Sari la conținut

Lipsa combustibil in compartimentul filtrului de motorina !!!


donpetru
 Share

Postări Recomandate

Astazi s-a repetat episodul dar am gasit cam jumatate din recipientul filtrului de motorina umplut cu combustibil. Am completat si a pornit foarte greu masina, cred ca la 7...8 cheie (sau mai bine zis dupa 7...8 episoade de pornire a masinii). Inainte de doua trei episoade am reverificat combustibilul din compartimentul filtrului de motorina si s-a pastrat. 

 

Bateria masinii cu masina nepornita are 12V, masurat cu aparatul de masura care il tin in masina (nu ma bazez foarte mult pe indicatia acestuia, cred ca avea si bateria consumata !!!)

 

Facand o retrospectiva la problema asta, motorul s-a oprit si atunci si astazi, cand am incetinit usor masina (astazi in dreptul unei treceri de pietoni). Desi incetiniri de acest gen am mai avut, de la primul episod, astazi, ceva nu i-a convenit. De fapt, cred ca am parcurs ceva mai mult de 1Km pana a murit motorul!!!

 

Citind pe net diverse cauze, inclusiv comentariile de aici:

https://www.4tuning.ro/help/probleme-tehnice/motor/de-ce-mi-se-opreste-motorul-in-mers-la-viteza-mica-93510.html

si tinand cont ca am regasit motorina in compartimentul filtrului de motorina, tind sa cred, ce spunea cineva acolo intr-un comentariu, ca problema s-ar putea sa fie, citez: "de la motor(electronica sau pompa injectie)".

 

Codul motorului este BXF, 1.9TDI, 90CP si ramane sa ma interesez daca injectia este common rail sau nu??? Am observat astazi un zgomot de functionare (bazait) la pompa tandem (vacum) si cred ca, cam peste 50%, problema sa nu fie de la aceasta pompa. Sau daca aveti vreo alta idee ?

 

Imi spunea cineva sa nu fie si volanta de vina, mai ales ca motorul s-a oprit la viteze mici de rulare a masinii (eu am schimbat acum vreo 20mii Km in urma doar kitul de ambreiaj) !!! E posibil sa fie si volanta ?

Maine o sa-i fac si o diagnoza (prevenitiv) desi s-ar putea ca si prima oara sa nu dea nici o eroare. O sa reverific cu aceasta ocazie si presiunea indicata de circuitul de alimentare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La modelele mai vechi, pompa de injectie era prevazuta cu o parghie de unde se facea amorsarea acesteia manual. Avand in vedere presiunea mare la care se injecteaza motorina, orice bula de aer face imposibila amorsarea. Ar trebui vazut daca pompa in cauza nu dispune de o asemenea parghie manuala de amorsare. De asemenea, ar trebui ca un mecanic de specialitate sa verifice toate racordurile de alimentare ale pompei. Orice netanseitate (oricat de mica) la racordul de aspiratie poate provoca asemenea dezamorsari. Daca totul este in regula, atunci  trebuie suspectata functionarea necorespunzatoare a pompei de alimentare cu motorina si eventual inlocuirea acesteia. Nu stiu ce legatura ar puta fi intre volanta motorului si sistemul de alimentare cu combustibil!?

Editat de ola_nicolas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BXF, 1.9TDI, 90CP este un motor PD, nu cred ca VW avea motor de 1.9L cu CR, astea au aparut putin mai tarziu pe motoarele de 2.0L, avand coduri de motor care incep cu litera "C", sunt formate din 4 cifre (gen. CAGC,CBDC, etc)

 

Fuel system & engine management

Pumpe Düse (PD) direct injection (DI): engine-driven vane-type low-pressure fuel lift pump, four camshaft-actuated (via roller rocker arms) high-pressure Bosch 1,920 bar (27,850 psi) Unit Injectors with solenoid valve injection nozzles, Bosch EDC 15, EDC 16 or EDC 17 electronic engine control unit (ECU) with altitude compensation

 

Verificati pompa tandem, daca demontati pompa trebuie remontata cu garnitura noua.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, hixpp02 a spus:

Verificati pompa tandem, daca demontati pompa trebuie remontata cu garnitura noua.

Am schimbat garniturile la pompa tandem acum un an si ceva. Acum, are un zgomot, ticait, la functionare, fapt ce ma face sa cred ca nu lucreaza bine.

 

Acum 9 ore, ola_nicolas a spus:

Daca totul este in regula, atunci  trebuie suspectata functionarea necorespunzatoare a pompei de alimentare cu motorina si eventual inlocuirea acesteia. Nu stiu ce legatura ar puta fi intre volanta motorului si sistemul de alimentare cu combustibil!?

 

Ieri am gasit motorina in filtru, fapt ce ma face sa cred ca pompa de combustibil este Ok. Oricum, m-am programt luni dimineata la un service auto pentru investigatii mai detaliate si remediere. 

 

Pana la service, astazi, de fapt acum o ora, am pornit din nou masina (a pornit cu "un hop") si am lasat sa mearga motorul (fara sa deplasez masina). Am conectat VCDS-ul (diagnoza) si am verificat erorile, ok, pe motor. Butonand diagnoza si urmarind indicatiile (masuratorile) acesteia, fara sa modific nimic, dupa aprox 10minute a inceput usor sa vibreze bordul, la inceput incet si apoi mai tare, dupa care s-a oprit motorul. Bineinteles, ca dupa acest moment, am incercat sa-i mai dau vreo doua chei si nimic !

 

O sa mai incerc maine sau duminica sa o pornesc desi modul de asta de oprire a motorul, mai mult ca sigur s-a manifestat si ieri si nu am sesizat. Vibratiile inainte de oprire sa denote o problema la injectoare ? Imi pare rau ca nu am setat ecranul diagnozei sa-mi arate in momentul opriri motorului cantitatea de motorina injectata de fiecare injector !!! Daca as mai putea sa o pornesc inca o data as face lucrul asta.

 

Am verificat erorile cu VCDS dupa oprirea motorului, cu cheia in prima treapta de contact, si fata de cazul anterior, a aparut doar o singura eroare legata de CAN COMUNICATION fix la ora si minutul cand s-a oprit motorul cum va spuneam mai sus.

Deci, ce ar putea fi ? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un motor diesel se opreste de la lipsa motorinei sau lipsa aerului.

Cel mai bun sfat e sa te duci la un mecanic bun de diesel (nu la un fost sofer de autobuz) - ideal ar fi sa te duci la un service specializat VW

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca un sfat, lasati VCDS-ul si celalalte interfete de diagnoza, ele sunt bune numai in cazul in care sunt destule cunostiinte si experirnta in legatura cu functionarea motoarelor si a autoturismului, altfel s-ar putea ca informatiile primite de la diagnoza sa va induca in eroare. Sa nu mai vorbim de modificari in parametrii esentiali (asa numite codari) al  computerului de bord, efectuate cu interfete VCDS clonate (aka Made in China, ce au pretul intre 150-230 lei...) care pot duce la functionarea eronata sau la defectarea motorului.

Cel mai bun sfat, un service specializat VAG, nu este ieftin, dar merita.

Am doua autovehicule asemanatoare, un Golf IV , cu motor 1.9 PDTDI, si un Altea 2.0, tot PDTDI...

Spor la reparatie, 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am lasat VCDS-ul pentru ca de atatea porniri a murit bateria. Acum e la incarcat. Maine, mai fac ultimele incercari poate reusesc sa o pornesc pentru ca e pacat sa cer platforma ca sa mut masina la service cand am de parcurs max. 1 Km pana la service. Dar asta e.

 

Repet, am folosit interfata Ross-tech si programul VCDS strict pentru a urmari niste parametrii, atat tot.

 

Citeam pe net zilele astea ca cineva a patit ceva asemanator si ca a fost de vina una din "bobinele de inductie" (dar astea sunt la motoare pe benzina nu la diesel!). Acum, poate am noroc sa fie ceva care sa coste cat mai putin. Voi vedea.

 

Apropo, am verificat azi pe VCDS cu cheia in contact, ca altfel nu functioneaza, daca pot actiona pompa de combustibil dupa tutorialul de aici (ca sa aerisesc circuitul de alimentare) dar din pacate la adresa 035 nu am vazut nici un buton ON-OFF!). Lipsa acelui buton sa denote lipsa pompa combustibil sau pur si simplu la versiunea mea de masina pompa de combustibil sa nu poata fi actionata din VCDS. O sa mai ma uit maine inca o data, poate nu am observat butonul !!!

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi dimineata am montat bateria incarcata complet si am observat ca nu se mai aude pompa de combustibil, asa ca am trecut sa verific circuitul de alimentare a acesteia. Releul pompei e Ok, se actioneaza cand cheia este in contact (prima treapta). Am dat bancheta din spate jos si am verificat inclusiv daca ajunge tensiune la conectorul pompei de combustibil. Ajunge, deci e bine, ceea ce nu este bine, este rezistenta ohmica a pompei, care spunea cineva pe youtube ca la o pompa buna trebuie sa fie intre 1 si 3 Ohm si la mine este de peste 40kOhm !!! Am scos pompa de combustibil si am masurat rezistenta ohmica cu vreo trei aparate de masura (inclusiv acele UNI-T-uri folosite de mine la masuratorile vazute pe youtube), pentru ca ma gandeam ca poate exista vreun contact imperfect undeva dar toate aparatele au indicat aproximativ aceeasi valoare. Deci astazi voi comanda o noua pompa de combustibil. Dupa montarea acesteia o sa revin cu alte precizari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 29.01.2021 la 17:53, donpetru a spus:

[...] dupa aprox 10minute a inceput usor sa vibreze bordul, la inceput incet si apoi mai tare, dupa care s-a oprit motorul. Bineinteles, ca dupa acest moment, am incercat sa-i mai dau vreo doua chei si nimic !

S-ar putea sa scapati doar cu inlocuitul pompei de combustibil. Bine ar fi!! Daca montati o pompa noua va trebui golit aerul pana la filtru si amorsata pompa, dar dupa doua-trei chei sigur va porni motorul. Succes! 

  • Thanks 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asadar, am comandat pompa de combustibil noua de la autokarma.ro, pe baza VIN-ului masinii. Astazi am primit SMS sa ma duc sa ridic pompa, alesesem modelul urmator:

https://www.autokarma.ro/piese-auto-vw-golf-v-hatchback-1k1-2003-2009-1-9-tdi-66-kw/alimentare-combustibil-auto-pompa-combustibil/pompa-combustibil-2250016-metzger?name_filter=Pompa combustibil&page=2&grupa_produse=VW GOLF V Hatchback (1K1) (10.2003 - 02.2009) 1.9 TDI%2C 66 KW - Cautare catalog piese auto&grupa_order=1

 

si surpriza, a venit "fara flotor" si era si putin diferita ca cea originala prezentata de mine in imaginea de mai jos. Deci nu am luat-o. Am comandat versiunea ERA 775337 de mai jos care urmeaza sa vina maine:

https://www.autokarma.ro/piese-auto-vw-golf-v-hatchback-1k1-2003-2009-1-9-tdi-66-kw/alimentare-combustibil-auto-pompa-combustibil/pompa-combustibil-775337-era?name_filter=Pompa combustibil&page=2&grupa_produse=VW GOLF V Hatchback (1K1) (10.2003 - 02.2009) 1.9 TDI%2C 66 KW - Cautare catalog piese auto&grupa_order=1

 

Pompa originala, scrie pe capacul ei de mai jos desi nu prea se observa, este MADE IN FRANCE si este facuta de AB Electric, cod pompa 1K0 919 050 Q. Din pacate, nu am gasit nimic legat de firma AB Electric. Ciudat cum lucreaza sau cu cine colaboreaza mai bine zis producatori de masini. Se pare ca anumite serii de masini cu anumite coduri de motoare, ei folosesc piese de la X firma si la alte serii de la alte firme de piese auto. Acum, ramane sa vad daca ultima pompa de combustibil este cea ok. Totusi, ar fi trebuit ca reprezentatii autokarma sau soft-ul care gestioneaza piesele auto in functie de modelul / VIN-ul masinii, sa fie mai profesionisti sau mai exact. In fine, mai vad maine care e treaba.

 

pompa combustibil golf 5.jpeg

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, donpetru a spus:

Totusi, ar fi trebuit ca reprezentatii autokarma sau soft-ul care gestioneaza piesele auto in functie de modelul / VIN-ul masinii, sa fie mai profesionisti sau mai exact. In fine, mai vad maine care e treaba.

 

Sunt cazuri, depinde de piese, cand nu este suficient doar codul VIN a masinii, ci si codul motorului. Unele firme de piese auto se orienteaza doar dupa VIN sau au baza de date facut strict dupa VIN, dar nu e 100% corect. Spre ex., tocmai am cautat pe net, nu mai gasesc site-ul, era din UK, prima pompa care ati comandat-o, METZGER 2250016, din ce vazusem pe site-ul respectiv se potrivea la serii de masinii cu coduri de motoare BXE, nu BXF !!! Cred ca cei de la autokarma ar trebuie sa filtreze mai bine baza lor de date si sa nu mai puna pe drumuri lumea! :mad:

Editat de electricianu2010
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Subscriu la mesajul de mai sus.  La multe modele de VW codul motorului nu era encodat in VIN (la altele era) - cel mai bun lucru e cand comanzi componente care au legatura cu motorul sa folosesti codul motorului. E bine sa-ti faci "tema de casa" si sa stii exact ce vrei ca nu toti vanzatorii de piese sunt experti.

RR

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inlocuit pompa de combustibil cu marca ERA mentionata mai sus, asta dupa ce am scos motorina din rezervor si am sters bine rezervorul si am complet la loc dar nu 100%, ca nu am vrut sa trag si depunerile dupa decantarea motorinei.

Dupa cateva chei pentru amorsarea circuitului de alimentare masina a pornit. Am parcurs cativa Km. Toarce bine cum spun unii mecanici.

 

Am conectat diagnoza si programul VCDS, atat in regim de relanti cat si in mers (bineinteles, in miscare nu eu am urmarit indicatiile, m-a ajutat un coleg). Curios e ca de data asta, cantitatea de motorina trimisa de injectoare s-a uniformizat. Spre exemplu, inainte de schimbarea pompei de combustibil aveam cantitatile din imaginea de mai jos iar acum sunt cat mai aproape de 0 fiecare din cele 4, ceea ce e mult mai bine, din ce am citit si auzit. E posibil ca pompa veche sa fi dat "rateuri" mai demult si acum trei saptamani a prezentat primul simptom mai grav. Dar iata ca dupa acest ultim episod, inclusiv inlocuire pompa, masina functioneaza bine.

 

Multumesc colegilor de munca care m-au ajutat, si cu sfaturi si cu ajutor. Si tuturor utilizatorilor de aici care si-au exprimat un punct de vedere. Mai in gluma, mai in serios, ma gandesc ca nu ar fi rau sa-mi dezvolt si latura profesionala "mecanica"! Deja am un pachet informational destul de bogat! Deci, poate nu ar fi rau! Dar acum, tocmai mai am ceva timp liber din ziua de concediu, ma duc sa mai pun niste piese electronice pe cablaje CX900mk2.

functionare injectoare golf 5.jpg

 

Acum 2 ore, roadrunner a spus:

 cel mai bun lucru e cand comanzi componente care au legatura cu motorul sa folosesti codul motorului.

Stiu asta dar problema e ca la autokarma atat cautarea dupa VIN cat si dupa cod motor returneaza aceleasi tipuri de pompe de combustibil, inclusiv modelul METZGER, ceea ce nu e bine, deoarece vorba utilizatorului @electricianu2010 , acea pompa METZGER foarte probabil sa se potriveasca doar pe coduri de motor BXE, nu BXF!

  • Thanks 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...
La 02.02.2021 la 14:17, roadrunner a spus:

Subscriu la mesajul de mai sus.  La multe modele de VW codul motorului nu era encodat in VIN (la altele era) - cel mai bun lucru e cand comanzi componente care au legatura cu motorul sa folosesti codul motorului. E bine sa-ti faci "tema de casa" si sa stii exact ce vrei ca nu toti vanzatorii de piese sunt experti.

RR

 

 

La 02.02.2021 la 17:04, donpetru a spus:

Am inlocuit pompa de combustibil cu marca ERA mentionata mai sus, asta dupa ce am scos motorina din rezervor si am sters bine rezervorul si am complet la loc dar nu 100%, ca nu am vrut sa trag si depunerile dupa decantarea motorinei.

Dupa cateva chei pentru amorsarea circuitului de alimentare masina a pornit. Am parcurs cativa Km. Toarce bine cum spun unii mecanici.

 

Am conectat diagnoza si programul VCDS, atat in regim de relanti cat si in mers (bineinteles, in miscare nu eu am urmarit indicatiile, m-a ajutat un coleg). Curios e ca de data asta, cantitatea de motorina trimisa de injectoare s-a uniformizat. Spre exemplu, inainte de schimbarea pompei de combustibil aveam cantitatile din imaginea de mai jos iar acum sunt cat mai aproape de 0 fiecare din cele 4, ceea ce e mult mai bine, din ce am citit si auzit. E posibil ca pompa veche sa fi dat "rateuri" mai demult si acum trei saptamani a prezentat primul simptom mai grav. Dar iata ca dupa acest ultim episod, inclusiv inlocuire pompa, masina functioneaza bine.

 

Multumesc colegilor de munca care m-au ajutat, si cu sfaturi si cu ajutor. Si tuturor utilizatorilor de aici care si-au exprimat un punct de vedere. Mai in gluma, mai in serios, ma gandesc ca nu ar fi rau sa-mi dezvolt si latura profesionala "mecanica"! Deja am un pachet informational destul de bogat! Deci, poate nu ar fi rau! Dar acum, tocmai mai am ceva timp liber din ziua de concediu, ma duc sa mai pun niste piese electronice pe cablaje CX900mk2.

functionare injectoare golf 5.jpg

 

Stiu asta dar problema e ca la autokarma atat cautarea dupa VIN cat si dupa cod motor returneaza aceleasi tipuri de pompe de combustibil, inclusiv modelul METZGER, ceea ce nu e bine, deoarece vorba utilizatorului @electricianu2010 , acea pompa METZGER foarte probabil sa se potriveasca doar pe coduri de motor BXE, nu BXF!

Salut! Am si eu tot un golf 5 acelasi cod motor si eram curios ce valori aveai pe fiecare injector inainte de a schimba pompa? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Iustin a spus:

 

Salut! Am si eu tot un golf 5 acelasi cod motor si eram curios ce valori aveai pe fiecare injector inainte de a schimba pompa? 

Erau valori putin mai mari dar in limite. Din pacate nu am salvat nicio poza/imagine cu valorile pe injectoare inainte de schimbarea pompei de combustibil. Iar acum nu mai pot sa fac masuratori deoarece am vandut asta primavara masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.