Sari la conținut

alimentare motor trifazic in monofazic


alexandruciucle

Postări Recomandate

pornind de la un topic mai vechi

am legat un motor cu tablita din poza atasata si nu am reusit sa il pornesc in 220 monofazic decat in stea dupa calcule din poza atasata pare a fi ok figura 2 ,am incercat si 4 si intr-un final am zis hai sa incerc si figura 1 in stea desi eu ziceam ca ar fi doar pentru 380 si culmea chiar merge doar ca acum seara nu am mai putu face deranj in reteaua casei pe scurt am pus un condesator de 160 uF si a pornit maine o sa pun de 180 dupa calcule sa vad cum functioneaza eventual in mai ajut la pornire cu unu de vreo 35 uF, voi ce ziceti cum ar trebui sa fie?  

ampermetru am fused la 10 amperi teoretic in trifazic ar fi doar 8,54 dar cat e impulsul la pornire nu imi arde siguranta ? (as face niste masuratori pe bobine sa vad concret)  

 

eu am calculat dupa figura 1 (2800*14,8)/220=188uF  si cu 230v cat am la priza da 180uF

 

Screen Shost 01-10-22 at 05.45 PM.jpg

formule.PNG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Motorul tau are trecut pe placuta Triunghi / Stea = 220/380, asta inseamna ca are infasurarile dimensionate pentru 230V. Deci, trebuie sa aplici schema din fig.2. Pentru fig.2 formula pentru calcul condensator de pornire este urmatoarea:

Cf = 4800 x (In/U),

unde U=230V, In=P /(3xUfxcosFI) ---> Uf=230V iar P si cosFi sunt pe placuta motorului. Daca nu gasesti cosFi cosidera-l orientativ 0,8 dar puterea P trebuie obligatoriu sa o identifici.

Editat de electricianu2010
  • Thanks 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P după ștanță e 4kw o să refac maine calculele, (am incercat cu 292 uF atat am avut maxim da nu a pornit asa l-am pornit in stea da nu i ok s-a incalzit bobinaju de dadea si fum din lac s-ar putea sa il fi fript intre timp o sa vad oricum se vede ca a mai fost umblat in el sper sa nu fi fost rebobinat aiurea cu alta sarma etc totu diferit ce tine de cupru si legaturi ...dar is curios sa vad cat ar trebui sa fie dupa formula de mai sus condensatoru de pornire si de functionare si sa vad daca chiar merge asa

Editat de alexandruciucle
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa indicatiile utilizatorului @electricianu2010 ar rezulta un capacitor de cca. 150...220uF. Observ ca ati folosit asemenea valori dar nu ne-ati lamurit daca ati aplicat schema care trebuie (fig.2)??!!

Faptul ca nu merge, ma face sa cred ca motorul e cu.... probleme: ori a mai fost rebobinat "prost", ori are probleme cu infasurarile datorita unei folosirii necorespunzatoare, ori dvs. nu ati stabilit corect care sunt inceputul si sfarsitul infasurarilor - spun asta in urma constatarii dvs. si anume, citez: "

Acum 17 ore, alexandruciucle a spus:

[...] oricum se vede ca a mai fost umblat in el sper sa nu fi fost rebobinat aiurea cu alta sarma etc 

Deci... revizuiti motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acum am refacut calculul in conexiunea figura 2 delta pentru 230v si ar fi 139,84 uF ramane sa testez fizic si revin cu detalii desi am mai testat foarte aproape de valoare dar nu exact si nu pornea ba chiar daca imi aduc aminte bine incerca sa se invarta in sens invers oricum acum mie clar ce condesator ce legatura in 220 delta si am condesatori sa i fac exact valoarea care are nevoie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana una alta pregatesc teoria (unde lucrez la el frig ca afara doar ca nu ploua) si mă redocumentam sa verific la el tot ce se poate verifica inclusiv sa refac bobinajul in cel mai nasol scenariu pe scurt prima idee fara sa il desfac ar fi să pot masura intre cele sase borne care este sensul bobinelor printr-un ohmetru sau tester de continuitate pot identifica separa fiecare din cele 3 bobine care le am la iesire din motor dar cum pot determina care este inceputul si sfarsitul oricarei bobine ? 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 12.01.2022 la 21:08, alexandruciucle a spus:

dar cum pot determina care este inceputul si sfarsitul oricarei bobine ? 

Vezi pct. b.1 din documentul urmator - metoda este aceeasi si in cazul motoarelor:

http://www.eth.ieeia.tuiasi.ro/wp-content/uploads/2017/02/Laboratorul-numarul-9-Transformatorul-electric-Consideratii-Generale.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@electricianu2010, nu e bine, e pentru transformatoare recomandarea ta.

 

La 12.01.2022 la 21:08, alexandruciucle a spus:

pana una alta pregatesc teoria (unde lucrez la el frig ca afara doar ca nu ploua) si mă redocumentam sa verific la el tot ce se poate verifica inclusiv sa refac bobinajul in cel mai nasol scenariu pe scurt prima idee fara sa il desfac ar fi să pot masura intre cele sase borne care este sensul bobinelor printr-un ohmetru sau tester de continuitate pot identifica separa fiecare din cele 3 bobine care le am la iesire din motor dar cum pot determina care este inceputul si sfarsitul oricarei bobine ? 

 

 

 Uite un scan bun dupa o carte pentru problema ta:

B399V7e.png

  • Thanks 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock