Sari la conținut

Modernizare amplificator audio AS2050


donpetru

Postări Recomandate

@baldovica, mulțumesc pentru apreciere.

Este foarte greu cu timpul liber dat fiind că după serviciu care se termină după ora 17:00 mă așteaptă doi copii mici ca pe unul odihnit. 😆

 

Am luat in calcul mascarea zonei de imbinare.

Aceasta se va face prin umplerea "șanțului" cu adeziv special pentru plastic, cel folosit și pentru lipire, dupa care urmează șlefuirea cu smirghel cu granulație redusă.

Aștept însă o zi cu temperaturi peste 15 grade pentru a putea face vopsirea in aer liber, mai întâi cu un filler pentru astuparea imperfectiunilor, după care cu o vopsea negru mat.

Teoretic nu ar trebui să rămână nicio urmă  la îmbinare. Mai dificil va fi cu șlefuirea in jurul scrisului AS2050 Mk.

 

Între timp am scos de la print si panoul de conexiuni din spate.

IMG-20210408-WA0010.thumb.jpg.83a024881ab56c352b6dbd41ccdb8bda.jpg

 

20210411_220641_compress19.thumb.jpg.271154bee598fe39157a7707777708df.jpg

 

Iar ansamblul este gandit să acopere perfect zona cu gauri a panoului original din spate.

20210414_214433_compress38.thumb.jpg.2734d59e7bb33c88280bb4c9f654722f.jpg

 

"Butoanele" au fost si ele printate 3d iar piulițele "randalinate" la pilă pentru a asigura o lipire perfectă. De fapt găurile au iesit sub cotă astfel că am preferat să le introduc la cald in plastic.

20210413_193127_compress59.thumb.jpg.16f077b73ee137a442ab5d9b3333a68e.jpg

 

Acum o să pun doua poze cu aspectul cablurilor de 1,5mmp care au stârnit destule controverse. De precizat este că niciun cablu nu va fi cositorit pe vreun cablaj ci va fi conectat cu papuci.

20210414_220751_compress39.thumb.jpg.935af401f0977f6237c9104fa4e9f96d.jpg

 

20210414_221323_compress64.thumb.jpg.d7b64242437e2dfffb40581e15d44673.jpg

 

O seară frumoasă!

  • Like 3
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
On 3/28/2021 at 12:47 PM, Bogdan Craciun said:

Timpul nu este chiar cel mai bun prieten dar, printre picături am reușit să avansez destul de consistent cu modernizarea amplificatorului.

Cablajele au fost populate in totalitate cu componente(sper să nu fi gresit ceva), conectori, potentiometre, relee, etc.

20210328_122540_compress61.thumb.jpg.cd1d1ce7d837f0d9cbb9f20f0d9a9f87.jpg

 

20210328_122557_compress36.thumb.jpg.393730c42b490353c546c0dcedb33b11.jpg

Urmatoarea etapă va fi realizarea tuturor conexiunilor "de putere" prin inlocuirea in totalitate a cablurilor vechi cu unele noi. Am ales această variantă deoarece cablurile vechi erau destul de subțirele și cam murdare. Acum voi folosi conductor FY cu sectiunea de 1,5mm,  pe care voi încerca să il poziționez in carcasă cât mai estetic posibil.

20210328_122608_compress47.thumb.jpg.84be3c77ab87c066ee924f7f5fd5ccd2.jpg

In acelasi timp am demontat tot ceea ce nu mai era necesar de pe șasiul amplificatorului, urmând să vopsesc totul in negru mat.

20210328_122833_compress42.thumb.jpg.04c3256e68626afa99e1cc2520e2a82e.jpg

Salut.Ce preț ar avea acest panou frontal?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
La 26.03.2023 la 16:10, danrebegea a spus:

Salut.Ce preț ar avea acest panou frontal?

Bună ziua,

 

Imi cer mii de scuze pentru că nu am răspuns mesajului dumneavoastră atât de mult timp.

Din nefericire din cauza turnurii pe care o luaseră discuțiile la un moment dat pe subiectul modernizării AS2050 dar mai ales din cauza lipsei timpului necesar am preferat să evit să mai postez despre evoluția acestui proiect. Amplificatorul este 100% complet și funcțional de vreo 2 ani.

 

Referitor la costurile panoului frontal, a panoului de conexiuni din spate și a butoanelor pentru conectorii de boxe, pentru mine au fost minime, de aproximativ 100lei cat m-a costat rola de filament PETG, ajutat cu imprimanta 3D de un coleg. Estimez costurile la cateva sute de lei dacă ar fi să printați in afara cercului de prieteni care v-ar ajuta pro bono.

Timpul de printare a fost undeva la peste 50-60 de ore dacă imi aduc bine aminte. 

 

Aspectul final, după finisare, vopsire cu filler si apoi vopsire cu negru mat este cel din poza atașată. 

 

Pentru că m-ați făcut să revin aici(mulțumesc), voi mai detalia intr-o postare viitoare.

20240617_122521.jpg

Editat de Bogdan Craciun
Greșeli de scriere.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Pare că topicul nu mai prezintă interes și înțeleg asta deoarece a trecut mult timp de când a fost inițiat iar eu nu am mai activat.

Revin totuși cu câteva imagini din interiorul AS2050 Mk pe care le-am găsit prin telefon.

Transformatorul, l-am mutat pentru a muta centrul de greutate cât mai pe centrul amplificatorului. Se simte mult mai bine acum la manipulare, având in vedere greutatea lui.

20240427_214950_compress42.thumb.jpg.1bd22b2fc746b426d18358677aecfeaa.jpg

 

Am realizat manual două montaje pentru indicatoarele de power, semnal și clipping. Așa cum se poate vedea în imagine, cablajele le-am realizat de această dată clasic prin vopsire cu marker si corodare in clorură ferică.

20240427_215033_compress36.thumb.jpg.0c64859462d626683fffe8d4e75eb934.jpg

 

Am ales să schimb capacele din tablă ale amplificatorului cu unele din lemn de esență tare, finisat, băițuit și tratat cu ceară specială.

Capacul de sus a fost înșurubat prin interior asfel că șuruburile nu sunt vizibile.

20240427_215655_compress45.thumb.jpg.a329c972c4fc4fe26d6d189567976563.jpg

 

 

Rezultatul final este cel pe care l-ați văzut și in postarea anterioară.

20240427_220029_compress63.thumb.jpg.6a14989207f76601c6ac54e56541c6bd.jpg

 

Singurul mic inconvenient este că am un ușor brum de 50Hz, perceptibil cu urechea aproape de difuzor dar care nu deranjează in mod special la audiția de cameră și pe care nu am reușit nicicum să il scot. Dacă decuplez corectorul de ton și pun intrarea la masă, etajul final devine mut.

Bănuiesc că acest brum apare din cauza lipsei ecranajului in jurul transformatorului și care se propagă ca un câmp electromagnetic până la corectorul de ton. Poate voi găsi suficient timp intr-o zi și mă voi încumeta să il desfac din nou ca să îi confecționez un ecranaj din tablă de oțel. Momentan este bine așa.

 

In concluzie, a fost multă muncă dar și cheltuială la care nici nu îndrăznesc să fac totalul. Satisfacția pe care am avut-o la final însă, este de neprețuit.

Având in vedere că este un amplificator solid, sper ca peste ani să se bucure de "moștenire" și fiul meu, acum de numai 7 ani. Dacă va avea răbdare și înclinație il voi învăța și pe el măcar cum să il depaneze. Un set de finali 2N3055/8 produși de Băneasa în 1988 dar și prefinalii necesari îi voi lăsa ascunși ca surpriză in interior. Cine știe dacă se vor mai găsi în comerț peste ani. Cu siguranță nu vor mai fi precum cei originali.

 

Să aveți succes in proiectele voastre!

Mulțumesc!

  • Like 1
  • Thanks 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari pentru realizare.

In ceea ce priveste brum-ul, pe cele doua cablaje de amplificare DP0135 ati montat in locul R49 rezistor de 10 Ohm sau jumper ?

Scoateti de sub tensiune amplificatorul audio si asigurati-va ca traseul de masa ajunge pe cele doua intrari ale celor doua canale de amplificare cu jumperul R49 scos sau fara rezistorul de 10 OHm R49 (pe ambele canale audio). Dupa ce v-ati asigurat de asta folosind un multimetru digital setat pe verificare continuitate trasee electrice, lasati jumper-ul R49 scos sau rezistorul de 10 Ohm R49 scos din circuit si o sa vedeti ca nu mai aveti brum dupa alimentarea amplificatorului. Din acest motiv am creeat pe cablajele de amplificatoare audio din colectia personala acei conectori botezati de mine SM sau R49 pe cablajul DP0135.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 03.07.2024 la 22:06, donpetru a spus:

Felicitari pentru realizare.

In ceea ce priveste brum-ul, pe cele doua cablaje de amplificare DP0135 ati montat in locul R49 rezistor de 10 Ohm sau jumper ?

Scoateti de sub tensiune amplificatorul audio si asigurati-va ca traseul de masa ajunge pe cele doua intrari ale celor doua canale de amplificare cu jumperul R49 scos sau fara rezistorul de 10 OHm R49 (pe ambele canale audio). Dupa ce v-ati asigurat de asta folosind un multimetru digital setat pe verificare continuitate trasee electrice, lasati jumper-ul R49 scos sau rezistorul de 10 Ohm R49 scos din circuit si o sa vedeti ca nu mai aveti brum dupa alimentarea amplificatorului. Din acest motiv am creeat pe cablajele de amplificatoare audio din colectia personala acei conectori botezati de mine SM sau R49 pe cablajul DP0135.

Am montat jumper pentru primele probe și reglaje fără rezistorul de 10 Ohmi. Acum in funcționare jumperul este decuplat iar masa este verificată și conectată bine pe ambele canale,  deci sigur nu asta este cauza. De asemenea curentul de mers in gol este reglat la ~35mA iar offsetul este la +/-0,2mV. Dacă aș fi avut o problemă de contact cu masa, aceasta probabil că nu ar fi fost pe ambele canale. Povestea este oarecum mai lungă.

 

Inițial am avut un brum intens de 100Hz care venea din partea de alimentare a corectorului de ton și de care nu am reușit să scap (chiar dacă am incercat majorarea electroliticului de 330uF, majorare care înrăutățea brumul) decât prin alimentarea acestuia cu CC de pe filtrajele de 10.000uF din alimentarea etajelor finale.

 

Ulterior, rămânând doar cu brumul de 50Hz, care era și acesta oarecum sesizabil(dar nu atât de mult precum cel de 100Hz), am reușit să il reduc intr-o proporție destul de mare cu un circuit snubber între masa alimentării etajelor finale și carcasă.

 

Am încercat chiar să mut conexiunea de masă in puncte diferite de pe carcasă însă fără niciun rezultat notabil.

Dacă deconectez plusul de la alimentarea corectorului, brumul dispare in totalitate.

 

Editat de Bogdan Craciun
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, Bogdan Craciun a spus:

Dacă deconectez plusul de la alimentarea corectorului, brumul dispare in totalitate.

1. Daca deconectati minusul alimentarii corectorului de ton si lasati plusul conectat, dispare "brumul" ?

2. Corectorul de ton cum l-ati alimentat ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, donpetru a spus:

1. Daca deconectati minusul alimentarii corectorului de ton si lasati plusul conectat, dispare "brumul" ?

2. Corectorul de ton cum l-ati alimentat ?

Este vorba despre corectorul de ton cu LM317 pe care l-am alimentat inițial conform schemei cu 25v - 0 - 25v AC din transformatorul de alimentare. Văzând că am brum, am măsurat frecvența acestuia cu un frecvențmetru digital  rezultatul fiind 100Hz.

Am testat și varianta alimentării corectorului de ton dintr-o sursă externă, în comutație  cu păstrarea masei la restul amplificatorului însă aceasta sursă avea niște armonici ciudate care erau apoi amplificate de etajul final astfel că am renunțat rapid la idee.

Ulterior am alimentat corectorul înainte de LM317 de pe una din ramurile de 37V. Am încercat ambele ramuri însă același rezultat, de data aceasta cu un brum mai scăzut, de 50Hz pe frecvențmetru.

 

O să încerc să imi fac timp zilele urmatoare să mai analizez și vă țin la curent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, Bogdan Craciun a spus:

Am montat jumper pentru primele probe și reglaje fără rezistorul de 10 Ohmi. Acum in funcționare jumperul este decuplat iar masa este verificată și conectată bine pe ambele canale,  deci sigur nu asta este cauza. De asemenea curentul de mers in gol este reglat la ~35mA iar offsetul este la +/-0,2mV. Dacă aș fi avut o problemă de contact cu masa, aceasta probabil că nu ar fi fost pe ambele canale. Povestea este oarecum mai lungă.

Jumper-ul trebuie scos pe ambele canale dupa probe si reglaje cu conditia sa aveti conectate cablurile de semnal pe intrarile celor doua canale de amplificare. Dupa conectarea acestor cabluri de semnal trebuie sa va asigurati ca circuitul de masa de pe intrarile celor doua etaje de amplificare se inchide cu cel de pe iesirea amplificatorului.

Corectorul de ton poate fi alimentat cu 2x25VAC sau, daca nu montati cele doua diode de pe cablajul imprimat al corectorului, puteti da pe intrarea LM317 un +35V de pe una din ramurile de alimentare a unui etaj de amplificare DP0135.

Si nu omiteti sa conectati ecranul potentiometrelor corectorului de ton la masa, pentru ca daca nu faceti asta, "brumul creste".

Deci, daca va luati masurile spuse de mine anterior nu ar trebui sa aveti brum pe alimentarea amplificatorului. Eventual, puteti micsora rezistorul R26 din reactia fiecarui etaj de amplificare, spre exemplu de la valoarea curenta de 22k la 10k. Va recomand ca ultima masura acest lucru deoarece mi-aduc aminte ca corectorul de ton avea un castig in tensiune destul de bun care ar compensarea micsorarea castigului etajului de amplificare si ar face amplificatorul sa aiba un zgomot de fond imperceptibil indiferent de pozitia potentiometrelor de volum sau de corectie de ton.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock