Sari la conținut

ajutor construire redresor/robot de pornire


Postări Recomandate

La o sarcina care reclama 300A, pentru  a functiona rece, aveti nevoie de o sectiune a miezului de cca. 70cm2 si bineinteles sa nu fie spire in scurt.

Editat de miron1947
  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt multe aspecte care tin de utilizarea unui redresor, pentru a ajuta la pornirea unui autoturism, camion sau tractor: 

 

- Bateria poate fi buna sau rea, incarcata sau descarcata;

- Motorul are compresie buna sau nu;

- Masina este de tipul vechi si nu are electronica pe ea;

- Masina este moderna si are electronica pe ea, pericol de distrugere;

- Motorul este diesel sau cu benzina;

- Este vara sau iarna. 

Mai sunt si alti factori care conteaza.

 

In toate cazurile, chiar daca bateria este intrerupta redresorul de pornire 

 nu trebuie sa genereze o tensiune continua in gol sau virfuri de tensiune mai mari de 16V.

Se deduce, ca tensiunea alternativa utilizata trebuie sa fie de maximum 11,4Veff.

 

Pornind de la aceasta observatie sa vedem ce rezulta dupa o simulare, la diverse baterii.

Schema de analiza a fost postata.

post-24607-0-04479200-1468753835_thumb.jpg

 

Analiza graficelor arata ca nu se depaseste 15,2V pe baterie iar curentul de virf debitat

 este in jur de 120A. Atunci cind bateria este buna debiteaza si ea curent iar redresorul, 

 suplimenteaza curentul. Daca bateria nu este buna, curentul este debitat de redresor.

Si pentru o baterie foarte slaba se asigura un curent mediu de pornire de circa 80A.

Daca se utilizeaza diode schottky, curentul creste destul de mult.

 

Poate aveti o alta parere !

 

@gsabac

Editat de gsabac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masina este moderna si are electronica pe ea, pericol de distrugere;

Aici am unele dubii, inca de la aparitia relativ timida a electronicii in domeniul auto, montajele erau protejate cu diode zener pe alimentare, pentru a ,,suparvietuii" situatiei deconectarii bornei + a acumulatorului, deci a functionarii instalatiei direct de la alternator fara ,,medierea" tensiunii de catre acesta, nu cred ca aceasta protectie(simpla) deja  utilizata a fost abandonata, mai mult, electronica mai sensibila foarte probabil include si un montaj stabilizator.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este adevarat ce ati postat, dar daca faci o paguba de 1000 de euro dintr-o proiectare gresita, cine plateste.

Dupa mine, este mai buna o tensiune mai mica decit sa se distruga ceva. Nu am terminat cu proiectarea,

 sunt inca la inceput, deoarece tensiunea de retea poate creste cu 10%, ceea ce este foarte mult in acest caz.

Se mai poate folosi si incarcarea acumulatoruli 10 minute inainte de pornirea masinii, deoarece nu sunt tensiuni incompatibile.

 

Alte replici sau opozitii !

 

@gsabac

Editat de gsabac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deoarece tensiunea de retea poate creste cu 10%, 

Da, dar poate si scade deci trebuie sa fie acoperitoare tensiunea debitata si in acest caz.

P.S.

Cred ca pentru aceasta din urma situatie era prevazuta acea priza de +2V.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt folositoare si utile testele lui @flomar.

Si eu am instalat asemenea transformatoare pentru iluminat subsolul, erau grele, dar nu stiam ca au 630 VA.

Pe punea cite unul la fiecare scara. Poate cele indicate de @flomar sunt pentru mai multe scari.

 

Am desenat o schema asa cum am crezut eu ca este, deoarece @sorin70 nu ne-a furnizat decit o fotografie.

post-24607-0-30110300-1468780531_thumb.jpg

 

Domnule @sorin70, sunt 4 diode mari sau numai una sau doua ?

 

@gsabac

 

 

Editat de gsabac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt folositoare si utile testele lui @flomar.

Si eu am instalat asemenea transformatoare pentru iluminat subsolul, erau grele, dar nu stiam ca au 630 VA.

Pe punea cite unul la fiecare scara. Poate cele indicate de @flomar sunt pentru mai multe scari.

 

Am desenat o schema asa cum am crezut eu ca este, deoarece @sorin70 nu ne-a furnizat decit o fotografie.

attachicon.gifRedresor schema.jpg

 

Domnule @sorin70, sunt 4 diode mari sau numai una sau doua ?

 

@gsabacpa

Va multumesc tuturor pentru ajutor.Schema dvs.este,, dupa parerea mea, perfecta.E o punte redresoare formata din  4diode mari montate pe radiator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc tuturor pentru sfaturi si rabdare.Am desfacut boinajul si am constat ca in  4 locuri spirele erau in scurt.De aici si functionarea defectuasa a aparatului.Am vrut sail rebobinez am mers la un atelier (nu aveam sirma) si au cerut pentru rebobinare 800 lei,Am ajuns la 650... fara acte.Mi s-a parut enorm si am renuntat...cumparind unul nou de 600A cu 1000 de lei(cu garantie trei ani,acte si tot ce trebuie-are si functie de incarcare).Va multumesc inca o data pentru tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

De ce nu 14V sau 16V?

Stii cat creste tensiunea asta redresata si aplicata peste bateria masinii?

Mai sus am citat un raspuns pertinent,pt ca am vazut ca e greu de citit si din urma pt a vedea daca raspunsul la intrebarea postata nu era deja dat.Cine vrea sa-l ia in seama,e bine,cine nu...tot bine.Pana la urma pe banii lui fiecare face ce vrea.

Editat de malcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu creste . De unde ai tras concluzia ca creste?

In gol transformatorul debiteaza o tensiune cu 10% mai mare decat tensiunea nominala.

Pe punte cad pana la 2 V in sarcina .

Insumand toate pierderile de tensiune ,adica 15V*10% = 1,5V si 2V rezulta ca avem 11,5V efectiv ; electromotoarele sunt calculate pt tensiunea de 10V ,cu 11,5V la borne se vor simti bine .

Asta cu banii nu prea am inteles-o ,un transformator de puterea asta e cat o baterie noua ; cumpara omul o baterie noua si gata . Sau poate insista sa foloseasca o baterie forever .

SI al conservelor e protejat pana la tensiuni de 20V . 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu creste . De unde ai tras concluzia ca creste?

In gol transformatorul debiteaza o tensiune cu 10% mai mare decat tensiunea nominala.

Pe punte cad pana la 2 V in sarcina .

Insumand toate pierderile de tensiune ,adica 15V*10% = 1,5V si 2V rezulta ca avem 11,5V efectiv ; electromotoarele sunt calculate pt tensiunea de 10V ,cu 11,5V la borne se vor simti bine .

 

Chiar asa,de unde prostia ca o tensiune filtrata are obiceiul sa creasca?

Nu ai luat in considerare ca de la momentul cuplarii pe borne si pana la actionarea demarorului trece un timp in care transformatorul nu e in sarcina si deci calculele tale nu mai sunt valabile.In concluzie pe instalatia masinii va fi aplicata tensiunea redresata,care in gol e de cca15V(poti scade 1,4 V daca tii neaparat corespunzator deschiderii a doua diode din punte,desi in gol n-o sa sesizezi asta) si daca tii cont de filtrajul aplicat de capacitatea acumulatorului,vei avea 15x1,41,adica numai 21V(neglijam ce e dupa virgula).Daca tu zici ca e ok sa aplici acea tensiune pe bornele unei masini care mai are si electronica la bord,atunci nu te contrazic.Tot ce pot sa spun e ca nici la vechea dacie n-as fi indraznit asa ceva.

De asta consideram ca o tensiune de 10,5V pe secundarul unui traf potent ar fi mai mult decat ok pt un robot de pornire,asa cum spunea colegul flomar in postarile trecute.Ar fi acoperitor in toate situatiile,mai ales cand acumulatorul nu e chiar dus cu pluta si capacitatea proprie se comporta conform asteptarilor.

Editat de malcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar asa,de unde prostia ca o tensiune filtrata are obiceiul sa creasca?

 

"creste" - pentru ca in in CA masurarea arata tensiune efectiva iar in CC dupa filtraj pe condesatoare vede tensiunea de varf (minus caderea pe diode) - de unde senzatia ca creste. (cam la fel cum portocalele sunt mai potocalii decat merele si merele mai rotunde decat perele)

nu sariti cu gura la nestiutori mai bine furnizati un link catre o pagina unde sunt explicate lucrurile aste ca pun pariu ca nici voi nu le-ati dedus singuri.

https://en.wikipedia.org/wiki/Rectifier

 

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe www.tehnium-azi.ro te rugăm să fii de acord cu: Termeni de Utilizare.

ATENTIE !!! Functionarea Tehnium Azi depinde de afisarea de reclame.

Pentru a putea accesa in continuoare site-ul web www.tehnium-azi.ro, va rugam sa dezactivati extensia ad block din browser-ul web al vostru. Dupa ce ati dezactivat extensia ad block din browser dati clic pe butonul de mai jos.

Multumim.

Apasa acest buton dupa dezactivarea extensiei Adblock