Sari la conținut
rovidgyozo

Identificare motor

Postări Recomandate

Buna ziua

 

Am primit un motoras de la o cunostinta, insa nu are placuta de identificare, deci nu stiu nici macar daca merge pe 220 sau alta tensiune. Atasez poze cu el, poate ma ajuta cineva cu informatii....

Am masurat firele care ies din el :

Rosu -Negru = 94 ohmi

Rosu - Galben = 29 ohmi

Negru - Galben = 65 ohmi

Lungime motor : 11.5 cm

Diam. motor : 9 cm

Ax : 2.5 cm, fi 8 cu filet M6

 

Multumesc anticipat

Cu stima,

Ocsi

post-36717-0-96291800-1490942407_thumb.jpg

post-36717-0-00880800-1490942418_thumb.jpg

post-36717-0-49926400-1490942423_thumb.jpg

post-36717-0-12491200-1490942427_thumb.jpg

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Fiind un motor american presupunem ini?ial c? e ptr 100-120Vca/60Hz de?i poate avea priz? ?i ptr 220-240Vca. ?n alt? variant?, bobina cu rez mai mare e ptr 120-240Vca legat? direct ?i a doua (rez mai mic?) legat? prin condensator. Deci ptr ?nceput, alimenteaz? bobina Negru - Galben cu o tensiune de 100-120Vca dintr-un autotraf ?i ?nseriat? cu o siguran?? de 1A minim. Dac? motorului i se rote?te axul ?i are for??, e ?n regul?, dac? nu se rote?te axul ?i motorul b?z?ie, leag? ?i bobina Ro?u - Galben printr-un cond de motoare de 5...10uF/400Vca legat ?ntre Ro?u - Negru. ?n varianta c? motorul e ptr 220-240Vca nu va avea for?? la 100-120Vca ?i se leag? la fel, dar cu un cond de maxim 5uF/400Vca, care ar trebui s? fie suficient la m?rimea motorului.

Cred c? se ?n?elege logica verific?rii.

  • Like 1

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc.

Inca o precizare, va rog. Deci, Negru-Galben (65 ohmi) e infasurarea de lucru si Rosu-Galben (29 ohmi) e infasurarea de pornire? Intreb, pentru ca pe un alt forum, la o intrebare asemanatoare, raspunsul a fost fix invers, deci infasurarea cu rezistenta mai mica fiind infasurarea de lucru iar cel cu rezistenta mai mare fiind cel de pornire.

 

"Ca sa puteti inversa sensul de rotatie la un motor asincron monofazat cu bobina auxiliara de pornire este nevoie sa avem disponibile capetele fiecarei infasurari ...adica 4 fire....spun asta pentru ca se obisnuieste sa se conecteze intern cele 2 bobine iar afara sunt scoase doar 3 fire ...astfel se stabileste din constructie sensul de rotatie.....in toate cazurile de astfel de motoare intalnite de mine-si au fost multe!- bobina auxiliara de pornire avea rezistenta ohmica mai mare decat bobina principala...schimbarea sensului nu se face modificand legarea condensatorului ci se face schimband sensul bobinei auxiliare...din acest motiv avem nevoie ca cele 4 capete sa fie disponibile...."

sursa : http://www.elforum.info/topic/120154-control-sens-rotatie-la-un-motor-ac/?hl=%2Bmotor+%2Bmonofazat&do=findComment&comment=1444728postarea nr. 14.

 

Cu stima,

Ocsi

Editat de rovidgyozo

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc mult pentru raspunsuri.

Zilele care urmeaza, dupa ce procur un condensator, voi face proba la motoras. Deocamdata, neavand transformator de 110V, o sa-l alimentez printr-un variator de tensiune de 1000Va, Variatorul are din constructie o siguranta de 5A.

 

O zi buna,

Cu stima,

Ocsi

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Revin. Am luat un condensator de 5 uF/450V si am trecut la probe. Prin variator, legat un voltmetru in paralel cu motorul. Pornire lina, atinge turatia maxima la cca 120V (estimez din ochi undeva la 2000-2500), are o forta destul de mare (apasand tare o bucata de cauciuc pe ax destul de greu am reusit sa-l opresc). Crescand tensiunea din variator la 220V, nu se modifica turatia. Merge deja de vreo 1/2 ore (la120V), variatorul este rece, iar motorul incepe sa fie caldut. Am legat un ampermetru si la 120V consumul fara sarcina este de 0.25A, in sarcina creste la 0.6A. La 220V consumul fara sarcina este de 1.2A, iar in sarcina nu se modifica, dar nu reusesc sa-l opresc cu usurinta, deci forta lui este mult mai mare.

Daca la 220V nu a iesit fum (e drept ca nu a mers decat cateva zeci de secunde) inseamna ca e un motor de 220V la cca 250W?
 
Cu stima,
Ocsi

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca la 120V dupa 1/2 ora este caldut, nu cred ca poate functiona timp mai indelungat la 220V.

Editat de miron1947

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am lasat sa mearga la 220V. Dupa cca 10 min. motorul era destul de cald, nu chiar fierbinte, dar nici departe. Nu are nici un fel de racire. Ma gandesc, daca as adapta niste palete de ventilare la un capat al axului, ar fi ok. 

Insa o alta problema.... Nu se mai porneste singur, ci numai daca ajut cu mana, ca si cum nu ar avea condensator cuplat. Am masurat infasurarile, sunt ok, nu sunt intrerupe, nu sunt strapunse, am masurat condensatorul, multimetrul indica 4.83 uF, deci e ok  si totusi nu porneste motorasul. Pana la urma am scos condensatorul de tot si asa am facut probele, pornind cu mana. 

Ce o fi oare problema? Eventual sa pun un condensator mai mare? 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

1)Ma gandesc, daca as adapta niste palete de ventilare la un capat al axului, ar fi ok. 

2)Nu se mai porneste singur, ci numai daca ajut cu mana, ca si cum nu ar avea condensator cuplat.

3)Eventual sa pun un condensator mai mare? 

1)Este o solutie, dar depinde de ce curent de aer dezvolta palele.Daca din constructie nu avea, este de preferat sa-l utilizati la tensiunea pentru care a fost proiectat.

2)Dar cand a pornit prima oara cu condensatorul, la ce tensiune era alimentat?

3)Daca tensiunea este mai mica decat cea la care l-ati pornit prima oara, poate fi o cauza.

Editat de miron1947

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Doar prin variator a fost pornit, crescand tensiunea pana la 220V. La inceput, pornea efectiv motorul cand se ajungea pe la 70-80V, dar acum nu mai porneste singur la nici o tensiune (cu condensator cuplat), desi conditiile de pornire sunt identice. Si inca o ciudatenie... Pana pornea singur, tensiunea ajungea la 110V la cca jumatatea cursei variatorului, acum ajunge la 110V la cca 2/3 din cursa lui normala. 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ce consecinte sunt daca condensatorul de lucru este mai mare sau mai mic decat ce a propus producatorul motorului?

 

Stima,

Ocsi

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ideal este un contact centrifugal care sa decupleze infasurarea si condensatorul de pornire.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Vizitator frediw

Va salut.Este un proiect dificil deoarece neavand acea placuta cu specifivatii nu ma pot exprima cu nimic in plus fata de ce v-a indicat dl.zal.Doar o precizare acel condensator este permanent (nu de pornire) si ca ideie va postez un tabel cu specificatii poate va ajuta.Spor la treaba  :hi:

motoare-electrice-monofozate-4poli_38.jp

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Bună ziua şi un An Nou Fericit !

Am un motoras fără perii, de la un ministrung rusesc (250w). Cum schimb la el sensul de rotaţie? - Nu are decât 2 infăşurări, nu are condesator, numai 2 fire ies afară. Ataşez poze cu el.

Mulţumesc.

1.jpg

2.jpg

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Doar mecanic se poate schimba sensul....adica intoarceti motorul pe suport invers....daca a fost cu fulia spre dvs ,intoarceti-l invers si modificati suportul...se mai poate incerca inversarea sensului la legaturile uneia din bobinele statorice...dar este o modificare mai dificila, eu tot mecanic ,ca mai sus, as incerca...spor!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.