Sari la conținut

Cum se scoate rotorul din Bosch 20-2re


Postări Recomandate

Salut,

 

Am o bormasina Bosch 20-2re cu una sau mai multe bobine de pe rotor in scurt, cateva lamele de cupru sunt innegrite si sunt partial dezlipite. Am desfacut bormasina si am doar rotorul aflat in in carsasa mijlocie, cum sa desprind acest rotor de carcasa?

 

Aceasta e diagrama bormasinii:

http://www.mtmc.co.uk/Product.aspx?ProductID=50773&strReferer=search&PPGR=0

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa inlocuiesc rotorul cu bobinajul defect cu un rotorul nou pe care l-am cumparat. Rotorul nou corespunde modelului si seriei inscrise pe carcasa bormasinii.Din diagrama si din ceea ce vad fizic cred ca rotorul a fost montat in pozitia actuala prin presare.

Editat de Ntiy
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Inlocuirea rotorului original cu altul(fie el chiar nou) este o operatie riscanta.Exista sansa sa functioneze sau sa functioneze cu multe scantei la perii,ceea ce va duce la supraincalzirea colectorului si distrugerea prematura a lui.Dar merita incercat,mai ales daca numarul de lame ale colectorului corespunde cu cel al rotorului original.De asemenea diametrul sarmei cu care este bobinat noul rotor trebuie sa corespunda cu cel original.In cazul in care sarma este mai groasa se va incalzi statorul(infasurarea) iar daca bobinajul este realizat cu sarma mai subtire se va incalzi noul rotor.Am vazut ca ai schema explodata.Cred ca rotorul este bagat prin presare.Nu pre inteleg ce nu poti scoate.Te referi la turbina?Pentruca dupa cum sa vede in schema masinii rotorul ar trebui sa fie presat in rulment.Tu esti cel mai in masura sa studiezi metoda de extragere a rotorului,pentru ca ai obiectul discutiei in fata ta.Mai insista.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca axul rotorului are ambore, luati un cherner(adica un dorn cu varf conic), fixati capacul si bateti in cherner cu el fixat pe ambore pe directia sageitii.

 

el5r4k.jpg

Editat de miron1947
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Inlocuirea rotorului original cu altul(fie el chiar nou) este o operatie riscanta.Exista sansa sa functioneze sau sa functioneze cu multe scantei la perii,ceea ce va duce la supraincalzirea colectorului si distrugerea prematura a lui.Dar merita incercat,mai ales daca numarul de lame ale colectorului corespunde cu cel al rotorului original.De asemenea diametrul sarmei cu care este bobinat noul rotor trebuie sa corespunda cu cel original.In cazul in care sarma este mai groasa se va incalzi statorul(infasurarea) iar daca bobinajul este realizat cu sarma mai subtire se va incalzi noul rotor.Am vazut ca ai schema explodata.Cred ca rotorul este bagat prin presare.Nu pre inteleg ce nu poti scoate.Te referi la turbina?Pentruca dupa cum sa vede in schema masinii rotorul ar trebui sa fie presat in rulment.Tu esti cel mai in masura sa studiezi metoda de extragere a rotorului,pentru ca ai obiectul discutiei in fata ta.Mai insista.

 

dupa atata scribologie vad ca nu l-ai ajutat cu nimic pe om, intreb si eu ce rost mai are?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am montat rotorul nou, am pus perii de carbune noi si stator nou. Dupa o functionare de 2-3 minute toate componentele mentionate anterior sunt fierbinti, este normal?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Aceasta presupune curent excesiv, contact imperfect la perii(nepasuite sau arcuri slabite) sau bobinaj in scurt(rotor sau stator).

Poate faceti o poza?

Mai verificati si daca prin montare nu este excentric rotorul fata de stator si apare o frecare intre ele.

Editat de miron1947
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Contactul periilor e bun.

Rotorul nu e excentric si nu sunt urme pe stator, am lipit de rotor smilgher fin astfel incat sa lase urme pe stator in cazul in care il atinge..

E posibil ca unul sau ambii rulmenti sa creeze o f de frecare (f) mare in timpul functionarii astfel incat consumul de energie electrica sa fie ma/fosrtei mare si de aici incalzirea excesiva?

 

Poze le pe care le-am facut nu ofera informatii despre starea periilor..

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca rulmentii nu sunt presati egal pe circumferinta la introducerea in chiuveta(sa coincida generatoarele) lor pot avea frecari suplimentare, verificati daca fara perii(carbuni)puteti rotii cu mana axul rotorului.

Periile trebuie sa fie usor racordate in zona de contact cu colectorul si sa se deplaseze usor(sa nu stea tepene in canal.

Nu starea periilor ma interesa ci cat de mare este flama in functionare.

Editat de miron1947
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock