Sari la conținut

Protec?ie bobinaj pomp? de udat cu TCA 10 & termostat bimetalic


Jhony21

Postări Recomandate

am sa ma repet si eu -daca nu avem alte informatii de la producator tinind cont ca un stator umed va fi uscat in cuptor la temperatura mai mare de 80 gr c alegem valoarea limita a bobinajului 70 gr c

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uscarea bobinajului dupa imersia in lac electrotehnic, se poate face si la temperatura de 50 ?. sau chiar undeva la umbra, intr-o zi torida de vara. Doar timpul de uscare va fi altul. Temperatura la care ar trebui protejat bobinajul in functionare, trebuie sa fie insa cu 5... 10 ? mai mica decat temperatura de polimerizare a emailului cu care este izolat conductorul. Odata atinsa aceasta temperatura de polimerizare a emailului, bobinajul se considera compromis. Exista spre exemplu transformatoare care lucreaza la o temperatura de 70... 75 ?. Asadar, daca Jhony21, tine cu tot dinadinsul sa protejeze bobinajul, atunci o temperatura adecvata ar putea fi 80 ?C.

Editat de ola_nicolas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit intro carte, cred ca manualul electricianuluide intretinere despre uscarea motoarelor,  in care a patruns apa. Uscarea se face in cuptor  care are un ventilator exaustor  temperatura recomandata 80gr c si se marea cu 2 grade la fiecare ora... Am facut doar oprecizare -sunt deacord cu temperatura recomandata 80 gr c.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu temperaturile de uscare ale lacurilor de imersie, ajung pe la 140... 150 ?C. Asta ar insemna ca temperaturile de polimerizare ale emailurilor sunt inca si mai mari. Problema o reprezinta gradientul de temperatura acceptabil al unui aparat electric (diferenta dintre temperatura de regim si temperatura mediului ambiant) care in mod uzual se situeaza intre 35 si 55 ?C. Deoarece temperatura medie ambianta este in jurul a 20 ?C, rezulta ca depasirea temperaturii de 75 ?C este periculoasa. Un aparat care a ajuns intr-un timp scurt la 75 ?C, este unul la care cresterea in continuare a acestei temperaturi poate fi un proces in avalansa (incontrolabil) iar ajungerea la temperaturi de peste 150 ?C, este doar o chestiune de cateva secunde. Asadar, un termostat care itrerupe la 80 ?C, actioneaza exact in timp util si lasa si posibilitatea reveniri la un regim normal de temperaturi, in cazul unor suprasarcini de scurta durata.

Editat de ola_nicolas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S? ?n?eleg c? dac? a? pune un termostat de 70 C nu ar fi ?n regul?, ci unul de 80 C ar fi potrivit. Deoarece pompa av?nd-o ?n aer liber ?i neferit de razele soarelui ar decupla prea devreme, ?n intervalul a 30 - 40 minute.

Editat de Jhony21
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am explicat foarte clar de ce temperatura de 80 ?C este de preferat, Temperaturi de functionare de 55... 75 ?C, sunt normale la transformatoare si motoare electrice, in conditii de scurte perioade de suprasarcina. De aceea se va alege o temperatura mai mare. Dar nu prea mare, deoarece diferenta de la 80 la 150 ?C se poate parcurge in doar cateva secunde de functionare puternic fortata. Din punctul meu de vedere insa, daca producatorul nu a prevazut o protectie termica la pompa, atunci nu are rost sa o fac eu.

Editat de ola_nicolas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Uita?i c?teva poze cu pompa CPM 158: - cutia cu contactorul TCA 10, butonul de comand? pornit/oprit & termostatul de 80 grade Celsius ?n cutia de borne.

 

Mul?umesc tuturor pentru sfaturile date.

 

 


Acel buton: ?ntrerup?tor de calorifer are ?i un bec(led) ?n el ?i nu se aprinde ce fir pot duce la el ca s? ?l pot aprinde, eu am folosit doar dou? contacte ce comut? pornit / oprit iar al treilea nu l-am folosit ???

post-16739-0-19505200-1523364100.jpg

post-16739-0-81828300-1523364159.jpg

post-16739-0-26566800-1523364249.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dac? folosesc ?ntre dou? terminale ?i duc faza prin el se aprinde dar nu porne?te motorul, iar dac? ?l folosesc pe alte dou? aclan?eaz? contactorul dar nu se aprinde. ?ntre care trebuie s? fac ?trap ca s? r?m?n? aprins c?nd pornesc motorul ?

 

Poz? cu schema electric? f?cut? ?n paint dup? ?ntrerup?torul de calorifer, cel vechi.

post-16739-0-53698100-1523815773.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock