Sari la conținut

Lipsa combustibil in compartimentul filtrului de motorina !!!


donpetru

Postări Recomandate

Am avut zilele trecute un episod destul de deranjant privind functionarea masinii personale (un golf 5 1.9tdi, 90CP, hatchback). Dupa ce am parcurs aproximativ 4...5Km si mai aveam 20 de metri sa trag pe dreapta (sau sa parchez), la un mic "hop" (o groapa pe care o vazusem si am vrut sa o trec usor), din vari motive, a murit motorul. Cand am incercat sa dau cheie iar, nimic, de mai multe ori! E prima oara cand mi s-a intamplat asta! Am tras masina pe dreapta, am verificat bateria si a doua zi, cu ajutorul unor colegi de munca, am inceput sa ne dam cu parerea pana cand la un moment dat unul din ei a zis sa verificam daca exista motorina in recipientul filtrului de motorina! Si surpriza: nu era. Am completat si dupa vreo 2 reprize, a pornit si ieri si azi a functional foarte bine.

 

Vi s-a mai intamplat asa ceva la masina personala si daca da, de ce? Sau, altfel spus, care credeti ca a fost cauza aparitiei acestui lucru ? E posibil sa mai apara pe parcurs ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare !

In situatia in care temperatura este scazuta si umiditatea aerului mare, (frig si ceata ) este posibila obturarea cu gheata a orificiilor din busonul de alimentare al rezervorului. In aceste conditii, pompa (speram ca nu ea da semne de duca!) nu mai poate absorbi motorina, in rezervor nemaipatrunzand aer. Sau poate vreo urma de rugina din rezervor a infundat pompa de motorina... Daca mai apare in conditii similare incercati sa porniti dupa ce deschideti busonul rezervorului. Stima!

  • Thanks 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O alta posibilitate e sa ai un pic de apa in revervor (se aduna cu timpul) si al dracului sta la fund ca e mai grea. Can e trasa in conductele relativ subtiri care sunt pe sub masina expuse la frig sub zero, ingheata, si motorina nu mai poare ajunge la filtru. Asta explica de ce e filtrul gol.

RR

 

  • Thanks 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca incinta filtrului de combustibil nu este inundata, atunci pompa de injectie nu este amorsata si motorul nu porneste. La motoarele clasice, pompa principala de combustibil era prevazuta cu o parghie speciala de la care se actiona manual pana in momentul in care incinta filtrului de combustibil era inundata. Deoarece motorul s-a oprit in urma unui soc care a golit filtrul de motorina, pompa de injectie nu a mai avut sursa de alimentare, functionand dezamorsata. Asadar rezolvarea situatiei, consta intr-o metoda de inundare a filtrului de motorina, de la care pompa de injectie preia prima doza de combustibil pentru pornirea motorului. Deoarece motorul s-a oprit in trafic este putin probabil ca ceva sa fi inghetat, motorul fiind cald, iar temperaturile diurne de saptamana trecuta nefiind prea scazute.

Editat de ola_nicolas
  • Thanks 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sysremul de alimentare de la mk6 diesel

https://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk6/power_unit/4-cylinder_diesel_engine_(2.0_l_engine_common_rail_generation_ii)/fuel_preparation_system_diesel_injection/injection_system/schematic_overview_fuel_system/

 

image.png.322fbd055a1ca574d42af827b18f0edd.png

 

Daca nu ai mottorina in fltrul arcar cu 2 in desen, Problame e foarte probabila la popma primara din rezervor (are si ea un filtru) - eu as curata rezervorul fltrul pompei primare si as testa pompa. Daca nu vrei sa sapi asa adanc macar sufla aer comprimat pe cnductele care duc la filtru (sunt doua una de alimentare si una de retur).

La Golf nu ar trebui sa sa lipseasca motorina din sistemul de alimentare daca pompa de presurizare (din rezervor) e funtionala si ai mototrina in rezervor.

E periculos sa incerci sa pornesti motoru ne-amorsat (citeste postul cu atentie de mai sus @ola_nicolas) pentru ca axul si capul pompei de motorina se bazeaza pe prezenta motorinei pentru ungere. Lispsa motorinei in popma de injenctie poate distruge pompa.

