Sari la conținut

Probleme panou electric la freza FUS 32/25


Postări Recomandate

 Buna

Incerc sa imi dau seama cum este gandit panoul electric la freza FUS 32/25 dar inca nu am reusit cu cunostiintele mele sa imi dau seama cum sa rezolv cateva probleme intampinate. Problema principala este ca transformatorul TMA 160A 380-V24-26-28V scoate la secundar 28 - 30 - 33 v , la bobina contactoriilor ajunge in jur de 17 v ca , la iesirea de la puntea redresoare am masurat 33 v CC . Transformatorul fiind gandit pentru 380 v  scoate mai mult acum cu noul standard de 400v. Ceea ce as vrea sa inteleg este in mare de ce s-a ales solutia din desenele de mai jos , adica sa se foloseasca 24v CA pentru contactoare , 28 v CA pentru puntea redresoare ( alimentare cuplaje electromagnetice 24v dc) si 6 V CA care inca nu l-am gasit fizic in panou (probabil era un trasformator optional pentru ceva accesorii ale masinii) , cum de la lampile de lucru si contactoare masor in jur de 17 V CA cand la ele ar trebui sa ajunga 28v CA direct din transformator  (24 v CA trebuia normal cu vechiul standard la trifazat) . 

 Intr-o imagine am insemnat releul de intarziere D10 care nici el nu se cupleaza , problema fiind cred voltajul prea mic pentru bobina , firele de semnal ce trebuie sa le cupleze el le-am legat impreuna ca sa pot folosii masina. 

 Ce propuneti , sa schimb transformatorul cu unul facut pentru 400v ca sa am la iesire 24v ca ? dar ce fac cu 28 v ca care trebuiue sa ajunga la puntea redresoare si mai departe sa ajunga 24 cc in cuplaje ? 

 

 Multumesc,

p1.JPG

p2.JPG

p3.JPG

p4.JPG

Editat de DARIUS.EU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • DARIUS.EU changed the title to Probleme panou electric la freza FUS 32/25

Tensiunea electrica prea mica la un capat, asta inseamna o conexiune slaba sau cablu cu probleme. Verifica chestiunile astea bine. Si ce tip de aparat de masura folosesti ?

Eu as testa schema de la sursa de tensiune separata ca sa ma conving de anumite treburi pana sa ajung sa inlocuiesc transformatorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 29.08.2021 la 12:27, DARIUS.EU a spus:

Incerc sa imi dau seama cum este gandit panoul electric la freza FUS 32/25 dar inca nu am reusit cu cunostiintele mele sa imi dau seama cum sa rezolv cateva probleme intampinate. Problema principala este ca transformatorul TMA 160A 380-V24-26-28V scoate la secundar 28 - 30 - 33 v , la bobina contactoriilor ajunge in jur de 17 v ca , la iesirea de la puntea redresoare am masurat 33 v CC . Transformatorul fiind gandit pentru 380 v  scoate mai mult acum cu noul standard de 400v. Ceea ce as vrea sa inteleg este in mare de ce s-a ales solutia din desenele de mai jos , adica sa se foloseasca 24v CA pentru contactoare , 28 v CA pentru puntea redresoare ( alimentare cuplaje electromagnetice 24v dc) si 6 V CA care inca nu l-am gasit fizic in panou (probabil era un trasformator optional pentru ceva accesorii ale masinii) , cum de la lampile de lucru si contactoare masor in jur de 17 V CA cand la ele ar trebui sa ajunga 28v CA direct din transformator  (24 v CA trebuia normal cu vechiul standard la trifazat) . 

1. S-a folosit 24Vca pentru comanda contactoare deoarece contactoarele au bobina la 24Vca.

2. In cazul cuplajelor electromagnetice, acestea functioneaza la 24Vdc dar ca sa obtineti aceasta tensiune continua e nevoie de o tensiune alternativa mai mare din cauza ca diferenta se mai pierde pe diodele puntii redresoare si mai exista si o cadere de tensiune in c.c. la functionarea in sarcina comparativ cu functionarea in gol (adica atunci cand alimentati cuplajele comparativ cu situatia cand nu sunt alimentate).

3. Faptul ca ati masurat o tensiune mai mica pe bobinele contactoarelor ar trebui sa va indreptati atentia catre contactele care alimenteaza bobinele contactoarelor - mai exact ultimele 3 scheme pe care le-ati postat mai sus. E posibil sa aveti de atat timp rezistente de contact mari datorita oxidarii contactelor (ex. auxiliare, intermediare, care comanda si alimenteaza bobinele contactoarelor). Deci, o curatire a lor ar fi prima masura pe care ar trebui sa o luati.

 

La 29.08.2021 la 12:27, DARIUS.EU a spus:

 Intr-o imagine am insemnat releul de intarziere D10 care nici el nu se cupleaza , problema fiind cred voltajul prea mic pentru bobina , firele de semnal ce trebuie sa le cupleze el le-am legat impreuna ca sa pot folosii masina. 

4. Vedeti pct.3 de mai sus. Cauza... foarte probabil sa fie aceeasi!

 

La 29.08.2021 la 12:27, DARIUS.EU a spus:

 Ce propuneti , sa schimb transformatorul cu unul facut pentru 400v ca sa am la iesire 24v ca ? dar ce fac cu 28 v ca care trebuiue sa ajunga la puntea redresoare si mai departe sa ajunga 24 cc in cuplaje ? 

5. Bobinele contactoarelor (presupun ca sunt contactoare clasice romanesti de tipul TCA...) sau a releelor, sunt proiectate sa functioneze cu tensiuni de c-da a bobinelor intr-un domeniu destul de larg in jurul valorii nominale. Spre 28Vca in loc de 24Vca nu ar trebui sa fie o problema chiar daca ati depasit tensiunea de c-da cu aprox 16%. Totusi, e bine sa va limitati in maxim 20% din diverse motive. Urmariti curentul prin bobina in ambele cazuri si gradul de incalzire a bobinei de c-da si daca se situeaza in limita +/-20% fata de valoarea nominala, e ok. Bineinteles, daca doriti sa faceti lucrurile mult mai "safe" ideal e sa folositi un transformator care sa va dea exact acei 24Vca mai ales daca urmariti ca releul de timp sa fie si sa functioneze cat mai precis (mi-aduc aminte ca la relee de timp valoarea tensiunii aplicata bobinei avea ceva implicatii asupra duratei !!!).

 

Deci cantariti bine lucrurile si alegeti varianta cea mai buna pt. dvs. Puteti incerca intr-o prima faza sa aplicatii recomandarile spuse anterior si daca lucrurile nu va multumesc nu numai din punctul de vedere a incalzirii bobinei contactoarelor de abia dupa aceea puteti lua in considerare si o inlocuire a transformatorului de c-da. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

Probleme panou electric la freza FUS 32/25

Si problema / problemele care sunt de fapt?! Sa nu-mi spuneti ca ati achizitionat un FUS32/FUS25 doar asa ca sa va ocuoati cu verificari si masuratori la instalatia electrica. O problema tehnica la o masina unealta, poate fi spre exemplu de tipul: nu functioneaza avansurile, sau nu functioneaza semnalizarea comenzilor, sau nu functioneaza lampa de iluminat local, sau nu functioneaza ambreajul electomagnetic, sau nu merge pompa de racire, sau etc. Asa ca definiti aici in acest topic, care sunt problemele despre care vorbiti din punct de vedere al functionalitatii utilajului, adica din punctul de vedere al ceea ce trebuie sa faca si nu face. Ati putea incepe (spre exemplu) cu ce tip de masina aveti exact, deoarece intre FUS32 si FUS25 exista diferente destul de importante, cum ar fi marimea fizica a utilajului, marimea curselor dupa cele 3 axe, puiterea electrica (totala) trasa de la reteaua trifazata, etc.

Editat de ola_nicolas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.