunea miezului,in mp) x B ( inductia,in Tesla) 

  ....frecventa se stie , sectiunea se masoara, inductia se ia 1 ....1,1Tesla....

La calculul secundarului ,nr.sp./V se inmulteste suplimentar cu un coeficient de 1,1....

Pentru diametrul conductorului aveti ,aici , un tabel:

 attachicon.gifg.gif

Densitatea de curent se alege functie de conditiile de racire ale trafului....cum este al dvs,alegeti 3A/mmp...

Multumesc pentru raspuns.Se pare ca voi avea un pic de lucru...Nu am inteles insa cum aleg sectiunea firului din primar.E bobinat acum cu platband de 4mm/1,5mm..Bobinez cu fir de 6mm.A fost construit pentru un curent de aproximativ 300A

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, dar dvs. cand ati conectat becul aveati si bateria descarcata conectata?

Am inteles ca daca este atasata o baterie tensiunea ajunge la 15,4V, la aceasta tensiune nu cred ca se ard becurile.

Nu stiu cum a fost conceput acest robot de pornire al dsv. dar prin anii `80 ce;e pe care le-am vazut eu aveau pe langa transformator pe acelasi carut si un acumulator de cca 100A/h conectata in paralel.

Nici eu nu stiu cum a fost conceput aparatul si cum au fost efectuate legaturile in acel comutator care ,clar acum,s_a dus din cauza primarului. La iesire nu avea cuplat nici un acumulator.Robotul a fost facut in 1996 de un nene care acum nu mai este ,din pacate. Cind am probat pe bateria respectiva si am conectat un bec in paralel, acesta s_a ars.Probleme de acest gen nu am avut pina acum.Si mai e tesiunea de 24V care acum este de 36V...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A fost construit pentru un curent de aproximativ 300A

Dar nu in functionare permanenta ci pentru catva minute si avand in vedere ca este format din coloane racirea este mai buna decat la cel cu tole E+I sau manta, deci se poate admite cca. 5A/mm2 aceasta insemnand cca. 1mm sau pentru functionare permanenta(2A/mm2) 2mm diametrul sarmei de bobinaj pentru primar.

P.S.

Dar pentru functionare trebuie si o priza care sa suporte cca.20A, pentru cei 300A din secundar.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar nu in functionare permanenta ci pentru catva minute si avand in vedere ca este format din coloane racirea este mai buna decat la cel cu tole E+I sau manta, deci se poate admite cca. 5A/mm2 aceasta insemnand cca. 1mm sau pentru functionare permanenta(2A/mm2) 2mm diametrul sarmei de bobinaj pentru primar.

P.S.

Dar pentru functionare trebuie si o priza care sa suporte cca.20A, pentru cei 300A din secundar.

Dar totusi de nce a fost bobinat cu platband de cupru de dimensiunile respective 4mm/1,5mm? E mai eficient?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt mai multe criterii pt folosirea platbandei .

Cel teoretic e :

-la indoirea sarmei cu diametru mare (de 6mm de ex) la interiorul curburii emailul se va increti iar la exteriorul curburii se va intinde pana va plezni ;

-al doilea motiv ar fi spatiul - la bobinarea cu plat ,pierderile de spatiu intre spire e minim ,permite o izolare intre straturi .

Practic e cam nasol sa tragi de sarma sa ia coltul . 

A pus omul ce a avut ... In '96 optica era alta :faci ce si cum sti numai sa functioneze mult ; acum faci sa functioneze numai sa nu coste mult .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock