Sari la conținut

Cutie de viteza automata sau manuala ?


Postări Recomandate

Oricat de smecher ar fi soferul, nu va putea egala o cutie automata performanta.

Este mai complicata, are mai multe piese, dar nu introduce socuri in transmisie si nu exista timpi morti la schimbarea treptelor.

Un Audi de 2500 kg, cu motor de 3 l, consuma cam 7-8 l/100 km (consum mixt), la conducere neagresiva, si 10l/100 km la conducere ca la curse.

Transmisia ii permite sa mearga cu 160 km/h, iar motorul sa aiba 3000 rpm.

Intradevar, electronica de pe el este mai complicata decat a navetei care a rachetei care a ajuns pe luna, dar nu este nici 10% din PC-ul de acasa.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 42
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu am mers cu acelasi tip de masina cu cutie manuala, dar am mers cu un Renault Megane de 1.9l, aprox 1500 kg, cu cutie manuala, cu un consum mixt de 5,5 - 6 l/100 km (pe acelasi traseu ca si Audi). Ambele sunt diesel. Avand in vedere diferentele de greutate, cred ca Audi merge cu un randament mai bun. Si nu cred ca randamentul se datoreaza exclusiv motorului mai performant.

 

Acestea sunt masinile firmei. Eu am un papuc diesel, la care ca sa bag in marsarier tre sa rup levierul, si daca vreau sa fac manevre in parcare tre sa merg o saptamana inainte la sala de forta (ca sa invart de volan). Asta da placere a condusului.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Scuze ca revin.

Cred ca transmisia manuala este unul din putinele lucruri care ii face pe unii barbati sa se simta macho pe langa unele femei care schimba vitezele de parca mesteca mamaliga. Ca sa isi mentina pozitia o sa bage verzi si uscate ca transmisia manuala e buna si cea automata e mai rea, dar tre sa conduca si femeile.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Nu am mers cu acelasi tip de masina cu cutie manuala,

Este un principiu usor de inteles,la cutiile automate,este folosita transmisia cu cuplaj hidraulic, cu pierderi prin alunecare si de aici si randamentul mai slab al transmisiei.Cutia de viteze automata,folseste angrenaje planetare,ceea ce insemna ca pentru ficare treapta,sunt cel putin 3 pinioane in plus,in concluzie si frecari mai mari.Eu discut despre cele doua variante,prin prisma consumului,care nu poate fi identic,in coditiile unui randament diferit.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Sunt pinioane in plus, si pompa hidraulica,si cutia singura DA are un randament mai mic, dar prin monitorizarea stricta a transmisiei si motorului, si prin corelarea celor doua se nu se risipeste aiurea energia data de motor. Motorul va functiona la randamentul maxim pentru fiecare situatie in care se afla, si pe ansamblu masina are un randament mai bun.

Operatorul uman nu va reusi niciodata aceste performante, si nu vorbesc de cei care vajaie motorul in treapta 1, sau merg cu motorul mult subturat la deal, ci de cei care se cred mari soferi, si stiu ei cand sa schimbe treapta.

 

La formula 1 pana acum 2 ani se permitea folosirea cutiilor automate (comandate de calculator) si nici o echipa nu a pierdut ocazia sa il foloseasca. De ce? Pentru ca se obtineau performante mai bune. In ultima vreme sa interzis folosirea acestora. Cutiile sunt tot hidramate, dar schimbarea treptelor se face de catre piloti din butoanele de pe volan. Mi se pare corect sa fie asa pentru ca pilotul lua bani degeaba, si castiga echipa care avea cel mai bun programator.

 

Pentru cei care vor sa simta placerea condusului, le recomand masinile cu trepte de viteza nesincronizate (un TV sau IMS vechi, sau un tractor). Gagicile n-o sa poata niciodata sa schimbe vitezele la astea, si smecherii o sa poata sa se dea cocosi. Daca o sa reuseasca ei macar sa schimbe treptele... Daca au auzit de dubla debreiere...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
nu se risipeste aiurea energia data de motor.

Dar pirederile prin alunecare,inerente cuplajului hidraulic,ce sunt?[

Motorul va functiona la randamentul maxim pentru fiecare situatie in care se afla
Motorul,este comandat astazi de computer si la cele cu cutie manuala,deci randamentul motrului nu tine de tipul de cutie.
si pe ansamblu masina are un randament mai bun.

Nu cred,eu am impresia ca Dvs. va referiti la performanta soferului,a modulu mai insipirat sau nu in care alege si schimba treptele.

La formula 1 pana acum 2 ani se permitea folosirea cutiilor automate (comandate de calculator) si nici o echipa nu a pierdut ocazia sa il foloseasca. De ce? Pentru ca se obtineau performante mai bune.

Nu cred ca la F1,conta consumul,doar performanta in traseu,indiferent de costuri.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Domnule miron1947 nu reusesc sa va conving sub nici o forma.

Inamplator lucrez la o firma care distribuie tractoare, si am avut ocazia sa fac o comparatie.

Un tractor cu transmisie manuala clasica, consuma 20 litri /ha la arat, si acelasi tractor cu transmisie hidramata, infinit variabila, consuma 17 litri/ha in aceleasi conditii.

 

Cum va imaginati dvs acest cuplaj hidraulic?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 month later...
Oricat de smecher e soferul, cutia automata e pusa , pe langa optimizare ( performanta ) si cu rol antiprost, ca sa nu mai socotim ca iti ia placerea de a conduce.

De acord. Cutia automata este pentru femei (sunt misogin). Si acum vorbind serios, cutia automata nu-ti permite sa faci unele manevre pe care le poti face cu cea manuala, ma gandesc aici la cei care folosesc masina nu doar pentru a merge la piata sau la serviciu. Uitati-va la masinile de competitie (exceptand F1, aia e din alt film si nu prea are legaturi cu lumea reala), toate au cutii manuale, si cele de circuit (pista) si cele de raliu. In concluzie, fiecare isi alege tipul de transmisie in functie de cata chemare are catre domeniul pilotajului (soferiei).

Pt. nelu2000: sorry, papucul tau nu e relevant (am avut si eu Dacia, 20 de ani si 200.000 km). Ca volanul merge greu pe loc, asta e, d-aia s-a inventat servodirectia, dar asta n-are legatura cu subiectul . Cu intratul greu in marsarier, asta ti-e cutia, pune-ti una (manuala) mai buna. Eu am manevrat (intr-o parcare, ca n-am C-ul) un camion de 5t (deci putin mai greu decat papucul) si n-am avut nici o problema. In fine, am condus si un IMS (acolo sa vezi efort la invartirea "covrigului") intre Rm. Valcea si Pitesti (pe Dealul Negru, pt. cunoscatori) si stiu si cum e cu dublul debraiaj : neplacut, chiar enervant (iti pierzi "avantul") dar manevra in sine nu e mare smecherie, iti trebuie doar cateva incercari ca sa te obisnuiesti, mai ales daca vii de pe o masina cu cutie sincronizata. Daca e prima masina pe care te sui, probabil ca nu va fi nici o problema.

 

LE: Nu stiu care sunt diferentele de randament intre cele doua tipuri de transmisie, dar cea automata asigura totusi un consum specific de carburant mai mic, recunosc.

Editat de betamax
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
cea automata asigura totusi un consum specific de carburant mai mic, recunosc.

Nu prea este asa,din imagine se poate vedea diferenta de consum,la aceasi masina cu acelasi motor si cu exceptia traficului urban,la cutia automata consumul este mai mare.

post-9-1239956061_thumb.jpg

Editat de miron1947
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 weeks later...

Ce spune normativul 93/116/EG? Daca a mers tot drumul in treapta a 6-a la 2000rpm, atunci a obtinut un consum mai mic decat cutia automata.

Cutia automata este pusa in valoare de accelerari si franari (specifice traficului urban), cand reactioneaza mai repede decat omul care schimba manual vitezele. Daca faci testele pe un circuit liber, si nu trebuie sa accelerezi decat la plecare, apoi trebuie sa mentii viteza pe un drum orizontal, obtii rezultate mai bune cu o cutie manuala, care are mai putine elemente in miscare, si o greutate mai mica. Dar in conditii reale ...?!!

Cati din voiati ati auzit de masini a caror consum sa corespunda cu cel dat de fabricant?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 5 months later...

Vreau sa mentionez din start ca nu am si nu am avut masina care sa beneficieze de cutie automata.Am o dacie .Insa de condus am condus diferite marci de masini de-a lungul timpului.Si mai nou, fiind interesat de domeniu am calatorit cu un amic care are o masina cu cutie automata si l-am zapacit cu intrebarile despre masina sa.Am ajuns la concluzia ca au un punct extraordinar de slab ,cel putin din punctul meu de vedere.Intreg mecanismul de franare este suprasolicitat in momentul in care se foloseste continuu frana pt revenirea intr-o treapta inferioara.Alt minus il consider conducerea mult mai complicata pe timp de iarna ,pe zapada.Aceste doua aspecte m-au convins sa exclud din calcul o masina cu cutie automata.Dar probabil ca or fi si plusuri ,ca in orice situatie.Numai bine!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cand iei piciorul de pe acceleratie apare frana de motor. Sistemul de franare nu e mai solicitat decat la masinile clasice. Chiar la cele clasice, la coborarea pantelor abrupte se foloseste si frana de motor si frana "de picior", altfel motorul se va supratura.

Cat despre zapada... numai avantaje. Timpii de debreiere f mici permit mentinerea aderentei mai bine decat la debreiarea manuala.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.




×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock