Sari la conținut

Masina cu motor electric adaptat.


mmarius

Postări Recomandate

Salutari! Nu am gasit un grup pasionat de masini si de schimbarea in masini electrice si m am gandit sa deschid aici o discutie, cu mecanici, cu pasionati, dincolo de problemele de omologare, ce ar insemna sa adaptezi o masina de o anumita marca, care ar fi mai buna si de ce, pentru  a o echipa cu un motor electric. Ce stim despre motorul electric si unde poate fi realizat, de unde poate fi cumparat. Nu suntem in Romania cu posibilitati de a demonta si a realiza asta intr un garaj dar o discutie am putea avea, mai invatam ceva. Cu ce sa incepem? Cu un model de masina, cu minim de adaptare, minim ca pret. O masina usoara, mica,  folosim cutia de viteze, trebuie un adaptor in loc de cutie, o cutie automata? Poate stie cineva mai multe... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, mmarius a spus:

... ce ar insemna sa adaptezi o masina de o anumita marca, care ar fi mai buna si de ce, pentru  a o echipa cu un motor electric. ...

Automobilul clasic (asa cum il stim cu totii) nu este apt pentru a fi transformat in automobil electric - prescurtat AE. Problema cea mai mare la AE este bateria. Unde ii facem loc, daca nu in locul motorului clasic?! Pai daca inlocuim motorul clasic cu unul electric, atunci bateria unde o pozitionam - in portbagaj?! Motorul / motoarele electrice sunt integrate in roti. Asa s-a intamplat inclusiv la primul automobil electric prezentat de Ferdinand Porsche in 1900 (... toamna?!) la Paris, la Expozitia Universala. Cutia de viteze este un accesoriu inutil la motorul electric, care poate fi bobinat pentru o turatie multipla, iar scimbatorul clasic de viteze poate fi inlocuit cu un simplu comutator electric cu tot atatea pozitii, cate turatii prestabilite are motorul. Dupa parerea mea, problema trebuia pusa in alt mod, intr-un topic de discutii pe forum.

Editat de ola_nicolas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La masinile electrice motoarele electrice sunt in tamburii de la roti si sunt motare brushless. (au forma de unor tobe) - Bateriile sunt distribuite central in sasiu in partea de jos.  Driverele pentru motoare trebuie sa fie in partea din fata (fostul compartiment al motorului daca masina avea motorul in fata) ca sa fie ventilate.

RR

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta este doar un punct de vedere RR. Asa dupa cum motorul clasic poate fi amplasat fie in fata, fie in spate, si la AE sunt posibile mai multe tipuri de structuri. Actualmente s-au proiectat structuri care contin in plus stabilizatoare mecanice giroscopice, care fac mai usor demarajul de pe loc pana la viteza de rulare adecvata, si in plus fac ca probabilitatea rasturnarii automobilului in timpul rularii sa scada, prin efectul giroscopic. In cazul in care exista un asemenea sistem, el se amplaseaza in partea centrala - sub scaunele pasagerilor, iar bateriei ii este rezervat cel mai probabil locul motorului de la automobilul clasic. Sistemul giroscopic mai este utilizat si ca acumulator de energie mecanica pe timpul coborarii pantelor si a compensarii energetice, la urcarea rampelor. Fara acest sistem, AE ar fi limitat la urcarea unor rampe avand maximum 10... 15 %. El este cuplat la roti printr-un sistem de ambreaj asemanator celui clasic si decuplat automat in cazul franarii, pentru a putea eficientiza franarea rotilor motrice in sistem recuperativ. Driverele motoarelor pot fi racite si fortat, fie intr-un singur circuit, cu ventilatie electrica, fie in dublu circuit aer + ulei electrotehnic, ca la transformatoarele de mare putere. Oricum, randamentul actionarii electrice va fi net superior celui al actionarii clasice. Daca un automobil clasic are un motor de 50 kW (Aproximativ 68 CP) si un randament mediu de 30 %, atunci un AE va avea nevoie in aceleasi conditi de rulare de o putere de actionare electrica de aproximativ 16 kW (repartizati in mod egal pe cele 4 roti motrice) la un randament electric de aproximativ 98 %.

Editat de ola_nicolas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, mulțumesc mult, date interesante. Am urmărit niște reportaje și am descoperit date diferite despre motoarele electrice, unele sunt motoare electrice trifazice, la tensiuni de 400v, din ce am înțeles, pe o revista de produse prin colaborare, Audi avea o mașină cu motoare pe fiecare roată, nu am găsit și tensiunile. În alta ordine de idei, în anumite ateliere UK, SUA, montează direct motoare electrice pe mașini normale în locul motorului clasic. Din toate datele, am tras concluzia ca piesa cea mai importanta este motorul și poate la fel, bateria. În acest lanț nu trebuie sa fie pierderi. Transformarea cc în ca dacă apare, trebuie făcută cu un randament ridicat. Am înțeles ca pe mașinile de top sunt și niște softuri destul de complicate. Ma gândesc cât m ar costa sa pun pe Scoda mea diesel cu cutia DSG un motor electric dacă se va opri circulația cu motoare diesel. Probabil ca adaptarea, ca preț ar fi mai scumpa ca prețul unei mașini cu acționare mixta, electrica și benzina. As fi vrut sa găsesc colegi care știu date precise, se poate sau nu, se folosesc motoare de un anume fel. Poate știe cineva mai mult. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, mmarius a spus:

... în anumite ateliere UK, SUA, montează direct motoare electrice pe mașini normale în locul motorului clasic. ...

Este probabil cea ma proasta solutie utilizabila. Pentru ce sa mai ai nevoie de planetare si diferential (care sunt costisitoare si ocupa un spatiu important) cand "roata motrice" care integreaza si motorul electric a fost deja inventata si este utilizata cu mare succes, chiar si la bicicletele electrice?! Apoi pentru un motor de 16 kW montat in locul motorului clasic, va trebui sa atasezi permanent o remorca pentru baterii, deoarece portbagajul este impropriu. Facand un calcul elementar, un sistem de acumulatori electrici (plumb-acid) de 12 V inseriati pentru a obtine spre exemplu 96 V pentru alimentarea invertoarelor, ar trebui sa furnizeze in permanenta un curent de aproximativ 167 A, Asta ar insemna 8 baterii de acumulatoare plumb acid (de 12 V) avand o capacitate de cel putin 850 Ah, pentru a respecta regula unui consum de curent, de cel mult 20 % din capacitate, deoarece in alte conditii bateriile ar iesi rapid din uz. Eu nu am auzit insa de existenta unor baterii de acumulatoare cu capacitatea mai mare de 240 Ah. Presupunand ca ar putea fi realizate, s-ar pune problema daca nu cumva cele 8 baterii de acumulatoare nu ar depasi 700 kg, masa maxima a unei remorci atasabile la un autoturism in conformitate cu actualele norme. Daca te gandesti insa la baterii Li-ion, atunci exista oarecare perspective in ceea ce priveste automobilul clasic dotat cu motor electric. Aici poti gasi referinte pentru autoturismele Dacia Logan reechipate cu motoare electrice, si care ar putea ajunge chiar si la o autonomie de 500 km, dar in conditiile in care numai bateria ar costa 15000 euro - dar este garantata numai 5 ani. Asadar "boieria" se plateste cu varf si indesat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, daca vrem sa vorbim despreo prouectare tipica ar trebui sa aplicam aceste reguli. Daca trecem peste acestea si punem problemele pe rand, ce, cum, care masina poate fi modificatavmai usor, in ce consta aceasta, apoi despre puterea motoarelor sau a motorului, despre felul motorului si varianta cea mai ieftina, va trebui sa alegem o varianta de bateri care sa dea o minima autonomie, despe celulele de la Ford sau Dacia, despre pozitionarea intr un portbagaj  break, despre calculul puterii facut pe masa masinii, posibilitati de incarcare cu un panou solar pe masina. Sa putem discuta la obiect si sa alegem varianta pisibila, adevarata, macar ca un proiect teoretic pur si simplu. Poate sunt si colegi mai tineri pasionati, poate gasim niste carti, documentatii, poate avem acces la niste piese sa putem proba ceva. Daca credeti ca ar trebui in alt loc, altfel pusa problema, daca credeti ca nu este ceva de interes, este ok, putem incheia. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tema topicului este clara. Se poate vorbi despre echiparea autoturismelor clasice cu motoare electrice. Dar asa dupa cum am scris si mai sus, foarte rari sunt cei care isi permit sa transforme un autoturism clasic intr-unul electric, mai ales daca mai este si o marca de lux.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un triciclu interesant: Doua roti motrice cu un total de 78,6 CP; viteza maxima 136 km/h; baterie Li-ion 12 kWh; Accelereaza de la zero la 100 km/h in 7,5 s; autonomie aproximativ 110 km; durata de reincarcare a bateriei 4... 5 ore, de la o priza normala de 230 V; masa neta aproximativ 330 kg; pret estimativ 11900$.

Editat de ola_nicolas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ar fi un inceput, putem sa incepem cu ceva ca o jucarie si invatam apoi sa facem un proiect mai mare. Am vazut un motor de ventilator de putere, cu actionare electronica, rotor magnet permanent neo din. Pentru un cart, doua roti de trotineta si baterii. Am sa incerc sa caut. O sa dau o cautare pe UK. Multumesc mult! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca ati avut macar curiozitatea sa vedeti principiu de functionare a "generatorului" folosit pe masina din video-ul de mai sus, de pe youtube, dar cred ca ar merita discutat/detaliat. Asta, cu atat mai mult cu cat, se zvoneste ca prin anii '82-83 cei de la ICEMENERG sau nu stiu care intreprindere ar fi exploatat conceptul intr-o forma cu electromagnetii. E un concept destul de interesant de abordat desi are cateva minusuri dar cu putin mai mult... sa-i zic "know-how" se poate transforma in ceva foarte interesant de abordat in domeniu. Plus ca pe youtube sunt mai multe detalii despre conceptul "magnet motor".

Dar pesemne ca in discutia de fata nu ne intereseaza aceasta directie. Posibil!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, multumesc, am vizionat, ideea a venit de la un reportaj in care intr un atelier, au dat jos motorul si l u inlocuit cu unul electric, au montat un ansamblu de acumulatori de o anumita putere si faceau transpirt de anumite materiale, pe anumite distante cu acea masina. Ideea ca un astfel de motor si baterie s ar monta pe o masina cu o cutie automata, la un anumit pret, cand nu mai avem voie cu motoare diesel ar trebui studiata, de facut personal sau un atelier care sa faca asta. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand n-o sa mai ai voie cu diesel, masina pe care o ai acum e de mult dusa la topit.   Aceste restrictii or sa vina de la sine si renunti la diesel fara sa-ti ceara cineva in mod expres. 

Abia ce mi-am luat ultimul diesel, probabil, avand in vedere trendul asta eco cu electricele. Eco intre ghilimele, se subintelege.

Tind sa cred ca viitorul automobilului nu va fi electric.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Dima a spus:

... Tind sa cred ca viitorul automobilului nu va fi electric. ...

...Multi avem aceasta tendinta. Doar ca se vorbeste (dupa stiinta mea) de prin anii '60 (adica de circa 70 de ani) despre cercetari asupra reactorului capabil sa realizeze in conditii de siguranta si cu mare capacitate hidroliza apei, pentru ca mai apoi hidrogenul sa arda in prezenta oxigenului in cilindrii motorului viitorului, iar pe teava de esapament sa iasa abur. Nu stiu care este stadiul cercetarilor, dar stiu ca ele se lovesc (printre altele) de imposibilitatea stocarii, curgerii si manipularii in conditii de siguranta totala a hidrogenului. Cu alte cuvinte, daca s-ar inventa procedeul tehnologic prin care acest gaz sa fie stocat intr-o butelie facuta dintr-o singura piesa (adica fara intrari si iesiri, si prin urmare fara rosturi de scurgere) si tot nu s-ar putea mentine acest gaz 100 %  in interiorul acelui recipient. Se pare ca hidrogenul este gazul "sublim" care se strecoara inclusiv printre moleculele si atomii unui recipient din otel, sau dintr-un alt aliaj metalic cunoscut. Probabil ca doar un nou material identificat pe o alta planeta si care sa completeze tabelul lui Mendeleev, pe care hidrogenul sa nu il poata strabate prin difuziune ar fi cam singura solutie intrevazuta in acest stadiu de dezvoltare tehnologica al umanitatii.

Editat de ola_nicolas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock