Sari la conținut

Tensiune Variabila Alternator


cornel-b

Postări Recomandate

Salut,

 

De cateva zile am observat urmatorul fenomen la alternatorul masinii : cu motorul rece tensiunea, generata de alternator, masurata la bornele bateriei este de 14.0 V , pe masura ce temperatura motorului creste tensiunea scade pana la valoarea de 13.4 V . Masuratorile au fost facute fara consumatori suplimentari ( in afara de motor ) . Am inlocuit alternatorul, cu un altul ( dat jos de pe o masina functionala ) si am observat acelasi fenomen. S-a mai intalnit cineva cu genul asta de probleme?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre ce model de masina e vorba ? Cum este regulatorul de tensiune ? Erau masini, am avut si eu, la care alternatorul nu scotea formidabil la relanti, incat daca tineai masina asa bateria nu se incarca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre ce model de masina e vorba ? Cum este regulatorul de tensiune ? Erau masini, am avut si eu, la care alternatorul nu scotea formidabil la relanti, incat daca tineai masina asa bateria nu se incarca.

Alternatorul este  Bosh, de 90 A, masina in cauza este un Seat Ibiza . De incarcat , tind sa cred ca incarca, tensiunea bateriei la aprox 24 h de la oprirea motorului este de 12.6 V.

 

 

Poate este deriva cu temperatura a elementului de referinta din regulator.

Acelasi fenomen l-am avut si cu un alt alternator, identic cu cel de pe masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alt alternator, identic cu cel de pe masina.

Pai daca este identic, are acelasi model de regulator si deci acelasi element de referinta, eu n-am scris ca este defect al dvs. dar la variatia temperaturii anumiti parametri se schimba.

P.S.

Luati o dioda zener si masurati tensiunea prezenta la bornele ei, la rece si la cald.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cornel-b, sistemul electric de incarcare al acumulatorului unui automobil are trei parti:

- acumulatorul

- alternatorul

- releul regulator

Ati testat alternatorul si se pare ca este bun. In continuare continuati cu acumulatorul, deoarece este o componenta

 care imbatrineste rapid si poate da defecte neasteptate. In cazul Dvs. deoarece bateria are 12,6V inseamna ca

 are toate elementele functionale, dar trebuie masurata capacitatea baterie in amperi-ora, sau testata la un aparat

corespunzator, pentru curentul generat si absorbit.

Se poate testa si in regim de amator, dar implica riscuri, adica prin descarcarea sub 8V-10V sa se sulfateze.

Nu recomand aceasta decit pentru amatori cu experienta si rabdare.

 

In cazul in care ati facut probele cu farurile aprinse, sau alti consumatori, de ex. dezaburirea lunetei,

 atunci cind ati masurat tensiunea de 13,4V , rezultatul este foarte bun.

Deasemenea stim ca la pornire motorul porneste accelerat si incarca mai bine, de aceia si acei 14V. Daca ralantiul este

 mai mic decit trebuie, alternatorul da o tensiune mai mica si incarca mai putin. Nu temperatura motorului este de vina

 ci scaderea turatiei prin ajungerea motorului la regimul optim de ralanti.

 

Dupa mine, mai mult ca sigur, bateria se apropie de timpul cind trebuie inlocuita. 

Ca sfat pentru Dvs. pentru a nu crea pagube deosebit de mari. Chemati sau mergeti la cineva expert in electrica automobilului.

 

Succes !

 

@gsabac

Editat de gsabac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca este identic, are acelasi model de regulator si deci acelasi element de referinta, eu n-am scris ca este defect al dvs. dar la variatia temperaturii anumiti parametri se schimba.

P.S.

Luati o dioda zener si masurati tensiunea prezenta la bornele ei, la rece si la cald.

Astazi am montat un alt alternator. La acesta, regulatorul este pozitionat mai departe de galeria de evacuare, fata de precedentul. Valorile tensiunilor : La rece 14 V(fara consumatori) , motorul la 90 grade C 13.7 V (fara consumatori) , motorul la 90 grade C 13.4 - 13.2 V ( cu consumatori : climatizare si faza de drum ) . L-am testat si cu toti consumatorii : climatizare, faza lunga, proiectoare, far de ceata , tot la 90 grade C, tensiunea masurata la bornele bateriei este de 12.8-12.9 V.

 

ps: am folosit acelasi regulator iar valorile sunt asemanatoare indiferent de regimul motor ( relanti sau 3000 rpm ) .

 

@cornel-b, sistemul electric de incarcare al acumulatorului unui automobil are trei parti:

- acumulatorul

- alternatorul

- releul regulator

Ati testat alternatorul si se pare ca este bun. In continuare continuati cu acumulatorul, deoarece este o componenta

 care imbatrineste rapid si poate da defecte neasteptate. In cazul Dvs. deoarece bateria are 12,6V inseamna ca

 are toate elementele functionale, dar trebuie masurata capacitatea baterie in amperi-ora, sau testata la un aparat

corespunzator, pentru curentul generat si absorbit.

Se poate testa si in regim de amator, dar implica riscuri, adica prin descarcarea sub 8V-10V sa se sulfateze.

Nu recomand aceasta decit pentru amatori cu experienta si rabdare.

 

In cazul in care ati facut probele cu farurile aprinse, sau alti consumatori, de ex. dezaburirea lunetei,

 atunci cind ati masurat tensiunea de 13,4V , rezultatul este foarte bun.

Deasemenea stim ca la pornire motorul porneste accelerat si incarca mai bine, de aceia si acei 14V. Daca ralantiul este

 mai mic decit trebuie, alternatorul da o tensiune mai mica si incarca mai putin. Nu temperatura motorului este de vina

 ci scaderea turatiei prin ajungerea motorului la regimul optim de ralanti.

 

Dupa mine, mai mult ca sigur, bateria se apropie de timpul cind trebuie inlocuita. 

Ca sfat pentru Dvs. pentru a nu crea pagube deosebit de mari. Chemati sau mergeti la cineva expert in electrica automobilului.

 

Succes !

 

@gsabac

 Acumulatorul are aprox 3 saptamani de cand l-am achizitionat. Este un acumulator ZAP( nu stiu mare lucru despre acumulatorii fabricati de ZAP )

Editat de cornel-b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles ca acumulatorul este cumparat de curind. Ati verificat temperatura acumulatorului, poate acesta se incalzeste

 foarte mult si de aceea scade tensiunea. Tensiunea normala pe masina este in jurul valorii de14,4V,

 dar pot fi si tipuri de regulatoare de tensiune pentru 14V.

 

Acumulatorul se poate testa fara masina, ca sa il excludeti din cercul de suspecti. 

Daca puneti acumulatorul la incarcat la un redresor specializat, cu un curent egal cu 1/10 din valoarea numerica

 a capacitatii acumulatorului, tensiunea pe acumulator se poate verifica cu ajutorul voltmetrului.

Daca acumulatorul este descarcat, dupa circa 10 minute, tensiunea creste spre 13,5 V si apoi creste

 lent in circa 14 ore pina la 16V. Daca se atinge tensiunea de 16V mai devreme, se opreste incarcarea acumulatorului.

Un acumulator aproape incarcat, la un curent ca mai mai sus, se poate incarca in citeva ore, dar nu mai mult de 16V. 

 

Daca ati eliminat dintre suspecti acumulatorul, trebuie verificat cablajul, piulitele care fac legatura dintre

  masa alternatorului si sasiul masinii. Acestea pot fi slabite, oxidate sau chiar intrerupte, asa cu am avut eu: 

S-a rupt tresa metalica de la masa alternatorului la sasiu si la o apasare pe ambreiaj a facut masa prin cablul ambreiajului,

 care s-a topit instantaneu.

 

Succes !

 

@gsabac

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Imi cer scuze, dar nu am apucat sa fac testele pe care mii le-ati recomandat. In schimb astazi am facut un nou set de masuratori, de data aceasta atat la bornele bateriei cat si la borna alternatorului .

 

Rezultatele ( cu motorul cald ) :

Fara consumatori Baterie 13.6V , Alternator 13.9V

Cu luminile aprinse Baterie 13.4V , Alternator 13.8V .

 

Am verificat firul de masa si cel de alimentare de la alternator (cu ajutorul buzzer-ului), valorile masurate : 000 ( la rece ) , in schimb, cu motorul pornit si bateria conectata, valoarea afisata pe firul de + a fost de 250 . Este normala diferenta asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg cum masori. Cu tensiune in circuit folosesti buzzerul ? Se pune firul negru de la multimetru la baterie minus si se asigura un bun contact. Foarte aproape de minusul bateriei este legatura la caroserie, dar acolo e un surub si mai este si rugina. Nu mai misti firul negru de la multimetru. Cu firul rosu si in pozitia volti DC masori la borna plus a bateriei si la plusul alternatorului, cu consumatori si fara, deci 4 masuratori, notezi si turati motorului. Rogi pe cineva sa accelereze la 1200 rpm si repeti masuratorile, acceleratia trebuie mentinuta constant si masuratorile sa fie stabile, nu spitzuri.

Poti sa pui firul rosu al multimetrului  si la surubul de masa si sa masori in pozitia mV.

Am presupus ca firul (sau tasta rosie) este bagata corect in multimetru la indicatia V, ohm, dioda, iar cel negru la indicatia com.

 

Daca in momentul accelerat tensiunea urca si se stabilizeaza la 14,4 - 14,7V,  ar fi bine sa nu mai umbli la masina ca e in regula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Am presupus ca firul (sau tasta rosie) este bagata corect in multimetru la indicatia V, ohm, dioda, iar cel negru la indicatia com.

 

Daca in momentul accelerat tensiunea urca si se stabilizeaza la 14,4 - 14,7V,  ar fi bine sa nu mai umbli la masina ca e in regula.

Ai presupus corect. Firele multimetrului erau conectate asa cum trebuie...in fine, am gasit ce imi cauza diferenta de voltaj. Va multumesc pentru sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Si noi va multumim pentru alegerea forumului pentru ajutor, speram ca v-am fost de folos.

Va rugam sa ne comunicati si noua cum ati rezolvat problema.

 

@gsabac

Siguranta  de 170 A  era oxidata. Am inlocuit-o, iar acum tensiunea este de 14.2 V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock