Jump to content

nelu2000

Members
  • Content Count

    40
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

nelu2000 last won the day on March 10 2011

nelu2000 had the most liked content!

Community Reputation

-1 Poor

About nelu2000

  • Rank
    Membru
  1. Injectoarele electronice sunt de obicei comandate direct de ECU (calculatorul motorului). De unde stiti ca nu primiti alimentare la injectoare? Injectoarele sunt alimentate in impulsuri de ordinul ms si la amplitudini de aprox 100V. Nu cred ca puteti masura. De la ECU sunt comandate si pompa injectie si bujiile incandescente. E foarte probabil ca si comanda pompei de alimentare sa o faca tot ECU. Cel mai bine e sa verificati toate sigurantele, iar daca nu gasiti nimic, sa mergeti la un service.
  2. Cand iei piciorul de pe acceleratie apare frana de motor. Sistemul de franare nu e mai solicitat decat la masinile clasice. Chiar la cele clasice, la coborarea pantelor abrupte se foloseste si frana de motor si frana "de picior", altfel motorul se va supratura. Cat despre zapada... numai avantaje. Timpii de debreiere f mici permit mentinerea aderentei mai bine decat la debreiarea manuala.
  3. De obicei , sigurantele protejeaza instalatia, nu aparatele conectate, astfel incat alegerea sigurantelor ar trebui sa se faca in functie de conductorul ales si de conditiile in care lucreaza (temperatura, invecinare cu alte conductoare, etc) .daca va uitati in agenda electricianului o sa gasiti tabelate densitatile maxime de curenti pentru cateva situatii, si prin extrapolare vedeti unde va incadrati. Cred ca mai bine faceti un calcul al conductoarelor, si apoi in functie de ce conductoare gasiti, alegeti sigurantele.
  4. Ba da, si aproape sigur asta e problema lui Florin. Dar nu e absolut necesar ca problema sa fie la comanda bujiilor. Acest martor se aprinde si in cazul altor probleme detectate de ECU aflate in alte zone (senzori de temperatura, de turatie, probleme la pompa de injectie)
  5. Salut, Am si eu un Papuc diesel, si in primul an s-au dus toate bujiile incandescente. Cand am verificat alimentarea bujiilor, am constatat: 1. daca pun contactul, alimentarea bujiilor se opreste la aprox 20 sec de la stingerea martorului in bord, 2. daca pun contactul si pornesc dupa stingerea martorului in bord bujiile raman alimentate permanent (de asta s-au si ars), 3. daca pun contactul si pornesc dupa ce s-a oprit alimentarea bujiilor (adica la 20 sec dupa ce s-a stins martorul in bord), bujiile nu se mai alimenteaza. Cineva mi-a spus ca este o problema a ECU si dupa resetare problema dispare, altcineva mi-a spus ca este o chestie de la recircularea gazelor, ca bujiile raman aprinse si dupa pornire, pana ajunge motorul la o anumita temperatura (chestii de emisii, etc). Ca sa nu schimb in fiecare an bujiile, am trecut comanda releului care comanda bujiile printrun comutator, si dupa pornire tai alimentarea bujiilor. Dupa ce am intrerupt comanda, se aprinde martorul ala cu bujiile, dar de data asta cu semnificatia de probleme la controlerul motorului. Il las asa pentru ca stiu de unde e problema, si sper sa nu-l afecteze prea tare. Chestia e ca releul ala nu e tocmai releu, ci un controler care primeste comanda de la ECU printr-o comunicatie seriala (banuiesc) sau sunt intr-o retea CAN. Tensiune masurata intre firele de comanda este 2.4 volti. Nestiind lucrul asta, am incercat sa-l alimentez la 12, si prin nu stiu ce minune am reusit sa nu il ard.
  6. In constructia pe care vrei sa o faci inertia termica a materialelor te va face sa ai diferente mari de temperatura cu un termostat normal. De exp. daca vrei sa mentii constanta temperatura unui lichid in cilindru, si rezistenta de incalzire este in exterior, cand lichidul ajunge la temperatura dorita cilindrul are o temperatura mai mare. Daca in acest moment opresti alimentarea rezistentei, lichidul va continua sa se incalzeasca de la cilindru. Ar fi o solutie sa pui rezistenta in interior, dar daca folosesti lichide conducatoare electric, va trebui sa cumperi o rezistenta de boiler (cred ca ar fi periculos sa folosesti o rezistenta confectionata de tine). Pentru monitorizarea temperaturii poti folosi un termostat digital cu sonda pt100 http://www.a**********.ro/product_info.php?products_id=637 Poate fi reglat din 0.1 in 0.1 grade (nu stiu ce precizie are), si are si histerezis reglabil.
  7. Fiind influentati de filmele si literatura SF, noi ne gandim ca extraterestrii sunt asemanatori oamenilor, sau animalelor de pe pamant. S-ar putea insa sa fie mult diferiti, s-au chiar structura de baza sa fie diferita (s-a nu fie pe baza de carbon si sa nu contina foarte multa apa, poate sa nu contina deloc). V-ati gandit ca poate cineva se joaca cu noi? Poate a facut un experiment si ne-a plantat pe aceasta planeta s-a vada cum evoluam, iar cand o sa se plictiseasca de experimentat o sa ne arunce la gunoi. S-au poate ca suntem altceva. Poate asa cum s-au descoperit elemente mai mici decat electronul (si peste o vreme se vor descoperi altele si mai mici), la fel planeta pamant este un element foarte mic, iar pentru o entitate superioara, toata galaxia reprezinta ce reprezinta pentru noi un atom.
  8. eu pe 21 iunie 1978. Nu stiu daca e o caracteristica a zodiei, dar nu prea sunt consecvent. Sau poate mi se pare.
  9. http://www.methanol.org/pdfFrame.cfm?pdf=ami.pdf http://www.dtienergy.com/process.html http://car.pege.org/2008/fuel-cell.htm
  10. Daca aveti o rabla diesel puteti incerca. Nu va recomand sa incercati pe o masina buna carburanti home made decat daca aveti pompa de injectie si injectoare de rezerva. Sistemul este cu atat mai sensibil cu cat masina este mai noua. La cele cu common rail combustibilul este trecut printr-un filtru de 3 microni, si nu cred ca puteti sa obtineti un combustibil care sa nu va infunde filtrul imediat. Pompele la acest sistem fac o presiune care ajunge la 1500 bari. Pentru acest lucru sunt facute la tolerante foarte mici, si o impuritate cat de mica o pune pe butuci. La fel si duzele injectoarelor sunt foarte mici si se pot infunda imediat. Cred ca la vechile motoare cu pompa de injectie in linie se poate folosi si ulei de floarea soarelui. Puteti incerca sa vedeti ce reziduuri uscate raman dupa arderea motorinei si a altor combustibili diesel. Daca reziduurile sunt mult mai mari la biodiesel, durata de viata a motorului va fi mai mica. Pe de alta parte mai este si cantitatea de sulf care este mai mare in motorina decat in biodiesel, si care la randul ei influenteaza negativ durata de viata a motorului. Totusi nu vad pe nimeni sa vorbeasca ceva de pile de combustie cu hidrocarburi. Cred ca ar fi un subiect interesant. Am auzit ca s-au realizat deja pile de combustie cu metanol. Are cineva niste platina in plus sa fac catalizatorul??!! :))
  11. Nu vreau sa pun actionarea pe o masina veche. Vreau sa fac o masina tip buggie, la care sa folosesc eventual piese din dezmembrari. Va fi mai mult pentru distractie. Deocamdata mai caut piese sa fac sasiul, dar la final vreu ca greutatea proprie sa nu depaseasca 500 kg.
  12. salut fratilor, Va spuneam intr-un topic anterior ca vreau sa fac un auto electric si cautam sursa de energie. Am ajuns la concluzia ca acumulatorii sunt prea scumpi pentru un automobil electric si m-am hotarat sa-l fac hibrid. M-am gandit la un generator electric pe benzina de 1 kW care printr-un redresor + regulator sa incarce un grup de acumulatori de aprox 2 kWh (poate acumulatori pentru electrostivuitoare de la Rombat). Bateriile vor alimenta, prin intermediul a 2 invertoare, 2 motoare asincrone trifazate de 3 kW. Motoarele vor actiona prin intermediul a doua reductoare rotile spate ale autovehicolului. Stie cineva o schema de comanda a invertorului astfel incat sa se faca recuperare de energie la franare? As vrea ca motorul sa functioneze in plaja 10...200 Hz, iar motoarele obisnuite nu cred ca fac fata.La turatii mici se poate pune un ventilator suplimentar, dar la turatii mari vor rezista rulmentii? Se gasesc pe undeva motoare speciale? La puterea asta se gasesc motoare electrice racite cu apa?
  13. Dupa introducerea tensiunii de la tastatura, combinatia de relee se poate calcula cam in felul urmator: - se imparte tens la 2^7, iar rezultatul ( partea intreaga) este valoarea releului r0 - restul obtinut se imparte la 2^6, iar rezultatul (partea intreaga) este valoarea releului r1 - se repeta pana la 2^0, iar rezultatul este valoarea r7. Cu 7-8 ani in urma as fi facut si un program in C care sa faca chestia asta, dar acum ........ ar trebui sa reiau cursul de programare. Mai greu este cu citirea tensiunii de la tastatura 0...9. Este mult mai simplu cu UP si DOWN (stiu una si buna :) ) De fapt combinatia de relee este chiar valoarea tensiunii in binar.
  14. Va dati seama cum păcăne releele acelea daca treci de la 10 la 50 volti? Releele vor pacani numai la apasarea tastei Enter. Cred ca este si cazul tastaturii 0...9.
  15. Cred ca se poate programa astfel incat daca tii tasta apasata mai mult sa inceapa sa contorizeze singur, cu o anumita frecventa, in functie de timpul de apasare. Majoritatea echipamentelor electronice industriale (de exp invertoarele), au tastatura cu 3 taste. Cred ca este mai simplu, dar e numai o parere personala.
×
×
  • Create New...

Important Information

We use cookies and related technologies to improve your experience on this website to give you personalized content and ads, and to analyze the traffic and audience of your website. Before continuing to browse www.tehnium-azi.ro, please agree to: Terms of Use.