Sari la conținut

Incercare constructie invertor sudura pe 132 Khz


Postări Recomandate

la o sursa clasica smps modificand sarcina in curent continuu se modifica timpul de conductie si se poate un fel de feedback indirect

Editat de c_anicai
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu exista "sursa clasica SMPS", exista surse FLYBACK si surse FORWARD (lasam rezonanta deoparte, e alta mancare de peste). Doar la FLY in modul curent discontinuu exista aceasta dependenta. Sa zicem ca nu este nevoie de osc. sa stii daca sursa este in CCM sau DCM pt ca majoritatea sunt DCM. Dar inca nu stii cat este DELTA (procentul de conductie) ce la FORW nu trebuie sa depaseasca 50%. Altfel la o simulare am obtinut conductie intre 2,2us si 6,8us de la o sarcina 100R la inca 10R in paralel, deci sistemul este functional intre anumite limite dar trebuie"bibilit" pana iti ies peri albi. Asa un 3844/ 3845 are prestabilita conductia max de 50%.

 

120.png

121.png

  • Like 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am o intrebare de mecanica si va rog sa ma scuzati ca nu este ontopic dar m-am gandit ca aici gasesc destui priceputi care ma vor ajuta cu o ideie buna.

Am rup un tarod intr-un radiator de aluminiu, pot scoate acel capat in vre-un fel fara sa distrug radiatorul ?

IMG_7772.jpg

IMG_7771.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, c_anicai a spus:

... Am rup un tarod intr-un radiator de aluminiu, pot scoate acel capat in vre-un fel fara sa distrug radiatorul ? ...

... Se poate extrage, numai daca undeva intr-o intreprindere mecanica specializata (daca ai acces) gasesti o masina de electroeroziune cu electrod. Altminteri, ar trebui sa-ti faci probleme pentru lipsa de indemanare. Sa rupi un tarod intr-un filet in aluminiu este o culme a neatentiei si / sau a nepriceperii. Asa dupa cum arata imaginea este vorba despre o gaura filetata infundata. La o astfel de gaura trebuie o mare atentie, atunci cand te apropii cu capatul tarodului de fundul gaurii. Acesta este singurul loc / moment in care se poate rupe un tarod. Altfel filetarea aluminiului nu pune nici-un fel de probleme.

Editat de ola_nicolas
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Offtopic referitor la ascierea aluminiului nu este un material atit de inofensiv precum pare ,desi este moale.

 

Aluminiul este foarte aderent, mai ales daca se incalzeste, adera pe scula aschietoare, necesita o lubrifiere si racire bune, nu inceracti sa aschiati aluminiu fara lubrifiere, apa cu sapun este ok pentru activitati DIY.

Alminiul moale este mult mai dificil de aschiat ca duraluminiul, si ca divertisment mult mai greu de strapuns cu un proectil, desi duraluminul este unul dintre cele mai slabe blindaje, aluminiul moale este mult mai incapatinat proiectilul ramine sudat, deformarea este extinsa dar trece foarte greu.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca este locul, dar mediul de racire si de ungere cel mai bun la filetare (indiferent de metal) este sapunul de casa fabricat in regim home made (din seu de animale) in mediul rural, in care traditiile inca se mai pastreaza. Cel mai bun seu aplicat acestui scop, este cel de oaie, sau de capra. La prelucrarile mecanice prin aschiere, exista asanumitul proces de ecruisare al stratului de material in contact direct cu scula. La materialele moi, acest proces este mai accentuat. De aceea la prelucrarea filetelor prin aschiere cu tarodul / filiera, se utilizeaza o tehnica adecvata, in sensul ca la 1/4... 4/4 spire de filet - avans activ - se face o miscare retro (in sens contrar avansului tehnologic) inactiva in scopul ruperii aschiei si dezlipirii ei de pe frontul activ al partii aschietoare a sculei. Daca toate aceste conditii sunt intrunite, filetarea aluminiului este o simpla joaca de copii, cu conditia ca in cazul gaurilor filetate infundate, sa se sporeasca atentia la apropierea capului tarodului de fundul gaurii.

