Sari la conținut

Bormasina cu acumulator, se opreste in sarcina


vreauHiFi

Postări Recomandate

Salutare tuturor,

 

Am o bormasina cu acumulator care in sarcina pur si simplu se opreste.

Marca AEG BSB 18G.

 

Detalierea problemei:

Cel mai des reproduc problema cand o folosesc pe percutie (ma gandesc ca atunci consuma cel mai mult).

Porneste normal, merge 2-5 secunde in sarcina (butonul actionat la maxim) si apoi pur si simplu se opreste.

La inceputul unei lucrari e posibil sa mearga mai mult de 5 sec dar dupa reintra in regimul de mai sus.

Daca actionez iar butonul, merge iar 2-5 secunde si iar se opreste.

Atunci cand nu e in sarcina nu se opreste.

Mecanismul interior este gresat si nu pare sa se blocheze in vreunfel.

 

Ce am vazut/investigat dupa ce am desfacut-o:

Are un buton cu o dioda si un tranzistor plus partea de variatie a turatie din interiorul butonului (nu l-am desfacut).

Motorul inca nu l-am masurat dar sa fie din cauza lui? Mai pornea dupa ce murea?

Am incercat cu ambi acumulatori si tot asa face, nu stiu daca sa fie de la ei (ma gandesc ca nu ar mai porni odata ce moare).

 

As fi foarte recunoscator daca puteti sa ma indrumati pe calea cea buna pentru a putea descoperi problema.

 

Multumesc,

Cristi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca este posibil, conectati motorul direct fara regulator si vedeti daca tot asa se comporta.

Din ce scrieti pare elementul de comanda al regulatorului care probabil se incinge rapid si intra in functiune o protectie termica.

Motorul se incalzeste excesiv?

P.S.

Vad ca are si aplcatie de insurubat, in ce pozitie este reglajul de cuplu, pe pozitia insurubat sau post-9-0-74315100-1446126865.png gaurit?

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru rapsunsul rapid.

 

Pentru gaurirea cu percutie il folosesc in pozitia cu ciocanul.

Legat de setarea cuplului nu stiu cat de mult conteaza pentru pozitia cu percutie, cred ca trece automat pe setarea maxima (eu oricum il tin in pozitia respectiva).

Pentru fiecare aplicatie folosesc setarea corespunzatoare.

 

Motorul nu pare sa se incalzeasca, dar verificarea am facut-o cu carcasa inchisa ca altfel nu as putea folosi bormasina cu percutie.

O sa incerc sa elimin variatorul din circuit si revin.

 

Daca nu se schimba nimic care ar fi urmatorul pas de investigat?

E posibil sa fie de la motor? (dar ma gandesc ca nu ar mai porni in forta pentru urmatoarele 2-3 secunde..)

Poate e pe duca tranzistorul/dioda?

 

Florin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

E posibil sa fie de la motor? 

 

 

Este posibil.

"Poate e pe duca tranzistorul/dioda?"

nu stiu ce face acea dioda, dar daca tranzistorul face parte din reglajul motorului, da, poate fi defect.

P.S.

Nu mai este in garantie?

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate nu, este un model mai vechi (anul fabricatiei este 2010).

 

Nu am studiat prea bine circuitul si nu stiu ce fac acele componente.

O sa incerc sa schimb si componentele respective, poate reusesc sa ii dau de cap.

 

Revin cu detalii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, dar setarea (1-24) are efect doar pe functia insurubare.

Comportamentul in cazul in care cuplul depaseste setarea este de a aluneca (a merge in gol), nu de a se opri ca un cazul meu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cum este constructia la bormasina dvs. dar la mine este asa, post-9-0-43132300-1446134962_thumb.jpg acesta este si motivul pentru care m-am gandit la aceasta posibilitate.

Acumulatorul, ce vechime are?

Am citit ca durata de viata a acumulatorului  Li-Ion este de cca.3ani.

P.S.

Pare ca si reglajul de cuplu trebuie actionat post-9-0-29890700-1446135977_thumb.png pentru percutie.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat pe toate setarile de cuplu pe pozitia percutie si pe celelalte si tot se opreste (deobicei pentru percutie si gaurire setez cuplu pe treapta cea mai mare).

 

Acumulatorul este tot din 2010, dar comportamentul a inceput din momentul in care am dat niste gauri in beton.

Dupa ce am testat celalalt acumulator tot s-a oprit. Ma gandesc ca am putea scoate din schema acumulatorii pentru ca celalalt stiu ca mergea.

Ar fi foarte mica sansa ca din moment ce comportamentul a aparut in momentul in care am folosit pentru toate gaurile doar primul acumulator, sa fie de la acumulatori.

 

Am desfacut aseara un acumulator si ma gandesc ca toata partea de managementul bateriei si protectie la suprasarcina se face in electronica de acolo, este un circuit complex (evident asta in cazul in care nu merge cum trebuie ambreiajul).

 

In afara de inspectat acumulatorul am incercat sa reproduc problema cat mai controlat sa imi dau seama daca e de la motor sau ceva.

 

Pasi efectuati:

1. pe functia de insurubare am incercat setarile 1-6; 22-24 in treapta 1 si 2 de viteza si pentru un control mai bun am tinut cu mana mandrina sa vad daca se opreste.

Nu s-a oprit, ambreiajul si-a facut treaba si cand depasea cuplu setat aluneca.

 

2. La fel si la gaurire, dar la gaurire a fost putin mai complicat pentru ca era mai puternica si daca tineam prea tare de la inceput aluneca ambreiajul (se pare ca setarile de cuplu au efect doar la insurubare).

Mandrina o tineam cu mana goala pentru a putea controla cat mai fin rezistenta opusa si a mentine cat mai mult bormasina in sarcina maxima - pana sa intre ambreiajul in functiune - in vederea verificarii motorului.

Pe treapata 2 nu aveam controlul foarte bun pentru ca ori intra ambreiajul ori se incalzea excesiv mana :) (data viitoare o sa folosesc o carpa ceva dar nu cred ca are rost).

 

3. In functia percutie: Cand testam pe treapta 1 de viteza ca mai sus nu am reusit sa reproduc problema (desi in conditii reale - cu burghiu - tot moare)

In treapta 2 in schimb am reusit sa opresc motorul. Avea acelasi comportament, se oprea chiar mai repede. Asta dupa ce fortam sa intre in functiune si mecanismul de percutie.

Banuiesc ca aici avem consumul cel mai mare fiind necesara putere pentru rotatie + actionarea mecanismului de percutie.

Nu se aude nici un zgomot ciudat la motor, nu mi se pare ca se incalzeste dar nu sunt 100% sigur pentru ca nu era desfacuta carcasa.

Dupa ce eliberez butonul si il actionez iar, merge si se opreste.

 

Cele mai probabile cauze raman: motorul sau partea de turatie variabila cu dioda si tranzistorul (asta in care logica de mai sus nu e completa si acumulatorii nu ies din discutie).

Daca ajuta, as putea uploada ceva poze dar nu stiu ce poze, la ce.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru a elimina suspiciunea cu privire la acumulator, daca aveti o sursa de PC conectati bormasina la tensiunea de 12V si vedeti daca se mai opreste(la 12V normal va avea o turatie maxima mai mica).

P,S.

Nu stiu daca am inteles corect, doar pe aplicatia de gaurire cu percutie se manifesta acest fenomen?

Daca da, verificati sa nu existe probleme mecanice la cele doua discuri rac ale post-9-0-25758900-1446197605_thumb.pngansamblului de realizare a percutiei.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe percutie am reusit sa reproduc atunci cand este solicitata mai mult (apasata mai tare), o sa incerc si pe celelalte functii dar la insurubare nu cred ca o sa moara (o sa intre ambreiajul intai).

Ma gandesc ca pe functia de percutie exista un consum mai mare si din cauza asta moare.

 

Daca ar fi sa conectez la sursa de PC fiind o bormasina profesionala cred ca o sa consume mai mult curent decat poate sursa oferi si imi intra sursa in protectie.

Oricum nu am o sursa decenta ca sa pot testa, o sa incerc.

Dar daca acumulatorii au 18V, merge cu 12V din sursa (n-am masurat sa vad cu cat este alimentat motorul)?

 

In cazul in care este regulatorul ar trebui sa se reproduca si pe celelalte functii, o s-o stresez mai mult pe celelalte fctii si revin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1)Pe percutie am reusit sa reproduc atunci cand este solicitata mai mult (apasata mai tare), o sa incerc si pe celelalte functii dar la insurubare nu cred ca o sa moara (o sa intre ambreiajul intai).

2)Dar daca acumulatorii au 18V, merge cu 12V din sursa (n-am masurat sa vad cu cat este alimentat motorul)?

 

3)In cazul in care este regulatorul ar trebui sa se reproduca si pe celelalte functii, o s-o stresez mai mult pe celelalte fctii si revin.

1)Daca nu este activ reglajul de cuplu(cand este pozitionat pe gaurire), ambreiajul n-ar trebuii sa fie activ.

2)Functioneaza si la 12V, dar turatia maxima care dependenta de tensiunea de alimentare va fi mai mica.

3)Da.

P.S.

Sursele de PC pot debita cca. 10A la tensiunea de 12V.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock