Sari la conținut

Ce furnizor de energie recomandati in Dobrogea / Constanta - raportat la anul 2021 - consum mediu de 100kw/luna


Postări Recomandate

Buna ziua !
Ce furnizor de energie recomandati in Dobrogea / Constanta - raportat la anul 2021 - consum mediu de 100kw/luna

Ar fi de interes si:
_efortul minim in comutarea de la Enel la noul furnizor
_variantele de comunicare a indexului / efectuarea platilor (unii au doar variante online si am batrani in familie care nu se descurca) , 
_cum se furnizeaza factura  (unii au doar variante online),
_taxe ascunse (tot citesc pe forumuri ca exista patiti - mentenanta , service, chestiuni care nu se plateau inainte etc) ,
_daca e mai avantajos sau nu cu abonament zilnic la 100 kW/luna etc

Multumesc anticipat
 

Dupa lungi cautari de oferte in domeniu, unele foarte apropiate ca pret, pana la urma am optat pentru un pachet de la Electrica Furnizare care contine atat energie electrica cat si gaze naturale. La alegerea asta am tinut cont de mai multe aspecte, inclusiv de modalitate de plata a facturilor prin intermediul portalului Electrica Furnizare, lucru pe care alti "competitori" nu-l au.

Spre ex., cei de la HidroElectrica, din raspunsul lor primit prin e-mail, am inteles ca sistemul de plata a facturilor este cam rudimentar, lucru de altfel mentionat si de ei in documentul cu intrebari frecvente transmis la adresa mea de e-mail, citez:

Citat

 

Facturile Hidroelectrica pot fi achitate în acest moment prin virament bancar( ordin de plată, plata prin aplicația bancii clientului) sau utilizând Self Pay (fost Zebra Pay). Hidroelectrica pregătește și alte modalități moderne de plată, acestea urmând a fi comunicate clienților la data la care vor fi disponibile.

 

 

 

Alti furnizori de energie electrica nu mi s-au parut sa ofere cine stie ce in plus, ba mai mult, unii dintre ei au preturi per kWh mai mari ca Electrica Furnizare. Si chiar daca unul dintre furnizori, daca nu ma insel engie, ofera la prima factura 100lei bonus, pretul per kWh pe celelalte luni este mai mare ca concurenta, lucru ce denota compensarea reducerii initiale pe intreaga durata a contractului. 

Asadar, am optat pentru energie electrica + gaze de la Electrica Furnizare raportandu-ma la un consum lunar minim de 100kWh. Cat de buna e alegerea ? Ramane sa vad cum evolueaza pretul facturilor in cursul acestui an dar cred ca am facut o alegere buna!

Acum 20 ore, xavlaur a spus:

... _variantele de comunicare a indexului / efectuarea platilor (unii au doar variante online si am batrani in familie care nu se descurca) , 
_cum se furnizeaza factura  (unii au doar variante online),
_taxe ascunse (tot citesc pe forumuri ca exista patiti - mentenanta , service, chestiuni care nu se plateau inainte etc) ...

- In ceea ce priveste comunicarea intre prestatorul de servicii si consumator, daca nu se comunica de catre cel din urma o adresa de email, sau un telefon mobil, pe care sa fie notificat, atunci prestatorul este obligat sa expedieze periodic factura pe adresa unde se presteaza serviciul, adresa care (din cate stiu) este specificata in contract. Oricare ar fi situatia, costurile comunicarii sunt suportate in exclusivitate de consumator. Spre exemplu, daca comunicarea se face prin scrisoare recomandata expediata prin Posta Romana, atunci undeva in factura va exista o rubrica cu costurile pentru comunicarea facturii. In cazul in care comunicarea se face online, este foarte clar ca abonamentul consumatorului la internet este platit de catre acesta. Asadar prestatorul nu isi asuma nici-o pierdere prin comunicarea cu consumatorul.

- In ceea ce priveste plata facturii, nimeni nu te poate obliga sa o faci prin mijloace de plata si / sau prin proceduri online. Chiar daca consumatorul accepta comunicarea online, el va primi factura sub forma unui document (de obicei in format pdf) atasat la email pe care il poate printa, pentru a se putea prezenta cu el la ghiseele specializate in incasarea acestor taxe. De obicei la aceste ghisee nu este necesar decat codul de bare aferent unei facturi oarecare, cuantumul taxei  fiind platit de catre consumator, in conformitate cu ultima factura comunicata pe internet, sau prin SMS pe telefonul mobil. Acest cod de bare poate fi prezentat la ghiseele de plata, inclusiv pe ecranul unui smartfon, de unde poate fi citit cu un scaner.

- In ceea ce priveste taxele "ascunse", aceasta denumire este improprie, deoarece mentenanta si service-ul sunt platite de consumator, oricare ar fi varianta de facturare. Dimpotriva, mie mi se pare mai convenabil sa platesc (prin contract) o taxa optimizata ca pret, pentru cazurile (uneori destul de dese) cand trebuie sa chem prestatorul pentru simplul fapt ca mi s-a ars o siguranta clasica montata la nisa sigilata, sau in cazul reviziilor tehnice programate de prestator. In cazul celor care stau la blocuri de locuinte, asociatia de locatari preia de obicei sarcina asigurarii acestor servicii prin contracte colective si de aceea cei care locuiesc in aceste conditii ignora de obicei aceste prestari de servicii, pe care cei care locuiesc in locuinte individuale le cunosc foarte bine. Pentru remedierea circuitului de la nisa, unde din cauza unor contacte electrice necorespunzatoare, conductoarele bransamentului s-au incalzit de asa maniera, incat la un moment dat s-au dezizolat pe o portiune de aproximativ o jumatate de metru, iar siguranta automata a iesit din uz, am chemat (la un moment dat) urgent echipa de service a prestatorului, care a lucrat (2 electricieni) mai mult de o jumatate de zi. Cine este de specialitate, stie cam cat mi-ar fi incasat prestatorul, daca contractul nu prevedea taxa pentru mentenanta si service. Probabil ca as fi platit mai mult decat aceasta taxa pentru un an de zile. Sau in cazul lucrarilor planificate la stalpul corespunzator locuintei, unde uneori se lucreaza cateva zile. Este adevarat ca uneori aceste lucrari planificate doar se bifeaza din pix, insa in asemenea cazuri, toata raspunderea pentru accidentele survenite revine prestatorului, prin contract. Oare cum ar fi ca stalpul de la poarta locuintei sa cada eventual pe sosea peste automobilele in trafic, sau sa accidenteze un trecator?!... Sau doar sa se rupa bransamentul, care sa cada pe domeniul public cu risc de electrocutare, etc?!... Daca avem un contract cu taxa pentru prestarile de servicii, atunci nimeni nu ne intreaba de sanatate. Daca nu, atunci tragem de belele.

 

Editat de ola_nicolas

m-am inscris doar sa corectez din aberatii. stalpii, BMP(T)-ul, cablurile pana la BMP(T) n-au nicio treaba cu reviziile piaristilor cu pliante care ne factureaza noua energia activa. astea sunt responsabilitatea distribuitorului, uneori din acelasi grup cu piaristii cu pliante iar mentenanta piaristilor cu pliante din abonamentele casnice n-are nicio treaba cu asta.

@strigoiu: Care distribuitor domnule???!!! Atunci cand legi la retea o casa noua, faci un singur contract, si acela este cu prestatorul de servicii, adica exact cu cei care iti vor factura energia. Nu vine nici-un distribuitor sa-ti monteze stalp la poarta, sau sa-ti sape santul pentru un cablu subteran. Daca ai fi platit bani multi din buzunar pentru a-ti monta un stalp la poarta, ai fi stiut ca cei interesati sunt cei cu care ai semnat contractul si care iti vor factura ulterior consumul. Tot ceea ce este de reparat incepand de la linia de retea la care este legat bransamentul (care de asemenea iti apartine si platesti bani multi pentru el) si pana la tabloul de sigurante instalat in casa, intra in responsabilitatea celui cu care faci contractul. Nimeni altcineva nu se deranjeaza nici macar cu un pas.

Editat de ola_nicolas

Daca aveți abonamentul ala inclus in contract-cu alte cuvinte sunteti la serviciul universal-tot ce tine de retea inclusiv BMP-ul (contorul si legaturile electrice din aceasta cutie) vor fi controlate/verificate/depanate de furnizor....nu au treaba cu ce pleaca din BMP catre tabloul dvs de sigurante,asta in cazul instalatiilor deja existente si functionale....când se face partida noua(casa nou construita) se cere si avizul tehnic dela firma care a executat instalatia electrica interioara....

Pai suntem amândoi cu contract la CEZ....ei au CEZ-distributie si CEZ-furnizare....cele doua filiale se ocupa cu înlaturarea deranjamentelor reclamate de mine (distribuția) si taxarea energiei consumate (furnizarea)....in baza acelui abonament specificat distinct in factura primesc aceste servicii....nu stiu daca ăsta era raspunsul așteptat....

Citat GOGU:

Ca urmare a separării activității de furnizare a energiei electrice de activitatea de distribuție a energiei electrice, furnizorul prestează pentru clienții săi un serviciu de facturare a energiei electrice consumate și de încasare a contravalorii energiei electrice facturate. Prin contractul de furnizare a energiei electrice furnizorul se obligă să asigure calitatea serviciului de distribuție a energiei electrice. Pentru realizarea acestui scop, furnizorul încheie, la rândul său, un contract cu operatorul de rețea.

Operatorul de rețea este cel care asigură distribuția energiei electrice achiziționate de furnizor, prin rețeaua electrică de distribuție și prin instalația de alimentare, la locul de consum al clientului. Instalația electrică de alimentare a locului de consum, ca și rețeaua electrică de distribuție, la care aceasta este racordată, sunt în proprietatea, în administrarea și în exploatarea operatorului de rețea.

Tot operatorul de rețea are în gestiune energia electrică consumată în zona sa de distribuție, în acest sens fiind răspunzător de calitatea măsurării energiei electrice, de calitatea citirii contoarelor de energie electrică și de corectitudinea cantităților de energie electrică introduse în sistemul de facturare, pe baza cărora furnizorul emite facturile de energie electrică.

Din motivele mai sus arătate, sesizările, reclamațiile care sunt adresate furnizorului de energie electrică, cu privire la continuitatea în alimentare, la calitatea tehnică a energiei electrice și la calitatea comercială a serviciului de distribuție a energiei electrice (care sunt prevăzute în Standardul de distribuție, ca fiind în responsabilitatea operatorului de rețea), nu pot fi rezolvate direct de furnizor, acesta fiind, în astfel de situații, un intermediar între consumator și operatorul de rețea, în conformitate cu Standardul de furnizare.

1 oră în urmă, flomar60 a spus:

O completare binevenita!

Ați scos în evidență legătura administrativă între distribuție și furnizare!

👍

... Exact. De fapt asta am vrut sa demonstrez si eu. Daca cineva nu stie cum stau lucrurile (atunci cand nu ai un contract sau doar o prevedere contractuala) pentru asigurarea mentenantei, atunci poate sa-si imagineze ca pentru un lucru (aparent minor, cum este de pilda interventia asupra acelui BMP) cel abilitat (si care are personal calificat) pentru efectuarea acelui serviciu, iti solicita o cerere expres (care tine loc de comanda ferma) in urma careia iti trimite o adresa in care iti cere sa platesti o anumita suma (de loc nesemnificativa) intr-un cont bancar al sau. Dupa ce ai pierdut cel putin o zi pentru operatiunile bancare respective, iti vine un raspuns - sub forma unui SMS, daca i-ai comunicat distribuitorului numarul de mobil, sau sub forma unei scrisori expediate prin posta, altminteri. Daca vine sub forma unui SMS, atunci esti anuntat ca problema nu se poate rezolva mai devreme de 72 ore, din motive de raspandirea personalului calificat pe teren la alte lucrari. Daca esti anuntat printr-o scrisoare, atunci lucrurile se pot complica si mai mult. Asadar, nu conteaza ca ai prevazut asigurarea mentenantei printr-un contract cu ...

La 15.02.2021 la 17:41, strigoiu a spus:

... piaristii cu pliante ...

... important este ca prin contract ti se asigura accesul la aceasta mentenanta, intr-un interval de timp rezonabil. Cam asta era de demonstrat, si de fapt asta este tot ceea ce conteaza.

Editat de ola_nicolas
La 15.02.2021 la 18:49, flomar60 a spus:

...nu au treaba cu ce pleaca din BMP catre tabloul dvs de sigurante,asta in cazul instalatiilor deja existente si functionale...

... In mod normal asa este. Insa eu am contoarul montat (inca) in imediata proximitate a tabloului de sigurante din casa, dupa modelul de dinainte de 1990, si banuiesc ca mai exista inca destui in aceasta situatie. Tot dupa modelul anterior anului 1990, stalpul de sustinere al bransamentului, amplasat in proximitatea curtii locuintei, a fost cumparat de mine, iar toate lucrarile initiale de montarea acestui stalp au fost suportate financiar de mine, asa incat nu pot apartine distribuitorului, asa dupa cum au fost emise unele pareri mai sus. Cunosc cazuri (inainte de 1990) cand celui care se bransa la reteaua publica, nu i-a ajuns un singur stalp, ci a fost obligat sa cumpere si sa monteze mai multi, in functie de distanta pana la reteaua stradala. Dupa anul 2000, intr-adevar furnizorul a instalat stalpi fara sa mai perceapa contravaloarea lor, ci doar o taxa suplimentara pe stalpii pe care i-a montat si BMP-ul, care continea in sine contoarul si siguranta automata, care anterior era montata in nisa de pe peretele exterior al casei. Eu inca mai am aceasta nisa functionala.

Editat de ola_nicolas
  • 3 weeks later...

Multumesc pentru raspunsuri, se pare ca am intrebat eu gresit, reformulez:

 

Merita negociat cu Enel pentru a obtine ceva mai putin decat 0.77 lei / kw - cat vine acum pe factura si daca nu, dintre primii 3 (Nova Power& Gas / Aik Energy / Speeh Hidroelectrica) care ar fi mai avantajos , criteriile asa cum am scris mai sus sunt:

 

1. Pret final kW (valoare factura/kW) - pretul final fara alte adaosuri - dintre cele mai mici , fireste

2. Perioada contract pret fix (interval anume, 6 luni, 12 luni etc) - preferabil cat mai lung ca nu stau in fiecare zi sa negociez / studiez contracte  (am mai multe locuri de consum)

3. Modalitati oferite pentru inregistrare index (telefonic,online etc) - cat mai multe variante (am batrani atehnici in familie)

4. Modalitati oferite pentru transmitere factura (posta/curier/online/e-mail/portal etc)  - cat mai multe variante (am batrani atehnici in familie)

5. Varianta fara abonament

6. Modalitati oferite pentru plata factura (la ghiseu,online etc) - cat mai multe variante (am batrani atehnici in familie)

7. Sa nu existe alte costuri / costuri ascunse de care sa aflu dupa 1 luna , doua dupa ce am semnat contractul, desi l-am citit cu atentie inainte de semnare

 

La Enel m-a deranjat foarte tare noul contract care are clauze aberante pe zeci de pagini, gen sa le permiti intrarea si controlul casei, sa nu ai consumuri active / reactive etc care sa le disturbe reteaua, sa folosesti doar consumatori omologati, ca semnezi ca esti de acord sa despagubesti daca din cauza ta reteaua a avut fluctuatii si alte clauze care m-au lasat perplex ...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock