Sari la conținut

Magnetofon Rostov 105 - fabric. 1988


Postări Recomandate

O dat? la c?teva luni trebuie unse buc?ele motoarelor la Rostov, fie c? func?ioneaz?, fie c? st? expus ca la muzeu. E bine s? verific?m ?i axietatea buc?elor, dac? axul se rote?te u?or, nu for?at. La c??iva ani de folosin?? trebuie rotite motoarele laterale ptr a corecta ovalizarea buc?elor de ie?ire, ideal e cu 90* sau 180*, dar merge ?i cu 120* c?t permit g?urile de prindere originale ?i ca s? nu mai d?m altele ?n ?asiu. :scratchchin:

 

Si uite asa am putea deschide un nou topic care sa aiba ca subiect '' PROCEDURI DE MENTENANTA PENTRU MAGNETOFONUL ROSTOV 105 S/ 105 S1 ''

chiar s-ar merita un astfel de topic in care sa fie relatate diverse proceduri de intretinere / conservare in timp a magnetofonului rostov sau chiar alte modele !

 

Numai bine avem cu ce sa ne ocupam pentru a nu ajunge la plictiseala!

Editat de dominicue
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 376
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Va puteti orienta dupa tensiunile trecute in schema. O alta varianta ar fi sa vizulizati ce scrie pe ei(B in rusa = Volti).

Placa amplificator putere 5 032 010 C17 100uF 12V C18 0.1uF nu conteaza in mod sigur lavaloarea aceasta condensatorii suporta peste 100V   Placa control Bloc administrare electric UU 7103108

Exista si Caietul Service in limba romana dar sunt cateva "probleme", au fost scrise la o masina de scris ruseasca, degeaba ar fi scanate fiindca nici un OCR nu recunoaste caracterele, deci ar trebui

Posted Images

Cu motorul central e mai greu de corectat ovalizarea buc?elor, datorit? construc?iei, dar se poate roti cu ceva dib?cie la 180*.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cu ulei de mecanisme fine, cum era cel ptr ma?inile de cusut. Ulei sintetic, nu organic (ulei de oase).

Fiecare motor lateral are dou? capace, fiecare capac are c?te o g?uric? de 3mm pu?in excentric?, ?n ea se picur? ulei p?n? se ?mbib? p?sla din jurul buc?ei ?i se observ? c? uleiul e absorbit cu greu ?n g?uric? (p?sla nu se vede din exterior). Nu trebuie s? curg? ulei din motor, doar s? ajung? ?i pe ax, ulterior p?sla va unge p?n? c?nd se va usca buc?a respectiv?. Excesul se poate cur??a cu un ?erve?el, la fel ?i mizeria care va ie?i pe l?ng? ax mi?c?ndu-l insistent cu m?na.

Din ce-mi aduc aminte, dac? e prima dat? dup? mul?i ani ?i p?sla e uscat?, intr? minim 10 pic?turi zdravene.

La motorul central e mai nasol, acolo doar se picur? la baza axului c?teva pic?turi ?i se cur??? bine axul s? nu ajung? ulei pe band?.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ulei de mecanisme fine am de la masina de cusut, asa ca am desfacut din nou capacul din spate si-s gata de treaba. Dar ca sa ma asigur, am facut poza la motorul din stanga si central, vederea dinspre spate. La cel din stanga se vede orificul excentric. Acolo trebuie uns?

La cel central doar cat permite pe ax? Ar trebui tinut aparatul culcat spre fata ca sa se duca uleiul?

Ptr dl. Miron, am facut o poza si cu placa din dreapta unde apare un R15. Aceasta este cea in cauza? Oricum nu voi umbla la reglaje ca sa nu stric mai mult decat este cazul, intai incerc cu ungerea motoarelor si apoi cu masuratorile tensiunilor.

post-29027-0-61457800-1402035450_thumb.jpg

post-29027-0-96039300-1402035450_thumb.jpg

post-29027-0-24226200-1402035451_thumb.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

E bine c? ai f?cut poze, putem discuta la obiect, cum se spune. La motorul lateral va trebui s? demontezi ?i tamburul ca s? ajungi la capacul din fa?? cu g?urica lui, e o treab? dezagreabil? ?i trebuie s? faci unele m?sur?tori privind ?n?l?imea la care e prins pe ax, ca s?-l repui la loc ?n aceea?i pozi?ie. La motorul central nu ai unde s? umbli dec?t la ax. Nu trebuie aplecat sau r?sturnat magul, uleiul se ?ntinde singur, doar s? nu curg? dac? e ?n exces. Pune c?teva pic?turi la ?nceput, observi dac? ajunge la ax, apoi mai pui dac? e cazul.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La gaurile din spate am pus ulei si am invartit de tamburi, cred ca este suficient.

Suna a fi dezareabil si destul de 'fina' treaba mai ales ca e vorba de repus in pozitia initiala.... Insa cum se da jos tamburul ???? Atasez o poza cu tamburul.

La motorul central, in fata, banuiesc ca se unge axul din poza.

Ce ar mai fi de uns, daca tot m-am apucat?

post-29027-0-18197900-1402044558_thumb.jpg

post-29027-0-56889600-1402045963_thumb.jpg

Editat de Busulica
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alte piese nu trebuie unse cu ulei, dar cu vaselin? fin? se pot unge axele ghidajelor, axul rolei presoare ?i cam at?t. Excesul de ungere umple de praf interiorul... uneori.

La tamburi ai dou? ?uruburi ce se str?ng pe ax, cam excentric, a?a le-au g?ndit sovieticii. ?nainte de a le demonta, ia cumva cu ceva de referin?? ?n?l?imea fa?? de ?asiu, o pies? oarecare de acea dimensiune, pe care o folose?ti la montarea la loc ca etalon. E posibil s? fie diferite ?n?l?imile la cei doi tamburi, depinde de planeitatea ?asiului ?i a blocului de capete.

...............

S? nu cumva s? ungi bol?urile la electromagne?i sau contorul.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am retinut ideea cu masuratul distantei, am subler care masoara si adancimea.

Dar unde sunt cele 2 suruburi ale tamburului care se strang pe ax? Cum ajung la ele?...

Uit?-te sub tamburi ?i rote?te de ei cu m?na, vei vedea cele dou? ?uruburi sigilate cu vopsea verde sau alt? culoare. Exist? o pozi?ie mai aiurea de demontare ptr fiecare, din cauza optosenzorilor ?i a curelei contorului.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pfff! Nu mai am Rostov ?i nici nu g?sesc poze pe net cu tamburii v?zu?i din lateral, era foarte simplu. S?nt greu de observat acele ?uruburi, ?ntr-adev?r.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.




×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock