Sari la conținut

ajutor construire redresor/robot de pornire


Postări Recomandate

Acum pe schema Dvs. bobinele sunt in scurtcircuit.

- Eliminati strapul 2-2a pentru eliminarea scurtcircuitului.  Adica bornele 2 si 2a sa fie in "aer".

- Pastrati conexiunea 1a-3.

- Puneti in serie cu transformatorul un aparat de 500-1000W la 220V.

- Vedeti rezultatul , masurati tensiunea din secundar.

 

Daca nu merge, conectati terminalele 3a la 3 si 1a jos la 220V, borna din dreapta.

 

Daca nu merge nici asa, biziie, consuma mult si se incalzeste, este defect.

 

Va urez succes !

 

@gsabac

Va multumesc frumos pentru solutiile date si...rabdarea avuta cu mine. Ma duc acum sa  incerc sa vad ce rezolv.Va tin la curent cu rezultatul.In schema ce v_am prezentat_o puntile respective sint de fapt contactele din contactor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Primul pas ar fi sa legati cele doua infasurari din primar in faza, aceasta operatie o puteti face cu un montaj similar celui propus de d-l gsabac, aici http://www.tehnium-azi.ro/topic/5286-ajutor-construire-redresorrobot-de-pornire/page-4?do=findComment&comment=66980 dar fara miliamperemetru, adica asa post-9-0-26011000-1468400538_thumb.png.

Pasul urmator este sa determinati care dintre capetele L2 conectat la un capat al L1, determina intre capatul liber al L2 si cel opus punti dintre ele o tensiune dubla fata de cea masurata la bornele L1.

Dupa ce ati determinat fazarea corecta, masurati tensiunile intre A fata de B si C, la fel la cealalta bobina intre D fata de E si F.

Daca fazarea corecta este cu punte intre C si D, puteti utilza configuratia atasata de mine aici, http://www.tehnium-azi.ro/topic/5286-ajutor-construire-redresorrobot-de-pornire/page-4?do=findComment&comment=66996 daca nu si fazarea corecta determinata este punte intre C si F, puntea trebui trecuta prin comutator si va fi comutata intre F si E, adica asa post-9-0-75303100-1468402287_thumb.jpg

Daca n-am explicat suficient de clar, scrieti ce n-ati inteles.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Primul pas ar fi sa legati cele doua infasurari din primar in faza, aceasta operatie o puteti face cu un montaj similar celui propus de d-l gsabac, aici http://www.tehnium-azi.ro/topic/5286-ajutor-construire-redresorrobot-de-pornire/page-4?do=findComment&comment=66980 dar fara miliamperemetru, adica asa attachicon.gifFazarea bobinelor 01.PNG.

Pasul urmator este sa determinati care dintre capetele L2 conectat la un capat al L1, determina intre capatul liber al L2 si cel opus punti dintre ele o tensiune dubla fata de cea masurata la bornele L1.

Dupa ce ati determinat fazarea corecta, masurati tensiunile intre A fata de B si C, la fel la cealalta bobina intre D fata de E si F.

Daca fazarea corecta este cu punte intre C si D, puteti utilza configuratia atasata de mine aici, http://www.tehnium-azi.ro/topic/5286-ajutor-construire-redresorrobot-de-pornire/page-4?do=findComment&comment=66996 daca nu si fazarea corecta determinata este punte intre C si F, puntea trebui trecuta prin comutator si va fi comutata intre F si E, adica asa attachicon.gifVarianta comutator 02.JPG

Daca n-am explicat suficient de clar, scrieti ce n-ati inteles.

Multumesc pentru ajutor.Am conecta L1 conform schemei dvs si am obtinut urmatoarele valori  A-C 72V,A-B 63V.Am trecut la pasul 2.Am legat firul D cu C .Am masurat intre A si F valoarea de 148 V,mentinind alimentarea la firele A si C.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, este corecta puntea intre D si C daca la bornele A si F ati obtinut dublul lui 72V.

Acum masurati si tensiunea la priza E fata de unul dintre capetele L2(F sau D).

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1)cu becul in serie pe A ,am facut punte intre C si D si am obtinut valorile A-B 77V,A-C 88V,D-E 77V,D-F 87V

2)iar in secundar 36V.

1)Acum daca bobinele sunt in faza nu mai este necesar becul, se poate conecta direct la retea.

2)Cam mult, poate daca atasati o sarcina(un bec auto) sa ajunga la o tensiune rezonabila.Ce tensiune are acum reteau dvs.?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, este corecta puntea intre D si C daca la bornele A si F ati obtinut dublul lui 72V.

Acum masurati si tensiunea la priza E fata de unul dintre capetele L2(F sau D).

Am masurat E-F 10V , E-D 76V. La retea am acum 236V. Am pus un bec auto si s-a ars.

Editat de sorin70
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1)Acum daca bobinele sunt in faza nu mai este necesar becul, se poate conecta direct la retea.

2)Cam mult, poate daca atasati o sarcina(un bec auto) sa ajunga la o tensiune rezonabila.Ce tensiune are acum reteau dvs.?

Am eliminat becul din partea de alimentare,transformatorul nu bazaie ,nu se incalzeste dar tensiunea din secundar e de 36 V,foarte  mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un bec de 24V(sau doua de 12V in serie) conectat la priza de 12V(care acum ar fi cam 18V)?

Conform ultililor masuratori efectuate de dvs. comutatorul trebuie conectat asa 

post-9-0-85542300-1468416727_thumb.png

Nu inteleg de ce este tensiunea asa mare in secundar, stiti sigur ca aparatul a functionat corect pana a ajuns la dvs.?

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, m-am mai gandit si avand in vedere scopul acestui aparat de sursa auxiliara de curent(pentru scurt timp) in cazul acumulatorilor prea descarcati sa poata face fata pornirii, aceasta tensiune sa scada dramatic in sarcina foarte mare, acumulatori descarcati si asigurarea tensiunii de lucru a instalatiei electrice a autovehicului.

In mod sigur nu este conceput pentru incarcarea acumulatorulor fara inserierea unui element de reglare a curentului.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, m-am mai gandit si avand in vedere scopul acestui aparat de sursa auxiliara de curent(pentru scurt timp) in cazul acumulatorilor prea descarcati sa poate face fata pornirii, aceasta tensiune sa scada dramatic in sarcina foarte mare, acumulatori descacati si asigurarea tensiunii de lucru a instalatiei electrice a autovehicului, sarcina in curent.

In mod sigur nu este conceput pentru incarcarea acumulatorulor fara inserierea unui element de reglare a curentului.

Scopul lui este...era dea pornire . Dar totusi ,tensiunea de 19V mi se pare mult prea mare iar cind ndarcomut pe 24V tensiunea in secundar e de 39 V

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un bec de 24V(sau doua de 12V in serie) conectat la priza de 12V(care acum ar fi cam 18V)?

Conform ultililor masuratori efectuate de dvs. comutatorul trebuie conectat asa 

attachicon.gifVarianta comutator 03.PNG

Nu inteleg de ce este tensiunea asa mare in secundar, stiti sigur ca aparatul a functionat corect pana a ajuns la dvs.?ci

Cind fac legaturile pentru +2V tesiunea in secundar creste cu 6 V si se aude un  bazait .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, dar daca sarcina este ff.mare sigur scade dramatic, din aceasta cauza are scea facilitate cu + 2V, pentru situatiile cand acumulatorul este atat de descarcat incat tensiunea scade sub limita functionarii sistemulul.

Puteti verifica cu oricare transformator, tensiunea in secundar scade pe masura cresterii sarcinii.

Redresorul pentru incarcare REDAC utiliza acest fenomen pentru reglare in anumite limite a curentului.

http://www.tehnium-azi.ro/topic/1043-schema-incarcator-baterie-auto/?do=findComment&comment=10164

 

Cind fac legaturile pentru +2V tesiunea in secundar creste cu 6 V si se aude un  bazait .

Adica reteaua pe A si F si punte doar intre B si D?

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock