Sari la conținut

Cutie de viteza automata sau manuala ?


releu

Postări Recomandate

  • 1 year later...
  • Răspunsuri 42
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cred ca o cutie manuala iti da o mai mare satisfactie atunci cand conduci............... (un buton in plus).

 

Mie personal clar mi-a dat mai multa satifactie cutia manuala cu dezavantajele ei si cu tot cu factorul uman ( nu poti aprecia doar auditiv cand este necesara schimbarea treptei de viteza sau la ce nr de rotatii ai cel mai bun randament)

Eu unul ma simt mai implicat in condus cu o cutie manuala!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • urmatoarea masina cumparata de mine ,sigur va fi una cu cutie automata,m-am saturat sa manevrez ciumagul ala care iese din podea ,numit schimbator.In prezent conduc un FORD GALAXY din 2004 de 1.9 litri,cu acelasi motor care e si pe VW PASSAT si pe AUDI 1.9. Iar permis am din 1995.Fac peste 40 000 km pe an.Chiar nu-mi pasa de randamente ,de turatii ,de duble ambreiaje si alte aiureli.Asta e tendinta ,cutie automata

Editat de nel65
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...eu,personal,nu gasesc o placere in a conduce o masina dotata cu _ cutie automata...alea_s pt femei sau..ma rog pt cine nu are chef sa conduca...practic la masinile ,,automate''...le lipseste doar ..pilotul automat...omul..fiind doar un supervizor...in alta ordine de idei singurul avantaj al cutiei automate e ca nu te mai obosesti sa schimbi treptele de viteza ,nu mai trebuie sa calci ambreiajul...deci economie de miscare....ambele maini pe ,,covrig'' si doar piciorul drept face ceva miscare....in rest numai dezavantaje...pe langa intretzinerea scumpa...are nevoie de ulei special..nu merge cu orice hidraulic T90..daca se strica ai cam ..pus?????...piesele nu sunt atat de scumpe cat ..manopera ..pt o reparatzie..ca sa nu mai vorbim de consumul suplimentar..in jur de 0,4-0,6L /100km...si de placerea de a conduce...sport....sa_i dai a doua pana la 120..apoi a 3_a...in 6500 ture si acul sa ajunga in 200...abia atunci simtzi cu adevarat placerea de a..conduce..sunetul ala de 6 sau 8 cilindri la 7-8 mii de ture...nu_l potzi compara cu ...nimic...poate ca unii o sa zicetzi ca e..o aiureala..dar ,sincer,pana nu simtzitzi senzatziile alea nu o sa stitzi niciodata ce este o masina cu adevarat.Personal am cateva aventuri cu mai multe masini...dar as deveni off_topic daca le_as insira aici...pana atunci...nu sfatuiesc pe nimeni sa treaca de la cutie manuala la automata doar in cazul unui handicap fizic...cand nu se poate face altceva pt a conduce o masina.Drum intins!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Am condus un Opel zafira din 2005 care avea cutie automata, adevarul este ca au consum mai mare,dar parca sunt mai comede decat cele manuale, mai ales la un trafic aglomerat.

Insa costul de reparatie la una automata poate depasi x10 fata de o cutie manuala, si intretinerea deasemenea este mult mai scumpa, ulei special + un filtru interior ,(de obicei necesita demontatrea partiala sau totala a cutiei pentru a fi schimbat) dar acel filtru se schimba la 60000-80000 km in functie de model.

In concluzie, pentru o femeie ar fi o optinune foarte buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....in rest numai dezavantaje...pe langa intretzinerea scumpa...are nevoie de ulei special..nu merge cu orice hidraulic T90..daca se strica ai cam ..pus?????.

 

Uleiul T90 nu este hidraulic, ci de transmisie.Daca ai baga ulei T90 intr-o cutie de viteze automata,cam slabe sperante sa se mai schimbe vitezele chiar si vara, pe caldura,daramite iarna.

Editat de george b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

care avea cutie automata, adevarul este ca au consum mai mare

Acest cosum sporit provine de la cuplajul hidraulic care are alunecari intre cele doua semiturbine. O rezolvare semiautomata(selectie manuala) si fara pierderi, este sistemul hycomat post-9-0-69959500-1388061710_thumb.jpg aplicat la Trabant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cele mai multe ori problemele la cuplajul hidrauluic, se pot rezolva relativ simplu si fara mari cheltuieli.In general scaderea nivelului de ulei in cuplaj,face sa apara acele alunecari.Completarea cu ulei rezolva problema,chiar daca nu de tot.Pierderile de ulei se datoreaza uzurii semeringurilor.Cind completarea cu ulei devine tot mai frecventa,atunci singura solutie este vizita la un service.Problema poate fi rezolvata si in regie proprie,dar asta presupune destula munca,planetare,cutie de viteze,cuplaj hidraulic si in unele cazuri chiar motorul,care trebuiesc date jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scaderea nivelului de ulei in cuplaj,face sa apara acele alunecari.

Principiu de functionare implica alunecari, care pot fi accentuate de nivelul scazut al uleiului.Am vazut o demonstratie simpla pentru intelegerea functionarii, doua ventilatoare fata in fata, http://www.e-automob...izor-cuplu.html unul alimentat si curentul de aer produs de acesta il actioneaza pe cel nealimentat.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cuplajul hidraulic are rolul de a face legatura dintre motor si cutia de viteze.Cind motorul nu este pornit, masina poate fi miscata chiar daca masina este bagata in viteza.Cu un nivel corespunzator al uleiului in cuplaj,este posibila pornirea de pe loc cu patinarea rotilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu un nivel corespunzator al uleiului in cuplaj,este posibila pornirea de pe loc cu patinarea rotilor.

Doar prin tractare de catre alt vehicul, nu cu 2-3 binevoitori dispusi sa impinga.O alta varianta de cuplaj, aveau autobuzele Setra(anii `68), cutia si ambreiajul(clasic prin frictiune) erau actionate electric, practic, din levier se selecta doar treapta de viteza, iar actionarea se realiza electric.La vremea respectiva montajele elctronice erau preponderent cu tuburi(cel mai "tare" tranzistor era 2N3055), deci o automatizare a cutiei era cam dificila.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul T90 nu este hidraulic, ci de transmisie.Daca ai baga ulei T90 intr-o cutie de viteze automata,cam slabe sperante sa se mai schimbe vitezele chiar si vara, pe caldura,daramite iarna.

sorry..ca am scris ,,hidraulic''...nu stiu unde ma gandeam...dar T90 sigur e pt cutii de viteze manuale.. :smile:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock