Sari la conținut
tyc

Convertor trifazat pt motoare cu rotor in scurt

Postări Recomandate

Convertoarele pt motoare se folosesc atunci cand nu exista retea trifazata sau cand se doreste varierea turatiei cu pastrarea cuplului constant .

Vreau sa construiesc unul ,partea de comanda e rezolvata (Arduino sau MC3PHAC ,eventual cu 555 & 74175) cu parte de forta e problema . Sunt motoare trifazice asincrone care permit alimentarea cu 230V trifazat ; unele retele nationale folsesc o tensiune trifazata de 220V .

Separarea galvanica intre comanda si executie se impune ,de la opto semnalele merg in IR2130 https://www.infineon.com/dgdl/ir2130.pdf?fileId=5546d462533600a4015355c8757d169a elementele de forta sunt HGTG12N60C3D https://www.infineon.com/dgdl/ir2130.pdf?fileId=5546d462533600a4015355c8757d169a .

Am studiat cu interes realizarile userului em2007 si am sa urmez schemele prezentate dar una dintre  aplicatii e cu un motor de 2,2kW ;oricum ,voi folosi IR2130 care are avantajul ca e cu 6 canale si banuiesc ca e si interblocabil .

O schema practica  a partii de executie (partea cu IGBT -uri) pt 2,2kW nu stiu si am cautat pe net dar numai pricipiale am gasit ; teoria ca teoria dar practica se lasa cu fum . Oare se pot conecta IGBT-urile inconfiguratia prezentata de em2007?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Astazi am schimbat rulmentii la motorul de test si alimentat la 380 e destul de silentios avand in vedere ca rulmentii sunt China . Intamplator am nimerit o retea chiar de 380Vca iar tensiunea pe infasurari e de 220V .

Pe schema data de em2007 http://www.emil.matei.ro/image.php?img=csf2a.png, R3 ce rol are ?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

In configuratia din sch http://www.emil.matei.ro/image.php?img=csf2a.png,R3 ce rol are ?

Banuiesc ca IR 2130 stie sa comande si IGBT majorati pt a face fata surplusului de curent absorbit de un motor de 2,2kW .

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

R3 are rol acolo de simetrizare tensiuni de comanda IGBT-uri. E foarte important in schema cu drivere IR21XX.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

,,Astazi am schimbat rulmentii la motorul de test si alimentat la 380 e destul de silentios avand in vedere ca rulmentii sunt China . Intamplator am nimerit o retea chiar de 380Vca iar tensiunea pe infasurari e de 220V ."

inseamna ca este  in stea pentru3x 220   veti folosi conexiune triunghi   , nu este mai simplu sa cuparati un convertizor sh ?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Asta e urmatoarea provocare ,un VFD .

Intradevar ,acum e legat in stea , U1, V1,W1 la RST si U2,V2,W2 legate impreuna . 

Motorul e un 220/380 , nu suporta ponirea stea - triunghi deoarece se poate alimenta si la 220 trifazic . Un covertizor e necesar deoarece reteaua pe care o foloseste e subreda .

Pai atunci ar fi mai simplu sa cumpar tot agregatul ,nu numai convertizorul - convertizorul e numai o parte din intreg . Acest agregat este pt uz personal , este cu functionare sezoniera si tipul de viata e de 30 de ani si daca am grija il las mostenire . Pana acum am cheltuielile pe mare parte a componentelor se cifreaza la 900lei iar unul de-a gata (China) e pe la 1100lei ; urmeaza complectarea listei de componente (distribuitor ,supapa suprapresiune.VFD) si pot trece la realizarea propriuzisa .

Pasul curent e VFD-ul . 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

... unele retele nationale folsesc o tensiune trifazata de 220V ...

Romania si-a pus de foarte mult timp (inca de dinainte de 1989) standardele tehnice nationale, in acord cu cele internationale. Daca nu ar fi fost asa, atunci Romania nu ar fi avut acces la exportul/importul de energie electrica. De aceea valoarea nominala a tensiunii de retea actuala este de 230 V pentru tensiunea de faza si 400 V pentru tensiunea de linie. Valoarea acceptata actualmente pentru tensiunea retelelor monofazice este de 230 V cu scaderi de cel mult 10 % si cresteri de cel mult 5 %. Adica tensiunea pe o retea monofazica, poate varia dupa standarde intre 207 V si 242 V. In realitate, datorita lipsei de modernizare, exista retele locale unde tensiunea efectiva scade chiar si la 180 V, datorita caderilor mari de tensiune pe liniile nemodernizate.

Editat de ola_nicolas

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

In Japonia exista 2 sisteme - pe 60Hz si 50Hz .

La americani tensiunea e de 110Vca ,in  America de sud se merge pe 110 ...120V .

In Europa ,tensiunea e de 230V .

 

Ar trebui sa ma ocup de alimentator . 3 condensatori de 470uF/450V si o punte de 50A/1000V sunt suficiente pt a realiza o sursa  .

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

In Japonia exista 2 sisteme - pe 60Hz si 50Hz .

La americani tensiunea e de 110Vca ,in  America de sud se merge pe 110 ...120V .

In Europa ,tensiunea e de 230V ...

Ai citat probabil de aici: http://www.scientia.ro/qa/8883/ce-avantaje-au-retelele-de-110v-fata-de-cele-de-230v - adica de pe un topic al unui forum unde sunt expuse pareri personale, intocmai ca si pe TA. Pentru rigurozitate, trebuie sa utilizezi pe cat posibil documente (standarde) oficiale, precum aici:  http://www2.schneider-electric.com/library/SCHNEIDER_ELECTRIC/SE_LOCAL/APS/204836_1312/DraftStandard0026rev2-DraftEN501602005-05.pdf  sau expuneri semioficiale precum aici:  http://www.sier.ro/Articolul_5_4_2.pdf

Pentru a constata care este situatia in tari precum SUA, sau Japonia, trebuie sa cauti pe Google folosind chei lingvistice in limbile respective. In realitate situatia este foarte complexa. In SUA si Japonia, se utilizeaza inca doua standarde de tensiune joasa 110/220 V. Tensiunea de 110 V, s-a incetatenit pentru consumatorii casnici, pornind de la premisa ca o tensiune mai mica este mai putin periculoasa pentru utilizator. Un asemenea standard dublu pentru tensiunea joasa, s-a utilizat si in Romania in perioada de dupa cel de al doilea razboi mondial. In Bucuresti, s-a utilizat standardul dublu pana prin anii '70. Imi aduc foarte bine aminte cand bunica mea ma trimitea la "fero-metal" sa cumpar becuri cu incandescenta, dar imi specifica sa cer becuri de 110 V si nu de 220 V. De fapt grija fata de siguranta utilizatorului, este singurul motiv al existentei standardelor duble. In rest nu exista decat dezavantaje. La retelele de 110 V, pentru aceeasi putere instalata, trebuie supra-dimensionati conductorii instalatiilor casnice, deoarece curentii prin acestea vor fi dubli. Din acelasi motiv, riscul incendiilor electrice este mai mare. De asemenea, industria electrotehnica, va fi obligata sa produca dispozitive (precum motoare electrice, rezistente de incalzire, etc) pentru fiecare standard existent. Aceasta chestiune, vine cu dezavantajul ca un dispozitiv casnic construit pentru 110 V (spre exemplu o masina de spalat, sau un aspirator) nu va putea fi utilizat spre exemplu intr-o intreprindere comerciala, unde se utilizeaza standardul de 220 V si viceversa. Tarile europene au fost primele care au renuntat la standardul dublu, dupa anii '70. Probabil ca si in SUA, sau in alte tari pe unde mai exista standarde duble de tensiune joasa, sa va renunta cu timpul la cel de 110/120 V. Datorita mentalitatilor inerte, standardizarea tehnica este mai greoaie in tari foarte mari, precum SUA, Argentina, Brazilia, etc. Aceasta este explicatia de ce in Europa, acest lucru s-a realizat mai repede. Este ceva foarte asemanator cu dublul standard feroviar, in ceea ce priveste ecartamentul cailor ferate in Rusia. S-a ajuns la situatia (dictata de dezvoltarea relatiilor internationale) de a exista linii ferate duble (una cu ecartament normal si alta cu ecartament marit) pe anumite rute cu mare trafic de calatori sau de marfuri, international. Candva in viitorul imprevizibil, standardul cu ecart marit va disparea, datorita desuetudinii lui. La fel se va intampla si cu standardele duble de tensiune electrica.

Editat de ola_nicolas

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.