Sari la conținut

?nc?rc?tor acumulatori acid


Postări Recomandate

Salut Tehnium-Azi !

Vreau sa construiesc un incarcator pentru acumulatori auto.Din mai multe cautari pe net am gasit urmatoarea schema: 

Capture.png

Din ce se spune in materialul unde am gasit:

 

Incarcatorul de acumulatori auto sau cum i se mai spune popular redresor auto, este unul din aparatele electronice ce ar trebui sa nu ii lipseasca oricarui detinator de automobil. Acest kit de incarcator prezinta avantajul unei prelungiri de viata a acumulatorului, intrucat montajul este realizat pentru incarcarea acumulatorilor in mai multe faze, fara a supune acumulatorul unei incarcari fortate, ceea ce ar duce la o incalzire brutala a acumulatorului, evaorarea acidului din interior sau chiar explozia acestuia. Montajul prezinta trei faze ale incarcarii acumulatorului, in functie de tensiunea acestuia in momentul conectarii la incarcator. Daca acumulatorul conectat are tensiunea mai mica de 10V acesta va fi incarcat cu un current relative mic pana va fi adus in dreptul valorii de 10V, dupa acest punct acumulatorul este incarcat cu un current mai mare pana ajunge in dreptul valorii de 14.4V de unde acumulatorul va fi incarcat cu un current foart mic pana cand tensiunea acestuia ajunge la 16.5 cand acumulatorul este complet incarcat iar acesta va fi deconectat automat de catre montaj. 

 

 As dori sa va intreb cum trebuiesc setate semireglabilele si daca este un montaj care isi v-a face treaba corect. Multumesc.

Editat de DanielBull
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 Articolul con?ine ?i modul de reglaj. Acolo se indic? o tensiune de 16,5V la care

  acumulatorul este ?nc?rcat ?i curentul de ?nc?rcare se opre?te.

 

Schema este copiat? cu mai multe gre?eli, f?r? ampermetrul de control ?i con?ine erori

 de proiectare ?i de detalii tehnologice ( punte din 4x1N4001).

 

Nu o recomand, deoarece este instabil? (curentul nu este controlat), nu are protec?ii

  ?i este potential periculoas?, deoarece ?n caz c? acumulatorului nu ?i cre?te tensiunea

  peste 14,4V el ?ncarc? curentul maxim de 6A. Deasemenea se deduce, c? este vorba

  de acumulatori cu plumb, cu capacitatea de 60Ah.

 

Multe tipuri de acumulatori au ?n datele lor tehnice o tensiune mult mai mic? de 16,5V ?i

 un altfel de regim standard de ?nc?rcare.

 

@gsabac

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru indica?ii pe forum, trebuie s? posta?i detalii cu datele tehnice

  ale acumulatorului sau dac? nu cumva dori?i s? face?i un ?nc?rc?tor universal.

De asemenea  trebuie specificat modul de folosire, auto, sta?ionar, etc.

 

@gsabac

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@DanielBull forumul tehnium-Azi con?ine multe post?ri cu ?nc?rc?toare

  de toate calibrele. Folosi?i func?ia de c?utare la selectarea pentru forum

  ?i cuv?ntul "incarcator" ?i ve?i g?si mai multe post?ri aprig disputate.

Alege?i ce dori?i.

 

Eu folosesc pentru ?nc?rcarea acumulatorului auto dou? redresore f?r? filtrare.

Unul cu rezisten?? serie fix? ?i cu comutarea prizelor unui transformator ?i altul

 cu tensiune fix? si comutarea unor rezisten?e de putere de valori convenabile.

Ambele sunt dotate cu voltmetru ?i ampermetru pentru monitorizare.

 

?nc?rcarea o fac cu supraveghere permanent? ?i procedez astfel:

- dac? bateria nu este etan?e, verific lichidul dac? este la nivel, eventual 

  completez cu ap? distilat?;

- descarc acumulatorul cu un bec auto p?n? la 10V;

- ?ncarc cu  un curent egal cu o zecime din valoarea numeric? a capacit??ii, 14 ore; 

- dac? acumulatorul fierbe puternic sau tensiunea cre?te spre 16V opresc ?nc?rcarea;

- nu ?ncerc s? repar baterii "obosite" deoarece nimeni nu a reu?it asta.

 

@gsabac

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schema este func?ional?, curentul este reglabil prin reglarea unghiului

  de deschidere al tiristoarelor, are monitorizare de curent cu ampermetru

  ?i semnalizare pentru ?nc?rcare ?i supracurent.

Nu are oprirea curentului de ?nc?rcare la tensiunea de 15,5V la 16V si la

 10...14 ore de la ?nceputul ?nc?rc?rii ?i nici monitorizarea tensiunii pe baterie.

 

?n leg?tur? cu schema. Protec?ia de curent supra?ncarc? curentul prin LED2, ro?u.

O rezisten?? de 100 Ohmi ?n serie cu el este benefic?. Deasemenea la cre?terea

 temperaturii interne a cutiei la 60 de grade Celsius, protec?ia dac? este la 10A

 pentru 20 de grade, poate determina aprinderea ledului LED2,

 de?i nu ar fi necesar, deoarece curentul este bun.

Curentul de deschidere sigur? al tiristoarelor din schema este 30mA ?i schema

  nu ?l poate genera. Rezisten?ele R11 ?i R12 se pot mic?ora pentru

  comand? sigur?. Se poate folosi un singur tiristor ?i 2 diode redresoare.

Schema nu are protec?ie la inversarea accidental? a bornelor bateriei.

 

?n leg?tur? cu circuitul imprimat, pare bun la prima vedere, dar sunt posibile

  ?mbun?t??iri tehnologice. L??imea pistelor de curent mare este bun?.

Rezisten?ele R13.X se supra?nc?lzesc, deoarece nu sunt puse orizontal

 pe circuit, cu terminale scurte ?i sunt prea apropiate.

 

Succes !

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@DanielBull, am fost nevoit s? plec expres de acas?, de aceea nu

  am postat suficiente detalii. Schema cu tiristor are reglaj de curent,

  dar acesta trebuie reglat mereu ?n func?ie de tensiunea de pe

 acumulator. Se poate ?mbun?ta?i substantial prin introducerea unei

 rezisten?e de 2,2 Ohmi la 100W, de exemplu, ?n serie cu borna pozitiv?.

Ca operativitate schema nu este cu nimic mai bun? dec?t cea cu

 comutator de tensiune sau de rezisten?e, deoarece trebuie butonat?

 mereu.Tranzistorul unijonc?iune este foarte scump (25 lei cu transport)

 de aceea trebuie simulat cu tranzistori PNP ?i NPN de 50 de bani.

 

O schema ideal? pentru ?nc?rcat acumulatori ar trebui s? con?in?:

- reglaj stabil de curent ?i aparat de m?sur? a curentului;

- afi?area tensiunii pe baterie;

- oprirea ?nc?rc?rii la o tensiune de 13,8V, 14,4V, sau p?n? la 16V ?n

  func?ie de datele tehnice ale bateriei;

- oprirea ?nc?rc?rii cu un timer controlabil de la 1 la 20 ore;

- un sistem de desc?rcare automat? p?n? la circa 10V, ?nainte

  de a ?ncepe ciclul de ?nc?rcare, ca s? ?tii cu ce ?ncarci;

- m?surarea aproximativ? a capacit??ii bateriei la desc?rcare, ajut? la stabilirea curentului de ?nc?rcare;

- m?surarea temperaturii bateriei ?i oprirea sau mic?orarea curentului, dac? se supra?nc?lze?te;

- semnalizarea ?i oprirea ?nc?rc?rii dac? tensiunea pe baterie nu cre?te (poate avea elemente ?n scurtcircuit);

- semnalizarea ?i oprirea ?nc?rc?rii pentru baterii care nu primesc curent (pot fi sulfatate sau ?ntrerupte);

 

Aceste deziderate se ob?in cu scheme complexe, de aceea  multe din ele se pot substitui prin supravegherea

 atent? a ?nc?rc?rii.

 

Succes !

 

@gsabac

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock