Sari la conținut

ajutor construire redresor/robot de pornire


Postări Recomandate

In acest caz, intre priza si capete trebuie sa aveti rezistente diferite.

Este o valoare diferita intre priza si capete.Pe mine ma intereseaza modul de conectare a bobinelor.Aici e problema

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Comutarea in acest caz se face intre capatul fata de care aveti rezistenta mai mica si si priza, prin conectarea retelei la priza obtineti cei 2V in plus.

 

toate cele 6 fire erau conectate acolo) .

Poate conectarea la retea se face pe ambele capete prin comutator.

Putem doar sa presupunem, daca nu stim ce model de comutator era utilizat.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Comutarea in acest caz se face intre capatul fata de care aveti rezistenta mai mica si si priza, prin conectarea retelei la priza obtineti cei 2V in plus.

 
 

Poate conectarea la retea se face pe ambele capete prin comutator.

Putem doar sa presupunem, daca nu stim ce model de comutator era utilizat.

Sa inteleg ca conectarea in paralel a bobinelor duce la cresterea puterii ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ultima schema postata de @cordial este buna ca idee, dar inainte de conectare trebuie

 sa faceti urmatoarea verificare care sa certifice ca transformatorul este bun si fiecare

 infasurare este pentru 220V. Aceasta deoarece am vazut ca bobinajele sunt arse la

suprafata,  deci in interior este posibil sa fie multe spire scurtcircuitate,

in bobinajul primar si secundar.

O schema pentru testare este aceasta de mai jos.

post-24607-0-32270500-1468227233_thumb.jpg

Verificati pe rind ambele bobinaje si masurati cu un voltmetru tensiunile pe celelalte

borne. V-am detaliat modul de testare pe schema.

Desenati apoi o schema cu creionul, puneti tensiunile si culorile firelor si apoi fotografiati si postati.

Postati si o poza cu comutatorul buclucas sau cu ce a ramas din el si una cu secundarul de curent mare.

Atentie, este pericol de electrocutare!

Succes !

 

@gsabac

Editat de gsabac
  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ultima schema postata de @cordial este buna ca idee, dar inainte de conectare trebuie

 sa faceti urmatoarea verificare care sa certifice ca transformatorul este bun si fiecare

 infasurare este pentru 220V. Aceasta deoarece am vazut ca bobinajele sunt arse la

suprafata,  deci in interior este posibil sa fie multe spire scurtcircuitate,

in bobinajul primar si secundar.

O schema pentru testare este aceasta de mai jos.

attachicon.gifSchema pentru testarea unui tranformator de pornire.jpg

Verificati pe rind ambele bobinaje si masurati cu un voltmetru tensiunile pe celelalte

borne. V-am detaliat modul de testare pe schema.

Desenati apoi o schema cu creionul, puneti tensiunile si culorile firelor si apoi fotografiati si postati.

Postati si o poza cu comutatorul buclucas sau cu ce a ramas din el si una cu secundarul de curent mare.

Atentie, este pericol de electrocutare!

Succes !

 

@gsabac

Va multumesc pentru raspuns. O sa meerg acum sa verific conform schemei dvs. si revin cu amanunte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ultima schema postata de @cordial este buna ca idee, dar inainte de conectare trebuie

 sa faceti urmatoarea verificare care sa certifice ca transformatorul este bun si fiecare

 infasurare este pentru 220V. Aceasta deoarece am vazut ca bobinajele sunt arse la

suprafata,  deci in interior este posibil sa fie multe spire scurtcircuitate,

in bobinajul primar si secundar.

O schema pentru testare este aceasta de mai jos.

attachicon.gifSchema pentru testarea unui tranformator de pornire.jpg

Verificati pe rind ambele bobinaje si masurati cu un voltmetru tensiunile pe celelalte

borne. V-am detaliat modul de testare pe schema.

Desenati apoi o schema cu creionul, puneti tensiunile si culorile firelor si apoi fotografiati si postati.

Postati si o poza cu comutatorul buclucas sau cu ce a ramas din el si una cu secundarul de curent mare.

Atentie, este pericol de electrocutare!

Succes !

 

@gsabac

Am probat,ar fi in regula.Problema e ca folosind schema respectiva de la @cordial,legind in paralel bobinele, tensiunea din secundar era de 42V si un zgomot un...bizait in transformator .In cazul in care alimentez un capat al infasurarii si mediana se incalzeste foarte tare cablul de alimentare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu prea este corecta pentru transformatorul dvs. care cu ele in paralel debiteaza 42V in secundar.

Oricum, pentru inseriere trebuie sa fie conectate in faza cele doua infasurari.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legati bobinele in serie deoarece cum a aratat userul miron1947 in paralel obtineti o tensiune secundara prea mare ; posibil sa fie configurat pt 220/110Vca .

In serie tensiunea obtinuta  posibil sa fie de 21Vca dar cum a fost masurata cea de 42 : in gol sau pe bornele unui bec? 

Tensiunea in gol debitata de un traf e cu 10% mai mare decat tensiunea efectiva .

Rezulta o tensiune de 19Vca din care 2V pica pe punte si raman 17Vcc ,care e tensiunea maxima care o poate debita aparatul .

 

Legarea in serie a bobinelor nu e similara cu legarea rezistentelor deoarece bobinele au inceput si sfarsit . Pt a crea un flux magnetic corect bobinele trebuie legate corespunzator .

Incercati sa ridicati sch infasurarilor in modul sugerat de @gsabac ... deoarece noi nu prea stim ce e acolo . De asemnea valoarile rezistentei intre 1&2 ,2&3 , 1a&2a , 2a&3a ;asa cum le indica aparatul acela .

Cand se incalzeste tare cablul de alimentare inseamna ca transformatorul absoarbe un curent mare de la retea .

 

Pana acum inteleg ca sunt 2 infasurari primare identice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri si pentru rabdare. Sper sa rezolv cu ajutorul dvs problema.Am sa incerc si varianta propusa de domnul Miron.Sincer nu mai stiu cum sa mai combin infasurarile, Comutatorul espectiv era modificat in sensul ca camele acelea din plastic din interior erau modificate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock