Sari la conținut

Sfat pentru Corector de Ton


Mircea Radulescu

Postări Recomandate

Intrare si iesire cu cablu ecranat stereo si conectori ca acestia dar cu 3 pini (stanga/dreapta/masa)

 

Bineinteles daca aveti alta sugestie , este binevenita. Vreau doar sa pastrez ideea de cablu cu conectori.

post-30868-0-65047000-1417522144_thumb.gif

post-30868-0-07489500-1417522145_thumb.jpg

Editat de Mircea Radulescu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine, trebuie sa-mi creez conectorul si potentiometrul(dublu) in libraria Express pcb, atat la schema cat si la placat si ma apuc de treaba, cand am un rezultat, scriu aici.

Vor fi 4 asemenea conectori pe placa, este convenabil?

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La acelasi unghi de rotatie al axului comun, valoarea raportului rezistiv determinat de cursoare nu este identic, deci nici efectul, chiar in cazul unui semnal perfect egal prezent la intrarea lor , in plus la controlul de ton, apar si diferentele de valori intre componentele conexe(C si R), raspunsul diferit al finalilor, deci cu toate ca este mai comoda actionarea unui singur potentiometru pot aparea diferente de reglaj intre canale, atat la volum, cat si la ton.

Pentru aceste motive eu am adoptat unde a depins de mine, reglaje independente de volum si ton pe fiecare canal.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A? dori s? semnalez c?teva aspecte. Montajul trebuie tratat ca un amplif veritabil. Trz propu?i nu s?nt potrivi?i nici ca zgomot sau amplificare, nici ca putere disipat? ?n etajul final, care ar putea folosi ca sarcin? o pereche de c??ti. Semireglabilul de simetrizare trebuie ajutat cu rez ?ntre capete ?i cursor ca s? nu distrug? montajul. Poten?iometrii de ton s?nt antilogaritmici ?i se g?sesc doar recupera?i din amplifuri Technics sau Philips care au folosit astfel de scheme ?n anii 80. Evident c? se pot face surogate din comutatoare cu 11 pozi?ii ?i rez atent alese. Nici sistemul cu conectori nu e de dorit la legarea re?elei de corec?ie, pini ?i lipituri, se folosesc cabluri ecranate.

..............

Am mari dubii la schema respectiv?, unele valori de rez par gre?ite inten?ionat.

V?d c? ?n varianta redesenat? a ap?rut ?i cond lips? de la intrare, 1uF e cam pu?in, va limita la joase. Mai lipse?te o rez de 2,2...3,9k ?n serie cu el, ptr aforma ciu cond de 100pF filtrul gama de la intrarea oric?rui amplif.

.............

?mi permit s? postez c?teva detalii despre a?a ceva, eu am folosit la c?teva amplifuri corec?ia ?n bucla de amplificare, tocmai ca s? renun? la orice etaj de preamplificare suplimentar.

.............

Scuze ptr sigla altui forum din imagini.

 

 

zal, on 11 Aug 2010 - 11:04 PM, said:

 

Este vorba de un tip de amplif la care bucla de amplificare este modificat? ptr corec?iile de tonuri. Nu e o metod? nou? ?i se folose?te de peste 30 ani de c?tre firme ca Philips, Technics, Marantz, Denon, Yamaha...

Avantajele ar fi c? dispar preamplificatoarele zgomotoase ?i sursele lor de alimentare, dispar ?i ecran?rile suplimentare, specifice acestor etaje, un astfel de amplificator va fi mut ?i format numai din selectorul de intr?ri, pu?ometrul de volum, balans ?i ampliful final.

Am folosit de c?teva ori acest tip de corec?ie ?i s?nt foarte mul?umit, ultimul amplif modificat total fiind un Denon PMA-777.

 

S? ?ncepem cu teoria: ?n primul desen e schi?a tip a unui amplif de putere cu bucla de amplificare format? de obicei din 2 rez ?i un cond ptr separate galvanic? cu masa ?i legat? ?ntre ie?ire ?i intrarea inversoare. Raportul R1/R2 determin? amplificarea global?.

2wom7gn.gif

Prin modificarea buclei se pot introduce corec?iile de tonuri, respectiv un circuit Baxendall, dar se pot folosi ?i altele.

Analiz?nd schema urm?toare, se pot distinge ?n ea elementele de baz? R1, R2 ?i C. R1 acum are rolul de a preveni ?ntreruperea accidental? a buclei de amplificare. Particularitatea acestui corector e c? t?ierea frecven?elot joase ?i ?nalte se face rotind cursorul pu?ometrilor c?tre sursa de semnal (ie?irea amplifului), iar accentuarea lor se face c?tre mas?.

jb5le1.gif

 

?n cazul c?nd pu?ometrii ?i re?elele lor se monteaz? la distan?? de ampliful final, am schi?at care fire trebuie ecranate.

De preferat ca ampliful respectiv s? aib? impedan?a de intrare ?n jur de 100k, adic? rez de pe intrarea neinversoare.

Ampliful va fi de tipul cu alimentare dubl?, cuprins? ?ntre +/-30...60V. Orice amplif care ?ndepline?te aceste cerin?e poate fi modificat, fie c? e pe baz? de integrate, sau trz, important e s? aib? diferen?ial la intrare (chiar ?i cu feturi). Sunetul nu e afectat de sarcin?.

Se vor folosi piese de bun? calitate, mai ales pu?ometrii (antilogaritmici, dar merg ?i unii liniari ca ultim? solu?ie).

Ar fi de preferat s? se evite condensatorii electrolitici ptr cei cu valorile de 4,7 ?i 10uF, s? se foloseasc? unii nepolariza?i tip mpp, mks, mkt.

...............................

...Ca s? fie pe ?n?elesul tuturor, pun mai jos schema cu nota?iile la piesele ce se pot modifica dup? urechea fiec?ruia. Nu alege?i totu?i rapoarte exagerate de genul 1k/100k ptr rez care determin? profunzimea tonurilor (totalul lor adunat s? fie ?n jur de 100k, la fel cu rez de pe intrare), la fel nu mic?ora?i exagerat rez ptr amplificare, ampliful poate deveni instabil. ?n privin?a valorilor condensatorilor din re?eaua Baxendall, pot fi mici diferen?e, de exemplu, ?n loc de 18nF pot fi 22nF (sau 10nF + 8,2nF, sau 2 x 10nF), sau ?n loc de 27nF pot fi 33nF (sau 22nF + 4,7nF, sau 2 x 15nF), e de preferat s? fie c?t mai exac?i ca valori ?i ?mperechea?i, ptr rezultate de bun? calitate. Rez de 62 Ohmi poate avea orice valoare ?ntre 0 ?i 100 Ohmi.

264hohc.gif

Editat de zal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As avea nevoie de cotele dintre axele potentiometrelor, astfel ca in functie de marimea butoanelor sa permita accesul usor pentru actionarea acestora si eventual ce spatiu disponibil aveti pentru montajul corector de ton.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super ! Nu trebuie sa respectati la sange o distanta anume. Tineti cont doar de urmatoarele :

 

Asezare : TON - BALANS - VOLUM

distanta dintre pot de bas , treble si balans sa fie intre 30-40mm, iar distanta dintre balans si volum sa fie 2x(30-40mm) in functie de cat ati ales sa folositi.

Multumesc frumos .

 

O seara frumoasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock