Sari la conținut

Tabel Lideri

  1. donpetru

    donpetru

    Root Admin


    • Puncte

      17

    • Număr conținut

      8.098


  2. ola_nicolas

    ola_nicolas

    Editori


    • Puncte

      8

    • Număr conținut

      1.656


  3. cavit

    cavit

    Tehnium Azi


    • Puncte

      7

    • Număr conținut

      382


  4. ionut90

    ionut90

    Tehnium Azi


    • Puncte

      4

    • Număr conținut

      461


Conținut Popular

Afișez conținut cu cea mai mare reputație din 28.01.2021 în Postări

  1. Astazi am finalizat noul PCB a corectorului de ton care va contine atat partea de atenuare a semnalul de iesire (sau intrare, daca ne raportam la intrarea amplificatorului), partea de corectie VOLUM (cu loudness integrat si selectabil ON-OFF) si partea de corectie joase si inalte, plus potentiometru de balans, dreapta-stanga. Noul PCB va fi proiectul DP0330 pe care il voi prezenta cat de curand la rubrica cu proiecte personale de aici. Tot acolo, in topicul dedicat proiectului voi detalia si alte aspecte care vor fi necesare de stiut daca doriti sa abordati practic acest proiect. Dar pana atun
    3 puncte
  2. 9,17V rms, 1000hz, 4 ohmi THD 0,88%, pentru 9,17V, 4ohmi, 1000hz. Îmi place foarte mult reglajul balansului curenților prin tuburile finale, în acest caz când negativare este automată, o rezistența comună pentru ambele tuburi finale.
    3 puncte
  3. Am inceput si eu acest proiect dar nu am mai gasit kituri disponibile asa ca l-am facut acasa, dupa ce am discutat cu domnul @donpetru si mi-a dat voie sa ma folosesc de layout-ul proiectat de dansul; configuratia este urmatoarea: PP clasa AB, negativare fixa, UL, finale EL34, celelalte sunt ECC83 si ECC82, UA este de 420V, Uaa 380V. Sursa este ceva mai simpla, eu am optat pt alimentarea filamentelor in CA, chiar si cele de la ECC-uri. Dupa reglaje, am obtinut ce se vede in poze; am de gand sa pun un trafo de alimentare cu tensiunea anodica ceva mai mare, sa scot pe la 500V la iesirea din surs
    3 puncte
  4. Asa cum precizam cu cateva zile urma, am definitivat proiectul corectorului de ton pentru noul A350. Am intarziat putin cu aceasta prezentare si din cauza ca a trebuit sa aleg si sa actualizez cablajul cu noul conector pt. c-da releelor care vor stabili nivelul de semnal audio pe iesirea corectorului de ton. Am ales niste relee la 48Vdc deoarece in cadrul amplificatorului A350, partea de alimentare (redresor) care se ocupa de tensiunea de alimentare a corectorului de ton are disponibil un 48Vdc si pentru a reduce pierderile de putere la minim am fost nevoit sa aleg niste relee care sa ope
    2 puncte
  5. Da, cred ca o sa aleg capacitoare Wurth Elektronik - ramane sa hotarasc asta la momentul potrivit. In timp ce trasam schema electronica a proiectului DP0514 (selector de intrari cu preu PU.MAG si selectie trepte putere de iesire) am constatat ca nu am inclus comutatorul care inverseaza semnalele dreapta si stanga aplicate pe intrarile etajelor de amplificare a noului A350. Asa ca, am trecut la actualizarea cablajului corectorului de ton DP0330 ca sa contina si releul care se ocupa cu inversarea semnalelor audio (dreapta si stanga). Urmeaza, maine, cel mai probabil, sa actualizez do
    2 puncte
  6. Depinde de tipul sigurantelor folosite ; in prezent regula este ca majoritatea sigurantelor permit alimentare si pe sus si pe jos . Exista desigur si exceptii , motiv pentru care trebuie intotdeauna verificata fisa tehnica a produselor . In cazul de fata sigurantele primit ambele tipuri de alimentare . https://www.etigroup.eu//images/product_db/levels/en-GB/3_TD.pdf
    2 puncte
  7. Problema este distanta, am vazut locatia Radaseni, tocmai la Suceava, le pun deoparte poate reusesc cumva, miezurile alea se pot sparge,
    2 puncte
  8. daca doresti pot sa-ti trimit piese pentru a realiza invertorul, inclus driverul miezul pentru transformator si droserul, doar ca daca le vrei gratis, i-voi da mosfet cu carbura diode si driver folosite, bune dar nu noi.
    2 puncte
  9. Cateva relatii de calcul si indicatii din Agenda Sudorului. Atasamentul 1 este pentru convertizoare rotative. Atasamentul 2 este pentru transformatoare de sudare.
    2 puncte
  10. Mai multe detalii referitoare la acele termostate puteti gasi in link-ul urmator: http://www.ibselectronics.com/ibsstore/ksd-9700-hollyland-thermostat-5a-250v.html Tot acolo veti gasi si detalii privind functionarea acelor termostate KSD-9700 care sunt cu auto-reset si da, se pot folosi si la protectia transformatoarelor electrice. In ceea ce priveste alegerea temperaturi de prag pentru deconectarea transformatorului de la retea, un raspuns exact la intrebare depinde foarte mult de tipul constructiv a transformatorului si domeniul de temperaturi de functionare pentru care
    2 puncte
  11. Vad acolo pe placa niste diode. Nu cumva una din diode este o dioda Zener care asigura referinta pe intrarea unui AO din componenta LM324 ?! Verifica dioda respectiva si lipiturile. Am patit si eu ceva asemanator cu un circuit de genul asta, care seamana, nu in totalitate, dar seamana. Si era din cauza ca nu lucra bine comparatorul cu AO din cauza unui semireglabil.
    1 punct
  12. Gasesti masca pentru fiecare tip de capsula. Strapuri nu se fac daca folosesti pasta de calitate si nu este pusa in exces. Te prinzi repede cum sta treaba dupa cateva exercitii cu capsule diferite. Uneori am impresia ca fac mai repede si mai bine cu SMD.
    1 punct
  13. Uite si un video care cuprinde ce am spus mai sus.
    1 punct
  14. Ca de obicei Donpetru, prompt si la subiect! Multumesc mult! Sanatate si succes!
    1 punct
  15. Nu stiu cum ati constatat ca motorul are conexiune stea!? La un motor fara cutie de borne, cele trei terminale pot fi atat de la o conexiune Y, cat si de la o conexiune Δ. Poate puteti sa expuneti aici motivele presupunerii. Pana atunci pot sa fac urmatoarele comentarii: 1. Pentru a verifica daca aceasta presupunere este corecta, va recomand masurarea turatiei motorului, pe care presupun ca il conectati la reteaua monofazata de 220 V. Nu spun ca infasurarile nu ar putea fi in conexiune stea, dar in acest caz motorul ar trebui alimentat la tensiunea de linie a retelei (adica 380 V) care se
    1 punct
  16. Am deschis aceasta postare pentru a aduce in atentia voastra o metoda de cablare a unui tablou electric unde intrarea sigurantelor automate monopolare este facuta in partea de jos, desi am intalnit practic sigurante automate care functioneaza doar daca se respecta sensul curentului electric, adica avand intrare prin partea de sus, ele fiind corespunzator asezate pe sina tabloului. Iata clipul pe youtube la care fac referire si l-a care am postat si acolo o intrebare in acest sens fara nici un raspuns pana in acest moment. As dori sa citesc si reactia celorlalti electricieni care folosesc acest
    1 punct
  17. Eu as alege capacitoare de filtraj Wurth Elektronik, au o durata de viata mai mare chiar daca sunt scumpe.
    1 punct
  18. Nu e banc dar am ras cu sughit-uri cand am citit: Măi femeilor...voi cum naiba reușiți? Să vă explic contextul. Nevastă-mea trece printr-o perioada mai grea. Adică peste binecuvântarea perioadei lunare de a fi femeie i s-or suprapus ceva junghiuri, zgârciuri, dureri, nerv sciatic, paralizie prin genunchi, naiba știe ce, dar e rău, adică dacă nu se curăță de la ce dureri văd că are, pot s-o duc liniștit după asta la ceva remat pentru neveste, ceva program rabla s-o dau de tot la casat, că e...rău. Cum să vă spun...e rău cum suntem noi bărbații la o răceală simplă. Dec
    1 punct
  19. Nu exista "sursa clasica SMPS", exista surse FLYBACK si surse FORWARD (lasam rezonanta deoparte, e alta mancare de peste). Doar la FLY in modul curent discontinuu exista aceasta dependenta. Sa zicem ca nu este nevoie de osc. sa stii daca sursa este in CCM sau DCM pt ca majoritatea sunt DCM. Dar inca nu stii cat este DELTA (procentul de conductie) ce la FORW nu trebuie sa depaseasca 50%. Altfel la o simulare am obtinut conductie intre 2,2us si 6,8us de la o sarcina 100R la inca 10R in paralel, deci sistemul este functional intre anumite limite dar trebuie"bibilit" pana iti ies peri albi. Asa un
    1 punct
  20. Mare atentie trebuie dedicata potentiometrelor ALPS. Potentiometrele originale au axul randalinat ceva mai lung... montarea unor potentiometre randalinate ALPS va face ca butoanele originale sa nu mai se potriveasca datorita faptului ca noile potentiometre au axul mai scurt. Am patit-o cu multi ani in urma cand am vrut sa schimb potentiometrele la un A 350...butoanele rotunde n-au gaura cat este tot butonul de lat. Trebuie si alte butoane dar asta inseamna ca se va strica aspectul placut al acestui amplificator.
    1 punct
  21. ... Pe mine nu ma intereseaza poluarea. Planeta a traversat ere geologice intregi in care poluarea a fost probabil de zeci sau chiar de sute de ori mai mare decat acum - vezi disparitia dinozaurilor, etc. S-a descurcat fara ajutorul omului. Pe mine ma intereseaza un singur lucru - cu 5 lei, parcurgi 100 km, in timp ce cu un un autoturism cu motor diesel, in aceleasi conditii tehnice cheltuiesti peste de 30 lei la 100 km. Mie mi se pare un argument suficient. @mmarius este probabil un tanar pasionat de automobile. Eu, la varsta de 65 de ani nu mai am timp pentru incercari de genul celor pe care
    1 punct
  22. ... mai asteptam. :) Deocamdata e un fel de trend cu electricele astea iar poluarea nu e inca rezolvata prin folosirea lor exclusiva. Este si ramane doar o alternativa, deocamdata.
    1 punct
  23. Finish. Am modificat un pic schema ca să îl fac clasă A. 4XEL34 Electroharmonix 2XECC82 Tesla 2XECC83 Telefunken Toate transformatoarele sunt Hammond 15Vrms 1000hz 8 ohmi THD 0,55% pentru 15V rms 1000hz 8 ohmi 2x28w PP, clasă A, UL.
    1 punct
  24. Poate doar un martian ar intelege schema pe care ai pus-o acum 2 postari. Orice montaj electronic, de la "licurici" cu 2 tranz. pana la un TV sa zicem, poate fi explicat pana la cel mai mic detaliu. Ce face montajul acela cu un darlington, cum actioneaza asupra comenzii tranz. de putere? Si pe celalalt forum banuiam pe multi ca posteaza la misto, pozele cu montajul arata insa ca ceva totusi este real. Ireala pare abaterea de la calea batatorita, am aruncat zeci de placi cu componente, e chiar asa penurie in nordul Moldovei? Ai sursa auxiliara, mai trebuie doar un UC3845 si 2 tranz. ca repetor
    1 punct
  25. Si e si norocos, doar cu un multimetru a rezolvat problema. Scuzati gluma si spor la treaba.
    1 punct
  26. Nu e recomandat sa folositi acetona sau solventi pe baza de acetona la placi electroice. RR
    1 punct
  27. Scrie in clip = Axetol, cred ca e un solvent pe baza de acetona !!! Nu l-am gasit pe ebay sau aliexpress!
    1 punct
  28. ... 55 oC este o temperatura obisnuita, la care functioneaza transformatoarele la care numarul de spire per volt s-a calculat cu celebra formula n=50/S in conditiile in care sunt utilizate in permanenta la puterea lor nominala. Transformatoarele "reci" (n=60/S) incarcate permanent la sarcina nominala, se stabilizeaza si functioneaza la aproximativ 35 oC, iar transformatoarele fierbinti (n=40/S) de asemenea incarcate cu sarcina nominala functioneaza stabil la aproximativ 80 oC. In anii '50... '60 rusii construiau transformatoarele din aparatura electocasnica la acest din urma standard. Daca pun
    1 punct
  29. Apropo de redresoare auto, ca tot au fost aduse in discutie aici, anul asta, la rubrica modernizari de aici, o sa aduc in atentia tuturor utilizatorilor modernizarea unui redresor auto folosit la mine, acum recent cand am schimbat filtru de motorina (am fost nevoit sa pun pe redresor bateria auto), e vorba de redresorul auto de aici: https://www.dedeman.ro/galati/redresor-incarcare-acumulatori-auto-absaar-11-a-decuplare-automata-12-v/p/1032402?k=redresor auto&apn=11&pn=1&idc=1428&pip=0&osa=1&upf=1 Acest redresor este compus dintr-un ampermetru de panou, o punt
    1 punct
  30. Eu am vazut transformatoare de redresoare auto care functioneaza la aceasta temperatura - spre ex. 50...60gr.C. Deci, un termostat pentru 65gr.C mi se pare OK.
    1 punct
  31. Sunt firme care prelucreaza plexiglass cu laser, ai putea face 2/3 piese cu gauri cu acelasi diametru cu al condensatorilor, pe care sa le prinzi cu distantieri metalici de carcasa si intre ele, astfel incat sa creezi suportul condensatorilor. Bineninteles ca astfel de piese pot fi facute din orice alte materiale si fara CNC, daca ai o freza cu diametrul necesar. E doar o idee.
    1 punct
  32. Astazi a fost randul amplificatorului CX900 sa intre pe bancul de lucru/teste pentru asamblat cablajele. Mai am de luat niste piese de la mouser si dupa completare urmeaza sa testez intr-o prima faza cablajele de amplificare si apoi ma voi ocupa de panoul frontal si cel din spate care vor trebui prelucrate ca sa fac loc conectorilor noi. Inceputul e promitator si cred ca si rezultatul pe masura, de fapt, imaginile de mai jos vorbesc de la sine. Un aspect pe care nu l-am stabilit inca este modul de prindere a capacitoarelor de filtraj mari de cadrul metalic pe care se va afla si transforma
    1 punct
  33. Pentru forma de unda foloseste un driver TC4451 sau 4452 neinversor/inversor, oricum fazarea o poti inversa si de la transformator. Pune o rezistenta de 100 ohm in serie pe intrare si un zener de 5.1v pe intrare la masa, astfel vei rezolva cu forma de unda, ringingul generat de efectul Miller si altele. Am cautat ceva despre el ,dar nu este pe intelesul tau, in principiu este o crestere virtuala a capacitatii de intrare a unui amplificator inversor. In cazul tau mosfetul in configuratia sursa comuna este un amplificator inversor, in timp ce tensiunea pe poarta cobo
    1 punct
  34. Alta faza nasoala am cu bobina de iesire facuta pe doua tor-uri galbene de sursa atx care la apreciere vizuala zic ca are cca 18μH, se incalzeste in draci si am refacut stratul de izolatie din hartie pe manunchiul de sarme ca deja-si schimbase culoarea de la temperatura.
    1 punct
  35. A comanda forta cu auxiliara este oarecum atipic este dificil de controlat cum trebuie. Un invertor de sudura scoate 5 kw doar daca sudezi cu 200 A, pentru 100 sunt 2,5 Kw este suficient pentru a suda bazic de 2,5 sau rutilic de 3.25. Daca reusesti sa scoata 2 kw este destul sa incerci sa sudezi. Pentru a face treaba asta simplu ai nevoie de mosfet cu carbura de siliciu, acesta poate face fata in topologia aleasa de tine, daca vrei mosfet si diode cu carbura 1-ti dau o relatie de unde poti cumpara foarte ieftin, sunt functionale, testat personal.
    1 punct
  36. Cu electrod de 2,5 mm trage din retea in jur de 3,3 kW la un curent de aproximativ 14 A. Se poate conecta fara grija la o priza domestica, daca ai sigurante de 16 A la tablou. Dar cu electrod de 5 mm si curentul maxim de 250 A, puterea in secundar este de aproximativ 7 kW si ia cam 30 A din retea. Nu se poate utiliza o priza uzuala, ci se conecteaza direct la iesirea de dupa contoar din tabloul electric, si numai daca ai la nisa o siguranta de 32 A. Convinge-te mai intai ca merge cu electrod de 2,5 si apoi mai vedem.
    1 punct
  37. Am inlocuit pompa de combustibil cu marca ERA mentionata mai sus, asta dupa ce am scos motorina din rezervor si am sters bine rezervorul si am complet la loc dar nu 100%, ca nu am vrut sa trag si depunerile dupa decantarea motorinei. Dupa cateva chei pentru amorsarea circuitului de alimentare masina a pornit. Am parcurs cativa Km. Toarce bine cum spun unii mecanici. Am conectat diagnoza si programul VCDS, atat in regim de relanti cat si in mers (bineinteles, in miscare nu eu am urmarit indicatiile, m-a ajutat un coleg). Curios e ca de data asta, cantitatea de motorina trimisa
    1 punct
  38. Si functioneaza bine in gol? Timpul de conductie al integratului este peste 60% iar un forward trebuie sa aibe max 50% cu bobina de recuperare egala cu primarul. Poti pune o oscilograma cu comanda MOS-ului in gol?
    1 punct
  39. Gasesti aici cateva solutii de pulverizare. https://www.tme.eu/ro/katalog/protectii-si-ecranari_100347/?visible_params=2%2C1190%2C5%2C849%2C1191%2C2539%2C1682%2C1192%2C909%2C1203%2C805%2C32%2C667%2C3027%2C74%2C2390%2C1605%2C436&mapped_params=1682%3A1452562%3B
    1 punct
  40. @roadrunner: Nu doar microneregularitatile contactului platinat sunt responsabile pentru imprastierea aleatorie a momentului in care are loc scanteia la bujie, ci si orice fel de vibratii mecanice, care pot proveni de la jocuri mecanice necalibrate in lagare sau de la evolutia diferita de la o scanteie la alta a elementelor elastice (arcuri elicoidale, spirale, etc) care existau din abundenta la mecanismul de avans al Daciei, etc. Cresterea turatiei motorului, precum si conditiile de rulare amplificau aceste vibratii.
    1 punct
  41. S-ar putea sa scapati doar cu inlocuitul pompei de combustibil. Bine ar fi!! Daca montati o pompa noua va trebui golit aerul pana la filtru si amorsata pompa, dar dupa doua-trei chei sigur va porni motorul. Succes!
    1 punct
  42. Asa cum anuntam cu cateva zile in urma in topicul dedicat modernizarii A350, iata, a sosit timpul prezentarii proiectului DP0127, o alternativa foarte buna si indrazneata la proiectul DP0126 sau la vechile etaje de amplificare din A350. Asa cum o sa vedeti, proiectul l-am structurat pe o suprafata PCB la fel ca DP0126 cu observatia ca am adus in prim plan o topologie de amplificator care elimina din start necesitatea folosirii unei corectii de OFFSET (in cazul prototipului testat si prezentat in topicul dedicat modernizarii A350 am obtinut un OFFSET de aprox. 1...2mVdc fara sa impe
    1 punct
  43. Uau... e chiar misto schema dp0127. Nu ar fi rau in viitor sa faceti un kit cu un singur etaj de amplificare care sa functioneze la o tensiune mai mare de +/-35Vcc si cu mai multe perechi de finali!
    1 punct
  44. Dacia 1300 avea din fabricatie avansul proportional cu turatia, pe baza vacumului din galeria de admisie (avans vacumatic) - daca functiona corect chiar isi facea treaba. Unul din dezavantajele arinderii originale era ca in timp pastilele contactelor (platina cu o numeau "mecanicii") se deteriorau din cauza uzurii, la fel si condensatorul electrolitic din ansamblul de aprindere. O apridere electronica era constanta nu avea contacte mobile care sa se deterioreze si nici un condesator electrolitic destul de expus (sau furtun de vacum infundat sau membrana de la vacum imbatranita) - practic
    1 punct
  45. Seara buna,va prezint o imagine cu Noul AS2050 asamblat si gata de testare maine.O sa fie montat intr-un proiect mai special,pe care sper sa-l termin pana la inceputul lunii martie. Am inlocuit tranzistorii finali 2N3055 cu toshiba 2SC5198,avand un rezultat mult mai bun la testele de auditie.
    1 punct
  46. Am ascultat pe facebook cum se aude DP0127. Nota 10 din partea mea. De abia astept sa vad proiectul. Si poate se aduna si doritori de cablaje de fabrica.
    1 punct
  47. Frumoasa initiativa. Si cred ca e buna ideea ca puntile redresoare si filtrajul sa se afle pe un cablaj comun cu canalele de amplificare. Super! Selectorul de intrari e bun de facut cu microrelee puse pe cablaj si comandate cu niste porti logice, daca se poate. Dar precum spuneati mai sus trebuie vazut unde se amplaseaza stabilizatorul acestora. Preul observ ca este alimentat la aprox. +/-48V si corectorul de ton la 33V printr-o diode Zener care ia tensiune printr-un rezistor serie din ramura de +48V. Cum tensiunea asta e mare cred ca si microreleele se pot alege cu bobina la tensiune mar
    1 punct
  48. Seara buna,recomand realizarea lui Donpetru,foarte buna si utila in laborator sau acasa pentru testarea montajelor! In timpul scurt de la prezentarea proiectului eu am realizat doua asemenea surse SA100 ,una pentru mine si a doua pentru colegul nostru @Ilie501.Amandoua sursele functioneaza impecabil! Va prezint cateva imagini,cu a doua sursa din timpul asamblarii.
    1 punct
  49. Nu neaparat. In schimb am retinut argumentele lui viobio, care mi se par in regula. La puteri de pana la 20 W la iesire, in general nu este nevoie de soft-starturi, iar spatiul castigat prin lipsa socului inductiv, va fi folosit la amplasarea unor condensatoare mai voluminoase. Eu personal, prefer sa realizez in regim de amator tot ceea ce se poate. Cine gandeste altfel, nu mi se pare ca ar mai face parte din categoria curiosilor, ci din cea a consumatorilor. Cei pentru care 250... 500 lei nu conteaza, nu vor fi nici-odata hobby-isti, la fel cum cel care are la dispozitie Mercedesul ta
    1 punct
Acest tabel lideri este setat pe București/GMT+02:00
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock