Sari la conținut

regulator de turatie cu UAA145 si uA709


val

Postări Recomandate

Buna ziua si bine v-am gasit !

As dori sa realizez regulatorul prezentat in fisierul PDF atasat la pagina 9 numai ca nu am reusit sa procur uA 709 . Rugamintea mea este sa-mi spuneti daca exista echivalent pentru acest c.i. sau daca pot folosi un alt operational (de ex 741 ) si ce modifcari trebuiesc facute in schema ?

Va multumesc anticipat , toate cele bune !

uaa145.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Revin cu o intrebare : a realizat cineva respectiva schema ? In cele din urma m-am apucat sa o realizez , este pentru un bun prieten care intentioneaza sa o utilizeze pentru reglajul pompelor de injectie . In timp ce desenam cablajul m-am lovit de cateva "amanunte" care initial nu le observasem : nu sunt date valorile rezistorilor R1 , R2 , R3 si a condensatorlui C1 . Ma poate ajuta cineva in acest sens ?

Va multumesc anticipat .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu o intrebare : a realizat cineva respectiva schema ? In cele din urma m-am apucat sa o realizez , este pentru un bun prieten care intentioneaza sa o utilizeze pentru reglajul pompelor de injectie . In timp ce desenam cablajul m-am lovit de cateva "amanunte" care initial nu le observasem : nu sunt date valorile rezistorilor R1 , R2 , R3 si a condensatorlui C1 . Ma poate ajuta cineva in acest sens ?

Va multumesc anticipat .

Valorile R2 si R3 se aleg experimental si se stabilesc dupa nenumarate incercari cu diferite valori pe prototip. Dupa ce s-au stabilit aceste valori, se calculeaza rezistenta R1 din filtrul R1 C1. Valoarea lui R1 se calculeaza cunoscand valoarea maxima a amplificarii ce doreste a fi obtinuta in aplicatia data. Apoi se aplica formula caracteristica amplificatorului cu reactie negativa si rezulta R1.

Cunoscand aceasta rezistenta se determina C1 impunand limita superioara de frecventa, frecventa care de fapt imbunatateste timpul de raspuns la semnal treapta a integratorului format cu circuitul integrat 709.

Deci, pentru inceput realizati practic prototipul, stabiliti valorile R1, R2 si R3 experimental - spre ex.: R1/Rp=10, unde Rp=R2*R3/R2+R3. In timpul testarii nu montati condensatorul C1, ci pur si simplu pe cablaj scurtcircuitati punctele unde va trebui sa-l montati pe acesta. Dupa aceea, mentionati aici rezultatele si vom calcula si condensatorul C1 si bineinteles, va vom ajuta sa optimizati montajul pe aplicatia dorita.

 

Numai bine si succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Valorile R2 si R3 se aleg experimental si se stabilesc dupa nenumarate incercari cu diferite valori pe prototip. Dupa ce s-au stabilit aceste valori, se calculeaza rezistenta R1 din filtrul R1 C1. Valoarea lui R1 se calculeaza cunoscand valoarea maxima a amplificarii ce doreste a fi obtinuta in aplicatia data. Apoi se aplica formula caracteristica amplificatorului cu reactie negativa si rezulta R1.

Cunoscand aceasta rezistenta se determina C1 impunand limita superioara de frecventa, frecventa care de fapt imbunatateste timpul de raspuns la semnal treapta a integratorului format cu circuitul integrat 709.

Deci, pentru inceput realizati practic prototipul, stabiliti valorile R1, R2 si R3 experimental - spre ex.: R1/Rp=10, unde Rp=R2*R3/R2+R3. In timpul testarii nu montati condensatorul C1, ci pur si simplu pe cablaj scurtcircuitati punctele unde va trebui sa-l montati pe acesta. Dupa aceea, mentionati aici rezultatele si vom calcula si condensatorul C1 si bineinteles, va vom ajuta sa optimizati montajul pe aplicatia dorita.

 

Numai bine si succes.

Va multumesc mult ; intre timp am gasit o schema asemanatoare care comanda un bec : http://www.emil.matei.ro/cs_uaa145.php . Ma scuzati pentru insistenta , pot folosi valorile din aceasta schema ca punct de plecare pentru tatonarea valorilor rezistorilor ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai pomenit nimic de caracteristicile tehnice ale traductorului de turatie (tahogenerator) si motorului, iar acestea sunt importante pentru stabilirea datelor solicitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai pomenit nimic de caracteristicile tehnice ale traductorului de turatie (tahogenerator) si motorului, iar acestea sunt importante pentru stabilirea datelor solicitate.

Prietenul meu are un "sistem" industrial - blocul de comanda ( Convertizor minatura monofazat / Electrotehnica / an de fabricatie 1983 ) este nefunctional si intr-o stare avansata de degradare , dupa mai multe tentative esuate de a-l repara a gasit pe net aplicatia cu UAA145 si cam asta ar fi ultima lui sansa . L-am contactat sa-mi dea date despre tahogenerator si motor .

Multumiri pentru intelegere .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca motorul era comandat de un CMM, de ce mai umblati dupa alte scheme si nu restaurati chiar CMM-ul?

Daca n-a reusit sa repare montajul original, care are tot ce-i trebuie tipului respectiv de de motor, crezi ca are mai multe sanse cu montajul acesta? Eu zic ca nu. In fond si montajul original are in componenta tot un BAA145 si doua 741.

Pe ce criterii s-a orientat la montajul propus?

 

Care este TIPUL si care sunt CARACTERISTICILE motorului? De la asta trebuie pornit cand alegi o schema de control.

Ce te faci daca respectivul motor nici nu are tahogenerator, ce mai faci cu schema aleasa?

Un mare numar de CMM sunt echipate cu traductoare de tensiune continua cu separare galvanica pentru a stabiliza turatia.

Acestea folosesc tensiunea rotorica si inlocuiesc tahogeneratorul.

CMM-ul se poate configura sa lucreze fie cu tahogeneretor, fie cu traductor de tensiune (TT), deci e mult mai valabil decat schema aleasa.

 

Ca sa-ti faci o idee, o schema electrica de utilizare a convertizoarelor monofazate cu tiristoare CMM, poti vedea pe http://www.emil.matei.ro/img/cmm1.png. .

Am redesenat-o dupa original la cererea unui user de pe alt forum.

 

Pentru traductorul de tensiune care intra in componenta CMM, inlocuind tahogeneratorul, gasesti schema, PCB-ul, descrierea functionarii si instructiunile de reglare si control pe

http://www.emil.matei.ro/tt.php

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca motorul era comandat de un CMM, de ce mai umblati dupa alte scheme si nu restaurati chiar CMM-ul?

Daca n-a reusit sa repare montajul original, care are tot ce-i trebuie tipului respectiv de de motor, crezi ca are mai multe sanse cu montajul acesta? Eu zic ca nu. In fond si montajul original are in componenta tot un BAA145 si doua 741.

Pe ce criterii s-a orientat la montajul propus?

 

Care este TIPUL si care sunt CARACTERISTICILE motorului? De la asta trebuie pornit cand alegi o schema de control.

Ce te faci daca respectivul motor nici nu are tahogenerator, ce mai faci cu schema aleasa?

Un mare numar de CMM sunt echipate cu traductoare de tensiune continua cu separare galvanica pentru a stabiliza turatia.

Acestea folosesc tensiunea rotorica si inlocuiesc tahogeneratorul.

CMM-ul se poate configura sa lucreze fie cu tahogeneretor, fie cu traductor de tensiune (TT), deci e mult mai valabil decat schema aleasa.

 

Ca sa-ti faci o idee, o schema electrica de utilizare a convertizoarelor monofazate cu tiristoare CMM, poti vedea pe http://www.emil.matei.ro/img/cmm1.png. .

Am redesenat-o dupa original la cererea unui user de pe alt forum.

 

Pentru traductorul de tensiune care intra in componenta CMM, inlocuind tahogeneratorul, gasesti schema, PCB-ul, descrierea functionarii si instructiunile de reglare si control pe

http://www.emil.matei.ro/tt.php

Motorul este de 7KW si are tahogenerator ; am inteles ca este din "set" cu CMM-ul . Intre timp amicul mi-a adus CMM-ul si cum nu arata chiar atat de jalnic (cum intelesesem initial ) am sa incerc sa-l reconditonez . Partea buna este ca mi-a adus si UAA 145 nefolosite pe care le avea de rezerva iar schema de mai sus pentru care va multumesc mult este foarte asemanatoare (daca nu identica) . Pentru inceput ma gandesc sa schimb condensatoarele electrolitice cu altele noi , cele vechi ma gandesc sa nu fie uscate .

Inca o data va multumesc pentru scheme si sfaturi .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock