Jump to content

Lucky

Members
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Lucky last won the day on November 13 2017

Lucky had the most liked content!

Community Reputation

1 Neutral

About Lucky

  • Rank
    Membru
  • Birthday 07/12/1960

Profile Fields

  • City
    Sibiu
  1. Simplu - se face unul sau mai multe studii de fezabilitate (depinde dac? ?ntre timp s-au schimbat guvernele) - se particip? la licita?ie pentru proiectare ?i execu?ie - se c??tig? licita?ia - se scap? de contestatari - se alege traseul cel mai lung posibil - se ?ncep lucr?rile - se constat? c? banii nu ajung deoarece apar lucr?ri neprev?zute sau probleme de "teren" - se cere suplimentare de bani - se fac c?t mai multe lucr?ri anexe ?i de art? (panouri fonoizolante ?ntre autostrad? ?i calea ferat?, Ie?iri de pe acesta cu dou? - trei travers?ri supra sau sub - se a?terne ceva terasament - se toarn? asfaltul ?i se monteaz? c?t mai multe panouri desp?r?itoare ?i de delimitare, de afi?are ?i semne de circula?ie pentru a te b?ga ?n cea?? - se face intrarea ?i ie?irea printr-un sens giratoriu semnalizat "corespunz?tor" - se ?ncaseaz? ?i ultimii bani - se d? ?n folosin??. Nimic complicat. Problemele apar dup? un an - se exfoliaz? asfaltul - apar rampe de lansare la capetele podurilor - te treze?ti cu turma de oi pe partea ta sau cu alte animale - se pun alte indicatoare (c?mile cu 2 cocoa?e - drum denivelat, restric?ii de vitez?, ?antiere de lucr?ri exact atunci c?nd traficul este mare bine semnalizate - etc). Tot simplu. V? dorim c?l?torie pl?cut? pe autostr?zile noastre!
  2. Problema mare a transportului pe calea ferat? ?n Rom?nia este, ?ntr-adev?r, timpul mare de deplasare. Nu avem linii de vitez?. Pe l?ng? asta, o alt? problem? este lipsa leg?turilor. Timpul de a?teptare ?n g?ri este mare. Un alt dezavantaj, tot ?n Rom?nia, este ?i lipsa transportului intermodal. Dac? vrei s? transpor?i ceva cu trenul, trebuie s?-?i duci marfa la gar? ?i s-o iei tot de la gar?. Mai pune?i la socoteal? ?i "h?r?og?ria" pe care trebuie s? o completa?i, formularele pe care trebuie s? le cump?ra?i, timpul de deplasare, pentru acestea, la o sta?ie de marf?, etc. Nu vrem s? ne orient?m (inspir?m) din experien?a altora. Dep??ind Ungaria, spre vest, toate localit??ile sunt legate la calea ferat? cu leg?turi bune. Pe liniile de cale ferat? circul? tot felul de trenuri (regio, inerregio, IC, ICE, etc.) cu leg?turi de orice rang ?n fiecare nod de cale ferat?. La prima vedere s-ar p?rea c? sunt scumpe biletele. Sunt scumpe pentru cei cu venituri mici, ca noi. Dac? un bilet de tren cost?, pentru 400 - 500 km. ?n jur de 140 Euro, imediat se face leg?tura 140x4,5=630 lei. La 2000 de lei salar asta este cam 1/3 din venit. La 2000 Euro este doar 7% - acest calcul se poate folosi la toate pre?urile! ?n plus, nici ?n Rom?nia ?i nici ?n Europa, nu-?i renteaz? s? mergi singur cu ma?ina, iar la 2 persoane, ie?i cam tot acolo la pre?. Dac? ?n Rom?nia faci 400 km. ?n 7-8 ore cu un tren direct, iar cu schimb po?i ajunge la 12-13 ore, ?n vest acest timp se reduce la 4-5 ore cu trenurile normale. La ICE, TGV, RJ, etc. acest timp se reduce la 2,5-3 ore ca leg?tur? direct?. Deci ca neam? po?i face naveta la servici cu trenul la 150-180 km. lucru care ?n Romania este fabula?ie! Revenind la transportul de marf?, ?n vest, faci comand? de transport - mai ales pe distan?e mari - spui c?nd e?ti de g?sit acas? ?i la destina?ie ?i pl?te?ti. Acest lucru po?i s?-l faci online f?r? s? te intereseze "cum" ??i este dus? marfa. Repet - pentru distan?e mari - vine container-ul acas?, ?l ?ncarc? pe ma?in?, ?l duce la tren sau la vapor, ?l d? jos de pe tren pe ma?in? ?i ?i-l pred? la destina?ie. Dar asta nu e treaba ta cum ?l transport?. Important pentru un neam?, de exemplu, este s? ?l coste c?t mai pu?in ?i s?-i fie f?cut transportul ?n timp c?t mai scurt. TRANSPORT INTERMODAL. Vezi DB Schenker. Dar ?n ?ara noastr? mai exist? ?i posibilitatea ca marfa s? nu-?i mai ajung? la destina?ie sau s? ajung? degradat?. A?a c? transporta?i cu trenul!! Am uitat s? men?ionez c? transportul pe calea ferat? este ?i ecologic, chiar dac? este dus cu trac?iune Diesel.
  3. Chirpiciul este un material foarte bun de construc?ie. Ca avantaje - ?ine cald iarna, u?or de "montat", ecologic, ieftin. Dezavantaje - mult? manoper? ?i timp la confec?ionare iar, cum s-a spus mai sus, nu este rezistent la ap? - curg?toare sau de durat? mai lung?. Pentru umezire u?oar? problema este c? se usuc? mai greu. Trebuie asigurat? foarte bine scurgerea apelor din exterior. ?n rest - spor la treab?.
  4. 1. Archicad - dar este foarte scump. In schimb este foarte bun. 2. Autodesk building suite - Extrem de scump. Ceva mai "slabut" decat archicad-ul, dar cu mai multe optiuni si posibilitati. Pentru structuristi - Autodesk Robot Millenium.
  5. E drept ca cel mai bun teren de constructie este cel pe care il ai. Dar toate, repet, toate terenurile sunt bune pentru constructie, tehnic vorbind. Totul depinde de lucrarile pe care esti nevoit sa le faci pentru a-ti "proteja" cladirea. Teoretic, se poate construi si in albia unui rau, dar sunt necesare lucrari pentru evitarea viiturilor, mai ales ca astea vin cu diferite materiale de la alte constructii sau copaci, care se comporta ca niste berbeci (nu de oi!).
  6. Aproape real, puriu. Dar exista si fundatii din lemn de esenta tare (chiar la poduri!!!). Din contra, pentru suprastructura, indicat este lemnul de esenta moale (molid, pin - brad). Este mai flexibil si, in plus, te "avertizeaza" inainte sa cedeze. O constructie "flexibila" este mai buna decat una rigida (vezi arcurile le masina) din punct de vedere al eforturilor din structura. Cat despre izolatia termica, n-are rost sa fie facuta la exterior. Se poate face in "golurile" structurii. Aici ma refer la structurile din cadre de lemn (vezi casele americane). Eu sunt pentru structuri in cadre de lemn cu izolatie minerala si placate cu OSB, finisate cu lambriuri de exterior si rigips la interior. OSB-ul este ignigug.
  7. Scuze titi, n-am citit sau, cel putin n-am receptionat tot topicul. Pentru un nemeserias, alegerea unui teren este dificila. Totusi, se pot urmari cateva probleme majore - situarea acestuia intra sau extravilan (intra poti construi, extra = PUZ, trecere in intra, etc - 3-4 mii eur?). Daca sunt constructii in zona - vorbit cu proprietarii despre igrasie (apa la suprafata), probleme la usi si geamuri, fisuri (teren cu tasari mari -ATENTIE - acestea pot aparea si dupa lucrari de canal, apa gaz subterane), etc. Vegetatia este un indicator important asupra zonei. Utilitati in zona - important curentul electric - Atentie la retelele de tensiune ridicata - un post de transformare este scump! Fantanile din zona POT indica prezenta panzei freatice si nivelul acesteia. Cea mai buna solutie este solicitarea unui studiu geo preliminar - ATENTIE - geotehnic nu "geologic"!
  8. Se poate construi pe orice teren. Nu exista teren mai bun sau mai rau. Problema este ca pe un teren bun pretul constructiei (in special al fundatiei) este mai mic decat pe un teren "rau". Totul depinde de geotehnician si proiectant.
  9. Gresit no_one. Din acest punct de vedere casa de lemn, chiar si cu trei etaje, e mai "rezistenta" la cutremur decat cea de beton. Lemnul se indoaie si revine, in timp ce betonul se indoaie si crapa iar zidaria se "surpa". Mai gandeste-te!
  10. Geotehnica, dupa programe, este usoara. Sunt o gramada (e drept mai mica) de programe geotehnice. Principala problema la geotehnica este aceea a nu se confunda geologia cu aceasta. Geologul poate sa-ti spuna de unde provine roca, din ce este alcatuita, etc. Geotehnicianul iti poate spune cu ce greutate (incarcare) poti sa incarci terenul pentru a respecta anumite conditii (tasari, deplasari etc.). Primul lucru important la geotehnica este culegerea datelor de pe teren (foraje, penetrari, locul unde se fac aceste incercari, informatii din zona - intreband localnicii si studiind constructiile mai vechi, etc.). Din pacate, la noi in tara (ro) se fac aceste lucruri (si nu numai) de mantuiala. Un alt lucru important este experienta geotehnicianului. Uilizarea programelor este corecta doar cu indeplinirea celor de mai sus. Normal ca toate acestea costa mai mult decat un studiu de geolog. Dar, din propria experienta, studiul ieftin duce la cheltuieli ulterioare mari. Multi ati vazut case crapate, drumuri cu gropi,etc. Raspunsul unui geolog sau "meserias" este in general "Ce sa-i faci, s-a lasat pamantul!". Total adevarat, dar problema este ca s-a lasat pentru ca a fost incarcat necorespunzator pentru ca s-au facut studii geo proaste. O alta problema la romani sunt normativele, care sunt toate teoretice. Un inginer trebuie sa dea solutia optima dpdv financiar si tehnic. Cred ca m-am intins cam mult. Daca va intereseaza continuari, solicitati-le.
  11. Trebuie stabilita clasa drumului din care rezulta incarcarile dinamice - convoiul - SR EN 1991-2-2004 si SR EN 1991-2-2004_NB-2006. Se calculeaza greutatile aferente constructiei rezultand sarcinile totale. Cablurile trebuie sa sustina toate acestea. In cabluri apar doar eforturi de intindere - simplu - in functie de lungimi si unghiuri - orientativ SR EN 1993-1-11-2007 si SR EN 1993-2-2007. Tirantii transmit incarcarile cablurilor principale si preiau doar "partea" care le revine. Eforturile din tiranti se descompun pe orizontal si vertical dupa unghiul pe care-l fce cablul principal cu fiecare tirnat, rezultand eforturile din cablul principal si la capetele acestuia. Cele mai mari probleme sunt dimensionarea fundatiilor pentru cele doua pile si a ancorajelor cablurilor la capete. este mult de lucru pentru dimensionarea efectiva. Spor la treaba.
  12. Felicitari pentru site. Am dat intamplator peste el si am ramas mirat. Am avut abonament vreo 5 ani, nu consecutiv, cu vreo 2 pauze si mi-a "implementat" pofta de montaje. Din pacate, prin lucrurile mele au umblat mai multi si, desi le-am arhivat frumos, se pare ca au disparut toate numelrele. Imi pare tare rau dupa ele. Este o initiativa de lauda relansarea, chiar daca e in format electronic. Desi stau f. rau la capitolul timp, sper sa contribui si eu la bunul mers al revistei. Salutari tuturor.
×
×
  • Create New...

Important Information

We use cookies and related technologies to improve your experience on this website to give you personalized content and ads, and to analyze the traffic and audience of your website. Before continuing to browse www.tehnium-azi.ro, please agree to: Terms of Use.