Sari la conținut

Incarcator cu LM358


Postări Recomandate

Buna!

 

Imi zice cineva unde este greseala in schema? incarcatorul cand ajunge la 13.5v ,releul tot aclanseaza si declanseaza rapid .

postez schema ,sau daca schema este extrem de prost gandita,ma ajuta cineva cu alta schema care functioneaza sigur ?

 

post-35895-0-21137600-1531852932.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La aceasta adresa se arata unele module ale schemei schemei si schema globala.

  https://circuitdigest.com/electronic-circuits/float-charger-circuit-for-12v-sla-battery

Explicatiile functionarii sunt mai pe la sfirsit, dar si citeva comentarii:

 

Bhavesh
Jun 26, 2018 reply
 Hi Arvind
Thanks for the project degin.
I got one problem when my bettery reach near by charging level relay continuely on off with high speed . I don't understand why it's happening another question is can I use PNP transistor bc585 instead of 2n 2907 . Please replay soon i am waiting

 

Jayant
Jun 28, 2018 reply
The repeated turn on and off problem might be due to hysteresis. At what voltage does this problem occurs?  Using a Schmitt trigger might solve the problem.

BC585 has low IC than 2n2907 so it not recommended as an alternative

 

In aceste comentarii se arata exact problema dvs. cu releul, de catre cei care au realizat circuitul.

Asa cum v-a postat @vijelie, dar si in comentarii se spune ca schema nu are histerezis.

Introducerea unui histerezis ar asigura doar o comutare la timpi mai indelundati intre cuplare si decuplare, poate nederanjant.

Acest mod de functionare are avantajul ca va indica sonor ca bateria este incarcata si o puteti scoate de la incarcator.

 

@gsabac

Editat de gsabac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fac o completare la topic.

Bateria folosita in topicul original folosita pe motociclete, este cu gel plumb-acid, are 3Ah si se incarca cu 300mA timp de 10 ore dupa datele fabricantului.

Circuitele LM317 incarca cu un curent mic si de aceea nu este nevoie de radiatoare, iar schema are 3 module:

 - limitatorul de curent cu circuitul U1 LM317k;

 - limitatorul de tensiune maxima cu circuitul U2 LM317K, care opreste incarcarea la peste 13,5V;

 - circuitul de semnalizare si de oprire a incarcarii tot la 13,5V.

Observatie: Daca se regleaza tensiunea maxima de incarcare la iesirea de baterie la 13,5V (din valoarea sau numarul de rezistente de 6,2K)

 atunci circuitul de semnalizare poate avea doar rolul de semnalizare cu led ca bateria este incarcata sau descarcata.

Concluzia: Un strap pe contacte rezolva problema reanclasarii si in acest mod schema de semnalizare nu are decit rolul sa aprinda LED-ul.

Am constatat in decursul timpului, ca bateriile auto uzate, determina functionarea sacadata a alternatorului de pe masina iar la o baterie buna

 nu se intimpla acest fenomen.

 Poate si bateria dvs. este uzata si de aceea releul clampane. Fenomenul se explica prin caderea brusca a tensiunii cind se opresta incarcarea. 

 

@gsabac

post-24607-0-97203200-1531984947.jpg

Editat de gsabac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@gsabac. corect.

mai exista o varianta dar trebuie recalculat divizorul de la iesire. 10K+1.5K+750R ca sa declanseze releul la atingerea pragului de 13,5V

Solutia este montand o rezistenta de 6k8 intre pinul 1 si 3 la LM358. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock