Sari la conținut

Masurare curent din bateria auto!


ionut90
 Share

Postări Recomandate

Ma gandeam sa verific curentul la o baterie auto dintr-un Golf pe benzina 1.6 folosind un ampermetru uzual si cu un șunt, ca as vrea sa tina si la pornire. Intrebarea mea este, de cati amperi trebuie sa aleg șuntul: 50A, 100A, 200A ? Bateria este de 12V la 70Ah. :scratchchin:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă vrei să simulezi/măsori consumul din acumulator pentru cele 2-3 secunde cât funcționează demarorul atunci un șunt de 300-350A....în timpul testului tensiunea la bornele bateriei va fi intre 9 și 10V....

  • Thanks 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu numai 2..3 secunde, ci mai mult timp, si la mers in gol, si la pornire si dupa pornire.

Am vazut pe youtube ca un electromotor cu rotor blocat trage 300 si ceva de amperi iar in gol vreo 35A, in sarcina, daca e de 0,7kW si cred ca atat e pe golf ar rezulta 70A. Oare nu o fi bun un sunt de 100A ? :scratchchin:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 42 minute, ionut90 a spus:

Oare nu o fi bun un sunt de 100A ? :scratchchin:

Eu sa zic ca merge fara probleme unul de 100A numai sa nu ai rotorul blocat sau sa se blocheze dupa nu stiu cate porniri, dar putin probabil sa ai ghinionul asta!

  • Thanks 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 26.05.2022 la 20:59, flomar60 a spus:

Dacă vrei să simulezi/măsori consumul din acumulator pentru cele 2-3 secunde cât funcționează demarorul atunci un șunt de 300-350A....în timpul testului tensiunea la bornele bateriei va fi intre 9 și 10V....

Mai bine foloseste un cleste ampermetric DC daca vrea sa afle consumul electromotorului !!!

Pentru regim permanent, daca se urmareste ceva precizie,  sau se urmareste un consum pe cateva luni, eu zic ca merge si un sunt de 100A. Majoritatea electromotoarelor de pornire au 0,7kWh, in gol consuma cam 30 si ceva de amperi si in sarcina maxim dublu. deci vreo 70 sau 70 si amperi.

  • Thanks 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mersi de raspunsuri, o sa incerc.

 

dar as vrea ca circuitul asta sa-l montez pe masina cateva saptamani fara sa-l dau jos, ca sa urmaresc consumul, cu masina oprita si pornita si in mers, pt. ca am uneori probleme, cand opresc masina, ramane agatat un consumator aleator care mananca curent si imi omoara bateria !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand tot am cautat de ieri si pana azi o imagine cu ceva asemenator cu ce vreti sa faceti dar la un VW Bora (berlina) cu motor pe benzina, masina din 2002. Asadar, ma refer la ceea ce am testat mai demult si am gasit o poza de abia azi --- foto mai jos.

 

Din pacate, solutia aplicata de mine atunci nu era fezabila, incercasem, mi-aduc aminte, sa montez șuntul pe minus baterie și daca mi-aduc bine aminte folosisem tot un sunt de 100A (chiar poza atasata mai jos sugereaza asta). Desi din analiza teoretica ma asteptam practic sa nu obtin rezultatul scontat, lucru s-a confirmat practic si anume: fiind pe minus baterie pana la conexiunea cu sasiul masinii si pana la electromotor (-), dupa ce se pornea masina si alternatorul incepea sa incarce bateria, voltmetru-ampermetru de acest tip afisa tensiunea corect dar curentul era tot timpul zero, din cauza ca curentul dat de alternator si cel consumat de „masina” aveau polaritati opuse si aparatul defapt indica „diferenta” si de aici si imposibilitatea afisarii unui rezultat cert care sa ne fie de folos in timpul functionarii masinii. La pornirea masinii curentul indicat de ampermetru a sarit putin peste 100A pentru 2...3 secunde cat a functionat electromotorul dar suntul de 100A a ramas intreg, nici macar nu s-a incalzit. Ramane un semn de intrebare cum s-ar comporta dupa nenumarate porniri.

 

Lucrul asta nu am mai apucat sa-l aflu deoarece solutia aplicata initial nu era de folos si a trebuit sa aplic practic schema finala atasata mai jos, pe care iti recomand sa o aplici daca ai acces facil l-a legatura pe minus cu ceilalalti consumatori a masinii. Schema finala are si avantajul utilizarii unui sunt doar de 50A, e mai safe din anumite puncte de vedere dar mai greu de implementat practic. Din cauze de implementare practica la VW Bora am renunant la sunt. Totusi, dupa diagnoza, curatat contacte, la papucii de la sasiu, de la electromotor, isi revenise si nu a mai fost nevoie sa implementez practic solutia descrisa in schema atasata mai jos. Dar poate altor utilizatori le va fi utila !!

Din acest motiv, schema la care am ajuns este cea postata mai jos unde minus electromotor (asa era la VW Bora) e comun prin blocul motor cu minus alternator. 

 

P.S. Ma gandeam atunci ca mai util ar fi fost o masura asemenea celei facute cu clestele ampermetric dar nu a mai apucat sa dezvolt sau sa caut sa implementez o astfel de solutie, cred ca este cea mai OK, desi o precizie buna de masura pe un domeniu larg de curenti, daca se urmareste asta, e mai greu de obtinut.

sunt pe minus auto battery_VW BORA.jpg

schema masura curent consumatori masina.jpg

 

  • Thanks 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Postat (editat)
1 oră în urmă, donpetru a spus:

Din pacate, solutia aplicata de mine atunci nu era fezabila, incercasem, mi-aduc aminte, sa montez șuntul pe minus baterie și daca mi-aduc bine aminte folosisem tot un sunt de 100A (chiar poza atasata mai jos sugereaza asta). Desi din analiza teoretica ma asteptam practic sa nu obtin rezultatul scontat, lucru s-a confirmat practic si anume: fiind pe minus baterie pana la conexiunea cu sasiul masinii si pana la electromotor (-), dupa ce se pornea masina si alternatorul incepea sa incarce bateria, voltmetru-ampermetru de acest tip afisa tensiunea corect dar curentul era tot timpul zero, din cauza ca curentul dat de alternator si cel consumat de „masina” aveau polaritati opuse si aparatul defapt indica „diferenta” si de aici si imposibilitatea afisarii unui rezultat cert care sa ne fie de folos in timpul functionarii masinii. La pornirea masinii curentul indicat de ampermetru a sarit putin peste 100A pentru 2...3secunde cat a functionat electromotorul dar suntul de 100A a ramas intreg, nici macar nu s-a incalzit. Ramane un semn de intrebare cum s-ar comporta dupa nenumarate porniri.

 Mersi. Deci ati incercat si dvs asta dar la o masina VW Bora!!! 

Deci curentul la pornirea electromotorului era indicat dupa care ampermetru arata doar zero ! Nasol!

Deci nu merge pe minus baterie! Bine ca mi-ati spus, m-ati lamurit.

 

Ca sa montez suntul ca în schema e greu pentru ca pe sasiu sunt mai multe cabluri care pleaca impreuna spre bordul masinii -- vreo 4 sunt.

Deci cel mai bine ar fi o schema fara șunt, cu un cleste ampermetric dar un montaj separat. Poate pe viitor, ca nu gasesc in comert asa ceva la un pret bun, o sa dezvoltati dvs. unul !! Sunt primul abonat. :cheers2:

 

Later EDIT: Pana la urma trebuie sa stau cu cleste-le ampermetric sa urmaresc daca am consum dupa ce inchid masina. Ultima oara aveam 3A, alta data 0,02...0,1A.... si astazi, dupa ce am facut si o diagnoza la masina mi-a dat ceva de inchidere centralizata. E posibil oare sa fie un electromagnet, releu, cum vrei sa-i spuneti care sa-mi tina ceva pe inchidere usii care sa manance 3A?

Editat de ionut90
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, ionut90 a spus:

Deci curentul la pornirea electromotorului era indicat dupa care ampermetru arata doar zero ! Nasol!

Da, exact asta s-a intamplat.

Daca intentionati sa urmariti curenti sub 1 A cu un sunt de 100A iar nu prea e posibil din cauza ca aparatul de masura (in ex. meu acel voltmetru-ampermetru) a trebuit sa-l montez la cca. jumatate de metru de șunt iar suntul e de 75mV, va dati seama cati mV citeste la un A, deci eroarea e maxima. Si din acest motiv recomand un sunt mai mic de 100A bagat strict, provizoriu, o perioada limitata de timp pe ceilalalti consumatori (NU pe electromotor). Din pacate la VW Bora nu l-am putut monta asa din cauza cablurilor.

 

Acum 2 ore, ionut90 a spus:

Deci cel mai bine ar fi o schema fara șunt, cu un cleste ampermetric dar un montaj separat. Poate pe viitor, ca nu gasesc in comert asa ceva la un pret bun, o sa dezvoltati dvs. unul !! Sunt primul abonat. :cheers2:

Da, ar fi perfecta o asemenea solutie care sa foloseasca principiu de functionare a unui clesteampermetric masura curent DC. Vazusem parca asaceva prin comert !! Ca sa dezvoltam un asemenea aparat D.I.Y. va invit sa deschideti un topic pe aceasta tema, cred ca  ar fi o dezbatare interesanta pentru multi utilizatori !!!

 

Acum 2 ore, ionut90 a spus:

Later EDIT: Pana la urma trebuie sa stau cu cleste-le ampermetric sa urmaresc daca am consum dupa ce inchid masina. Ultima oara aveam 3A, alta data 0,02...0,1A.... si astazi, dupa ce am facut si o diagnoza la masina mi-a dat ceva de inchidere centralizata. E posibil oare sa fie un electromagnet, releu, cum vrei sa-i spuneti care sa-mi tina ceva pe inchidere usii care sa manance 3A?

Spre ex., a posibil sa aveti un actuator de usa s.a.md. Asta urmeaza sa verificati.

 

  • Thanks 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, donpetru a spus:

Da, ar fi perfecta o asemenea solutie care sa foloseasca principiu de functionare a unui clesteampermetric masura curent DC. Vazusem parca asaceva prin comert !! Ca sa dezvoltam un asemenea aparat D.I.Y. va invit sa deschideti un topic pe aceasta tema, cred ca  ar fi o dezbatare interesanta pentru multi utilizatori !!!

 

Mersi. O sa deschid un topic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock