Sari la conținut

Motor asincron - Cuplu de pornire


Ardein
 Share

Postări Recomandate

Buna ziua!

 

Daca masina asicrona este alimentata prin stea triunghi, atunci vom spune ca:

 

pentru D:

 

Ufaza = Uline

 

I line = ?3* I faza

 

pentru Y:

 

?3 * Ufaza = Uline

 

I line = I faza

 

De ce se spune ca, cuplul scade de 3 ori la conectarea in stea. Evident ca scade deoarce scade si tensiunea, insa de ce cu 3 si nu cu sqrt 3?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cuplul la sarcina optima sau la pornire si puterea nu cresc proportional cu tensiunea sau conectarea stea triunghi la motoarele asincrone.

Un raspuns justificativ la intrebare este dat de faptul ca puterea creste cu patratul tensiunii sau al curentului la sarcinile rezistive.

           P=I2xR sau P=U2/R

 

@gsabac

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-ai bagat putin in ceata sau sunt eu prea racit.

 

Eu ma gandeam ca cuplul este dependent strict de curent.

 

La conectarea in stea, practic reducem curentul cu 1.73, iar, conform teoriei, cuplul scade de 3 ori. 

 

Dar ce tocmai de 3 ori si nu de 2 ori (1.73)?! unde P = 1.73 * U*I * cos f

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar ce tocmai de 3 ori si nu de 2 ori (1.73)?! unde P = 1.73 * U*I * cos f

 

Deoarece cuplul este proportional cu patratul tensiunii de alimentare la motoarele asincrone sau de curent alternativ (sau, daca vrem sa fim foarte exacti, cu raportul U2/f, unde este f reprezinta frecventa dar in urma raportarii intre Ul2 si Uf2, f se simplifica). Daca o sa faceti raportul dintre patratul tensiunii de linie si patratul tensiunii de faza o sa vedeti ca rezultatul este egal cu 3. Pentru lamuriri suplimentare va recomand sa studiati o carte de masini electrice (acolo este o teorie destul de laborioasa care a fost predata la facultate).

In cazul motoarelor de curent continuu cuplul motor este proportional cu valoarea curentului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desigur @donpetru v-a explicat foarte clar, dar am sa detaliez ca sa fie pe intelesul dumneavoastra.

Suntem de cazul regimului stationar si la cuplu maxim. Se tine seama de cosinus de "Fi" si de pierderile in miez

 si rezulta o putere motoare efectiva efectiva, PME . Relatia matematica a cuplului este urmatoarea:

M(N*metru) = PME(wat) / ( 2*3,14* Nrot pe secunda). Dar puterea motoare efectiva creste cu patratul

  tensiunii sau cu patratul curentului, de aceia cind tensiunea sau curentul creste de 1,73 ori puterea creste de 3 ori.

Si relatia dumneavoastra este buna, dar in acel I sau U scris in relatie este de fapt 1,73*(I sau U)

 adica in total pentru cos(Fi)=1 rezulta un cuplu de trei ori mai mare.

Sper ca s-a ridicat o parte din ceata si mai trebuie ridicate celelalte parti prin studiu.

 Explicatii destul de simple cu exemple practice gasiti in atasament. 

 

@gsabac

Masina electrica asincrona.pdf

Editat de gsabac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am documentat si am aflat urmatoarele:

 

In cazul pornirii Y:

 

Ulinie = 1.73 * Ufaza                                               Relatia (1)

Iy = Ul/1.73 * Zf (unde Zf este impedanta)

 

La comutarea pe D avem:

 

Uline=Ufaza

 

Id=1.73*Ulinie/Zf                                                    Relatia (2)

 

Din 1 si 2 => Id/Iy = 1/3, adica, 3Id=Iy

 

Asemanator, Md/My = (Ulinie(d) / Ulinie(y))^2 = 3

 

Am ajuns la concluzia ca asemanator cuplului, curentul scade, insa nu de 1.73 ori ci de 3 ori

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este in favoarea Dvs. ca v-ati documentat, dar concluzia finala din postarea #7 este gresita.

Incercati in continuare sa sustineti idea ca cuplul creste linear cu curentul, dar el creste cu

 patratul curentului, deoarece implicit trebuie crescuta si tensiune pentru un curent mai mare.

Relatiile corecte sunt cele din postarea #5 si am sa le scriu sub o forma diferita, poate asa este mai usor de clarificat:

Motorul se afla in continuare in regim stationar la cuplu maxim, nu discutam despre regimul de pornire.

La conectarea de la stea la triunghi curentul creste de  aproximativ 1,73 ori. Este aproximativ deoarece

 pierderile totale sunt diferite in cele doua cazuri si noul cuplul va fi: 

Mtriunghi = PutereaME / ( 2*3,14* N) = Utri * Itri * cos(Fi) / ( 2*3,14* N) si in continuare:

Mtriunghi = (Itri * Z) * Itri * cos(*Fi) / ( 2*3,14* N) = Itri2 * Z * cos(Fi) / ( 2*3,14* N)

Deci cuplul la triunghi este de:

Mtriunghi = (1,73 *Istea) * (1,73 *Istea) * Z *cos(Fi) / ( 2*3,14* N) = 3 * Istea2 * Z * cos(Fi) / ( 2*3,14* N),

 adica de 3 ori mai mare decit Mstea = Istea2 * Z * cos(Fi) / ( 2*3,14* N) , dar curentul este numai de 1,73 ori mai mare

 si nu de trei ori mai mare.

 Adica la cresterea tensiunii creste si curentul iar combinatia lor da cuplul si prin transformari matematice prin I2 sau U2.

 

@gsabac

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Extraodinar, la naiba, unde am lucrat mai de demult ...ceva ani ...bobinator motoare electrice, din pacate practica stiu dar cu teoria am stat prost , adica formule si alte chestii, m-a limitam doar la ce gaseam in motor , luam datele si cam acelea le practicam la rebobinare, doar ce era de transformat din 220 in 380 ori 500 v ori din stea in triunghi, conexiunile la bobina, o cale,2 cai,3 cai etc. ma prins nostalgia.   A si mai rebobinam si rotoare de curent  continuu si asincronice dar totull dupa datele din fisa tehnica de la maistrul de sectie.

 

Cand m-am axat un pic si pe transformatoare monofazate si trifazate ..au dat falimen..sa inchis

 

Mereu mi-am prins urechile la formule..dar daca imi era ecplicate in fata obiectlui de lucru le intelegeam.

Editat de Cypryan1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock