Sari la conținut

Postări Recomandate

salutare,zilele trecute am luat de la un prieten un transformator de 2x24 volti si 1000 de watti.l-am alimentat monofazic si cu o punte cu 2 diode cu mediana masurat mi-a dat 14 volti.trifazic nu am apucat sa-l masor din lipsa de timp.tipul care mi l-a dat mi-a spus ca se poate face un montaj cu tiristor sa pot regla curentul si tensiunea,lucru care pe mine ma depaseste complet.vreau sa stiu daca este posibil acest lucru si daca este cineva pe forum dispus sa ma ajute.mentionez k vreau sa-l folosesc si ca redresor si ca robot de pornire.va multumesc

Link spre comentariu
https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/5286-ajutor-construire-redresorrobot-de-pornire/
Distribuie pe alte site-uri

14v pt redresor e prea putin.

Dezvolta descrierea ca inca nu se stie (adica noi nu stim) ce fel de traf e ; ca e de 1kW si 2x24V dar ce intrare are (trifazic la 250V ?,trifazic la 400V?).

Ce electromotor vrei sa actionezi cu el ? Dacia 1300 are unul de 1kW ,astea noi au mai mari .La 24V uite o sch:

https://picasaweb.google.com/112827018205146693954/ScreenCaptures03?authkey=Gv1sRgCILLx-qele3kVA#slideshow/5953640435723783938

post-3733-0-78640900-1386864127_thumb.jpg

Editat de tyc

acesta este transformatorul 3sit.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us 85fo.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us 6nnd.JPG

 

Uploaded with ImageShack.us

ma intereseaza ptr masini mai noi,am un atelier auto si mi-ar fi folositor unu.as fi cumparat unu de la magazin dar nu il folosesc asa de des k sa se merite investitia.si era sa uit,in atelier am curent trifazic

Editat de madalin85

Un transformator adevarat.

In primul rand ,puterea aparenta e de 1000VA cea ce inseamna ca poti 'trage' ~=900W max din el .

Poti sa-l folosesti pt pornire daca bateria masinii mai are un pic de suflu ... lasi 5 sec pe baterie si dai la cheie . Redresarea o faci cu 2 diode de 300A in configuratie cu mediana .

Pt pornire alimentezi la 220 Vca si iesire direct de pe diodele mari iar pt incarcat baterii la 380Vca ,iesirea trafului pe diodele mici urmat de montajul indicat anterior (cu tiristor ,sch lui Emil Matei).Curentul il stabilesti la 10% din capacitatea bateriei.

Important e ca pt pornire sa ai 14V ,sistemul informatic e proiectat sa reziste pana la 20V !

Daca vrei un redresor cu decuplare automata ,am sch unui modul de sesizare -decuplare la sfarsitul incarcarii .

Editat de tyc

alimentat la 220 scoate 14 volti,dar nu are putere sa invarta un motor de 1600 cm cubi pe benzina daca bateria este moarta.ma gandeam daca il alimentez trifazic debiteaza puterea necesara,dar trifazic are 26-28 volti.tensinile le-am masurat cu 2 aparate de masura dintre care unul fluke,asta sa fiu sigur de tensiuni

Scoate 1/3 din secundar, dar puterea este dat? de sec?iunea trafo, nu cred c? faci mare lucru. Pentru robot starter eu a? merge tot alimentat la 220V dar dup? redresare pus? ?i o baterie ?n paralel (nu neap?rat prea mare).

Nu ma pot abtine.

Puterea dezvoltata la 380 va fi mult mai mare datorita imensei caderi de tensiune din gol fata de sarcina. Sectiunea miezului nu are nici un cuvant de spus la asemenea randament. Discutabila ramane fiabilitatea. Dar daca traful e solid, va rezista.

Editat de smilex

Daca scoti o treime din secundar si alimentezi la 380 obtii 2/3*26...28Vca in gol . Tensiunea in gol e cu 10% mai mare decat tensiunea in sarcina .

Pe diodele de putere mai pica 2V .

Cum ai legat infasurarile primare cand ai alimentat la 220?

Si cum spuneam ,Dacia 1300 o pornesti cu traful pe 24V dar la masinile de generatie noua , arzi sistemul informatic .

Va rezista traful ,calculatoarele masinii nu.

Metoda data de petrus.pc70 e cea mai buna ,adica rebobinarea secundarului cu ceva sarma care duce curenti mai mari .

Da, tot acele variante raman. Rebobinarea este o solutie. Dar si un buck stabilizator la 12V cu traful pe 380 poate fi o solutie.

M-am bagat in seama ca de fiecare data cand imi este dat sa citesc despre dependenta puterii unui traf in functie de sectiunea miezului.

Exista riscul de a distruge electronica cu o tensiune mai mare. Dar pentru asta bateria trebuie sa fie foarte proasta. O baterie acceptabila va prelua 25-30V in gol cu usurinta, mentinand-o la 12-15V.

Daca se doreste extragerea de putere dintr-un traf, trebuie sa existe o cadere de tensiune in sarcina fata de gol. Cu cat acea cadere de tensiune in sarcina e mai mare, cu atat extractia de putere creste. Iar asta tine pana la 50% fata de gol, dupa care puterea extrasa scade. Asta inseamna ca oricum, daca se doreste putere, trebuie o tensiune in gol mai mare. E un compromis riscant.

Editat de smilex

Bateria se presupune acceptabila dar folosind aparatul intr-un service tot nimeresti o baterie moarta/rea care nu preia (asa se diagnosticheaza bateriile rele pe locomotive - se pun la incarcat sub un curent de 20% si se masoara tensiunea la borne pe fiecare baterie din serie) .

La lansarea (pornirea locomotivei) de pe redresorul in comutatie si avand o baterie rea ,se arde sistemul informatic (cel putin un calculator) .

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock