Jump to content

vreauHiFi

Members
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About vreauHiFi

  • Rank
    Membru

Profile Fields

  • City
    bucuresti
  1. Multumesc pentru link, o sa verific in detaliu. Tacanit, adica atunci cand setarea de cuplu e depasita si incepe sa patineze? Daca da, tacane dar mi se pare ca incepe sa tacane prea devreme...ca si cum cand era noua la setarea maxima stia 50nm si acum la maxim 20 sau ceva de genu incepe sa tacane...
  2. Salut, Am revenit cu deznodamantul (cel putin asa pare). Din testele facute rezulta ca sunt de vina acumulatorii, mai exact unul dintre ei (si al 2-lea e pe duca dar mai tine). De ce am inceput in primul rand sa suspectez ca este vorba de alta problema: -cand s-a reprodus prima data am folosit acumulatorul mai bun si l-am terminat (nu mai retin exact daca il incarcasem complet). -cand l-am luat pe cel prost (ma mai tine maxim 10 gauri) il stiam incarcat si de aceea am zis ca problema este alta. -cand i-am reincarcat am ajuns sa folosesc tot pe cel prost...(nu ii am marcati sa vad care e prost si care nu). Multumesc pentru ajutor, stiu, acum topicul pare inutil dar eu personal am invatat multe. PS1: Daca stie cineva cum sa desfac ambreiajul, sau de unde sa iau unu nou (asta daca nu ma costa cat bormasina) as fi recunoscator. Problema e ca intra prea repede ambreiajul chiar daca sarcina aplicata nu este exagerat de mare... PS2: Se merita sa inlocuiesc pachetul de acumulatori sau sa iau alta baterie? Acumulatorul avand atata electronica, as putea inlocui cu alt tip de acumulatori si alta capacitate daca intra? Se incarca corect, functioneaza corect? Am 2 acumulatori de 1.5Ah..
  3. Am incercat sa ma uit la carbuni dar par ficsi, ori nu stiu eu sa-i desfac. O sa incerc sa conectez firele sa masor. Sa conectez si la motor (ar avea vreo relevanta)? Cand am ocazia o sa urc si niste poze cu dispozitivul desfacut, poate ofera o imagine de ansamblu mai buna.
  4. Am vazut mai demult clipul, acum trebuie sa gasesc undeva si o menghina. Din ce am incercat eu fara menghina (inspirat tot din clipul de mai sus) imi scapa din cauza ambreiajului...
  5. Am reusit sa fac un test scurt si pe gaurit, se pare ca problema este prezenta pe toate functiile. Nu cred ca intra in protectie din cauza sarcinii, am folosit-o cu un burghiu de lemn de 8 si teoretic poate pana la 32. Nu am apucat sa elimin regulatorul din schema dar asta este primul lucru pe care o sa-l incerc (asta daca o sa ma prind care este). Am desfacut-o complet si cu ocazia asta am regresat-o (cu toate ca era ok). Partea mecanica se prezinta intr-o forma foarte buna, nu este nimic tocit sau spart. Ce nu am reusit sa desfac este ambreiajul, nu am reusit sa desfac mandrina...este foarte stransa pe ax si acolo nu stiu cum sta pe partea mecanica. Dar dupa ce am eliminat mecanismul pana in ambreiaj si am rotit mandrina pe carcasa ramasa (carcasa care contine ambreiajul), nu parea sa opuna nici un fel de rezistenta, totul mergea ok.
  6. Pe percutie am reusit sa reproduc atunci cand este solicitata mai mult (apasata mai tare), o sa incerc si pe celelalte functii dar la insurubare nu cred ca o sa moara (o sa intre ambreiajul intai). Ma gandesc ca pe functia de percutie exista un consum mai mare si din cauza asta moare. Daca ar fi sa conectez la sursa de PC fiind o bormasina profesionala cred ca o sa consume mai mult curent decat poate sursa oferi si imi intra sursa in protectie. Oricum nu am o sursa decenta ca sa pot testa, o sa incerc. Dar daca acumulatorii au 18V, merge cu 12V din sursa (n-am masurat sa vad cu cat este alimentat motorul)? In cazul in care este regulatorul ar trebui sa se reproduca si pe celelalte functii, o s-o stresez mai mult pe celelalte fctii si revin.
  7. Am incercat pe toate setarile de cuplu pe pozitia percutie si pe celelalte si tot se opreste (deobicei pentru percutie si gaurire setez cuplu pe treapta cea mai mare). Acumulatorul este tot din 2010, dar comportamentul a inceput din momentul in care am dat niste gauri in beton. Dupa ce am testat celalalt acumulator tot s-a oprit. Ma gandesc ca am putea scoate din schema acumulatorii pentru ca celalalt stiu ca mergea. Ar fi foarte mica sansa ca din moment ce comportamentul a aparut in momentul in care am folosit pentru toate gaurile doar primul acumulator, sa fie de la acumulatori. Am desfacut aseara un acumulator si ma gandesc ca toata partea de managementul bateriei si protectie la suprasarcina se face in electronica de acolo, este un circuit complex (evident asta in cazul in care nu merge cum trebuie ambreiajul). In afara de inspectat acumulatorul am incercat sa reproduc problema cat mai controlat sa imi dau seama daca e de la motor sau ceva. Pasi efectuati: 1. pe functia de insurubare am incercat setarile 1-6; 22-24 in treapta 1 si 2 de viteza si pentru un control mai bun am tinut cu mana mandrina sa vad daca se opreste. Nu s-a oprit, ambreiajul si-a facut treaba si cand depasea cuplu setat aluneca. 2. La fel si la gaurire, dar la gaurire a fost putin mai complicat pentru ca era mai puternica si daca tineam prea tare de la inceput aluneca ambreiajul (se pare ca setarile de cuplu au efect doar la insurubare). Mandrina o tineam cu mana goala pentru a putea controla cat mai fin rezistenta opusa si a mentine cat mai mult bormasina in sarcina maxima - pana sa intre ambreiajul in functiune - in vederea verificarii motorului. Pe treapata 2 nu aveam controlul foarte bun pentru ca ori intra ambreiajul ori se incalzea excesiv mana :) (data viitoare o sa folosesc o carpa ceva dar nu cred ca are rost). 3. In functia percutie: Cand testam pe treapta 1 de viteza ca mai sus nu am reusit sa reproduc problema (desi in conditii reale - cu burghiu - tot moare) In treapta 2 in schimb am reusit sa opresc motorul. Avea acelasi comportament, se oprea chiar mai repede. Asta dupa ce fortam sa intre in functiune si mecanismul de percutie. Banuiesc ca aici avem consumul cel mai mare fiind necesara putere pentru rotatie + actionarea mecanismului de percutie. Nu se aude nici un zgomot ciudat la motor, nu mi se pare ca se incalzeste dar nu sunt 100% sigur pentru ca nu era desfacuta carcasa. Dupa ce eliberez butonul si il actionez iar, merge si se opreste. Cele mai probabile cauze raman: motorul sau partea de turatie variabila cu dioda si tranzistorul (asta in care logica de mai sus nu e completa si acumulatorii nu ies din discutie). Daca ajuta, as putea uploada ceva poze dar nu stiu ce poze, la ce.
  8. Da, dar setarea (1-24) are efect doar pe functia insurubare. Comportamentul in cazul in care cuplul depaseste setarea este de a aluneca (a merge in gol), nu de a se opri ca un cazul meu.
  9. Din pacate nu, este un model mai vechi (anul fabricatiei este 2010). Nu am studiat prea bine circuitul si nu stiu ce fac acele componente. O sa incerc sa schimb si componentele respective, poate reusesc sa ii dau de cap. Revin cu detalii.
  10. Multumesc pentru rapsunsul rapid. Pentru gaurirea cu percutie il folosesc in pozitia cu ciocanul. Legat de setarea cuplului nu stiu cat de mult conteaza pentru pozitia cu percutie, cred ca trece automat pe setarea maxima (eu oricum il tin in pozitia respectiva). Pentru fiecare aplicatie folosesc setarea corespunzatoare. Motorul nu pare sa se incalzeasca, dar verificarea am facut-o cu carcasa inchisa ca altfel nu as putea folosi bormasina cu percutie. O sa incerc sa elimin variatorul din circuit si revin. Daca nu se schimba nimic care ar fi urmatorul pas de investigat? E posibil sa fie de la motor? (dar ma gandesc ca nu ar mai porni in forta pentru urmatoarele 2-3 secunde..) Poate e pe duca tranzistorul/dioda? Florin
  11. Salutare tuturor, Am o bormasina cu acumulator care in sarcina pur si simplu se opreste. Marca AEG BSB 18G. Detalierea problemei: Cel mai des reproduc problema cand o folosesc pe percutie (ma gandesc ca atunci consuma cel mai mult). Porneste normal, merge 2-5 secunde in sarcina (butonul actionat la maxim) si apoi pur si simplu se opreste. La inceputul unei lucrari e posibil sa mearga mai mult de 5 sec dar dupa reintra in regimul de mai sus. Daca actionez iar butonul, merge iar 2-5 secunde si iar se opreste. Atunci cand nu e in sarcina nu se opreste. Mecanismul interior este gresat si nu pare sa se blocheze in vreunfel. Ce am vazut/investigat dupa ce am desfacut-o: Are un buton cu o dioda si un tranzistor plus partea de variatie a turatie din interiorul butonului (nu l-am desfacut). Motorul inca nu l-am masurat dar sa fie din cauza lui? Mai pornea dupa ce murea? Am incercat cu ambi acumulatori si tot asa face, nu stiu daca sa fie de la ei (ma gandesc ca nu ar mai porni odata ce moare). As fi foarte recunoscator daca puteti sa ma indrumati pe calea cea buna pentru a putea descoperi problema. Multumesc, Cristi
×
×
  • Create New...

Important Information

We use cookies and related technologies to improve your experience on this website to give you personalized content and ads, and to analyze the traffic and audience of your website. Before continuing to browse www.tehnium-azi.ro, please agree to: Terms of Use.