Sari la conținut

redresor acumulator auto


grigore sima
 Share

Postări Recomandate

buna ziua d-lor

as dori sa ma ajutati in urmatoarea problema

am facut un redresor si s-a ars (de doua ori)

trafu avea 14v 7-8A puntea redresoare 50A

bateria de incarcat 150A

nu-mi dau seama de ce s-a ars trafu si puntea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce tensiune nominala are bateria dvs. ? Ati mentionat doar 150A.

Daca bateria sau acumulatorul dvs. este 12V atunci transformatorul trebuie sa fie capabil sa redea in c.c un curent continuu cel putin 20% din capacitatea acumulatorului. In cazul dvs. curentul nominal al infasurarii secundare trafo trebuie sa fie de minim (am presupus ca utilizati un redresor bialternanta in punte - se realizeaza cu 4 diode):

Is=0,2*150/1,5=20A.

Va recomand o usoara supradimensionare la 25A.

In acest caz puterea transformatorului se va calcula considerand infasurarea secundara de numai 12V dar nu mai mult.

P_transformator=25*12=min.300VA.

Puntea redresoare trebuie sa fie dimensionata pornind de la conditia ca curentul mediu STAS prin dioda sa fie 1,41*25=min.35,25A Din cauza ca marea majoritate a puntilor redresoare existente in comert sunt de calitate indoielnica va recomand sa cautati o punte redresoare avand un curent STAS de cel putin doua ori mai mare decat cel calculat. Tensiunea inversa pe dioda, o alta marime importanta ce caracterizeaza o punte redresoare, va fi Uinv_dioda=1,5*1,41*12=min 25,38V, deci puteti alege diode de 50V, 100A.

Precum observati, calculul de mai sus denota marimi mult superioare (in special puterea transformatorului) fata de cele alese de dvs., acest fiind de fapt motivul principal al deteriorarii "redresorului".

 

P.S. As dori sa-mi spuneti cum ati ajuns la concluzia ca transformatorul dvs. are infasurare de 7-8A ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 years later...

Buna ziua, am rugamintea de a ma indruma in constructia unui incarcator de acumulator auto de 12 V ,56 Ah , 480 A Calciu Calciu , pina acuma am vazut doar scheme in care se mentiona ca se folosesc ptr. acumulatoare cu plumb si acid si nu stiu daca aceste incarcatoare pot fi folosite si pentru tipul de acumulator mentionat mai sus. Dispun de doua transformatoare pe care pot sa le folosec primul are tensiunea de iesire alternativa de 2 x 15,5 V 5A cu priza mediana , iar al doilea are iesirea de ~24 V si sirma de bobinaj are diametrul de 1,4 mm cu izolatie de email,sunt transformatoare cu tole sudate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baterile Calciu-Calciu de tip auto se reincarca daca tensiunea bateriei scade sub 12,4V si/sau densitatea electrolitului scade sub 1,24g/cm3. Pe toata durata incarcarii de la un redresor sau incarcator dopurile bateriei vor fi scoase.

Incarcatorul de acumulator auto calciu-calciu trebuie sa aiba la iesire o tensiune cuprinsa intre 13,5V si 16,5V iar curentul nominal de incarcare va fi intre (5...10)% din capacitatea nominala a bateriei. Spre finalul incarcarii bateriei, tensiunea acesteia va trebui sa fie intre 15,8V si 16,5V la temperatura de 25 gr. Celsius.

 

O schema de incarcator auto, destul de compacta, si care merge utilizata si la incarcarea bateriilor Calciu Calciu, este schema redata mai jos:

Incarcator acumulator auto.pdf

Schema atasata decupleaza automat acumulatorul dupa finalizarea incarcarii, semnalizand optic finalizarea procesului de incarcare. In ceea ce priveste transformatorul, l-ati putea folosi pe acela cu infasurari de 15V cu conditia sa aveti acces la mediana ca sa puteti folosi cele doua infasurari in paralel (am considerat bateria de 56Ah asa cum ati specificat mai sus).

 

Inainte de a stabili domeniu de tensiuni de iesire care trebuie sa le aiba incarcatorul, va trebui sa studiati si recomandarile producatorului bateriei auto. Oricum, pentru o incarcare "sigur completa", va recomand sa folositi indicatiile pe care le-am expus anterior.

 

Numai Bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc pentru schema si pentru indicatii Donpetru ,transformatorul are mediana , cum am specificat are doua infasurari de 15,5 V, singura problema pe care o am este ca acumulatorul nu are dopuri, este inchisa . Voi realiza montajul si va voi tine la curent cu realizarea ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua ,din pacate nu am gasit cele doua tiristoare specificate in schema BTY79 si C106D ,dar am gasit TIC 126 , BT 151 si TYN 612 M, primul la 12 A iar al doilea la 7,5 A ,iar al treilea tot la 12 A, intrebarea mea este daca pot folosi aceste tiristoare in locul celor din schema, cu stima.

Editat de bibanul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

buna am vazut ca pt acest redresor trebuie dioda de 50v si 100a dar nu am gasit numai a100v si 50a sau ce fel de dioda trebuie sa folosesc sau se poate punte redresoare si de care?multumesc

Editat de alinuts
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu daca este schema dar am vazut calculele lui don petru caci pentru a incarca o baterie de 150a 12v cum este cea de la tractor caci trebuieun transformator de 300w si diode de 50v si 100a si la asta m-am gandit si ca schema m-am gandit la schema lui samy circuits

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock