Sari la conținut

Recomandare anvelope de iarna - Duster


donpetru

SONDAJ  

11 membri au votat

  1. 1. Care din cele doua optiuni de mai jos le preferati cand intentionati sa treceti de la anvelope de iarna la cele de vara sau viceversa ?

    • Schimbati jante+anvelope cu alte jante+anvelope
      8
    • Preferati sa inlocuiti doar anvelopele pastrand jantele
      3
  2. 2. Sunteti adeptul anvelopelor separate de iarna si vara sau preferati versiunea ALL SEASON ?

    • Separat anvelope pentru vara si iarna
      11
    • Anvelope ALL SEASON
      0


Postări Recomandate

De aproximativ o luna tot studiez piata de profil cu anvelope auto si bineinteles analizez optiunile prezentate in sondajul topicului. Mai exact, ma bate gandul sa cumpar jante+anvelope R17 sau numai anvelope de iarna 215/60 R17. Ar mai fi si versiunea 215/65 R16 dar avand in vedere de jantele actuale pe care le am sunt de 17, am zis sa merg tot pe versiunea de 17.

Jantele actuale sunt modelul de fabrica Duster binecunoscute si anume:

Jante R17 Duster.png

Credeti ca ar fi potrivite aceste jante si pentru iarna sau pentru iarna ar fi mai utile niste jante clasice cu capace ? Ce pareri aveti ?

 

Asadar, as dori sa citesc parerile voastre si despre calitatea anvelopelor auto, ce marci preferati, zgomot (am auzit ca cele care au peste 70dB sunt mai zgomotoase etc.). Si bineinteles, pana la sfarsitul lunii sper sa ajung la un rezultat final, chiar si mai inainte.

 

Cineva imi recomanda sa cumpar unele ieftine ca oricum, la cati km fac cu ele (sa zicem un 4...5000 Km/an cu cele de vara si cam tot atat cu cele de iarna), depozitarea anvelopelor si statul lor degeaba le mai ataca putin cauciucul si nu are rost sa cheltui foarte mult pe niste cauciucuri ca sa constat peste nu stiu cati ani ca s-au deteriorat mai mult... de stat degeaba !!! 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Duster-ul e 4x4 ? Daca este 4x4 si faci mult off-road, se merita sa cumperi anvelope mai scumpe.

 

Daca Duster nu e 4x4, atunci eu as merge pe un pret mediu de anvelope. Nu as alege ieftine din cauza ca, ce am patit eu la Ford Kuga, astea ieftine nu tin mult si daca nu ma insel sunt mai subtiri materialul din care e facuta anvelopa.

 

Astea de vara care le aveti pe masina, ce marca sunt ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Duster-ul are tractiune doar față.

Anvelopele de vară sunt Bridgestone Turanza 215/60R17.

 

Dupa ce am pus în balanță toate sfaturile, pănă la urmă am ales ca anvelope de iarnă Tigar SUV WINTER 215/60R17. Le-am achiziționat în 12 rate fără dobândă.

 

Acum mă gandesc să cumpăr și niște jante (de 17). Multă lume recomanda iarnă jante de tablă sau de aliaj dar cu mai puțini orificii pentru a împiedica înghețarea zăpezii pe discurile de frână. Astfel, se faciliteaza curățarea mult mai ușoară a zăpezii depusă în zona roților!!! Așa să fie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de buzunar pana la urma! Ideal e sa avem cauciucuri de iarna si vara, separat, fiecare cu jantele lor dar cand ma uit la buzunar... UPS! Asa ca prefer sa folosesc acelasi set de jante. :smile:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema este mult mai complexa decât pare la prima vedere. Depinde de mulți factori, in primul rând de posibilitățile financiare ale fiecăruia.

Dar, dacă ne gândim ca de fiecare dată când ne urcam in mașina, viața noastră depinde de mulți factori, printre care și anvelopele cu care este echipată mașina.

Pe cât posibil este bine sa avem două seturi de jenți+anvelope pentru vară/iarnă.

De ce ? Demontarea și remontarea anvelopelor este costisitoare in primul rând, si nici nu face bine la anvelopă.

ADAC Germania face teste aproape in fiecare an, aceste teste pot fi bune pentru îndrumare,in general o anvelopă mai scumpă de la o firmă consacrată ar trebui aleasă.

Atenție la reșapate si la chinezești …

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauciucuri bune gen Fulda, Bridgestone, Wredestein. La Dunlop, Pirelli, Michelin plătești numele. Sunt bune, dar nu excepționale. O surpriza plăcută pot fi Toyo Tires sau Hankook. Raport calitate preț imbatabil. De verificat nivelul de zgomot și distanta de frânare la achiziție. Clasa de viteza nu e importanta ca nu mergi cu Duster iarna cu >210 kmph (nici nu poate atât, mai ales cu 4x4 cuplat, nu merge nici cu 150!).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru pareri.

 

Am luat pana la urma niste jante idem cu cele originale de 17 inch de pe masina. Am si intrat astazi in posesia jantelor.

Mai ramane sa primesc anvelopele Tigar de care va spuneam mai sus. Aceste anvelope au fost expediat de emag din ce observ, cate un AWB pe fiecare roata iar astazi doar doua roti erau in Galati. Conform curierului SamDay, acestia le asteapta si pe celelalte doua ca sa le livreze pe toate patru. Sper ca luni sa le primesc !!!

 

Apropo, ati mai auzit de AWB pe fiecare roata ? :scratchchin:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concret, eu consider “vechi” pentru o anvelopa noua dacă are mai mult de 1 an de la data fabricației.

Deci, ideal ar fi sa fie produse in anul curent, adică 2021. Săptămâna …cât mai aproape de data curenta. 
Retineti faptul ca materialul din care este produs anvelopa începe procesul de îmbătrânire din momentul fabricației, proces care se accelerează dacă anvelopa este expusă la diverși factori precum caldura mare, radiații, agenți chimici , etc.

Chiar și faptul unde se depozitează anvelopa este foarte important.

Vad multă lume circulând cu anvelope de iarna și vara, noroc ca invers nu permite legea…

Puteti deduce ușor data fabricației din numerele DOT, compus din 4 cifre, adică nr. săptămânii și ultimele doua cifre a anului in care a fost produs.

Numai spun ca o inspecție vizuala este musai pentru determinarea eventualelor neglijente in timpul manevrării.

Mult succes și 0 incidete neplăcute cu noile anvelope!

  • Thanks 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cele dataliate de colegul @hixpp02 as mai putea adauga ca dotul fabricatiei este trecuta pe ambele parti ale anvelopei...dar doar pe o singura parte este dotul clientului.

Circulatia pe timp de vara cu anvelope de iarna este foarte periculoasa...anvelopele de iarna nu franeaza bine pe asfaltul incins si uscat, nu au aderenta.....te duci ca o sanie. Foarte multa lume a inceput sa preia acest obicei, de a circula vara cu anvelope de iarna.....dar nu stiu la ce riscuri se expun. Vor vedea la timpul lor cand vor pune frana si se vor opri in cel din fata. Iar asigurarile nu mai sunt ieftine si vor avea grija ca anul urmator sa-i taxeze suplimentar cand vor face accident.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock