Sari la conținut

Relu Unu

Members
  • Număr conținut

    17
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Informatii pentru contactare

  • Website URL
    http://www.youtube.com/watch?v=7vKhyxOIJXI

Profile Fields

  • Oras
    Timisoara

Relu Unu's Achievements

Membru

Membru (1/6)

0

Reputație Comunitate

  1. Salut,ma ocup cu foraje fantani,dar nu cred ca asta ma ajuta la ceea ce vrei tu.Dar am o idee simpla.Pune o teava de cupru in exteriorul locatiei cu un termostat.Are doua moduri de a fi legat,unul cand e cald cupleaza o pompa de recirculare,celalalt mod este cand e rece cupleaza alte dispozitive.Are doua borne,cald sau rece,in loc de pompa sa cupleze becul respectiv.Dar parerea mea ca un simplu bec de 100w nu da suficienta caldura.Daca forajul este pe diametru mai mare,110....125mm,caldura poate veni din foraj,deci nu-i necesar becul,conditia e sa fie bine izolata de exterior pompa,hidroforul....
  2. Daca-i ln garantie,du-l inapoi.
  3. Ma simt dator sa dau o explicatie spuselor mele precum ca motorul de CC ar fi avut o turatie mai mare decat cea din fabrica rotind de semireglabilul de la regulatorul de turatie,sau controller,cum imi place mie sa-i spun.Se pare ca regulatorul nu-i dadea tot curentul disponibil din baterii,doar o parte din el,asfel ca dand din semireglabilul respectiv,curentul din baterii,trecea direct in motor,fara a avea vre-un efect regulatorul.deci motorul avea o putere si o turatie mult mai mare decat prin regulator.Mi-ar place sa pun niste poze cu bateriile,cu motorul,ar chiar nu stiu cum se procedeaza prin regulator. Craciun fericit! P.S,Gramatica nu-i punctul meu forte :)
  4. Sunt patru baterii legate in serie,asta daca fac montajul cu motorul de CC,deci 48v (52v)cand sunt pline,si 24A,cam 1152W, sunt baterii de tractiune fara intretinere,bateriile au cam 45 de kg(toate patru).Cu toate calculele mele,cu pierderi mecanice,electrice,cu tot,ar trebuii sa tina macar doua ore,parerea mea, daca nu mai mult,pana vine curentul de la retea.Cred.
  5. Da,se poate asta,dar cred ca ma complic,este foarte buna ideea,sa nu uitam ca nu voi baga consumatori mari pe el,sa spunem ca pompa are cum scrie pe ia 120w,poate la pornirea ei ''trage''mai mult decat scrie pe o prioada foarte scurta,motorul de CC are 750w,generatorul de CA maxim 600w,sa spunem ca 400w da fara efort deosebit,exact cum ati spus,ma incadrez in consumuri,in puteri.Totul tine de baterii,sper ca pana de curent,pentru ca de asta este vorba,sa nu dureze foarte mult,si binenteles,sa fiu pe faza cand se intampla asta.
  6. Inteleg,trebuie si un regulator de turatie care este coordonat de generatorul de CA,incepe sa se complice treaba,cu toate ca generatorul are o chestie care in functie de consumatori,trage acceleratia de la motorul pe benzina.Posibil ca acolo am sa-i instalez un potentiometru,ceva....cred ca asa ar trebui.Motorul pe benzina-i distrus,deci nu-l folosesc.
  7. Am inteles,va multumesc mult,ramane varianta cu curea dintata,pe viitor am sa fac un topic cu lucrarea asta,poate si cu poze si date tehnice.
  8. Asta-i solutia,multumesc pentru sugestie.Deviez putin de la subiectul initial,in urma cu doi ani cand mi-am construit tricicleta electrica,prietenul meu electronist,mi-a facut mai multe controllere pentru motor,era ceva nou pentru el,nu mai facuse asta.Din mai multe incercari,a reusit intr-un final sa-mi faca un controller destul de fiabil cu mosfeti,primele se ardeau la plecatul de pe loc,sau in sarcina mare,(urcat dealuri...).La unul din controlere,a adus osciloscopul lui,cand regla dintr-un semireglabil,si viteza motorului era mai mare cu toate ca era la turatia maxima de fabrica.Era evident ca se tura mai mult.Problema era de fiabilitate,se ardeau relativ repede,controlerele.Acum am o varianta mai simpla,se pare ca asta-i modelul cel bun,anul asta nu sa ars nimic.Deci daca se poate mari turatia electronic,eu sunt de acord cu asta.
  9. Nu cred ca-i limitata de ceva anume,asa scrie pe eticheta,48v 15A,maxim 80A,1200rpm.Motorul este cu perii,are magneti permanenti,eu merg cu tricicleta mea cu el,am controller facut tot dupa specificatiile din Tehnium,prietenul meu electronist are cont aici.Am pus un link cand mi-am facut contul aici,este o mica filmare cu tricicleta,de fapt am si cu ea in constructie.Dar daca exista solutie sa-i maresc turatia electronic,sunt de acord,elimin componentele mecanice,e mai simplu,cred.
  10. Bine inteles ca nu mai folosesc invertorul,voi avea curent 220 de la generator.Exista o mica problema mecanica,este vorba ca generatorul functioneaza corect cam pe la 2800 de rotatii pe minut,iar motorul meu de 48v CC,nu are decat 1200rpm.Dar prin fulii,sau pinion lant,vad eu,am sa-l aduc la turatia normala de functionare.
  11. Da,intr-adevar,la electronica sunt la nivel de punte redresoare,si mai pricep una alta,dar pentru lucruri complicate pentru mine,apelez la cei care se pricep.Intr-un final am sa vad care din cele doua solutii este mai buna.Pe de o parte cea cu pompa de CC este mai simpla,dar mai costisitoare,ori cum trebuie sa fac un calcul.Ca si parte practica ma descurc.Cealalta solutie,un motor de CC care actioneaza un generator de CA,mi se pare putin mai buna,toate piesele le am deja,plus ca-mi da 220V,de unde pot alimenta pe langa pompa si un bec,sau alte dispozitive mici consumatoare.Multumesc mult pentru raspunsuri.
  12. Asta-i solutia finala,generatorul de curent il voi actiona cu un motor de CC,practic voi transforma CC,in CA,prin intermediul generatorului.In urma cu ceva vreme mi-am construit o tricicleta electrica,functioneaza la 48v si750w,in perioada aceia am primit doua motoare identice.Unul este de rezerva,pe acela am sa-l folosesc pentru generatorul de 220v.Va multumesc pentru idee,sper sa iasa ceva util.
  13. Buna ideea,imi mai trebuie o pompa de CC,inteleg perfect,ar mai trebui si un robinet,sau supapa de sens.Mda,se poate si automatiza treaba asta,totul pleaca de la bani,din pacate tot ce am este rezultatul unei ere apuse,asa ca trebuie sa ma descurc cu ce am si cu ce pot.Multumesc pentru sugestie,este buna ideea asta.
  14. Nu ma pricep asa de bine in domeniul asta,dar in urma masuratorii cu osciloscopul,unda era patratatoasa,ducea mult cu forma de dreptunghi,deci nu era in ''valuri''rotunjite,plus ca nu am faza si nul la invertor,pur si simplu cred ca-i faza pe ambele borne de la priza.Din cauza pretului mai mic l-am cumparat,un invertor identic dar cu sinusoida pura,costa cred ca de trei ori mai mult.Din lipsa de cunostinte in domeniu,l-am cumparat.Spuneti-mi mai multe despre acel filtru,il pot cumpara,sau trebuie facut ''de mana omului''.Pompa de recirculare are max120W
  15. Buna,cred ca dreptunchiulara,asta vara cand l-am cumparat,prietenul meu electronist cu un osciloscop mi-a aratat sinusoida,era dreptunghiulara.Posibil sa gasesc un motor de 220v care sa functioneze cu astfel de unda?
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock