Sari la conținut

Diferenta sunet amplificator cu TDA7265 si TAS5713


makaveli97
 Share

Postări Recomandate

Salut! Va rog sa ma scuzati daca nu este cea mai buna locatie pentru acest thread, dar am o nelamurire in privinta sunetului si a detaliilor produse de doua integrate pentru amplificator.

Stiu ca TDA7265 este in clasa AB si este mai ineficient din punct de vedere al consumului decat TAS5713 care este in clasa D dar ma intreb care dintre cele doua integrate produc sunetul mai bun, mai corect, mai detaliat.

Mai exact este vorba de aceste doua sisteme de PC http://www.pcgarage.ro/boxe/microlab/b-77/si http://www.pcgarage.ro/boxe/edifier/studio-1280t/ . Microlab cu TDA si Edifier cu TAS.

Deasemenea as vrea, dupa achizitionarea unuia dintre sisteme, sa inlocuiesc toti condesatorii cu unii de calitate, insa nu stiu daca la cel cu amplificator in clasa D ar face vreo diferenta deoarece majoritatea sunt SMD si vreo 7 normali, Through-Hole si nici nu stiu daca aceia fac parte din circuitul semnalului audio.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de pretentiile fiecaruia - o persoana cu ceva ureche muzicala s-ar putea sa zica ca TDA-ul suna ceva mai bine ca ampliful ala in clasa D, pentru alte persoane nu exista nici o diferenta. Parerea mea, ia si construieste ambele circuite si trage singur o concluzie.

Din pct. meu de vedere, clasa D nu este pentru auditii smechere HiFi, oricat s-ar perfectiona tehnologia asta. Au spus-o o sumedenie de lautari facand o comparatie intre seria veche PowerMate 1000 de la Dynacord si cea noua care este in clasa D. Toti au spus ca cea veche are sunetul mai cald sau suna mai bine. Concluziile le tragem fiecare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu cred acelasi lucru, ca clasa AB suna mai bine decat D care din cate am inteles este un fel de amplificare PWM. Nu stiu prea multe despre cum functioneaza aceasta clasa D de amplificatoare dar tot la cele clasice AB raman.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nu stiu daca posedati aparate de masura si control adecvate ca generator de audiofrecvebta , osciloscop , distorsiometru , etc. dar e singura cale de a vi se forma o idee despre care este mai bun,desi urechea unui audiofil "antrenat" face sa zicem....usor diferenta aparatele mentionate sunt cele mai bune . Dar daca cunoasteti pe cineva care are sau aveti acces si la un -analizator audio- e si mai bine. Asta ca o parere personala...insa cred si eu ca un amplificator in clasa AB suna mai bine ca unul in D

https://en.wikipedia.org/wiki/Class-D_amplifier

Acel link e din wikipedia , in engleza, si explica functionarea unui amplificator in clasa D

Numai bine !

Editat de Barbos Radu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stiam ca un cd e tot in impulsuri dreptunghiulare e inregistrat. Si suna mai bine decat sursele analogice.

Si mai stiam si ca majoritatea cd-playerelor folosesc un banal dac pe 16biti.

 

Poate e vorba si de perceptie, de distorsiunile pe care le cunoastem de la amplificatoarele AB.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stiam ca un cd e tot in impulsuri dreptunghiulare e inregistrat. Si suna mai bine decat sursele analogice.

Si mai stiam si ca majoritatea cd-playerelor folosesc un banal dac pe 16biti.

 

Poate e vorba si de perceptie, de distorsiunile pe care le cunoastem de la amplificatoarele AB.

Va contrazic caci exista o sumedenie de elemente ce nu "pusca" intre analogic si digital http://www.centerpointaudio.com/Analog-VS-Digital.aspx 

Cititi cea ce scrie in situl de mai sus si o sa vedeti diferentele intr-e formele de unda ale semnalelor audio pornind de la forma de unda originala,la cea analogica si cea digitala....cititi si ce scrie pe website , atasez si o poza ! Asadar inregistrarea analogica se face folosind semnalul natural,pe cand cel digital doar face un "resampling" al celui digital !

Numai bine !

Despre Resampling Audio https://en.wikipedia.org/wiki/Sample_rate_conversionAnalog-Digital%20frequency%20examples.pn

Editat de Barbos Radu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca mergeai tu pe la scoala, invatai pe acolo care e eroare de quatizare (de esantionare) pentru 16 biti - 96dB (adica in limba ta 0.00152849%) deci raportul semnal zgomot teoretic la 16 biti e mult mai bun decat poti tu sa scoti din orice lant audio analogic. Dupa ce a fost digitalizat nu mai efectat in nici un fel de zgomot, de cuplaje parazite, de offset sau orice interferente. Nu mai metionez ca poate fi multiplicat de un numar infinit de ori prin copiere fara sa-i fie afectata calitatea si nu se demagnetizeaza, practic devine nemuritor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Audio_bit_depth

ca sa nu mai adaug ca nu e chiar asa "de trei lei" un dac de 16 biti care face 4x supra esantionare (adica ridica frecventa de esantionare de patru ori) dupa care e urmat de un filtru trece jos (interpolare) care reduce zgomotul de esantionare de frecventa mare.

RR

 

PS- chestia cu vintage e pentru fraierii care au bani de dat pe cacaturi ca asa le-a spus nu stiu cine pe net. - restul care mai stiu matematica si pot face masuratori stiu clar cum stau treburile.

ce ma distreaza la culme la astia cu vintage e ca se plang de esantionare digitala dar ei au numai surse digitale de sunet prin casa, cele mai multe cu compresie cu pierderi mp3 (ca nu stiu multi cu trompete si arcodeon care sa-si faca amplifuri vintage)

Editat de roadrunner
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca mergeai tu pe la scoala, invatai pe acolo care e eroare de quatizare (de esantionare) pentru 16 biti - 96dB (adica in limba ta 0.00152849%) deci raportul semnal zgomot teoretic la 16 biti e mult mai bun decat poti tu sa scoti din orice lant audio analogic. Dupa ce a fost digitalizat nu mai efectat in nici un fel de zgomot, de cuplaje parazite, de offset sau orice interferente. Nu mai metionez ca poate fi multiplicat de un numar infinit de ori prin copiere fara sa-i fie afectata calitatea si nu se demagnetizeaza, practic devine nemuritor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Audio_bit_depth

ca sa nu mai adaug ca nu e chiar asa "de trei lei" un dac de 16 biti care face 4x supra esantionare (adica ridica frecventa de esantionare de patru ori) dupa care e urmat de un filtru trece jos (interpolare) care reduce zgomotul de esantionare de frecventa mare.

RR

 

PS- chestia cu vintage e pentru fraierii care au bani de dat pe cacaturi ca asa le-a spus nu stiu cine pe net. - restul care mai stiu matematica si pot face masuratori stiu clar cum stau treburile.

ce ma distreaza la culme la astia cu vintage e ca se plang de esantionare digitala dar ei au numai surse digitale de sunet prin casa, cele mai multe cu compresie cu pierderi mp3 (ca nu stiu multi cu trompete si arcodeon care sa-si faca amplifuri vintage)

 

Unul la mana nu mi-am permis sa va vorbesc la pesoana intai,doi la mana nu mi-am permis sa va jignesc asa cum dumneavoastra ati facut-o ... indirect . Eu si sigur multi altii sunt de acord ca un amplificator in clasa AB  suna mai bine decat unul in clasa D ! P.S - Imi place ce a afirmat un coleg de forum www.tehnium-azi.ro/topic/3189-care-este-cel-mai-bun-magnetofon-pe-care-l-ati-cumpara/?p=29143

Dumneavoastra cunoasteti probabil foarte multa electronica digitala si prea putina analogica , in special electronica audio...analogica !

Editat de Barbos Radu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

legile fizicii si matematica se aplica la fel in in domeniu digital cat si analogic in realitate tot ce calculeaza real inginerii si matematicienii e la fel indiferent de geografie, aplicatie, varsta, rasa si religie efinit (adica digital, pentru ca precizia de calcul e finita). diferenta e ca unii au invatat prin scoli lucrurile astea altii speculeaza pe forumuri si-si ascund neputinta in speculatii (si se simt jigniti cand cineva vine cu demostratii matemtice )

in matematica nu exista subiectivism. (la fel in inginerie) - milivoltul meu e la del de mare ca si al tau, watt-ul meu e la cu al tau si se masoara la fel.

RR

 

problemele de distorsini la etajele clasa D nu sunt din cauza esantionarii digitale ci din cauza modulatoarelor PWM din etajele finale D asta e motivul pentru care am zis ca bateti campii cu afirmatii "ca nu pusca" - nu are nici o legatura felul cum e esantionat (ezista etaje finale D in forma integrata care au intrari analogice si sufera de aceleasi probleme) . Modulatorul PWM dintr-un etaj final se bazeaza pe inductanta difizorului sa actionze ca un filtru trece jos sa filtreze freventa PWM . - din pacate nu o filtreaza suficient la puteri mari unde apar distorsiunie. (daca pui o sarcina rezistiva la iesirea unui amplificator D, ai sa masori un curent dreptunghilar din cauza lipsei inductantei de iesire) - puneti mana pe carte si lasati speculatile si afirmatile propagate de tot felul de habarnisti. Cititi macar foia de catalog a unui CI de etaj final D de la Texas Instruments ca scrie clar acolo in loc sa citit pe forumuri tot felul de afirmatii aiurea.

 

PS - Radu Barbos- tu chiar crezi ca electronica audio analogica e mare branza? crezi ca nu se supune legilor fizicii? sau crezi ca in anii 90 cand eu am invatat fizica si matematica in facultate se preda multa electronca digitala? (de niste profesori care pe vremea aia aveau 60 de ani) - crezi ca seriile Fourier sunt diferite in analog fata de digital - crezi ca clasele amplificatoarelor sunt asa de greu de inteles? astea se predau in anul 2 de facultate pai iti doresc sa vezi ce se face prin anul 5.

Editat de roadrunner
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modul in care se reface sinusoida, este diferit intre clasa D si CD player, la cel din urma se utilizeaza un un montaj electronic, convertor digital/analog, nu o simpla bobina si un condensator care nu poate reproduce un semnal dreptunghiular.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

miron,

 

foarte corect - exact asta am zis mai sus in postul anterior, sunt lucruri diferite, cauzele distorsiunilor la clasa D vin din eficienta (scazuta) a filtrului trece jos de la iesire care la puteri mari nu mai poate filtra frecventa PWM. (la amplitudini mari ele devin importante) - existenta clasei D are un singur scop eficienta si reducerea costului. - practic e un compromis intre a sacrfica raportul semnal zgomot pentru eficienta electrica si cost. (dar amplifurile nu suna chiar asa prost cum cred unii)

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt total in acord cu dumneavoastra.

 

Trebuie spus insa ca orice conversie din analog in digital altereaza sinusoida iar la conversie din digital in analog avem tot o sinusoida reconstruita din impulsuri dreptunghiulare. Oricat de bine o filtram la finalul intrebului proces de conversie doar asta ramane.

 

Clasa D este un compromis care se foloseste in special in sonorizari care necesita o putere foarte mare (concerte, cluburi, etc...). Sunt cev mai mari distorsiunile unui amplificator in clasa D dar imi vine greu de crezut ca se pot sesiza cu urechea foarte usor. Totusi semnalul ala pwm are 500 khz - 1mhz, poate chiar mai mult in unele cazuri.

Tind sa cred ca mai degraba distorsiunile unui amplificator in clasa D tin de filtrul sau grupul de filtre de pe iesire.

 

Am un televizor prin camera mea, generatie mai actuala (Samsung 40eh5450) care suna destul de bine dar am sentimentul ca amplificatorul audio din el e in clasa D pentru eficenta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am si surse analogice si digitale de tip deck...dar totusi se simte diferenta intr-e cele doua folosind acelasi amplificator si surse anlogice , suna parca mai "cald" , mai aproape de natural daca ma intelegeti,pe cand un audio cd sau mp3 parca e mai "rece" mai "metalic" ( greu de explicat ) , ai impresia ca parca mediile si inaltele sunt favorizate iar joasele cam "sterse" pe cand la un turn audio complet analogic care mai are si un Dolby noise reduction cre mai ridica si raportul Semnal/Zgomot se simte o o altfel de dinamica si o altfel de redare a benzii , nu ma refer la 20Hz - 20KHz ca nu prea se poate ci undeva la 40 Hz - 10...max 15 Khz. Unde mai pun unele masuratori cu si fara generator de audiofrecventa si vizualizate pe osciloscop , asadar  Digital versus Analogic . Pentru acasa as alege un TDA si pt. sonorizari in aer liber sau in sali de concert o clasa D . Audiatur et altera pars (Sa se asculte si cealalta parte) :hi:

Editat de Barbos Radu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.