Jump to content
madalin85

ajutor construire redresor/robot de pornire

Recommended Posts

Da, tot acele variante raman. Rebobinarea este o solutie. Dar si un buck stabilizator la 12V cu traful pe 380 poate fi o solutie.

M-am bagat in seama ca de fiecare data cand imi este dat sa citesc despre dependenta puterii unui traf in functie de sectiunea miezului.

Exista riscul de a distruge electronica cu o tensiune mai mare. Dar pentru asta bateria trebuie sa fie foarte proasta. O baterie acceptabila va prelua 25-30V in gol cu usurinta, mentinand-o la 12-15V.

Daca se doreste extragerea de putere dintr-un traf, trebuie sa existe o cadere de tensiune in sarcina fata de gol. Cu cat acea cadere de tensiune in sarcina e mai mare, cu atat extractia de putere creste. Iar asta tine pana la 50% fata de gol, dupa care puterea extrasa scade. Asta inseamna ca oricum, daca se doreste putere, trebuie o tensiune in gol mai mare. E un compromis riscant.

ce este acel buck stabilizator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma depaseste mult problema asta,sunt electrician auto iar cunostintele mele in domeniu electronic sunt foarte limitate.......daca ma poate ajuta cineva,binenteles contracost ar fi minunat

Share this post


Link to post
Share on other sites

lasa traful asa cum este , alimenteazal la 220vca iar in sec. leaga cele doua diode ca in poza facuta de tine

vei obtine 13,9vcc nefiltrat

virf la virf vei avea 19,6 vcc

o sa ai un cueent suficient de pornire impreuna cu acumulatorul masini

Share this post


Link to post
Share on other sites

De incercat. Dar am mari indoieli. Reuseste doar daca bateria are nevoie numai de un mic ajutor. Dar poate sta pe baterie montat 5-10 minute si incercat atunci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt de parere ca ai nevoie de o tensiune de minim 20Vca in gol la traf. Chiar si atunci, un cuplaj foarte bun. Si putere disponibila suficienta. Daca ai nevoie ca profesionist, recomand un traf de 2kW cu 20Vca in gol. Ar putea merge si 1kW cu 25-30 in gol. Dar in ambele variante exista riscul ca bateria proasta sa nu poata prelua tensiunea prea mare, lasand-o sa creasca prea mult, iar asta poate distruge electronica. O baterie mai buna, chiar daca nu poti porni cu ea, nu va permite cresterea tensiunii la peste 15Vcc, chiar daca ai 20Vca in gol si deci 28Vvv. Dar nu exista garantia ca vei intalni mereu o baterie acceptabila. Robotul de pornire cu traf e riscant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ramana actualul traf , ataseaza-i o baterie (una de 44Ah e potrivita si nu rebuie sa fie noua/buna ) , un voltmetru si un comutator.

Aparatul se compune din : traf , diode de redresare ,baterie de acumulatoare ,voltmetru si un comutator tip cutit .

Pe partea de pornire ,traful il alimentezi la 380Vca trifazic , iar tensiunea obtinuta in secundar (26...28Vca) o redresezi cu 2 diode de 300A din acelea folosite la sudare ,redresare cu median ; il pornesti fara sa fie cuplat pe masina si urmaresti ca tensiunea pe voltmetru sa fie sub 18V (recomandabil max. 16V) .

Pe partea de incarcare,alimentezi traful la 220Vca pt a obtine 15Vca in secundar ,iar cand becul lumineaza slab si bateria fierbe ,incarcarea e gata . Becul e unul de far ,folosesti decat o faza .

Sch de conexiune :

redresor.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

solutia cu bulk mi se pare cea mai indicata ptr k vreau sa-l alimentez trifazic.......este cineva pe aici dispus sa ma ajute contracost?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Contra cost?

Atunci cumpara unul din magazin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, tot acele variante raman. Rebobinarea este o solutie. Dar si un buck stabilizator la 12V cu traful pe 380 poate fi o solutie.

Buck e o solutie,cel putin teoretic, dar ma intreb daca se justifica.Ma gandesc ca trebuie filtrata tensiunea din secundar traf, adica cateva kile de electrolitici, apoi mai trebuiesc inductanta, dioda si mosfet, de vreo 200A fiecare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buck e o solutie,cel putin teoretic, dar ma intreb daca se justifica.Ma gandesc ca trebuie filtrata tensiunea din secundar traf, adica cateva kile de electrolitici, apoi mai trebuiesc inductanta, dioda si mosfet, de vreo 200A fiecare.

niste electrolitici am eu prin atelier (6800 uF la 80 de volti vreo 6 bucati noi,12000 uF la 50 volti 2 bucati ) dioda daca nu gasesc la mine in atelier gasesc la un prieten care lucreaza la romtelecom(se ocupa cu partea de alimentare a centralelor si ce mai au ei pe acolo) si mosfetul probabil il gasesc tot la el

Share this post


Link to post
Share on other sites

La pornire demarorul consuma pana la 150 A sau 1,5 kW. Daca transformatorul este trifazat redresorul este hexafazat si nu are nevoie de filtrare. Acumulatoarele si motoarele de c.c.cu perii nu au nevoie de curent filtrat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Daca transformatorul este trifazat redresorul este hexafazat si nu are nevoie de filtrare.

Dup? arat? pozele sigur transformatorul este monofazat, av?nd primarul ?mp?r?it ?n dou? pe fiecare sec?iune + o priz? median? pe fiecare ramur? de -5%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We use cookies and related technologies to improve your experience on this website to give you personalized content and ads, and to analyze the traffic and audience of your website. Before continuing to browse www.tehnium-azi.ro, please agree to: Terms of Use.