Sari la conținut

schema regulator turatie motor


Robert22

Postări Recomandate

salutari m-ar putea ajuta cineva co o schema regulator de turatie ptr un motor de 24v sa inlocuiesc blocul de comanda la un scaun cu rotile ,am doua acumulatoare de 12v 20Asi un motor cu magnet permanent blocul de comanda este defect si as dori sa o inlocuiesc

SoloTechManualSK74484_1.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am doua acumulatoare de 12v 20Asi un motor cu magnet permanent

Motorul cat consuma?In principiu,va trebuie,un regulator de tensiune,cu reactie de curent,care sa poata suporta curentul necesar la motor.Motorul este cu demultiplcare?Are un angrenaj?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru reglarea turatiei unui motor de c.c. puteti utiliza schema prezentata in post nr.59 de aici, cu observatia ca circuitul motorului va trebui sa-l alimentati la 24Vcc. Pentru a realiza "un regulator de tensiune cu reactie", puteti utiliza modul de implementare a tahogeneratorului din post nr.65 din acelasi topic (vedeti componentele S2, R11 si C10 - aceste le adaptati la schema din post nr.59).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar putea sa ma ajute cineva cu o schema ce sa o atasez acestui regulator ca in momentul in care pornesc motorul sa o ieie mai lent si sa ajunga la rotatia dorita dar sa isi pastreze puterea

post-283-1204822855_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va rog sa atasati imaginea corect utilizand optiunea "browser" din coltul dreapta jos din fereastra unde scrieti mesajul.

Ar putea sa ma ajute cineva cu o schema ce sa o atasez acestui regulator ca in momentul in care pornesc motorul sa o ieie mai lent si sa ajunga la rotatia dorita dar sa isi pastreze puterea

O posibilitate ar fi sa includeti un circuit de softstart pe alimentarea circuitului de comanda. De fapt este cea mai simpla solutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Puteti incerca modificarea aceasta.

Dl. miron1947, modificarea propusa de dvs. nu poate functiona corect din cauza ca nu este recomandat montarea un capacitor de valoare mare in paralel cu jonctiunea GS a MOSFET-ului. Nu este recomandat datorita integrarii semnalului de c-da PWM si fortarii tranzistorului sa disipe o putere mai mare (de fapt tranzistorul IRF va incepe sa lucreze "liniar" si nu in impulsuri). Montarea unui capacitor de valoare mica (cativa de nF) se poate monta chiar daca nu este obligatoriu, dar oricum din considerente care nu privesc obtinerea unei intarzieri de c-da "la pornirea motorului".

D-lui Robert mai sus i-am sugerat "un softstart" care se poate realiza cu un tranzistor darlington (gen TIP105- plasat corespunzator pe un radiator) ca in schema atasata mai jos:

softstart.JPG

Tranzistorul darlington se poate inlocui corespunzator cu un tranzistor BD136 si BC640.

OBS. Softstartul se va conecta pe alimentarea circuitului de c-da.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Mi sa ivit o problema in momentul in care reduc turatia motorului i-mi crapa mosfetul cred ca in acela moment toata sarcina pica pe tranzistor si moare tranzistorul aveti cumva vreo idee ce as putea face ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimba tranzistorul IRF 540 cu unul mai "puternic".

Poti folosi un IRFZ48 (I=45A, Rds=0,014 ohmi).

Sau :

STP60N06-16 (I=60A, Rds=0,016 ohmi).

Nu o sa mai ai probleme.

 

Atentie la dioda D1.

Repetitiv rezista numai la 30A.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock