Sari la conținut
Mihai3

Pareri PCB realizat cu programul Kicad

Postări Recomandate

Buna ziua, am realizat in Kicad layout-ul pentru schema atasata. 

Am incercat sa tin cont de anumite reguli, pe care le-am gasit in diverse documente online. 

1. Condensatoarele nepolarizate din jurul CI cat mai aproape de pinii CI.

2. Plan de cupru pentru GND.

3. Am impartit schema in blocuri functionale (IC-ul si partea de putere).

4. Componentele care se incalzesc (puntea redresoare si rezistenta de 5W) le-am pun in partea de jos a placii.

5. Trasee cat mai scurte unde este posibil.

Va rog sa imi spuneti ce alte modificari se pot aduce layout-ului sau daca cum se mai poate imbunatatii ?

Schema nu imi apartine, este preluata de pe un forum si apartine in totalitate persoanei care a creat-o.

lm317_lm358.pdf

 

Schema.png

lm317+lm358_silk.PNG

lm317+lm358.PNG

Editat de Mihai3

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ce nevoie ai de planul ala de masa la cum este configurat?  Ruteaza cu o latime suficienta si este suficient.

Mie nu-mi plac ''scamele'' alea de cupru ramase in mod automat de la soft.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Adaug layout-ul actualizat, cu mici modificari la asezarea componentelor si la planurile de cupru. De asemenea am folosit initial un footprint gresit pentru Q1, pe care l-am corectat.

 

lm317+lm358.PNG

lm317+lm358_silk.PNG

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu inteleg de ce ai raspuns la un topic vechi de 10 ani cand puteai sa deschizi unul nou.

Un sfat referitor la cablaj: daca intentionezi sa realizezi cablajul prin metoda Pnp, atunci foloseste niste amprente PCB de componente cu distanta intre pini mai mare. Avand in vedere ca gaurile se dau de regula cu spiral de 0.7mm sau 0.8mm, poti sa le faci mai mici, exceptie fac pad-uri unde gaurile sunt date cu spiral de 1mm sau mai mult. Distanta intre copper plane si pad-uri ar trebui marita, min. 0.5mm.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Voi folosi numai spiral de 1mm si de 1.5mm. Distanta intre pini - va referiti sa fac distanta de la o componenta la alta mai mare, adica sa distantez componentele ? 

Distanta de la planul de cupru la restul traseelor si a pad-urilor este de 0.7mm (minim), in layout-ul actual.

Multumesc...

pcb.PNG

pcb_without_silk.PNG

silk.PNG

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Colegul @prog a spus sa ai o distanta mai mare intre pinii componentelor, exemplu Q1 si IC1. Adica pad-urile sunt mult prea mari. Si la puntea redresoare la fel.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

@vijelie02 @prog Voi reduce dimensiunile pad-urilor.

Dispunerea componentelor pe placa este corecta ?

Editat de Mihai3

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

Am redus dimensiunile pad-urilor...

new.PNG

Editat de Mihai3

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

Dupa analiza circuitului am constatat ca ati amestecat circuitele de curenti mari cu cele de semnal si ca sunt si bucle de masa.

Deasemenea sunt 2 piste pe fata (stapuri) circuitului, circuitul nu are gauri de prindere, sunt distante prea mici intre piste si intre piste, paduri si masa,

 iar latimea traseelor este prea mare. Ca o gluma, la corodare faceti economie de clorura ferica!

Circuitul prelucrat arata asa si va rog faceti abstractie de aspectul neconform.

   1514399604_circuitstabilizator.PNG.13dd0525c74a0306e2f495f63bf70db3.PNG

Au disparut strapurile, sunt 2 circuite de semnal independente si nu mai sunt bucle de masa. Verificati si dvs. corectitudinea cu schema.

In continuare puteti pune un conector pentru LM si tranzistor sau chiar sa ii plasati la marginea circuitului, pentru a fi montati direct pe radiator.

Spor si succes!

@gsabac

Editat de gsabac
  • Like 1
  • Thanks 1

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

Am corectat...

Am redus latimea traseelor, nu am mai redus din dimensiunile pad-urilor, pentru ca azi am realizat o placa cu pad-uri mici si la gaurire cu burghiu de 1mm a ramas prea putin cupru pe marginile gaurii (annular ring prea mic).

Inca nu voi pune gauri de prindere, placa va fi lipita cu silicon in interiorul carcasei, pentru inceput.

Am verificat corectitudinea cu schema si e ok.

O intrebare tehnica legata de sursa: care e curentul minim de iesire ? conform cu proiectantul ar fi 0.15A, dar la montajul de test, nu coboara mai jos de 0.4-0.5A indiferent de pozitia potentiometrului de 50K si a potentiometrului de 10K.

Am folosit trazistorul TIP36CW (Q2). Am folosit LM358N (ST) si LM317T. La Q1 am folosit BC547C. C3 l-am facut 470uF, atat pentru verificare, dar nu cred ca influenteaza limita de curent. Am alimentat la aprox. 30V, direct dintr-o sursa stabilizata de curent continuu, pentru ca sa vad daca functioneaza, dar m-am "blocat" la limita de curent. Ca sarcina am folosit un rezistor de 1 ohm iar apoi un bec de 40W si 24V. Tensiunea pe iesire variaza de la 1.25 pana la 29V. Tensiunea de alimentare a lui LM358 este 15V.

new.PNG

Editat de Mihai3

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

Apreciez orice incercare de a realiza ceva in tehnologia electronica, si in general in tehnologie. Conteaza insa mediul in care expunem aceste realizari. Felicitari lui donpetru pentru decizia de a muta aceste postari intr-un topic nou, nepoluat de jargonul de tip messenger. Felicitari si lui Mihai3 pentru incercare, chiar daca nu i-a reusit din prima. Ca parere personala, poate totusi ar fi fost mai adecvat ca titlu doar "PCB realizat cu programul kicad", fara "pareri".

Editat de ola_nicolas

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ati putea incerca sa mariti valoarea potentiometrului P1 la 250-500K si pentru o proba puteti pune o rezistenta de 220K in serie cu P1.

@gsabac

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 5 ore, ola_nicolas a spus:

Ca parere personala, poate totusi ar fi fost mai adecvat ca titlu doar "PCB realizat cu programul kicad", fara "pareri".

Topicul mai bine s-ar inditula: Optimizare PCB realizat cu programul KiCAD.

Facand o paranteza, am observat ca in ultimul timp foarte multi utilizatori de EAGLE se indreapta catre kiCAD sau Sprint Layout. Cica abonamentul impus de Autodesk la folosirea EAGLE nu a fost de bun augur pentru toti cei care folosesc EAGLE. Oricum, EAGLE v9 e belea iar viitorul suna promitator.

Acum 17 ore, Mihai3 a spus:

Am corectat...

Am redus latimea traseelor, nu am mai redus din dimensiunile pad-urilor, pentru ca azi am realizat o placa cu pad-uri mici si la gaurire cu burghiu de 1mm a ramas prea putin cupru pe marginile gaurii (annular ring prea mic).

Inca nu voi pune gauri de prindere, placa va fi lipita cu silicon in interiorul carcasei, pentru inceput.

new.PNG

Parerea mea e raportul intre diametrul pad-urilor si dimensiunile componentelor este pe alocuri, cu cateva exceptii, total nepotrivit. De fapt, sofurile astea ieftine, gen Sprint Layout sau Kicad, sufera mult la capitolul asta. Deci, PCB-ul mai merge imbunatatit. Dar unde este IC2 pe cablaj ?

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Schema este testata? Ma refer la limitarea de curent.

Daca pui pinul adj de la LM317 la masa obtii la iesire 1.2V, nu 0V. Ca sa functioneze limitarea iti trebuie tensiune negativa pentru pinul adj.

In caz de scurtcircuit in schema actuala pe iesire curentul e limitat de LM317 conform datasheet la aproximativ 500mA pentru o diferenta Vin-Vout de 35V. Reglajul curentului nu cred ca o sa conteze.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

Mi-ar putea cineva explica cum se face corect un proiect de electronica ? Am urmarit tutoriale pe internet, am facut pana acum multe proiecte, toate au functionat....

Sunt la al 3-lea proiect in ultimele 2 saptamani si nu merge niciunul cum ar trebui...

Azi am abordat o noua schema de sursa cu tranzistoare si tensiunea de iesire imi sta permanent la 32Vcc... Maine am sa incerc sa il depanez.

Editat de Mihai3

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.