Jump to content
gsabac

Constructia casetelor pentru aparatele electronice

Recommended Posts

Pentru finalizarea unui aparat electronic este nevoie de o caseta cu design adecvat si aspect placut. 

Aceasta se poate cumpara sau realiza acasa cu scule obisnuite din materialele disponibile,

 foi de tabla sau material plastic noi sau recuperate, suruburi, piulite, etc.

Sunt necesare scule obisnuite ca: foarfeca de tabla, ciocan, clesti diferiti, surubelnite, dar si scule

 mai performante, bormasina de mina, ferastrau pendular, ciocan de lipit cu cositor, spray de vopsit, etc. 

Tabla utilizata este de preferat sa fie zincata de 0,4mm pentru sasiu si de 0,6-0,7mm pentru cutie.

Pentru panoul frontal este mai buna o tabla de duraluminiu de 0,7-1mm plana si perfect curata.

Se pot confectiona acasa casete de la citiva centimetri la zeci de centimetri cu aspect placut si

 functionale, pentru destinatia aleasa.

Pe forum in general se cauta o schema sau se cumpara un chit si se cer indicatii pentru functionare,

 dar rareori este vorba si despre finalizarea aparatului, dupa realizarea probelor initiale.

De aceea invit pe cei care au finalizat aparate electronice sa posteze modul de realizare a casetelor,

 planuri, desene si fotografii cu produsul finit, spre folosul tuturor. Un rol aparte o are ventilatia naturala

 sau fortata de aceea si detalii despre aceasta sunt de un real folos.

 

@gsabac

Edited by gsabac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ati omis un dispozitiv, din punctul meu de vedere important, abkantul.

Referitor la panou, eu as prefera tabla de fier, care poate fi vopsita, spre deosebire de aluminiu care trebuie eloxat, operatiune relativ dificila pentru posibilitatiile unui amator.

P.S.

Pe langa foarfeca de tabla este foarte utila o ghilotina pentru obtinerea marginilor drepte.

Edited by miron1947

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt metode homemade de indoit tabla la 90 de grade in unghi perfect drept. Se pot folosi

 la table de la 0,4mm la 1mm sau mai groasa, cu latimi chiar mai mari de 500mm. Nu este nevoie de 

 nici o scula de indoit gen abkant. Despre tabla de aluminiu ca panou frontal am vazut aparate frumoase

 cu panoul smirgheluit fin intr-o singura directie, apoi aplicat desenul prin transfer sau desenat manual cu 

 culori de apa si sabloane. Pentru finisare si rezistenta in timp se foloseste lac transparent pentru auto.

Realizat asa dureaza zeci de ani si nu se sterge la frecatul cu mina sau alcooli.

 

@gsabac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ati omis un dispozitiv, din punctul meu de vedere important, abkantul.

 

 

Sunt prfect de acord ca abkantul este foarte necesar pentru indoirile pretentioase.Apoi o alta scula foarte utila este si traforajul electric.Evident ca nu excludem nici CNC-ul care este lider detasat cand vine vorba despre realizarea carcaselor dar cineva care are umpicut de talent si ii place munca fizica prefera un traforaj electric si o bormasina caci iese mai ieftin iar aspectul final al carcasei poate sa fie la fel de placut.

Edited by Ciprian 81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt metode homemade de indoit tabla la 90 de grade in unghi perfect drept.

Care, cea cu doua bucati de cornier si placa de lemn presata manual?

Eu nu m-am referit la abkant industrial ci la unul de mici dimensiuni ca acesta.

https://www.amazon.de/DEMA-Abkantbank-450x44mm/dp/B000W4G4JK%3FSubscriptionId%3DAKIAJWCOL66BAPPGCIOQ%26tag%3Dpreisvergl0aa-21%26linkCode%3Dxm2%26camp%3D2025%26creative%3D165953%26creativeASIN%3DB000W4G4JK

Edited by miron1947

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am utilizat si metoda cornierului, dar am 2 scule fiecare cu 2 corniere sudate la un capat pe o lama elastica

 rotunjita, care asigura alinierea. Metoda este cam brutala si nu iese mereu indoitura bine.

Nu, am utilizat alte 3 metode, una valabila pentru aluminiu si celelalte doua pentru orice material. 

Totul este foarte simplu, se indoaie perfect o tabla de 500mm cu mina, fara rotunjiri sau deformari.

 

@gsabac

Edited by gsabac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, am utilizat alte 3 metode,

Metode sau dispozitive?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Metode, fara nici un dispozitiv de indoit.

 

@gsabac

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Eu nu m-am referit la abkant industrial ci la unul de mici dimensiuni

 

Si eu la fel.

Edited by Ciprian 81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Metode, fara nici un dispozitiv de indoit. Astept rezolvari de la userii cu calificare mecanica,

  unii chiar ingineri mecanici, apoi imi dau mandat pentru explicitarea celor 3 metode de 

  indoit perfect tabla.

Pentru constructia unei casete, dupa stabilirea tehnica a dimensiunilor, eu as incepe cu un profil

 din tabla in forma de U, apoi as construi un cadru prismatic din cornier fin pe margini, pe care as fixa

 capacul de fund si cele doua panouri, frontal si din spate. Pe cadru (sasiu) voi monta toate circuitele

 si componentele interne ale aparatului, astfel incit sa fie acces din orice directie.

In interior la 3-5mm, as monta un al doilea panou frontal pentru montarea componentelor cu piulite.

 

@gsabac

Edited by gsabac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru decupari de orice forma eu am folosit ferastraul pendular, cu pinza cu dinti fini si apoi

 am finisat cu pile cu dinti marunti. Un mester mecanic stie toate dedesubturile unei astfel de operatiuni, 

 de exemplu micsorarea latimii pinzei. Si traforjul este o metoda buna si destul de eficace pentru decupari. 

O alta scula utila pentru gauri mari este spiralul ascutit cu 2 virfuri taietoare laterale, care merge pina la 25mm.

De fapt sculele scumpe maresc mult costurile si nu se mai justifica o constructie homemade. 

 

@gsabac

Edited by gsabac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Metode, fara nici un dispozitiv de indoit.

Chiar fara niciunul sau va referiti doar la cele mai speciale cum este abkantul?Daca ne referim la table de dimensiuni mai mici merge cu menghina,2 platbande umpic mai grosute intre care se fixeaza tabla se strange cu menghina iar apoi se indoaie tabla prin lovituri cu ciocanul.Iar in  cazul tablelor de dimensiuni mai mari exista asa ceva.

https://www.amazon.com/gp/product/B001AMBETS/ref=pd_sim_469_1?ie=UTF8&psc=1&refRID=0GZS9N9PS1VBRJNGNBXN

Edited by Ciprian 81

Share this post


Link to post
Share on other sites

una din metodele pentru indoiri fara dispozitive speciale cred ca presupune "zgarierea" in profunzime (1/10 sa zicem) in tabla de aluminiu?! cu un ac de trasat , pe partea ce va ramane la interiorul cutiei?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur ca da, eu am construit o scula in forma de ax cu cirlig la capat, cu profil taietor triunghiular la 100 de grade si atasat de un miner.

Tai cu el o dunga cam la jumatatea grosimii materialului si apoi indoi perfect cu usurinta, cu mina pe o margine de masa.

Inainte fac o proba sa vad daca materialul permite indoirea pe interior sau exterior sau nu permite.

 

@gsabac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We use cookies and related technologies to improve your experience on this website to give you personalized content and ads, and to analyze the traffic and audience of your website. Before continuing to browse www.tehnium-azi.ro, please agree to: Terms of Use.