RR

Editat de roadrunner
  • Thanks 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri. Azi si ieri am mers din nou cu masina si nu au fost probleme.

 

Privind schema bloc postata de @roadrunner mai sus, as tinde sa cred ca au fost ceva probleme cu alimentarea pompei care trage motorina din rezervor. De ce spun asta? Din cauza ca, cand am plecat de acasa, trebuia sa ajung cu masina la cineva care locuia pe un bulevard aflat in reabilitare (cei care fac reabilitarea bulevardului, s-au apucat de un sens + liniile de tramvai si celalalt sens a fost marcat sa poate rula masinile in ambele directii). Avand in vedere ca e iarna, se mai circula si pe sensul aflat in constructie, deoarece nu era decopertat (era ceva mai multa mizerie pe jos ca in mod normal, firma angajata de primarie ocupandu-se de borduri si parcari pe moment). Am fost nevoit ca si altii soferi care locuiesc in zona, sa intru pe portiunea aflata in reabilitare. Fiind pe timp de noapte, inainte de episodul intreruperii motorului, am trecut peste doua denivelari, destul de rapid, dar nu foarte deranjant pentru masina, a treia denivelare,, e vorba de jumatate de metru latime, cica 15cm adancime (estimez eu ochiometric). fiind mult mai adanca decat celelalte doua. am dat sa trec cu o viteza mai mica (5Km/h), timp in care s-a oprit motorul. Dupa aceasta denivelare mai aveam 20m si trebuia sa parchez. Deci am fost nevoit sa trag pe dreapta. Asta s-a intamplat pe la ora 17:30.

 

Acum stau si ma gandesc, vazand interventiile tuturor din acest topic, daca socul de la primele treceri (repet, minore, nu e prima oara cand si voi sigur ati dat peste o mica groapa de 5...10cm pe care ati trecut-o cu o viteza mai mare, gen 30 Km/h), una din cele doua sa fii intrerupt alimentarea pompei din rezervor sau sa fii dezamorsat-o ??? Am verificat sigurantele din tablou, pentru pompa de alimentare si erau Ok. Sau vorba utilizatorului @aureliann sa fii fost doar un rest din rezervor care sa fii infundat alimentarea filtrului !!! Dar de cand am masina, de vreo 7 ani, e prima oara cand am un asemenea episod.

 

Credeti ca ar merita sa merg la un service auto sa ridic masina pe elevator si sa le spun sa fac o inspectie la circuitul de alimentare sau dau banii degeaba ?? Acum ma gandeam daca nu ar fi rau sa am un jumatate de litru de motorina tot timpul in masina, cine stie, pentru e cam riscant de mers la drum lung, nu!?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce varsta are masina? si cati kilometrii?

Pompa de resurizare a sistemului de alimentare se aude cand pui contactul (mai ales daca pleci urechea desupra ansablului unde intra in rezervor.

Verifica papucii care se conecteaza si bornele pompei sa nu fie oxidati, faptul ca masina functionaza e dovada ca pompa merge.

 

E posibil sa ai ceva mizerie in rezervor ca se aduna in timp si la zgaltaiala aia sa se fii agitat un pic. Nu strica sa cureti sistemul de alimentare, sau macar sita de la pompa din rezervor. De obicei problemele astea ies la iveala cand rezervorul e mai gol.

RR

 

PS- eu cred ca denivelarile sunt doar o coincidenta - daca se intampla ceva la denivelari mai mergea motorul minute bune cu ce mai era in filtru si pe conducte.

Problemele de lipsa de alimentare la diesel din cauza filtrelor infundate nu fac mototrul sa moara brusc, ele se manifesta prin reducerea turatiei cand incerci sa accelerezi, stau la ralanti dar nu poti accelera (de fapt se reduce debitul mult inainte sa se opreasca de tot)

Totusi la golf (si la alte masini diesel) exista un senzor de presiune pe bara de alimentare dupa pompa de injectie #9 pe schema (common rail) si daca nu ai presune de injenctie ECU taie alimentarea de la electrovalva de alimentare (motororul se opreste brusc) - Dar in cazul asta trebuie sa se vada la bord o indicatie  de "engine warning". Ai la bord vreo indicatie de culoare galbena sau rosie?

RR

 

Editat de roadrunner
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, roadrunner a spus:

Ce varsta are masina? si cati kilometrii?

Masina e din 2008 si are aprox 202 000 Km,

Acum 15 minute, roadrunner a spus:

Pompa de resurizare a sistemului de alimentare se aude cand pui contactul (mai ales daca pleci urechea desupra ansablului unde intra in rezervor.

Functionarea pompei de alimentare se aude la prima cheie, ca la a doua porneste motorul. Am verificat lucru asta si atunci cand nu pornea masina si atunci dadea aceleasi semne de functionare.

Acum 15 minute, roadrunner a spus:

Verifica papucii care se conecteaza si bornele pompei sa nu fie oxidati, faptul ca masina functionaza e dovada ca pompa merge.

 

E posibil sa ai ceva mizerie in rezervor ca se aduna in timp si la zgaltaiala aia sa se fii agitat un pic. Nu strica sa cureti sistemul de alimentare, sau macar sita de la pompa din rezervor. De obicei problemele astea ies la iveala cand redervorul e mai gol.

RR

 

De asta ma gandeam sa o duc intr-un service si sa o urc pe un elevator! Buna ideea. Mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@roadrunner: Da functionarea indelungata a pompei de injectie in starea dezamorsata poate avea repercusiuni asupra integritatii ei. Pompa de injectie lucreaza la presiuni de peste 300 barr, iar vacuumul la aspiratie este pe masura. In afara de gripajul datorat lipsei de ungere, mai exista si un proces intens de cavitatie, la nivelul perechii pistonas - cilindru. al pompei. Probabil ca @cavit ne poate explica cam cat de mare este procesul distructiv al cavitatiei asupra organelor active ale pompei de injectie, in cazul in care ea lucreaza dezamorsata. Totusi, arata-mi un singur sofer, care sa nu incerce sa reporneasca motorul in mod repetat, chiar daca nu stie care este cauza reala a nefunctionarii lui.

Editat de ola_nicolas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uitasem sa va spun, ca am facut o diagnoza cu VCDS / VAG-COM la masina si nu a returnat nicio eroare legata de motor. Pentru cine nu stie cum functioneaza acest soft de diagnoza, iata mai jos un video ca sa va formati o idee. Clipul de mai jos nu arata tot ce poate acest soft, inclusiv se poate accesa o fereastra cu reglajul injectoarelor, inclusiv cantitatea de motorina injectata de fiecare - vedeti al doilea clip de mai jos, e un exemplu, nu e cazul masinii mele, desi ma gandesc si eu sa repet acest test, apropo, credeti ca ar fi util dupa episiodul descris la inceputul topicului ?.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, roadrunner a spus:

daca problema e la sorbul din rezervor sau la conductele care vin de la rezervor nu te ajuta cu nimic software-ul de diagnoza.

RR

Preventiv, cand am avut problema descrisa la inceput, am facut o diagnoza, dar acum, asta cred si eu, nu cred ca isi mai are rostul desi cred ca mai am bateria buna la laptop si as putea sa-i fac ca sa elimin orice suspiciune, asta apropo si de interventia dl.Olaru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, donpetru a spus:

ma gandesc si eu sa repet acest test, apropo, credeti ca ar fi util dupa episiodul descris la inceputul topicului ?.

Tehnologia moderna de diagnoza, este utilizata uneori in atelierele de reparatii, pentru a gasi vicii ascunse, sau eventual pentru a masura cat de mari sunt dereglajele, pe care altminteri niste mecanici auto buni le banuiesc de la inceput. In general defectiunile motoarelor diesel sunt provocate de chestiuni marunte, pe care mecanicii le intuiesc din primul moment. Atata timp cat s-a eliminat cauza initiala si s-a repornit motorul (oprit accidental) nu este necesara diagnozarea electronica complexa.

Editat de ola_nicolas
  • Thanks 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock