Jump to content
Sign in to follow this  
Ntiy

Cum se scoate rotorul din Bosch 20-2re

Recommended Posts

Salut,

 

Am o bormasina Bosch 20-2re cu una sau mai multe bobine de pe rotor in scurt, cateva lamele de cupru sunt innegrite si sunt partial dezlipite. Am desfacut bormasina si am doar rotorul aflat in in carsasa mijlocie, cum sa desprind acest rotor de carcasa?

 

Aceasta e diagrama bormasinii:

http://www.mtmc.co.uk/Product.aspx?ProductID=50773&strReferer=search&PPGR=0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dvs. vreti sa extrageti colectorul, sau sa rebobinati rotorul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau sa inlocuiesc rotorul cu bobinajul defect cu un rotorul nou pe care l-am cumparat. Rotorul nou corespunde modelului si seriei inscrise pe carcasa bormasinii.Din diagrama si din ceea ce vad fizic cred ca rotorul a fost montat in pozitia actuala prin presare.

Edited by Ntiy

Share this post


Link to post
Share on other sites

fost montat in pozitia actuala prin presare.

Puteti face o poza?Prin presare sunt montati rulmentii, atat pe axul rotorului cat si in capace.

Edited by miron1947

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inlocuirea rotorului original cu altul(fie el chiar nou) este o operatie riscanta.Exista sansa sa functioneze sau sa functioneze cu multe scantei la perii,ceea ce va duce la supraincalzirea colectorului si distrugerea prematura a lui.Dar merita incercat,mai ales daca numarul de lame ale colectorului corespunde cu cel al rotorului original.De asemenea diametrul sarmei cu care este bobinat noul rotor trebuie sa corespunda cu cel original.In cazul in care sarma este mai groasa se va incalzi statorul(infasurarea) iar daca bobinajul este realizat cu sarma mai subtire se va incalzi noul rotor.Am vazut ca ai schema explodata.Cred ca rotorul este bagat prin presare.Nu pre inteleg ce nu poti scoate.Te referi la turbina?Pentruca dupa cum sa vede in schema masinii rotorul ar trebui sa fie presat in rulment.Tu esti cel mai in masura sa studiezi metoda de extragere a rotorului,pentru ca ai obiectul discutiei in fata ta.Mai insista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca axul rotorului are ambore, luati un cherner(adica un dorn cu varf conic), fixati capacul si bateti in cherner cu el fixat pe ambore pe directia sageitii.

 

el5r4k.jpg

Edited by miron1947

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imagini cu rotorul nou:

 

http://s2.postimg.or...7kj6h/image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

edit:@ miron1947

Multumesc! Tocmai am indepartat rotorul vechi de carcasa.

Edited by Ntiy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inlocuirea rotorului original cu altul(fie el chiar nou) este o operatie riscanta.Exista sansa sa functioneze sau sa functioneze cu multe scantei la perii,ceea ce va duce la supraincalzirea colectorului si distrugerea prematura a lui.Dar merita incercat,mai ales daca numarul de lame ale colectorului corespunde cu cel al rotorului original.De asemenea diametrul sarmei cu care este bobinat noul rotor trebuie sa corespunda cu cel original.In cazul in care sarma este mai groasa se va incalzi statorul(infasurarea) iar daca bobinajul este realizat cu sarma mai subtire se va incalzi noul rotor.Am vazut ca ai schema explodata.Cred ca rotorul este bagat prin presare.Nu pre inteleg ce nu poti scoate.Te referi la turbina?Pentruca dupa cum sa vede in schema masinii rotorul ar trebui sa fie presat in rulment.Tu esti cel mai in masura sa studiezi metoda de extragere a rotorului,pentru ca ai obiectul discutiei in fata ta.Mai insista.

 

dupa atata scribologie vad ca nu l-ai ajutat cu nimic pe om, intreb si eu ce rost mai are?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am montat rotorul nou, am pus perii de carbune noi si stator nou. Dupa o functionare de 2-3 minute toate componentele mentionate anterior sunt fierbinti, este normal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, face cumva foc circular(flame circulare intre carbuni si colector)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da face. Nu observ nici o diferenta intre cazul in care e conectat capacitorul/filtrul de deparazitare si cand nu este.

Edited by Ntiy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceasta presupune curent excesiv, contact imperfect la perii(nepasuite sau arcuri slabite) sau bobinaj in scurt(rotor sau stator).

Poate faceti o poza?

Mai verificati si daca prin montare nu este excentric rotorul fata de stator si apare o frecare intre ele.

Edited by miron1947

Share this post


Link to post
Share on other sites

Contactul periilor e bun.

Rotorul nu e excentric si nu sunt urme pe stator, am lipit de rotor smilgher fin astfel incat sa lase urme pe stator in cazul in care il atinge..

E posibil ca unul sau ambii rulmenti sa creeze o f de frecare (f) mare in timpul functionarii astfel incat consumul de energie electrica sa fie ma/fosrtei mare si de aici incalzirea excesiva?

 

Poze le pe care le-am facut nu ofera informatii despre starea periilor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca rulmentii nu sunt presati egal pe circumferinta la introducerea in chiuveta(sa coincida generatoarele) lor pot avea frecari suplimentare, verificati daca fara perii(carbuni)puteti rotii cu mana axul rotorului.

Periile trebuie sa fie usor racordate in zona de contact cu colectorul si sa se deplaseze usor(sa nu stea tepene in canal.

Nu starea periilor ma interesa ci cat de mare este flama in functionare.

Edited by miron1947

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We use cookies and related technologies to improve your experience on this website to give you personalized content and ads, and to analyze the traffic and audience of your website. Before continuing to browse www.tehnium-azi.ro, please agree to: Terms of Use.