Sari la conținut

Recomandare sursă reglabilă.


Postări Recomandate

Buna ziua.

Am un trafo de 24V 6.3A si as vrea sa fac o sursa reglabila (atat curent cat si tensiune) si am nevoie de o schema functionala (sunt incepator). 

Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceasta este o variantă deosebit de simplă. Dacă nu dispui și de înfășurarea auxiliară de 12V, nu iei în considerare partea de jos a schemei care conține cele două integrate stabilizatoare 7805, respectiv 7812.

https://www.pocketmagic.net/variable-regulated-power-supply/

LM317-30V-variable-high-power-supply-6-2

Editat de remus68
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sarcina isi ia din sursa de alimentare, fix curentul de care are nevoie, cu conditia ca sursa sa-l poata oferi. Se poate regla limita pana la care sursa sa-l poata elibera, dupa care il va limita, odata cu scaderea tensiunii de la iesirea ei. Aceasta limitare se poate face cu o rezistenta, un tranzistor si un potentiometru la orice sursa liniara. In exemplul de mai jos poti vedea cum se implementeaza aceasta solutie (R6, P2, T5).

Image31.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ati venit pe forum. Cunosc aceasta cerinta de pe alt forum, am analizat acolo schemele si am validat si o simulare in Multisim14

 a unei variante de stabilizator realizata de @GeoMar user si pe Tehnium-Azi. Deasemenea v-am transmis parerea mea despre fezabilitatea practica.

 Adica circuitele operationale folosite de tipul TL081 se pot distruge oricind, deoarece au tensiunea de alimentare prea mica pentru cei 30V doriti

 la iesire si ca in total sunt necesari cel putin 2-3 tranzistori 2N3055 cu radiator extrem de mare,

 sau mai mic ventilat (2 buc. de 100mm*120mm cu aripioare de 40mm in tunel), pentru a putea disipa puterea limita necesara de 100W.