P.S. Nu stiu daca intereseaza pe cineva, dar parerea mea este ca solutia aplicata cazului in speta, pentru extragerea resturilor de tarod este probabil cea mai proasta, mai ales avand in vedere faptul ca autorul a crestat toate cele 4 gauri, nu numai pe cea afectata de ruperea tarodului. Era mult mai indicat (din punctul meu de vedere) ca sa se fixeze radiatorul in numai 3 suruburi, decat sa se cresteze toate cele 4 gauri. Poate ne informeaza autorul, de ce a simtit nevoia sa cresteze si gaurile corect filetate. Oare sa fie din motive estetice?! Nu stiu, doar intreb.

Editat de ola_nicolas
  • Thanks 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, ola_nicolas a spus:

Era mult mai indicat (din punctul meu de vedere) ca sa se fixeze radiatorul in numai 3 suruburi, decat sa se cresteze toate cele 4 gauri. Poate ne informeaza autorul, de ce a simtit nevoia sa cresteze si gaurile corect filetate. Oare sa fie din motive estetice?! Nu stiu, doar intreb.

 

Crestaturile asa au fost, prinderea in 3 suruburi nu mi se parea ok, se vede si in poza

IMG_7775a.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, c_anicai a spus:

... Crestaturile asa au fost ...

... Adica s-au dat niste gauri si s-au practicat filete intr-o supafata discontinua?! Mie mi se pare ca este o situatie foarte neobisnuita. Atunci probabil ca ai avut noroc ca nu ai rupt 4 tarozi, si eventual si doua... trei burghie la gaurire.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Gaurile si fantele asa au fost si sunt un stas la astfel de radiatoare, am incercat doar sa dau filet neavand la acel moment ideia ca acolo trebuie holsuruburi autofiletante care oricum nu le aveam.

 

Am si spus in postarea initiala situatia exact nelasand loc de interpretari si discutii inutile.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am lucrat mult cu astfel de radiatoare, intotdeauna pt fixare am folosit  kipling, asa se intalnesc si in echipamente industriale. La cele de dimensiuni mai mari exista canale in care se pot fixa capete de suruburi (hexagonale) si nu mai e nevoie de gauri pt fixare.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La 04.03.2021 la 8:37, c_anicai a spus:

Gaurile si fantele asa au fost si sunt un stas la astfel de radiatoare, am incercat doar sa dau filet neavand la acel moment ideia ca acolo trebuie holsuruburi autofiletante care oricum nu le aveam. ...

Dupa cum vad eu in poza din link, sunt niste canale / crestaturi pe toata lungimea profilului. Asemenea canale deschise nu sunt prevazute pentru fixare cu suruburi autofiletante si nici pentru a fi filetate cu tarodul pentru suruburi metric normale. Faptul ca sunt practicate pe toata lungimea profilului, sugereaza mai degraba ca prin ele pot trece tije filetate la ambele capete, iar fixarea se poate realiza cu piulite. Un surub autoforant sau autofiletant, va sparge materialul tocmai din cauza crestaturii, iar filetarea cu un tarod nu este indicata, tocmai din cauza faptului ca fiind o suprafata intrerupta, poate duce la ruperea tarodului in timpul prelucrarii. In afara de asta, cu timpul filetul se va sterge, deoarece se uzeaza mult mai intens in zona crestaturii. Nu mai precizez faptul ca orice suprastrangere poate forta crestatura, in jurul careia se va sparge materialul.

 

La 04.03.2021 la 8:37, c_anicai a spus:

... Am si spus in postarea initiala situatia exact nelasand loc de interpretari si discutii inutile.

In primul rand, am verificat cu atentie si nu am vazut nici-un comentariu inafara de faptul ca ai rupt un tarod pe care nu stii cum sa-l extragi. Apoi, eu cred ca, dimpotriva, este o discutie foarte utila tuturor celor interesati, ca un exemplu de "asa nu!"

Editat de ola_nicolas
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.