Sari la conținut

semnalizare tip america


dragos1294

Postări Recomandate

Pai pozitiile daca sint pornite, ramin aprinse indiferent daca semnalizezi sau nu.Pozitiile sint pozitii iar semnalizarea este semnalizare.Nu au nimic in comun cele doua functii.Aaaa, acum am inteles!Deci tu vrei ca in situatia cind pozitiile sint aprinse si semnalizezi ,becurile de la pozitii sa clipeasca,iar dupa ce opresti semnalizarea, pozitiile sa ramnina aprinse.Ai putea face posibil acest lucru, intercalind pe cablul de alimentare al lampilor de pozitie un releu care sa fie comandat de catre releul de semnalizare.Nealimentat (releul),printr-un contact normal inchis face ca luminile de pozitie sa poata fi aprinse.In momentul in care se porneste semnalizarea si releul intercalat pe cablul de alimentare al luminilor de pozitie, o sa fie alimentat intermitent ceea ce duce la intreruperea alimentarii lampilor de pozitie, cu frecventa releului de semnalizare.Dupa oprirea semnalizarii, releul nu va mai fi alimentat iar pozitiile vor ramnine aprinse prin contactul normal inchis al releului.

Editat de george b

@george b, imi puteti arata un exemplu de releu ce se poate monta la instalatie? Multumesc

 

@remus68 eu doresc un singur bec cu un singur filament sa aibe sarcina dubla, semnalizare si pozitie

 

Pai ti-am explicat cum se procedeaza.Nu e mare filozofie.Citeste cu atentie.Daca nu te descurci, apeleaza la un electrician auto.Becurile din lampile de pozitie sint alimentate de pe aceeasi siguranta (cred) avind in vedere puterea destul de mica.Releul se intercaleaza intre siguranta (sigurante) si becurile de pozitie.Alimentarea releului intercalat se va lua de la releul de semnalizare.Releul sa fie auto,avind in vedere ca are un gabarit relativ mic iar contactele suporta curenti relativ mari.Becurile sint legarte in paralel.Pentru asta i-ti trebuie schema electrica a masinii,ca nu cumva sa faci vreo boacana.Chiar recomand ca aceasta interventie sa fie facuta de un electrician auto.

Editat de george b

Cred ca stii ca se poate respinge la ITP. Pot respinge tot ce nu este omologat RAR.

De ce doresti asa ceva? Ai vreun defect in intalatie? Daca da, care? Daca e doar o dorinta oarecare, ce faci cu celalalt bec anulat din corp?

Ar putea sa nu fie simplu. Depinde de dispunerea fizica a lampilor si de cat de separate sunt traseele. Ai putea opera din bord cum la fel de bine ar putea fi imposibil asta. E posibil sa fie necesara interventia in fiecare corp in parte, dar cele doua comenzi sunt necesare sa existe la fiecare corp.

Cate corpuri de semnalizare ai? Cate au corp comun cu pozitia? La care din ele doresti modificarea?

Ce doresti sa se intample cu pozitia stanga daca semnalizezi dreapta? Nu se poate sa clipeasca si ea, ar insemna avarii.

Banuiesc ca nu implici si farurile.

Editat de smilex

Da smilex ,ai dreptate.Interventia asupra instalatiei electrice(pozitie,semnalizare)nu este chiar asa de simpla cum pare la prima vedere.Lucrurile sint un "pic" mai complicate.Clar,un amator nu se poate apuca sa modifice instalatia electrica a unui autoturism.Un meserias dispus sa faca astfel de interventii poate, cu destula cazna,sa rezolve problema ridicata de autorul topicului.Motivul pentru care vrea sa faca aceste modificari, nu-mi este destul de clar.

@smilex Sunt constient de consecintele care pot sa apara in urma modificarii, masina nu are vreun defect, vreau sa fac acest lucru doar din simpla dorinta de a-l face.Masina dispune de 6 corpuri de semnalizare(doua spate st/dr, doua aripi fata si doua fata in faruri)Doar celor din faruri vreau sa le aduc aceasta modificare. Cand semnalizez stanga pozitia din dreapta sa ramana aprinsa, m-am gandit si la a-i monta o rezistenta la becuri pt a nu avea aceeasi intensitate atunci cand semnalizeaza si cand este pozitie.

Am gasit acest video

la mine vreau ca sa nu se stinga pozitia opusa semnalizarii. Multumesc de raspunsuri

Cea mai simpla solutie care imi vine:

post-1355-0-83872500-1389862875_thumb.gif

Becul functioneaza pe pozitie, dar trece pe semnalizare daca apare aceasta.

Dioda poate fi 1N5408.

Condensatorul trebuie sa tina releul cuplat intre doua impulsuri de semnalizare. Poate fi 1000-4700u in functie de rezistenta bobinei.

Cate un astfel de montaj trebuie la fiecare corp.

 

Eventual se poate inseria cu dioda si un rezistor de 3,3-5,6ohmi (sa zicem), pentru limitarea curentului de incarcare a condului pentru a nu suprasolicita comanda din amonte.

Editat de smilex

Nu s-a mentionat ce releu are din fabrica , daca cumva semnalizarea se face prin plus permanent si intreruperea periodica a minusului cum era la cele vechi.

Si cand te gandesti cati isi scot semnalizarea americana de la masinile de dincolo, sa-si puna una euro pt itp.

 

PS scuze am vazut tarziu ca e golf 4. deci nu mai e vorba de releu pe minus.

Editat de bolek
Vizitator xod

De fapt, mi-am dat seama c? nu prea s?nt relee auto de 12V cu mai multe contacte,

a?a c-am ref?cut schema.

Am vrut s? reeditez postarea de mai sus, dar acum am realizat c? ?sta-i o

mizerie de forum care nu-?i permite dec?t probabil ?ntr-o anumit? limit?

de timp s-o faci.

 

Deci, dac? postezi ceva, pleci la serviciu, ?i c?nd te-ntorci vezi c-ai gre?it

undeva ?i vrei s? repari, adio gringo!

Ce prostie! Incredibil...

 

Eu am ?ters-o de-aici.

post-25284-0-49334200-1389901423_thumb.png

Editat de xod

care nu-?i permite dec?t probabil ?ntr-o anumit? limit?

de timp

Pe toate forumurile pe care le frecventez este alocata o limita de timp pentru reeditare.

Pentru D-l dragos1294, daca nu va deranjeaza ca cele doua becuri sa fie aprinse alternativ cand este in functiune semnalizarea directiei, am si eu post-9-0-55918900-1389902453_thumb.gif o idee cu un Mos cu canal P.

Editat de miron1947

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock