Sari la conținut

Postări Recomandate

salutare....am un prieten care a facut rost de curand de un ventilator de sursa de calculator deala mai vechii....care se alimenteaza la 220V si m-am rugat sa va intreb daca il poate face sa mearga doar la jumatate din turatie, ca si cum ar fi alimentat la 115V......dar nu vrea cu variator de tensiune....vrea ceva fix nu reglabil......pe ventilator scrie: 220V, 23W, 50/60Hz....

 

donpetru daca nu am postat unde trebuie mutati-l.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 39
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

.....sper sa ajute

Nu ajuta,singura solutie,ar fi sa faceti adaptarea care v-am sugerat-o si daca nu are efect,este cu colivie.Condensatorul trebuie sa fie nepolarizat,din cei folositi la montajele lampilor cu tuburi fluorescente sau pentru motoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sint motoare asincrone cu rotor in scurtcircuit (colivie).

Daca nu ma inseala memoria consuma 21W si au 2700 rot/minut.

Modelul tau se pare ca a fost fabricat in fosta Germanie democrata (RDG).

O modalitate eficienta de a reduce turatia la aceste motoare este micsorarea

tensiunii si frecventei de alimentare (tandem),asta pentru a nu afecta cuplul.

A doua ar fi modificarea numarului de poli magnetici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai si cum ii micsorez tensiunea?.

Cu ce v-am schitat eu reduceti doar tensiunea,dar asa cum va spus si Dl.User40,la motoarele colivie turatia este depndenta mai mult de frecventa,cu tensiunea nu puteti obtine 1/2 din turatie,in cazul Dvs.teoretic este corect sa mariti numarul de poli,daca la 2poli aveti cca.2700rot/min,la 4 poli veti avea 1/2,dar ,este laborios.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La tipul acesta de ventilator nu poate fi schimbat nr de poli.Statorul e stantat pt 2 poli.Eventual schimbata tensiunea de alimentare ,dar turatia va ramane aceeasi. :scratchchin:Eventual faceti un ventilator din motorul unui picup vechi. smile.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O modalitate eficienta de a reduce turatia la aceste motoare este micsorarea

tensiunii si frecventei de alimentare (tandem),asta pentru a nu afecta cuplul.

Ca sa reduceti turatia puteti apela la o metoda utilizata intr-un ventilator care il folosim vara pentru a mai scapa de caldura. Nu s-a utilizat condensator, asa cum a aratat Dl.miron1947 mai sus, ci in locul condensatorului era o dioda. Daca ventilatorul este de 21W, atunci puteti utiliza pentru o siguranta sporita in functionare, o dioda de tipul BY550-600. Prin redresarea monoalternanta fara filtru capacitiv, motorul de curent alternativ se comporta ca un motor alimentat la o frecventa de doua ori mai mica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prin redresarea monoalternanta curentului a curentului alternativ nu se modifica frecventa.

Dispare numai o alternanta.

Avem f=50Hz.

Deci o sinusoida completa (alternanta pozitiva si alternanta negativa) se desfasoara pe

o perioada de 20 ms.

Pentru cei care nu stiu T=1/f deci T=1/50=0,02 secunde.

Prin disparitia unei alternante vom avea sinusoide pozitive sau alternative (in functie de sensul diodei)

vom avea un curent cu frecventa de 50Hz dar cu o alternanta lipsa.Adica un fel de curent alternativ

"intrerupt".

De ce spun ca tot 50Hz este frecventa ,deoarece perioada de timp de cand apare o alternanta

pana la aparitia altei alternante de acelasi semn ramane tot de 20ms.

 

Pentru crearea campurilor invartitoare motorul asincron cu rotor in scurtcircuit are nevoie de ambele alternante.

Prin inserierea cu o dioda singurul efect o sa fie unul audio ,adica un fel de "barait" si daca se lasa mai mult

timp alimentat motorul in acest mod si ceva fum.

Cine este curios poate sa incerce.

 

Mai mult ca sigur acel motor nu era unul asincron cu rotor in scurtcircuit (colivie) daca functioneaza cu o dioda serie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dl.user40, asta am crezut si eu pana nu am vazut practic... "minunatia". Repet, am facut doar o comparatie prin afirmatia: "Prin redresarea monoalternanta fara filtru capacitiv, motorul de curent alternativ se comporta ca un motor alimentat la o frecventa de doua ori mai mica". Baraitul si iesitul de fum care spuneti dvs. apare daca se monteaza un capacitor in paralel cu motorul, lucru care nu l-am recomandat si nici circuitul care l-am vazut nu continea acest condensator. Deci, numai dioda, care alimenta in curent pulsatoriu motorul la o tensiune mult mai mica decat cea nominala (aproape de doua ori mai mica). Tensiunea aplicata fiind mai mica, si numai cu o alternanta, motorul avea turatia redusa, aprox. de doua ori mai mica decat cea nominala. Nici mie nu mi-a venit sa cred ochilor asa ceva pana nu am desfacut (asta a fost anul trecut pe vremea asta) un ventilator cu doua viteze. smile.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock