Sari la conținut

cilindru hidraulic, pompa, motor electriv, debit litri/minut ?


Postări Recomandate

Buna ziua,

 

va rog cu mult respect sa-mi acordati putin din timpul dumneavoastra foarte pretios.

 

vreau sa fac o presa mai simpla pentru vibropresate din beton. Am gasit second-hand cilindru hydraulic, pompa , distribuitor, motor electric 220 v , aproape tot. Problema e calculul sau raportul de functionare a intregului system. M-ar ajuta o presa care sa dezvolte 15-25 tone forta. 

 

Motor 2-3kw, 220v, 1000 turatii/minut    (nu avem alimentare 380v)

pompa   debit / minut?

 

pistonul cilindrului are 40 mm si o cursa totala de 400 - 450mm, nici aici nu stiu sa fac vreun calcul pentru a afla forta cilindrului.

 

  

http://www.doovi.com/video/presa-caramida/jY1R4pMx2-U

 

Ce se vede in videoclip este exact principiul de functionare, doar cu ceva mai multa putere pentru piese si mai groase.

 

daca este vreun site de profil pe un inteles mai larg ca sa pot citi in continuare...

 

Astept raspuns cu nerabdare.

 

Va multumesc foarte mult,

 

Gabia.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pai e destul de simplu pentru a afla ce forta are cilindrului hidraulic.Forta  este egala cu presiunea inmultita cu suprafata pistonului Pentru asta trebuie sa stii ce presiune poate debita pompa hidraulica.Apoi trebuie sa stii suprafata pistonului.Supratata(aria) pistonului se calculeaza cu formula Pi x r2(raza ) la patrat.Mai pe inteles: 3,14 x r2( raza la patrat)Stiind aria pistonului si presiunea pompei, afli forta de apasare a cilindrului.Debitul pompei o sa influenteze doar viteza de deplasare a pistonului.Un debit mare faca ca viteza sa fie mare, iar un debit mic, face ca viteza sa fie mica.In general pe pompele cu roti dintate este trecut debitul in cm3(centrimetrii cubi/rotatie si presiunea.

Spui ca diametrul pistonului este de 40mm.In acest caz aria pistonului este egala cu 3,14x 400mm2(sau 4cm2).3,14 x 4=12,56cm2.Aria pistonului inmultita cu presiunea ueiului dat de pompa da forta de apasare.

Editat de george b
  • Like 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc foarte mult George.

 

Cilindru hydraulic va fi actionat de o pompa H12; sau H14, cuplata la un motor electric 2,2 kw, 3000 turatii, 10 ore pe zi intr-un mod continuu.

 

Acest motor sau parte din instalatie nu se va infierbanta la un moment dat?

 

Multumesc,

 

Gabia

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

1. se spune hidraulic nu hydraulic

2. vrei o forta de 15-25 tone, asta inseamna o presiune la pompa 15000~25000daN/cmp/12,5 cmp rezulta 1200~2000bari.

Nici o pompa cu roti dintate nu iti va da o astfel de presiune, poti avea maxim, poftim, 200 bari

3. Cine ti-a spus ca ai nevoie de 15-20 tone forta?

4. Pentru instalatie ai nevoie de o schema hidraulica cu supape , distribuitoare, drosele etc cine ti-o face?  + vorbesti ceva de vibropresare, cine face vibratiile?

5. asta nu e un proiect de incepatori care nu are habar de formula presiunii

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Marlowe,

 

ce pompa ar trebui sa folosesc, angrenata de un motor 2-3kw , 220v pentru a dezvolta o forta de 15-25 tone la clindru?

 

Si pompa de carre vorbesc (200 bari) ce putere dezvolta in tone?

 

Multumesc foarte mult.

 

Se pare ca te pricepi foarte bine.

 

Gabia

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

.................................................................................

2. vrei o forta de 15-25 tone, asta inseamna o presiune la pompa 15000~25000daN/cmp/12,5 cmp rezulta 1200~2000bari.

Nici o pompa cu roti dintate nu iti va da o astfel de presiune, poti avea maxim, poftim, 200 bari

......................................................................................................

Pentru a obtine o forta de 15-25 t/forta nu trebuie neaparat sa ai pompa care sa dezvolte presiuni asa de mari.Forta este direct proportionala cu suprafata pistonului pe care actioneaza presiunea data de pompa.Viteza de deplasare a pistonului scade odata cu cresterea diametrului pistonului.Folosind o pompa cu debit mare va trebui ca si motorul care actioneaza pompa sa fie de putere mai mare.Pompele cu roti dintate sint in general facute se functioneze la turatii de pina la 1500n/min.Sint si exceptii cind in locul lagarelor sint folositi rulmenti care reduc frecarea  si implicit uzura..Pompele care lucreaza la turatii mari sint pompele cu paleti.Pentru presiuni mari  se mai folosesc si pompele cu pistonase radiale si axiale,la care se pot regla si debitul.

 

@gabia,

La intrebarea ta referitoare la pompa pe care o ai si care presupui ca ar debita 200 barri,inmulteste presiunea data de pompa cu suprafata pistonului si in acest fel aflii forta.Ti-am explicat destul de pe inteles cum se calculeaza forta stiind presiunea data de pompa si suprafata pistonului.Nu ai decit sa calculezi suprafata pistonului in functie de forta pe care doresti sa o obtii.

Editat de george b
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc George, eu te cred.....

 

asa am facut cum ai spus tu:  3,14 x 4 x 250 = 3150 kg...., correct?

 

Asta este pompa pe care vreau sa o folosesc , daca spune-ti ca e correct.

 

Pompa Hidraulica H-14/4 F

 

Numar de sectiuni 1 * Number of sections 1

* Debit minim 60 l/min * Mimimum output 60 l/min

* Volum geometric 36 cm3/rot * Vg 36 cm3/rot

* Presiune nominala 250 Kgf/cm2 * Operating pressure 250 Kp/sq.cm

* Presiunea maxima 300 Kgf/cm2 * Maximum pressure 300 Kp/sq.cm

* Turatie nominala 1700 rot.min * Rated speed 1700 r.p.m.

* Turatie maxima 2500 rot/min * Maximum speed 2500 r.p.m.

* Turatie minima 800 rot/min * Minimum speed 800 r.p.m.

 

O pompa cu paleti sau pistonase radiale  pot actiona cu un motor 2-3 kw 220 v , 3000 turatii (noi nu avem aici decat 220v)?

Un regim de lucru 10 ore/zi.

 

multumesc foarte mult George.

Gabia

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@gabia,

Trebuie sa stii ca o pompa hidraulica, cu cit are debitul mai mare, cu atit motorul care actioneaza pompa trebuie sa fie mai puternic.Cu cit presiunea ceruta va fi mai aproape de presiunea maxima debitata de pompa, cu atit rezistenta opusa de pompa va fi mai mare.Aici vorbesti de pompa H14 cu debitul de 36cm3/rot.Nu stiu daca un motor de 2-3Kw alimentat la 220V o sa poata face fata la cerintele tale.Puterea unui motor trifazic alimentat la reteaua de 220V scade foarte mult, sub jumatate  din puterea lui alimentat la 380V.Trebuie sa tii cont si de asta.Daca zici ca motorul are turatia de 3000rot/min mai bine incearca sa folosesti o pompa cu debit mai mic pentru a nu avea nevoie de motor de putere mare,asta cu reducerea vitezei de deplasare a pistonului,presiunea raminind constanta.

Editat de george b
  • Like 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ar mai fi doua modalitati de rezolvare,cu acelasi motor poti creste presiunea maxima in detrimentul debitului folosind un reductor 3:1, sa ramai la 1000rot/min(peste 800rot/min cat ar fi minimul) dar la un debit redus proportional.  In lipsa reductorului s-ar putea adapta o curea trapezoidala cu fulii in raportul precizat sau lant cu pinioane.

Daca insa ai cursa cilindrului hidraulic peste cat ai nevoie o poti transforma intr-un surplus de putere folosind o parghie gr I sau II, adica poti dubla forta injumatatind cursa ei.

  • Like 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc foarte mult George si Biela,

 

Motorul de care vorbesc este in comert; nou nout de 3 kw 220 v, 3000 turatii, Italian. Cred ca este bun , dar ma intreb nu se infierbanta cu asemenea turatii 10 ore pe zi?

 

Da cred ca rezolvarea este cu fuliile si curele.

 

Sistemul de parghii se refera la acelasi angrenaj de curele si fulii, correct?

 

Multumesc foarte mult,

 

Gabia.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Motorul de care vorbesc este in comert; nou nout de 3 kw 220 v, 3000 turatii, Italian. Cred ca este bun , dar ma intreb nu se infierbanta cu asemenea turatii 10 ore pe zi?

 

Turatia nu se modifica semnificativ, ce duce la incalzire ar fi sarcina motorului,care e aproape de sarcina nominala, si in mod normal ar trebui sa reziste la un regim continuu, avand ventilator propriu de racire. Cauta eventual in instructiuni, caracteristici daca este pentru un regim continuu.

Eu am in schimb o presa de ulei ce are un motor ce functioneaza aproape de puterea nominala,cam in 15-20 min ajunge la echilibru termic undeva la 60gr,dupa care ramane acolo. numai ca motorul e rusesc,de pe vremea cand nu se facea economie la cupru si fier

Editat de biela
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

salut,,am un tractoras pasquali de 18,5 cai ,3000rpm,,si vreau sa folosesc motorul pt a face o instalatie  hidraulica pt a fora un put ,,,cum aleg pompa hidraulica  ,in functie de puterea motorului termic de 18,5, de turatie   ??
pompa hidraulica ,distribuitorul hidraulic si hidromotorul dupa ce criterii  sa fie alese ,de turatie ,de debit ,,de presiune???

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

O pompa de directie(!) pt U445 cu clasificare H13 (PRD2) , pe stanga (are debit mai mic) sau o pompa H13 de ridicare (pe dreapta)  cu debit mai mare => motor mai puiternic  ; 13kW sunt suficienti pe ambele pompe .

De asemenea poti folosi si pompa de Belarus (tractor) sau cea de Ifron/Taf (H14) , de tractor U660 (H8) . Sunt si modele cu supapa de suprapresiune incorporata (simplifica constructia) .

Toti parametri trebuie corelati ,adica daca o pompa are un debit mare ,trebuie ca si motorul de actionare a ei sa fie puternic ( 13kW e acoperitor pt scopul propus) .

Hidromotorul (hidrostatul) sa poata dezvolta puterea necesata .

Cu presiunea nu e criteriu de selectie ,turatia e la hidrostat . La ce motor de actionarea pompei e ,nici debitul nu e .

https://www.hidraulica-ph.ro/produse/pmrd/detalii/assets/carcat_prd.pdf

 

Evita pompele ieftine . UM Plopeni e un producator de incredere dar are produse scumpe (calitate/pret) . Aparatele (pompe,hidrostat) care nu au placuta prinsa in nituri sunt asa,la inventar si s-ar putea sa lucreze dar scurt timp . Hidraulicele sunt scumpe si nimeni nu vrea sa functioneze pt scurt timp .Si nici probabilitate ca o sa functioneze .

Cauta un distribuitor hidraulic tandem , cel putin  filtru hidraulic pe retur si la rezervor un filtru la aerisire . La aerisire intra praf ,in timpul functionarii  elementele hidraulice in miscare produc tot felul de particule(metalice ,de plastic/cauciu) care intra in ulei iar urmare se cunoaste . Praful atmosferic impreuna cu pilitura => o "ingropaciune" mai devreme sau mai tarzi ,asta in scurt timp .

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.